Griekenland

Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #25 Juni 14, 2012, 11:30:17
edit2Rapporteer  
Ben net terug van 14 dagen Kos. Heb weinig gemerkt van enige vijandigheid. Ze zagen mij en mijn gezin steeds voor Duitsers aan dus ik heb het maximaal voor je getest. Ik heb niets anders dan gastvrijheid en aardige mensen ontmoet. Helaas weinig wind gehad maar wel relaxte vakantie gehad. 

Erg mooie foto HJ!  ThumpsUp
En je moet ook niet met je helm op kiten, dan hebben ze zo door dat je een duitser bent...  Tongue

Ben aan het kijken voor een vakantie in Lefkas.  Wink Goed om te horen dat ze daar nogsteeds zo vriendelijk zijn als altijd, want ik heb altijd wel genoten van een vakantie in Griekenland.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #26 Juni 20, 2012, 23:20:41
edit2Rapporteer  
Kite niet met helm want is slecht voor mijn haar :-)
Hoop dat jij meer geluk hebt met wind.
Robberto

Berichten: 29
Antwoord #27 Juni 24, 2012, 16:45:33
edit2Rapporteer  
Ben nu 11 dagen op Kos met mijn vriendin, maar heb nog niet echt kunnen genieten van een dik thermisch windje. 2dagen een auto gehuurd en naar Marmari gereden, twee keer geen wind! Wel een gast uit Ierland gesproken die al 4uur aan het wachten was op een briesje
Vlak bij ons appartement (Agela, een aanrader) heb je Psalidi met schuin aflandige wind, hier wel een paar keer lekker gevaren. Ook al doe je niet veel gekke dingen vanwege de aflandige wind. Het voelt gewoon lekker om zonder wetsuit te varen. Al met al mijn spullen niet voor niks meegenomen!! Kos is verder echt een top eiland om te zitten!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #28 Juni 24, 2012, 17:08:40
edit2Rapporteer  
Kiten met aflandige wind zonder rescue boot is echt heel onverantwoord!!!

Ik had al vaker gehoord van ervaringsdeskundigen dat Kos nu niet ruim bemeten is met wind. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Rhodos, Naxos en Lefkada/lefkas. Corfu heeft wel een kiteschool, maar ook niet veel wind. Wel aflandige met rescue boot begeleiding.

Overigens kan het zeer spot afhankelijk zijn in Griekenland. Op Lefkas kun je op de kitespot 6 bfrt hebben, 5km verder geen zuchtje wind...
Levi

Berichten: 72
Antwoord #29 Juni 24, 2012, 20:15:52
edit2Rapporteer  
Het ziet er anders momenteel niet gek uit op Kos. De thermiek doet zijn best:

http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=49234
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #30 Juni 24, 2012, 20:29:53
edit2Rapporteer  
Dit deze zomer zelf ongeveer 4 weken in Gialova. Niet een windmachine als Paros of Naxos, maar wel een hele aangename plaats om je zomervakantie door te brengen met daarnaast zo nu en dan lekkere wind. Ligt in een baai en daardoor niet veel last van golven. http://locations.splocs.com/windsurf/loc/Gialova.html

Daar al lekker weer nu, 30 graden  Cool

Ga wel kijken of ik volgend jaar in het voorjaar of zo ook nog een weekje Pounda, Paros kan doen. Weinig vermaak daar, maar wat een lekkere spot is dat zeg Joepie
Torchmeister

Berichten: 22
Antwoord #31 Juni 25, 2012, 12:34:50
edit2Rapporteer  
Het ziet er anders momenteel niet gek uit op Kos. De thermiek doet zijn best:

http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=49234


Precies! De thermische wind is AAAN!!
Torchmeister

Berichten: 22
Antwoord #32 Juni 25, 2012, 12:49:39
edit2Rapporteer  
Tot wanneer zit je nog op Kos Roberto? Vandaag is ie vaarbaar voor je 11 en de rest van de week moet ook nog wel lukken! Woensdag en donderdag de 8 meter uit de tas?
Robberto

Berichten: 29
Antwoord #33 Juni 26, 2012, 16:40:40
edit2Rapporteer  
Ik vlieg morgenavond terug! Gister nog een dagje een auto gehuurd en om 10 uur stond ik op het strand van Marmari. Daar heb ik een half uurtje kunnen staan, daarna was de wind weg. Was een keer eerder gebeurt vorige week en heb toen gewacht met wat locals en andere kiters. De wind kwam niet terug die dag Wink Mijn ervaring is dat windfinder en windguru wel aan kunnen geven of er een aantal dagen meer wind is dan anders, maar niet per dag. De locals zeggen ook hier dat windfinder en windguru er meestal naast zitten, behalve dan als er een paar dagen dikke wind op komst is.

Maar goed, na het ochtendje op Marmari met mn vriendin doorgereden naar kefalos (waar wel wind stond Smiley daar op zoek gegaan naar een kitespot aan de noordkant van het eiland vanwege de NW wind. Daar uiteindelijk een perfecte spot gevonden en dik 2uur aan het knallen geweest! Daar zat trowens ook kiteschool koskiteboarding.com. Zal eind deze week wat foto's plaatsen

Al met al een top vakantie gehad en heb mijn spullen niet voor niks meegenomen.
Robberto

Berichten: 29
Antwoord #34 Juli 04, 2012, 13:11:25
edit2Rapporteer  
Hier wat foto's vak Kos

De eerste is van Marmari de andere drie op Kefalos
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #35 Juli 04, 2012, 13:18:07
edit2Rapporteer  
Ziet er allemaal goed uit, ik zit aan Paros te denken en schijnt daar ook altijd goed te waaien.
Iemand daar al geweest en heeft meer info ?

Shorty mee of niet, windzeker etc. ? Eind juli is de planning.
Robberto

Berichten: 29
Antwoord #36 Juli 04, 2012, 13:19:54
edit2Rapporteer  
En een fotootje van Psalidi waar net niet genoeg wind stond om hoogte te lopen.. Overigens wil je hier helemaal niet staan vanwege de sideshore (op de oosterlijke punt van het eiland) wind richting Turkije. Voordat ik ging kiten heb ik met een aantal locals contact gehad en het een en ander afgesproken mocht er wat fout gaan. Uiteindelijk sta je dan helemaal niet lekker en ben je alleen aan het cruisen.. Maarja beter dan stil zitten!
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #37 Juli 04, 2012, 14:35:58
edit2Rapporteer  
Ziet er allemaal goed uit, ik zit aan Paros te denken en schijnt daar ook altijd goed te waaien.
Iemand daar al geweest en heeft meer info ?

Shorty mee of niet, windzeker etc. ? Eind juli is de planning.
Paros heeft een windmachine, de Meltemi. Bijna elke dag tussen de 15 en 30 knopen, meestal rond 25. Zeker ook in die tijd van het jaar. Watertemperatuur is zo'n 23-26 graden, je kunt varen in een boardshort en je blote bast als je dat wilt. Spot to be is Pounda, enorm strand, veel ruimte op het water, niet meer dan matige chop, side-shore wind, erg stabiel.

Weinig vermaak rond de spot, toen ik er was waren er wel huizen/vakantieparken(?) in aanbouw. Paros-stad is wel erg mooi, maar dan moet je steeds een eindje rijden.

Je kunt op Athene vliegen en de boot vanuit de haven van Pireaus nemen. Blue star Ferries is dat dan, prima vervoer. Met een klein vliegtuig op Paros landen kan ook, maar daar weet ik het fijne niet van. Weet wel dat de weg daar bij een landing afgesloten wordt met een stoplicht
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #38 Juli 04, 2012, 15:04:19
edit2Rapporteer  
Thanks YJ,

Rechtstreekse vlucht is niet mogelijk dan ?
Klinkt allemaal wel goed als je voor het kiten gaat  ThumpsUp
Torchmeister

Berichten: 22
Antwoord #39 Juli 04, 2012, 15:22:34
edit2Rapporteer  
Griekenland is over het algemeen varen in je blootje en zonder pak! :-) De Meltimi kom nu echt opzetten op Kos! Heuuhh!!

http://www.windguru.cz/nl/index.php?sc=49234
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #40 Juli 04, 2012, 17:04:00
edit2Rapporteer  
Thanks YJ,

Rechtstreekse vlucht is niet mogelijk dan ?
Klinkt allemaal wel goed als je voor het kiten gaat  ThumpsUp
Rechtstreeks vanaf Amsterdam niet geloof ik.. Met een overstap op Athene zou dat wel moeten kunnen, geen idee of het duur is.
Dat is het enige nadeel van Paros vind ik, de moeite om er te komen Wink
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #41 Juli 13, 2012, 09:49:25
edit2Rapporteer  
Via Athene is een drama, want je moet daar dan overnachten, geen prettje, wat een klotestad is dat zeg.
Je kan ook naar Santorini vliegen en daar de ferry nemen naar Paros.
feddomw
Gast
Antwoord #42 Juli 13, 2012, 10:55:31
edit2Rapporteer  
Via Athene is een drama, want je moet daar dan overnachten, geen prettje, wat een klotestad is dat zeg.
Je kan ook naar Santorini vliegen en daar de ferry nemen naar Paros.

3 jaar met veel plezier gewoond. Unieke stad. Zou graag weer eens terug gaan.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #43 Juli 13, 2012, 11:03:24
edit2Rapporteer  
Daar slaan ze je nu op je kanis vanwege Europa Wink

Heb het jaren geleden via de ferry vanaf Santorini gedaan. 4 uurtjes varen over de prachtige zee.
Maar Naxos is echt meer windzeker dan Paros...
feddomw
Gast
Antwoord #44 Juli 13, 2012, 20:59:24
edit2Rapporteer  
Daar slaan ze je nu op je kanis vanwege Europa Wink


Valt wel mee hoor, don't believe the (media)hype....

Ik ben heel vaak in Polen, daar denken ze dat wij allemaal Polen-hatende Wilders-fan zijn. Want zo is het daar in de media vermeld....
qwerty

Berichten: 21
Antwoord #45 Juli 30, 2012, 21:50:45
edit2Rapporteer  
Ook net weer terug van Kos, van de 9 dagen 7 dagen wind gehad. Op aanraden van Locals toch naar Psalidi gegaan (vaak net wat meer wind). Wel wat Robberto zegt vaak sideshore/ aflandige wind, maar mijn spullen gestald voor een paar tientjes bij 'Windzone' en die gasten brengen je met de boot naar de spot en houden je ook in de gaten en mocht het mis gaan pikken ze je op met de boot, ook kun je daar gratis drinken pakken. Verder echt een aanrader omdat dit een erg rustige spot is (paar lessers en af en toe een local) en natuurlijk geen branding.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.