Eerste keer zo'n vlieger in mijn handen

wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #25 Oktober 24, 2008, 13:08:56
edit2Rapporteer  
nat wordt je toch....

wat betreft de Toro:
Was destijds een goeie beginners kite, nu opalle fronten ruimschoots overklast door de jongere modellen. (range, veiligheid, voorspelbaarheid, etc.)
6mtr betekent (in '05) surfen vanaf (pak 'm beet) ruim 7bft. Niet bepaald beginnerscondities.
de €50 geeft al een beetje een indicatie

Kijk ook de symptomenlijst even na voor je begint (of is dat al te laat?)
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,33211.0.html
maartend

Geen avatar

Berichten: 110
Antwoord #26 Oktober 24, 2008, 16:05:33
edit2Rapporteer  
Te laat. Stond vanochten op en het eerste dat ik deed toen ik benenden kwam was buiten kijken, buienradar kijken en balen
youne nl

Berichten: 233
Antwoord #27 Oktober 27, 2008, 17:25:26
edit2Rapporteer  
Halleee , goed te horen dat ook jij het kite hebt uitgevonden.
Ik ben zelf precies hetzelde te werk gegaan ook aanklooien tot  je er bij neer valt en als het dan eindelijk lukt krijg je echt een mega goed gevoel.
Wel moet ik ,nu ik terug kijk zeggen dat ik het er super goed van af heb gebracht. Had ook ervaring met power kite, maar kitesurfen is echt wel andere koek.
Alles kan en is gevaarlijk als je niet precies weet wat je doet.
Dus ook boddydragen in laag water bv. wat je zelf beschrijft is tricky ,stel je maakt een stuur fout krijg je een lift waar je u tegen zegt,waar je het eerst fijn vond om in laag water niet te verzuipen kan zomaar omslaan in had ik maar wat verder het water ingegaan had ik mijn nek niet gebroken.
Dus echt verstandig zijn eerst les voordat je  weer gaat bodydragon, ff weten hoe alles zit en je beheerst het in now time (ervaring met vliegers).
hopelijk heb je er iets aan
Veel kite surf plezier nog  ThumpsUp
maartend

Geen avatar

Berichten: 110
Antwoord #28 Oktober 28, 2008, 05:06:47
edit2Rapporteer  
@ youne

Zal het in de gaten houden en contact opnemen met mijn leraar
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #29 Oktober 28, 2008, 18:04:27
edit2Rapporteer  

Maartend, ik heb een north toro 14m gehad en ik vond het een top beginnerskite!

Nooit problemen gehad met relaunchen of inverten van de kite.

Het is mss even wennen om de 5de lijn te leren gebruiken, niet teveel inhalen die lijn en zachtjes lossen als je aan een stuurlijn trekt en hup je kan terug voort.

Succes ermee!
maartend

Geen avatar

Berichten: 110
Antwoord #30 Oktober 29, 2008, 01:02:33
edit2Rapporteer  
En dan ga ik spelen met een 6m. bedankt, geeft de burger (durf me het eerste jaar absoluut nog geen surfer te noemen) moed.
tijgerlelie

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #31 November 01, 2008, 07:00:53
edit2Rapporteer  
Volgende keer weer lekker door het water hoorrrrrrrr!! T ging prima, nix geen gevaar!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.