op vakantie naar zeeland(beginnerplek?)

pindakaas

Berichten: 112
Juli 02, 2009, 19:39:02
edit2Rapporteer  
Dit jaar hebben we een stacaravan geboekt op noord beveland, het is wel geen el gouna of fuerta ventura, maar het betekend wel 2 weken kitesurfen!!! YeSS (als de wind het toelaat)
Dé plek wordt denk ik dan vrouwenpolder of neeltje jans, volgens de sectie spots kan ik er als beginner wel terecht, maar de topics zie soms wat anders staan,

mijn vraag dus: kan ik er als semi beginner goed terecht? Ik kan wel lekker heen en weer varen en wat upwind komen, draaien en springen kan ik alleen nog niet, ik hoop het nu eindelijk wel te leren.

Is mijn boardje, oude thorn van 129cm wel geschikt om op zee te varen? of moet ik een ander board hebben?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #1 Juli 02, 2009, 22:02:43
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=34986.0
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #2 Juli 02, 2009, 23:35:32
edit2Rapporteer  


Dat gaat gewoon lukken, have fun!

Uw boardje is dik in orde, tenzij je euhm, " zwaar " gespierd bent..
pindakaas

Berichten: 112
Antwoord #3 Juli 03, 2009, 09:14:06
edit2Rapporteer  
ja, thnx, dat is de info die ik zoek. Is het druk op vrouwenpolder? Op Horst waar ik normaal kom is het soms echt proppen op een mooie dag.

@kobrin: ik ben wel redelijk "zwaar" gespierd....80kg krijgt mijn board te verduren.  Maar de vraag is meer of mijn board wel geschikt is om de golven te trotseren...
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #4 Juli 04, 2009, 12:22:51
edit2Rapporteer  
80 kg valt goed mee hoor voor 129 cm, toch zeker id zomer, je zal zien de golven zijn niet zo groot dan.

Zelf heb ik een 128 jaime.

Maar als de wind feller wordt en de golven groter dan heb ik liever mijn Aboard van 133 op 40 dat is waar.

Maar om je daar nu op kosten voor te jagen, tenzij je gewoon een ander boardje wil...:-) , dan zou ik wel eentje nemen van 132 op 40 ofzo, maar noodzakelijk is het niet dacht ik..
dagmartijn

Berichten: 59
Antwoord #5 Juli 04, 2009, 12:29:39
edit2Rapporteer  
Hey,

woon zelf in Goes en ga dus bijna altijd naar vrouwenpolder of Neeltje Jans.
Vrouwenpolder is heel goed te doen. Bij laag water kunnen er nog wel eens wat golven staan op zee, maar bij hoog water loopt er een baaitje vol (sta diepte) waar je heerlijk in kun kiten.

Op www.getij.nl (oosterschelde 4) kun je goed zien wanneer het hoog water is.

Het kan vrij druk zijn op vrouwenpolder, maar niemand vaart elkaar echt in de weg. Deze spot is echt groot genoeg.

Er is ook een nieuwe spot, bij kiteschool X-watersports. Zit vlakbij een vakantiepark. Ben er zelf nog niet geweest, maar schijnt ook goed te zijn.

Neeltje Jans is ook goed, alleen een stukje lopen van de plek waar je parkeert.

Hoop dat je goede weken hebt!!!
pindakaas

Berichten: 112
Antwoord #6 Juli 04, 2009, 16:42:00
edit2Rapporteer  
Ja, ik zit dus op de camping bij bij x-waterspo(r)ts ideaal dus om een dagelijkse kitesessie te doen. Ik ga ook zeker naar vrouwenpolder, ff wat lokals ontmoeten enzo, altijd leuk.
Zijn er nog anderen die in week 29 en 30 in die hoek gaan kiten?
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #7 Juli 04, 2009, 23:24:10
edit2Rapporteer  


Ja hoor, als er iets van Noord in de windrichting zit dan ga ik vaak die kant uit.

Gele vegassen van 2008.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #8 Juli 04, 2009, 23:33:52
edit2Rapporteer  
Ook ik ben daar deze hele maand te vinden (Borssele, vrpolder, neeltje en x-beach) Gele core GT. Er zijn zowiezo bij goede wind altijd wel mensen bezig hoor dus komt wel goed.
Manga

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #9 Juli 06, 2009, 09:41:05
edit2Rapporteer  
Welke camping heb je geboekt?
Ik zit er namelijk over na te denken om volgende week naar Zeeland te gaan...
pindakaas

Berichten: 112
Antwoord #10 Juli 06, 2009, 10:15:47
edit2Rapporteer  
Ik ga naar roompot beach resort. ik ben er trouwens niet helemaal vanaf week 29, ik ben er de 18e tm 30e Dan lopen we elkaar mss net mis.

Ik vaar met een gare thorn, een zelfbouw spleene door-achtig iets en blauwe crossbow of rode omega hd.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.