Schroeven grabhandle

Tim!

Berichten: 221
Juni 14, 2009, 15:45:32
edit2Rapporteer  
Afgelopen vrijdag is mijn boardje toegekomen, LF recoil (gekocht en laten overkomen uit UK).
Maar bij het monteren van de vinnen en grabhandle merkte ik dat de twee schroeven voor de grabhandle ontbreken. Snel een mailtje gestuurd en kreeg als antwoord dat ze bij Liquid Force moesten navragen ivm de grootte van de schroeven, en dat het een paar weken kon duren voor ik ze zou ontvangen. Ik kon ook naar de doe-het-zelf winkel stappen en daar schroeven kopen in afwachting  tot ik ze ontvang.
Maar is dit wel verstandig? Als je niet perfect de grootte van de schroeven weet kan je er de verkeerde indraaien en dan is ook de draad (waar de schroeven in moeten) kapot!
Of weet iemand hoe groot die schroeven precies zijn?
Ik hoor het wel van jullie..
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #1 Juni 14, 2009, 15:54:41
edit2Rapporteer  
Ja hoor. Gewoon je boardje meenemen naar de bouwmarkt, en voorzichtig testen welke maat je moet hebben. Wel RVS nemen, anders kun je over een week weer Wink
hollandkiter

Berichten: 298
Antwoord #2 Juni 14, 2009, 16:19:40
edit2Rapporteer  
Let op, vaak is het amerikaans schroefdraad. Dat is groffer. Deze koop je dus niet zomaar bij een bouwmarkt.

normaal zijn de inserts voor de voetbanden gelijk en kan je dus die schroeven bekijken. Je kan terecht bij Watersportzaken, wakeboardspullen en bij Fabory (ijzerwarenhandel), eigenlijk zou de betere kiteshop je ook moeten kunnen helpen.

Wel altijd de originele schroeven laten naleveren.
don.manu.moralez

Berichten: 17
Antwoord #3 Juni 14, 2009, 16:32:57
edit2Rapporteer  
is zekers geen europeese maar...
zul je echt naar een watersportshop moeten of langs een ijzerspeciaalzaak...

ik heb er ook nog een aantal liggen btw..

cheers
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Juni 14, 2009, 16:47:46
edit2Rapporteer  
Inserts bij kiteboards zijn heeel vaak gewoon M6 tegenwoordig waar dus gewoon ieder M6 RVS boutje in past.

Gewoon is een M6 boutje proberen erin te draaien, dit moet gewoon soepel gaan, zo niet dan heb je de pech imperial draad te hebben denk ik. Dat zijn vaak 1/4 inch bouten.


Ohja, je hebt toch al bouten voor je voetbanden en pads die ook in je handle insert moeten passen? Ga daar is mee naar de bouwmarkt/ijzerhandel en vergelijk ze is met M6....
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #5 Juni 14, 2009, 17:29:13
edit2Rapporteer  
Als je andere schroeven gebruikt let dan ook goed op de lengte ...bij te lange schroeven heb je kans dat je ze door je inserts heen draaid ,en dan is je board verpest..
Tim!

Berichten: 221
Antwoord #6 Juni 14, 2009, 21:08:15
edit2Rapporteer  
Ja de bouten van de pads en straps heb ik, zou inderdaad kunnen vergelijken met deze.
Maar de draad is gewoon van koper deze zijn volgens mij nogal gevoelig om kapot te gaan (bij indraaien andere/ verkeerde bouten).
Dus toch oppassen want eens de draad kapot is passen later ook de originele bouten niet meer.

Of eerst gewoon zonder grabhandle varen..
torchjelle

Berichten: 217
Antwoord #7 Juni 14, 2009, 21:15:04
edit2Rapporteer  
of je doet gewon niet altijd te moeilijk en je vaart je boardje gewoon zo lang ff zonder grabhandle!
Tim!

Berichten: 221
Antwoord #8 Juni 14, 2009, 21:16:48
edit2Rapporteer  
of je doet gewon niet altijd te moeilijk en je vaart je boardje gewoon zo lang ff zonder grabhandle!

hehe dacht ik ook net  Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.