strut die niet te plakken is met tape

dagmartijn

Berichten: 59
Augustus 23, 2009, 13:15:19
edit2Rapporteer  
Heb een lek in mijn Bularoo (one pump). Een van de struts is lek, precies op het aansluitingsstuk (ventiel) met de one pump systeem. Kan hier geen plakkertje opdoen ivm oneffenheden, omdat de lek op het aansluitingstuk van de strut naar de leading edge is (zie foto)
Iemand een idee?

Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #1 Augustus 23, 2009, 13:19:11
edit2Rapporteer  
Heb een keer een compleet deflate ventiel dat eraf was er weer opgelijmt met bison zacht plastic lijm (staat een waterbed op bij mijn verpakking Wink ) .
De kite heb ik daarna goed laten drogen en daarna opgepompt omte checken of alles weer goed vastzat.....zo niet, dan deed ik op die plek weer wat lijm en zo heb ik hem uiteindelijk weer helemaal in orde gekregen Wink ThumpsUp
Andere mogelijkheid is een nieuw ventiel halen Wink
dagmartijn

Berichten: 59
Antwoord #2 Augustus 23, 2009, 13:23:30
edit2Rapporteer  
dat is idd een goed idee. Bedankt! Die plek heeft ook gehouden met wat druk erop?
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #3 Augustus 24, 2009, 04:08:35
edit2Rapporteer  
Zkr ThumpsUp, heb de kite meerdere malen zo hard opgepompt dat ik gewoon niet verder kon pompen Tongue Grin (niet aan te raden Wink, want was een koopje  Grin).
Het gat van het deflate ventiel is vrij groot, dus er heeft flink wat druk opgestaan bij de test .
Het voordeel is dat de buitenste stof van de strut of le door de druk van de bladder er zelf voor zorgt dat het ventiel goed wordt aangeduwd tegen de bladder, dus als je het fatsoendelijk doet heb je nergens meer last van (wel uitkijken met lijm op het doek, binnekant bladder enz. en goed laten drogen volgens de verpakking).
Is het ventiel trouwens lek of alleen los? (in beide gevallen werkte het bij mij, maar als hij alleen los zit is het niet zo veel werk).
dagmartijn

Berichten: 59
Antwoord #4 Augustus 24, 2009, 18:27:38
edit2Rapporteer  
Volgens mij is ventiel alleen los, dus zou moeten lukken.

Nogmaals bedankt!
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #5 Augustus 25, 2009, 01:19:38
edit2Rapporteer  
geen probleem Wink ThumpsUp, laat ff iets weten of het ook jou gelukt is ThumpsUp.
O ja, om een bladder te testen is een beetje dreft in een spuitfles met water een goed middel om erop te spuiten en te kijken of er belletjes onstaan, zo ja dan is hij op die plaats lek.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.