Bekeuringen op het autostrand/Oostvoorne

Retard

Berichten: 782
Antwoord #50 Juni 19, 2011, 22:58:55
edit2Rapporteer  
Hoe moeten ze anders al die hardleerze duitsers en opgefockte NL pakken
allysa83

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #51 Juni 19, 2011, 23:15:07
edit2Rapporteer  
tjonge wat een gezeur, als je je niet aan de regels houdt wordt je bekeurd, en terecht.
Ook iemand van 15 jaar is gewoon een persoon die de wet overtreedt, en ga dan niet beginnen over hoe ze dat moet financieren, want ze kan ook een gehele kite-uitrusting betalen en is oud en wijs genoeg om borden te lezen. tis geen kleuter...?
chico

Berichten: 1112
Antwoord #52 Juni 19, 2011, 23:23:57
edit2Rapporteer  
Mijn credo: meer bezuinigen op het ambtelijk apparaat. Dit gaat nergens over. Omdat Nederland wel veel CO2 (kolen) centrales neer plempt moet dit worden gecompenseerd met Natura 2000. Ik heb een scriptie onderzoek (Drs.) gedaan naar agressie/geweld tegen ambtenaren maar de overheid onderschat de cognitie/emotie bij de burger. Sorry Tom, je zal best een eerlijke hardwerkende ambtenaar zijn.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #53 Juni 19, 2011, 23:40:05
edit2Rapporteer  
1. Leutjes met n prent: verenig je in een stichting. (Kosten: E 100) en 1 moet zn rechtsbijstand erbij halen. Dan krijg je 1 procedure.
2. Tijdig bezwaar maken tegen de boete.
3. NU AL zoveel mogelijk getuigen verzamelen die eea gezien hebben, en ook meteen vandaag SCHRIFTELIJKE verslagen maken. Deze verslagen krijgen pas bewijskracht als je ze ook registreert bij de Belasting dienst (=kosteloos).
4.Tja, niemand schakelt de media in, sukkels 

Doel van deze razzia is een voorbeeldstelling. Meneer De Boswachter krijgt zijn instructies ook maar van hogerhand (vergelijk parkeerbeheer). Als de fucking kitescholen ballen – maar meer nog HERSENS hadden- waren ze allang verenigd op een professionele manier, in samenwerking met de NKV.

Zolang kitescholen HANDHAVEN op n manier van“eigen volk eerst“, 0 (algemeen) belang voor t open houden van de kitespot, hoop ik dat deze spot dicht gaat. 

Handhaven = verantwoordelijkheid nemen = samenwerken OOK MET ANDERE SCHOLEN. De NKV telt 6000 ballen, en kiteschoolhouder hoeveel heb jij er?

Succes daar op Playa.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #54 Juni 19, 2011, 23:44:41
edit2Rapporteer  
Nog staan praten met de agenten, zij gaven aan deze actie te doen om sluiting van de spot in de toekomst te voorkomen. En de mensen die het verpesten voor de mensen die nooit in het vogelgebied varen hierop aan te spreken. (Misschien was het een keertje nodig).

Btw dat meisje van 15 jaar die een bekeuring van 240 euro heeft gekregen krijgt er eentje van 120 euro omdat ze jonger dan 16 jaar is. Een dure les, dat wel...

@Natura2000, bij voorkeur heb ik een ballenlijn dan de palen en boeien. De palen kunnen voor ernstig letsel zorgen als er per ongeluk iemand tegenaan vliegt, een ballenlijn is volgens mij een stuk zachter? Daarnaast lijkt een ballenlijn mij duidelijker...
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #55 Juni 19, 2011, 23:48:32
edit2Rapporteer  
Ohw, daar was dat politie bootje voor wat ik vandaag voorbij 2 kiters  zag varen die met de lijnen in de knoop zaten op Rockanje. Niet dat je daar dan ook maar enkele vorm van hulp van kan verwachten. ( iets waar  de reddingsbrigade daar normaal een bijzonder hulpzame dienst biedt)

Maar goed dat er nu echt eens een einde komt aan dat varen in het vogelgebied juich ik alleen maar toe. Een klein groepje zet het sluiten van de hele spot steeds op het spel. zeker nu de ambulance ook geregelt af en aan rijdt. Mensen dit kan zo niet verder, er gaat echt een dag komen dat het doek valt voor Oostvoorne als kitespot. Dat deze actie is begonnen is een van de laatste pogingen die er nog rest, Als dit ook niet werkt laat de rest zich wel raden. ik zie het er  zomaar van komen dat ze met de opening van Mv2 de boel op Oostvoorne dicht gaan gooien. Zit je voortaan gezellig met alle beginners lekker daarzo. Liever niet he? Kap dan eens met dat achtelijke gedrag en blijf binnen de zone.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #56 Juni 20, 2011, 00:30:55
edit2Rapporteer  
Hoe moeten ze anders al die hardleerze duitsers en opgefockte NL pakken

Nou daar hebben ze toch al die dure cameras voor aangeschaft?

Denk eens ff na:
ze vreten van onze belasting centen, ze verstoken brandstof van onze belasting centen.
Heel nl moet de broekriem ophalen, terwijl de moraalridders van het meest hypocriete stuk natuurgebied van nl, dat naast een van de meest vervuilde gebieden ligt in europa, jou en mij en iedereen zonder blikken of blozen (laat staan de situatie inschatten of het bewust of perongeluk gebeurt) nog eens een bonus van tussen de 60 en de 240 pleurie per procesverbaal  opstrijken. Terwijl ze niet eens de moeite nemen om een actie op te  starten om vuilnis wat op het "natuurgebied" aanspoeld op te ruimen, laat staan vuilnisbakken neer te zetten op het strand of duidelijke meertalige borden neer te zetten dobber lijnen of meer boeien plaatsen, zo dat iedereen daar weet van kan hebben. Nee dat moeten wij maar doen. dus nog meer lappen.
En zij maar cashen...
Kijk voor mij is het duidelijk waar het gebied ligt, je zal me daar ook niet bewust in zien gaan tenzij ik zelf in de shit zou zitten. maar de actie zo als hij uitgevoerd is vind ik way over de top! wat denken ze wel niet paar dure jetskies inzetten en dan is het probleem als sneeuw voor de zon opgelost? F*** OFF!!!
En dan nog op sympatie van ons rekenen... reken er maar niet op!
Laat eerst maar eens zien dat we er wat voor terug krijgen zoals een spot die niet ter discussie staat over open houden of sluiten die schoon is en blijft, vrij van kiters uit het natuurgebied door betere signalering. Ga daarna maar eens nadenken over bekeuren of in beslagname van middelen. 
Jammer met acties zoals die van afgelopen weekend krijg je juist opgefokte situaties.

ze kosten ons geld en ze kosten nog meer geld... er wat voor terug doen ho maar,  ja schrijven... 

@ retard ik hoop dat jij wat zinnigers te melden hebt? of is kinder bed tijd al geweest?


Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #57 Juni 20, 2011, 00:30:57
edit2Rapporteer  
Jammer van al die vervuilende diesel 4 weel drive's op het strand om over gemotoriseerd water verkeer maar te zwijgen.
Een opmerking van een echte natuur liefhebber die al surfend geheel wind angedreven (hoe groen wil je watersport bedrijven) geniet van de natuur van de Slikken van Voorne

Ter lering en de vermaak..



chico

Berichten: 1112
Antwoord #58 Juni 20, 2011, 00:55:20
edit2Rapporteer  
In 1980 had ik n 70cc crossmotor. Jaja, we worden ouder. Wat was mooier dan de lokale hermandad provoceren met n rondje crossen op de bouwlokatie in Alphen aan de Rijn. Je zag ze gewoon aankomen, de rakkers met hun Honda accoord of BWMtjes. We speerde er vandoor over het rulle zand. waarbij menig ambtenaartje vast kwam te zitten in het zand. Ff wachten en dan gewoon weer terug. Laten we zeggen. De brave boswachtersjes speuren op Ovoorne en we kachelen ff naar Odorp voor n bakkie. Daarna weer terug want dan zitten de boswachtertjes voor de soep inmiddels weer thuis.

Ik krijg als midden veertiger steeds meer de pest in de regelzucht van de overheid. Als kiten illegaal wordt: prima. Gewoon lkkr ergens stiekum varen en dan gauw weer weg wezen. Hoe illegaler hoe mooier.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #59 Juni 20, 2011, 01:03:32
edit2Rapporteer  
In 1980 had ik n 70cc crossmotor. Jaja, we worden ouder. Wat was mooier dan de lokale hermandad provoceren met n rondje crossen op de bouwlokatie in Alphen aan de Rijn. Je zag ze gewoon aankomen, de rakkers met hun Honda accoord of BWMtjes. We speerde er vandoor over het rulle zand. waarbij menig ambtenaartje vast kwam te zitten in het zand. Ff wachten en dan gewoon weer terug. Laten we zeggen. De brave boswachtersjes speuren op Ovoorne en we kachelen ff naar Odorp voor n bakkie. Daarna weer terug want dan zitten de boswachtertjes voor de soep inmiddels weer thuis.

Ik krijg als midden veertiger steeds meer de pest in de regelzucht van de overheid. Als kiten illegaal wordt: prima. Gewoon lkkr ergens stiekum varen en dan gauw weer weg wezen. Hoe illegaler hoe mooier.

met je eens... maar dan doe je het meer voor de kick om aan de regelhandhavers te ontkomen dan voor het plezier in het kiten... of heb ik iets verkeerd geïnterpreteerd? laten we toch maar voorkomen dat kiten illegaal word, denk je niet?
RonaldvT

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #60 Juni 20, 2011, 07:37:15
edit2Rapporteer  
Het zou me niets verbazen als dit een toevallige actie is geweest ivm afgelasting van het Concert at SEA. Bootje en jetski's waren waarschijnlijk al geregeld om daar de kust te bewaken en na annuleren van het concert hebben ze er snel een andere bestemming voor gezocht. Extra agenten e.d. zaten anders ook maar de hele dag te klaverjassen. Kan me anders bijna niet voorstellen dat ze deze actie samen met een Concert at SEA plannen omdat zo'n concert al veel meer dan de normale capaciteit vraagt.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #61 Juni 20, 2011, 07:38:23
edit2Rapporteer  
Joehoe, wanneer gaat het weer blazen??
heb een topweekend achter de rug en ik wil weer zo snel mogelijk het water op.


THATS WHAT IS ALL ABOUT.


 



SLOTJE. Grin
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #62 Juni 20, 2011, 08:32:34
edit2Rapporteer  
Denk eens ff na:
1: laat staan vuilnisbakken neer te zetten op het strand of duidelijke meertalige borden neer te zetten dobber lijnen of meer boeien plaatsen, zo dat iedereen daar weet van kan hebben.
2: wat denken ze wel niet paar dure jetskies inzetten en dan is het probleem als sneeuw voor de zon opgelost? F*** OFF!!!
3: En dan nog op sympatie van ons rekenen... reken er maar niet op!
4:Laat eerst maar eens zien dat we er wat voor terug krijgen zoals een spot die niet ter discussie staat over open houden of sluiten die schoon is en blijft, vrij van kiters uit het natuurgebied door betere signalering. Ga daarna maar eens nadenken over bekeuren of in beslagname van middelen. 


1, Liever geen vuilnisbakken, ieder obstakel is er duidelijk eentje teveel als je kijkt wat voor halve zolen daar soms bezig zijn, niet alleen kiters maar ook bv die kitebuggy's die in 7 bft les staan te geven. Verder kan ik me ook kapot ergeren aan die groen/witte 4x4 van de boswachter die hij demonstratief langs de waterlijn parkeert. Dat hij te lui is om te lopen kan ik niet zo mee zitten maar dat hij daarmee een potentieel gevaar neerzet waar iemand zijn hersens wel eens op inelkaar zou kunnen stuiteren gaat een beetje ver.
2, Ik denk het met ze mee. hoe eerder dit gezeik afgelopen is hoe beter.
En waarom zouden ze ze niet gebruiken, als ze de middelen hebben. Had je dan echt verwacht dat ze met lieslaarzen achter je aan komen rennen door de bagger?? Ze zijn ook niet achtelijk, en snappen ook wel dat iedereen hem naar Rockanje peert als ze weten dat ze worden opgewacht.
3, Ik kan er best een hoop sympatie voor opbrengen....
4, De signalering is er en naar mijn mening meer dan genoeg. wie vindt van niet kan tegenwoordig gratis zijn ogen laten controleren bij de betere opticiens.  De rest hebben wij als kiters zelf in de hand, en schieten we aardig in tekort.



Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #63 Juni 20, 2011, 09:24:23
edit2Rapporteer  
Denk eens ff na:
1: laat staan vuilnisbakken neer te zetten op het strand of duidelijke meertalige borden neer te zetten dobber lijnen of meer boeien plaatsen, zo dat iedereen daar weet van kan hebben.
2: wat denken ze wel niet paar dure jetskies inzetten en dan is het probleem als sneeuw voor de zon opgelost? F*** OFF!!!
3: En dan nog op sympatie van ons rekenen... reken er maar niet op!
4:Laat eerst maar eens zien dat we er wat voor terug krijgen zoals een spot die niet ter discussie staat over open houden of sluiten die schoon is en blijft, vrij van kiters uit het natuurgebied door betere signalering. Ga daarna maar eens nadenken over bekeuren of in beslagname van middelen. 


1, Liever geen vuilnisbakken, ieder obstakel is er duidelijk eentje teveel als je kijkt wat voor halve zolen daar soms bezig zijn, niet alleen kiters maar ook bv die kitebuggy's die in 7 bft les staan te geven. Verder kan ik me ook kapot ergeren aan die groen/witte 4x4 van de boswachter die hij demonstratief langs de waterlijn parkeert. Dat hij te lui is om te lopen kan ik niet zo mee zitten maar dat hij daarmee een potentieel gevaar neerzet waar iemand zijn hersens wel eens op in elkaar zou kunnen stuiteren gaat een beetje ver.
2, Ik denk het met ze mee. hoe eerder dit gezeik afgelopen is hoe beter.
En waarom zouden ze ze niet gebruiken, als ze de middelen hebben. Had je dan echt verwacht dat ze met lieslaarzen achter je aan komen rennen door de bagger?? Ze zijn ook niet achtelijk, en snappen ook wel dat iedereen hem naar Rockanje peert als ze weten dat ze worden opgewacht.
3, Ik kan er best een hoop sympatie voor opbrengen....
4, De signalering is er en naar mijn mening meer dan genoeg. wie vindt van niet kan tegenwoordig gratis zijn ogen laten controleren bij de betere opticiens.  De rest hebben wij als kiters zelf in de hand, en schieten we aardig in tekort.




Hey, Rob... Kijk, ik weet van de regels omdat ik op het forum zit, als ik naar het strand toe ga dan,  die borden kunnen duidelijker, vergeet niet dat 80% vande kiters daar geen weet van het bestaan van deze fora hebben. Over vuilnisbakken: die palen  zijn er al en ik klap liever eerst tegen zo'n metalevuilnisbak aan die nog als kreukelzone zou kunnen dienen, als direct tegen zo'n paal. Joh, naar rockanje kunnen ze ook via land bereiken, en die jet ski's kunnen ze ook inzetten ter hoogte van de bunker voor mensen die evt vluchten ri. Ouddorp. Maar ga me nou niet vertellen dat je  met die dingen zo nodig het gebied in moet om ze daar van het water af kan plukken, beginners kiters komen toch wel naar de kant vroeg of laat... Kijk dat het binnen varen van het vogelgebied tegen gegaan moet worden ok, maar niet op zo'n razzia manier, dat is nog gevaarlijk ook als met je jet ski tussen de kiters door sjeesd!
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #64 Juni 20, 2011, 09:47:06
edit2Rapporteer  
Ik begrijp dat de mensen die een boete hebben gekregen wat frustratie kwijt moeten, maar misschien moeten sommigen even tot 10 tellen.

De boswachter vraagt om input over hoe het beter kan. Als men deze man dan vervolgens gaat zitten afzeiken.... Lijkt me niet echt constructief, daar schiet niemand wat mee op.

Oostvoorne staat bekend als de beginners spot van zuid-west Nederland waardoor het erg druk is en dan krijg je automatisch dat men gaat varen waar er nog ruimte is, bewust of onbewust in het natuurgebied.
Borden op het strand helpen maar beperkt want niet iedereen beseft dat er misschien wel iets nuttigs op zou kunnen staan.

Persoonlijk lijkt mij de beste oplossing om ballenlijnen tussen de boeien te trekken en daarmee het natuurgebied af te schermen. Bij Muiderberg liggen ook ballenlijnen om (gedeeltijk) de kitezone af te bakenen en volgens mij werkt dat prima. Uiteraard gaan er wel eens mensen over heen, maar dat zijn er (waarschijnlijk) veel minder als dat er alleen maar boeien hadden gelegen.
Zo'n ballenlijn is gewoon veel duidelijker, is geen gevaarlijk obstakel en lijkt me ook niet erg kostbaar.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #65 Juni 20, 2011, 09:51:14
edit2Rapporteer  
Zo'n ballen lijn, zou dat heel blijven met getij en storm op de playa?De boeien zijn an sich wel goed, alleen kunnen er nog wel een paar tussen worden gelegd, ze liggen nu wel ver uit elkaar. De zone kaarten zouden die boeien ook moeten laten zien.

Verder vind ik de boetes wel gigantisch hoog zeg! Als ze daadwerkelijk zo worden uitgeschreven...
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #66 Juni 20, 2011, 09:51:58
edit2Rapporteer  
Jongens denk ff van hier tot de muur. Als men niet in staat blijkt met zoveel mens en materiaal de wet (zinnig of niet) te handhaven, wat is dan het  logisch gevolg? [Neemt niet weg dat de borden wel duidelijk moeten zijn]
feddomw
Gast
Antwoord #67 Juni 20, 2011, 09:55:40
edit2Rapporteer  
Zo'n ballen lijn, zou dat heel blijven met getij en storm op de playa?De boeien zijn an sich wel goed, alleen kunnen er nog wel een paar tussen worden gelegd, ze liggen nu wel ver uit elkaar. De zone kaarten zouden die boeien ook moeten laten zien.


Ballenlijn/boeienlijn blijven echt wel goed. Ik kan er toch zo 4-5 noemen in plekken in de Middellandse Zee die er al jaren liggen.

Een "lijn" is voor mensen psychologisch een extreem duidelijk voorbeeld dat iets is afgebakend. Al ken je de regels niet ter plaatse, je zal geen seconde twijfelen als je een lijn ziet en iedereen vaart aan een kant daarvan. Krijg je ook geen discussies over "ik wist het niet".
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #68 Juni 20, 2011, 10:17:22
edit2Rapporteer  
Kijk dat er wat aan moet gebeuren snap ik, maar het mag niet op een razzia lijken met toren hoge bekeuringen, weet 160 euro voor een kind van 15, die haar sport wil beoefenen... Schandalig, te zot voor woorden, zijn ze van de pot gepleurd of zo, je criminaliseerd zo'n meisje, ze moeten wel redelijk blijven, zo'n kind weet waarschijnlijk niets over regelgeving daar... Jongens  als ik je een bloed neus verkoop om een woorden wisseling, dan heet dat excessief geweld, dat bekeuren van afgelopen weekend heet excessief bekeuren. Ik hoop dat die lui thuis met trots kunnen  vertellen dat ze een kind van 15 een prent van 160 euro hebben gegeven, niet omdat ze zonder rijbewijs achter het stuur zat, niet omdat ze,winkel diefstal pleegde, niet omdat ze midden in de nacht herrie aan het schoppen was, niet omdat ze een fiets heeft gejat, niet omdat ze drugs met haar buurtgenootjes aan het verhandelen was... Maar omdat ze tussen 2 boeien door gevaren is die meer dan 100m uit elkaar liggen. En heb je een pluim gehad? Wees er trots op, denk aan dat meisje van 15 en dank haar! Wat zielig zeg...






@ feddomw: middelandse zee heeft geen last van hoog en laag water... Nou ja op 30 cm getij verschil Wink maar meer boeien sowiezo!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #69 Juni 20, 2011, 10:36:58
edit2Rapporteer  
Zo'n ballen lijn, zou dat heel blijven met getij en storm op de playa?De boeien zijn an sich wel goed, alleen kunnen er nog wel een paar tussen worden gelegd, ze liggen nu wel ver uit elkaar. De zone kaarten zouden die boeien ook moeten laten zien.


Ballenlijn/boeienlijn blijven echt wel goed. Ik kan er toch zo 4-5 noemen in plekken in de Middellandse Zee die er al jaren liggen.

Een "lijn" is voor mensen psychologisch een extreem duidelijk voorbeeld dat iets is afgebakend. Al ken je de regels niet ter plaatse, je zal geen seconde twijfelen als je een lijn ziet en iedereen vaart aan een kant daarvan. Krijg je ook geen discussies over "ik wist het niet".
Middelandse zee heeft veel minder getij. Maar toegegeven, ik ben geen expert.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #70 Juni 20, 2011, 11:16:50
edit2Rapporteer  
Tttsss een ballelijn "dude's grow up" hoe moeilijk kan het zijn om een denkbeeldige lijn te trekken tussen twee boeien???
De boswachters gaan heus niet zeiken als je er een paar meter over heen schiet, maar wel als je gericht in het gebied blijft varen.

Blijf gewoon uit het vogel gebied, de gene die dat niet doen verpesten het voor de rest.

Of extra boorden helpen vraag ik me af want sommige mensen lezen de boorden gewoon weg niet, maakt niet uit hoeveel je er neer zet.

Ben het met Rudo eens, leg gewoon een paar extra boeien erbij dan zou het duidelijk moeten zijn.

Heb het ook niet zo op politie en ook niet de waterscooters in een beschermd gebied, maar ze hebben wel een kiter van het water gehaald gisteren die in de problemen was met zijn kite.

En wat denk je politie/boswachter weg en gelijk weer wat gasten bezig in het vogel gebied.
Ik zeg doe nog een aantal van dit soort bonnen acties zodat onze spot open kan blijven.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #71 Juni 20, 2011, 11:48:24
edit2Rapporteer  
Tttsss een ballelijn "dude's grow up" hoe moeilijk kan het zijn om een denkbeeldige lijn te trekken tussen twee boeien???duidelijk moeten zijn.

Ik kan me best voorstellen dat beginners hier moeite mee hebben, die zijn met totaal andere dingen bezig dan naar 2 boeien kijken die op 100 m afstand van elkaar liggen laatstaan daar nog eens een denkbeeldige lijn trekken.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #72 Juni 20, 2011, 12:29:17
edit2Rapporteer  
Zoals de meeste topics van deze strekking wordt er weinig tot niets gelezen wat al geschreven is, en gaan mensen zonder enige vorm van emphatie zwarte/witte uitspraken doen!

Het leven is niet zwart/wit, en zo ook niet de kwaliteit van de borden, signaleringen zoals de palenrij en de gele boeien.

Feit 1: er is nog maar 1 bord ipv de eerdere 3. Als je nog nooit op de spot geweest bent loop je er straal voorbij. Tel daarbij op de spanning die de meeste beginners ervaren al lopende naar het water toe...

Feit 2: met laag water (en dat was het dit weekend) staan alle palen droog, en met het wisselvallige weer is de eerste gele boei heel lastig te zien. Een lijn trekken is dan ook lastig, zeker als de gele boei zich aan de rugzijde bevind. Met de windrichting West altijd een probleem.

Feit 3: Er wordt gelest en geoefend in het zog. wegvaargebied. Waarom wordt daar niet eens een keer tegen opgetreden? Stuur zelf beginners daar weg richting het noorden, maar de scholen staan soms vlak naast de palenrij.

Feit 4: de verbodbordjes op de palen zijn erg klein. Zeker beginners die druk met hun kite bezig zijn letten hier niet op.


Kortom: de meeste die hier op het forum komen kennnen de regels. Maar een groot deel van het publiek op Oostvoorne komt nooit op KH of HL. Probeer je dat nu eens voor te stellen.

Ja, iedereen moet uit het vogelgebied blijven, maar wat mij betreft:

  • Beter en duidelijker bord op opgang parkeerplaats (is nu leeg)
  • Palen weg (dat er nog steeds geen zware ongelukken zijn gebeurd is een mirake) en vervangen door meer boeien en/of drijflint

...ik zie het er  zomaar van komen dat ze met de opening van Mv2 de boel op Oostvoorne dicht gaan gooien.

Eerlijk gezegd denk ik dat al jaren, mogelijk ligt dit al vast bij de hoge heren.
Wordt idd. "lachen" met de beginners en kitescholen aldaar...
Jesse M.

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #73 Juni 20, 2011, 12:47:00
edit2Rapporteer  
Lijkt me juist dat je als beginner wel extra oplet waar je wel en niet mag varen.

Voor de rest vind ik het een goede actie, je mag er niet varen klaar. Of het terecht is dat je daar niet mag varen vanwege wat natuur is een andere discussie. Dan kun je je namelijk ook afvragen wat natuur precies is (zijn wij toch zelf ook namelijk? ) maar dat is weer een hele andere discussie.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #74 Juni 20, 2011, 12:57:42
edit2Rapporteer  
Lijkt me juist dat je als beginner wel extra oplet waar je wel en niet mag varen.

De mensen die ik bekeuringen heb zien krijgen waren allemaal nog in de beginnersfase.

Beginners zijn bezig met de sport onder de knie krijgen, en niet met borden en palen. Zou wel zo moeten, dat ben ik met je eens.

Nogmaals vind ik de actie op zich ook terecht, maar het is niet zwart/wit.

Verder heb je met ZW wind veel minder mensen in dat gebied dan met de full onshore W wind van dit weekend. Persoonlijk vind ik dan de vorm van het wegvaargebied niet zo heel goed bij deze windrichting.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.