Bekeuringen op het autostrand/Oostvoorne

Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #25 Juni 19, 2011, 21:20:39
edit2Rapporteer  
Wat betreft ID bekeuringen, het is een toon plicht, je moet het dus kunnen tonen en je hoeft t niet bij je te dragen. Oftewel als je je paspoort/rijbewijs in de auto hebt liggen is dat ook voldoende.
De verbalisant mag je ook vragen zich te identificeren, sommige kunnen daar wel s nerveus van worden en dus afzien van de bekeuring, niet waarschijnlijk in dit geval met zo'n overmacht.

Wat betreft de andere bekeuring is het afhankelijk of deze op het overtreden van het BPR is opgesteld of verstoring van de natuur. De camera's zullen voornamelijk geweest zijn om verstoring te kunnen bewijzen in geval van een rechtzaak. Als er namelijk geen verstoring is kan je ook geen bekeuring krijgen en verstoring is vrij lastig te bewijzen. Opvliegende vogels zijn natuurlijk een goed voorbeeld als bewijs van verstoring.

Afgezien van het feit dat iedereen zich natuurlijk aan de kitezones zou moeten houden zeg ik toch maar niet wat ik van zo'n actie vind, heeft te maken met zo'n 65 jaar geleden.... hint Wink

\Die verstoring kunnen de waterscooters ook hebben veroorzaakt. Ik denk dat ze echt niet sterk staan als dit voor de rechter komt.
conner kite

Geen avatar

Berichten: 170
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #26 Juni 19, 2011, 21:24:38
edit2Rapporteer  
op strand horst waren ze ook
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #27 Juni 19, 2011, 21:26:39
edit2Rapporteer  
Precies, ID hoef je als surfer niet bij je te hebben, maar wel bijvoorbeeld in de auto. Ook niet leuk, want die afgelegen parkeerplaats op Oostvoorne wordt nog weleens buiten het seizoen en weekeinden aangedaan door het autoleegroofgilde...

Overigens kan ik niet geloven dat de politie willekeurig wat kiters op het strand heeft aangesproken om hun iD. Het zullen wel kiters geweest zijn die in overtreding waren, en daarom hun ID moesten laten zien...?


Nogmaals, de meeste kiters hier weten dat het niet mag, in het vogelgebied kiten.

Maar er zijn ook heel veel kiters die - geloof het of niet - helemaal niet op kitehigh of hanglos komen. Die zijn aangewezen op de borden bij de parkeerplaats en de weg ernaar toe.

Zoals ik al eerder aangaf op de terugweg eens goed bekeken, en er hangt nog maar 1 bord, en daar loop je zo straal voorbij al kom je er weinig.


@ Wazaah: de enige vogels die ik gezien heb waren wat meeuwen op het strand. Absoluut geen vogel in het vogelgebied. Blijkbaar loont het om in beroep te gaan, zou ik sowieso aanraden aan iedereen die in overtreding was. Dat is je recht!

BPR zal niet van toepasssing zijn, daar het open zee betreft?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #28 Juni 19, 2011, 21:27:38
edit2Rapporteer  
Jongens gewoon op het water ff van kite ruilen... En dan zeggen hey maar die foto klopt nie jongûh...
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #29 Juni 19, 2011, 21:38:31
edit2Rapporteer  
Als je richting het zeehondenstrand heb gekite kan je brief schrijven naar de rechtbank. Het volgende doen als je er niet mee eens bent:
1. Wacht totdat je acceptgiro op de mat krijgt
2. Niet betalen anders geef je je fout toe
3. Je krijgt op gegeven moment uitnodiging van de rechtbank van Rotterdam om voor de rechter te verschijnen
4. Op dat moment kan je brief schrijven en die richten aan de griffie ( heet echt zo)
5. Dan afwachten of de boete word kwijtgescholden of je daadwerkelijk voor de rechtbank moet komen.

Ik heb toen een boete van 250,- gekregen voor het kiten op het zeehonden strandje. Op de kaart die staat op NKV staat een rood en groen gebied. Het zeehondenstrand staat buiten het groene en rode gebied dus ik ga er vanuit dat je daar mag surfen.
Weet niet hoe het bord eruitziet wat er nu staat en waar je wel en niet mag surfen. Dit is geplaatst door de gemeente. Toendertijd was er nog helemaal geen bord aanwezig.
misterdeman

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #30 Juni 19, 2011, 21:43:20
edit2Rapporteer  
Dat Identificeren is natuurlijk logisch.

Als jij besluit een vals adres op te geven dan kan dat als je geen ID bij je hebt. Er zijn er denk ik genoeg die dat grapje uitgehaald hebben. En nu ben je verplicht om naar het politiebureau te gaan dus kom je er met zekerheid niet onderuit.

In een ideale wereld maar mensen accepteren dat ze fout zijn, was die regel er nooit ingekomen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #31 Juni 19, 2011, 21:45:00
edit2Rapporteer  
Ik raad iedereen aan de boete bij thuiskomst goed te lezen. Achterop staat wat je rechten en plichten zijn.

Te laat betalen kan een verhoging tot gevolg hebben, en het bedrag is al niet laag. Alleen niet betalen als dat ook de bedoeling is wanneer je bezwaar aanteken. Vaak is het zo dat je uitstel krijgt tot betalen tot na de uitspraak van de rechter. Goed lezen of dat hier ook het geval is.

De zonering staat niet goed aangegeven vandaag. Dat was meen ik vorig jaar veel duidelijker! Nogmaals niet iedereen zit hier op het forum en/of hanglos. Fact of live, het is niet anders
natura2000

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #32 Juni 19, 2011, 21:48:35
edit2Rapporteer  
Van de boswachter,

@ Tim H. Je bericht is niet helemaal duidelijk. Aan de ene kant zeg je je in te zetten voor het open houden van de spot. Aan de andere kant lijkt het of je slimmer was dan de boswachter (ik dus). Is dat laatste het geval, dan heb je vandaag je succesje. Maar snijd je niet in je eigen vlees? Jij hebt er toch ook belang bij dat de spot open blijft?

@ Anderen. Ook wij vinden de actie van vandaag 'overkill'. Handhaving is het sluitstuk van afspraken die je met elkaar maakt. Als wij proces-verbaal maken, heeft de verstoring van vogels (en zeehonden voor Hinderplaat) al plaatsgevonden. Dus hebben wij ons doel niet bereikt.

In europees verband wordt Nederland namelijk aangesproken op de doelen die in Natura2000-gebied Voordelta gerealiseerd moeten worden. Het rustgebied Slikken van Voorne (bij het vm autostrand) maakt daarvan belangrijk deel uit. Dus je kunt wel raden wat de mogelijke consequenties zijn van het NIET-halen van die doelen.

Feitelijk moeten we dus de handen ineen slaan. Jullie belang is ons belang. We staan open voor inbreng van eenieder. In eerste instantie via NKV, maar als je dat liever rechtstreeks doet? Be my guest.

Natuurlijk wordt het nooit perfect; we kunnen geen Heras hekwerk om het gebied plaatsen. We willen ook geen ballenlijn. De palen willen we eigenlijk ook niet. Maar wat dan wel zodat het voor iedereen duidelijk is?

We willen de doelen bereiken; en feitelijk hebben jullie dezelfde doelen als wij. Natuur en kiten naast elkaar laten bestaan.

Dus liever geen non-discussies over id en meisjes van 15; ook wij zijn bewuste mensen, die daar op een volwassen manier mee omgaan.
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #33 Juni 19, 2011, 21:50:55
edit2Rapporteer  
Allemaal met dezelfde kite en helm met zo'n neopreen muts op kiten  schater

Als de waterscooters in t natuurgebied kwamen en dan ook nog op de foto staan met een opvliegende vogel is het zo ie zo lastig te zeggen wie er nu verstoord.
Verstoring is echt moeilijk te bewijzen.

Lijkt me wel dat het onder BPR valt? of was t Oostvoorne meer?
Als het echt open zee is wordt het weer een heel ander verhaal. Maar succes voor degene die een bekeuring hebben gekregen en deze willen aanvechten. Wil graag weten hoe dat afloopt.
helium

Berichten: 676
Antwoord #34 Juni 19, 2011, 21:53:12
edit2Rapporteer  
De boetes zouden echt minder hoog moeten zijn!!!!! dit was toch €60,- ofzo?

BULLSHIT!!

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #35 Juni 19, 2011, 21:59:37
edit2Rapporteer  
Dus liever geen non-discussies over id en meisjes van 15; ook wij zijn bewuste mensen, die daar op een volwassen manier mee omgaan.

Mee eens over de ID kaarten, dat probeer ik hier al duidelijk te maken.

Echter slechts een maal is er gesproken over een meisje van 15, en dat was ik. Dat is geen non-discussie. Dat kind wist niet eens dat ze daar niet mocht varen!?

Om te beginnen moeten de borden weer allemaal van een kaart worden voorzien. En misschien een duidelijk waarschuwingsbord. Als je nu kijkt is het een groen omrand bord, kan net zo goed iets over de natuur zijn en wandelroutes.

Ook in de Duitse, Engelse en Franse taal. Dat zijn de talen die in de zomer zeker de revue daar passeren.Vandaag waren het ook een aantal Duitsers die niet wisten wat ze verkeerd deden.

Ik snap de doelen die gesteld worden voor dat stukje door de mens aangelegd gebied, met nu de bestemming voor dieren die voorkomen langs de kust.

Alleen waverunners cq. jet scooters daar rond laten varen? Vanuit het welzijn van de zeehonden en (water)vogels gedacht kan ik daar echt niet bij met mijn verstand.

Lijkt me wel dat het onder BPR valt? of was t Oostvoorne meer?
Als het echt open zee is wordt het weer een heel ander verhaal. Maar succes voor degene die een bekeuring hebben gekregen en deze willen aanvechten. Wil graag weten hoe dat afloopt.

Het is toch echt open zee, kijk maar eens naar de satelietfoto van deze spot hier bij "Spots"
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #36 Juni 19, 2011, 22:00:07
edit2Rapporteer  
@ natura 2000,
duidelijk verhaal thx , maar waarom geen ballenlijn? weet je als kiter wel waar je aan toe bent qua zonering.  
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #37 Juni 19, 2011, 22:01:24
edit2Rapporteer  
@natura2000 - Volgens mij heb je mijn berichtje niet helemaal goed gelezen. Ik zal mensen niet meer 'op het water (in het vogelgebied)' erop attenderen, enkel nog op het strand Smiley En natuurlijk zet ik mij nog in, zoals al vanmiddag vermeld, om de spot open te houden en anderen te waarschuwen over het vogelgebied.  Joepie

Zoals vanmiddag al gezegd, het is geen 'succesje' maar de waarheid. Ik spreek vaker kiters erop aan dat daar niet gekite mag worden, dus ook vandaag.

ps. Kun je me de foto's eens sturen  Joepie

wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #38 Juni 19, 2011, 22:04:24
edit2Rapporteer  
BPR is iets van 60/65 euro. Daarom nu op grond van de verstoring van de natuur.
Is de Natura procedure er al helemaal doorheen voor de Voordelta (bemoei me niet zo met dat gebied) ?

@ Ko de boswachter, TimH is vrij duidelijk. En dat verhaal over dat meisje van 15 vind ik ook relevant in dit verhaal hoor. Paar van die grote kerels die een jong meisje overvallen met een lading bekeuringen. Ken die "overkill" acties wel een beetje en hoe dat werkt.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #39 Juni 19, 2011, 22:15:43
edit2Rapporteer  
Misschien is het ook een idee om op de palen in het water te zetten dat het verboden is om dat gebied te betreden.
Ik denk dat een hele hoop mensne iet eens weten dat je daar niet mag kiten. De mensen die er vaker komen en op forums zitten weten het echt wel maar veel beginners lezen volgens mij het bord op de parkeerplaats niet en gaan zonder dat ze het weten in het vogelgebied kiten met alle gevolgen van dien.
Iw@n

Berichten: 200
Antwoord #40 Juni 19, 2011, 22:18:06
edit2Rapporteer  
bouwen van mv2 is geen verstoring voor vogels en zeehonden? Ben sowieso benieuwd wat er van dit stukje autostrand overblijft als mv2 klaar is... was lang niet meer geweest op autostrand maar vond het aardig ondiep geworden..

Verder vraag ik me af als vogels en zeehonden kiters zo ontzettend storend vinden waarom ze dan altijd gewoon weer terug komen..

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #41 Juni 19, 2011, 22:21:13
edit2Rapporteer  
Op de palen staan al bordjes dat het verboden natuurgebied is, helaas is dat voor sommigen nog te moeilijk om te begrijpen en dan is een boete ook meer dan terecht.
Als ze deze actie nog een paar keer herhalen durft er niemand meer achter de palen / boeien te komen en dat is alleen maar goed voor het voortbestaan van deze spot.

@ wazzaah, Oostvoorne (voormalig autostrand) is gewoon zee en het verboden gebied is een beschermd natuurgebied.
Het Oostvoornse-meer is wel binnenwater maar valt niet onder BPR (kijk voortaan even bij de spotinfo voor je wat zegt, al valt je niks te verwijten als eilandbewoner Wink )
dirkdevr

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #42 Juni 19, 2011, 22:29:22
edit2Rapporteer  
Beste allemaal,

Uiteraard moet de natuur beschemd worden, helaas is de verhouding in Nederland een beetje zoek, dat hele natura2000 verhaal is gemaakt door liefhebbers zonder de gewone Nederlander er bij te betrekken. ThumpDown Hierdoor zitten we met een hoop regels waardoor de kitesurfers vrijwel nergens terecht kunnen terwijl er gesproken wordt over het onderwater zetten van een poder in Zeeland t.b.v. de natuur (en als het aan de natuurvrienden ligt wel twee begreep ik de afgelopen week) Wellicht kan men voor ons ook nog een poldertje onder water zetten?  Smiley  Ik denk dat de NKV goed werk levert en steun hen van harte ThumpsUp, ik wil iedereen oproepen lid van de NKV te worden en dit onder de aandacht te brengen van de medekiters. ListenToMe Hoe meer achterban, hoe beter er naar de NKV geluisterd wordt.




wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #43 Juni 19, 2011, 22:29:46
edit2Rapporteer  
Had ff de verkeerde voorstelling van de spot, is ook allemaal zo raar daar Grin

Laat t wel over aan degene die er verstand van hebben Wink
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #44 Juni 19, 2011, 22:46:55
edit2Rapporteer  
Ik snap ook niet waarom iedereen hier boos van wordt? Dit is toch meer dan terrecht dat ze bekeuren hoevaak is er niet gezegd Niet in het Natuurgebied! hoeveel bordjes/palen staan er? en waarom leest nietmand borden als ze er staan? ook al staat er 1 bord ben je nieuw op een spot vraag een local of bekijk eerst borden eventjes goed!

Een keer moet er bekeurd worden wil men luisteren!
En het fijt dat ze met zo veel materiaal uitrukken heeft een reden want met 1 waterscooter en 1 agent worden ze niet serieus genomen.

Dus allemaal niet zo piepen gewoon die boete betalen want je zit gewoon fout punt uit! En volgende keer hopelijk wat beter lezen of de lenzen/bril meenemen Smiley en leer er eens een keer van Grin

En nu allemaal nog even lekker boos reageren want tja je moet je boosheid toch kwijt na die boete en dan allemaal lekker gaan slapen en oogjes dicht Smiley morgen weer een nieuwe dag Smiley
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #45 Juni 19, 2011, 22:49:53
edit2Rapporteer  
Mareh als die dudes zoveel om de natuur geven... Ga dan roeien ipv met een waterscooter achter ons aan... Dat vervuild meer en veroorzaakt veel meer overlast dan wij met z'n allen in een heel jaar!!!
Retard

Berichten: 782
Antwoord #46 Juni 19, 2011, 22:51:16
edit2Rapporteer  
Er komt ook echt nooit iets zinnigs uit bij jou Eagle-jan
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #47 Juni 19, 2011, 22:52:03
edit2Rapporteer  
Van de boswachter,
@ Anderen. Ook wij vinden de actie van vandaag 'overkill'. Handhaving is het sluitstuk van afspraken die je met elkaar maakt. Als wij proces-verbaal maken, heeft de verstoring van vogels (en zeehonden voor Hinderplaat) al plaatsgevonden. Dus hebben wij ons doel niet bereikt.

In europees verband wordt Nederland namelijk aangesproken op de doelen die in Natura2000-gebied Voordelta gerealiseerd moeten worden. Het rustgebied Slikken van Voorne (bij het vm autostrand) maakt daarvan belangrijk deel uit. Dus je kunt wel raden wat de mogelijke consequenties zijn van het NIET-halen van die doelen.


Als er ergens aantoonbare natuur schade ontstaat moet je daar niet (willen) kitesurfen . Da's duidelijk.
Maar om dan te gaan roepen dat we anders boetes van de EU krijgen dan lust ik er nog wel een paar. Begin HIER dan maar eens.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #48 Juni 19, 2011, 22:55:43
edit2Rapporteer  
tja is de bekende pot.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #49 Juni 19, 2011, 22:56:37
edit2Rapporteer  
Er komt ook echt nooit iets zinnigs uit bij jou Eagle-jan
  kerosine dampen hè   
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.