Ion apex haak probleem

Wimt

Berichten: 2498
Juni 10, 2013, 19:59:12
edit2Rapporteer  
Top trapeze, behalve de haak. Heb wel de breedste haak, dus dat maakt het probleem wat groter.
Probleem: de aansjor banden zitten niet gelijk t.o.v. de haak. Scheelt flink wat cm, dus de haak zit bij belasting scheef. Bij springen komt de haak dan ook links tegen de borst schuren.

Had nog een haak liggen. Die er maar in gezet.
Beetje vreemd toch, zo'n constructiefout.
Retard

Berichten: 782
Antwoord #1 Juni 10, 2013, 20:17:29
edit2Rapporteer  


Probeer de  volgende keer eens een andere haak wie weet werkt dit beter:)  ThumpsUp
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #2 Juni 10, 2013, 21:46:12
edit2Rapporteer  
Niet in de haak, die jongen: you'r a retard!
Haak in, als je niet haaks op mij reageert. Hou je haaks tot dan, captain Hook.
You talk like a hooker, you probably are.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #3 Juni 10, 2013, 21:55:25
edit2Rapporteer  
Niet in de haak, die jongen: you'r a retard!
Haak in, als je niet haaks op mij reageert. Hou je haaks tot dan, captain Hook.
You talk like a hooker, you probably are.

Heeee, ..... Wimt,

wat ben je we gevat ... en poëtisch ....
Het was trouwens leuk jou weer eens te zien op Vpolder. Ben je nog lang doorgegaan zondag?

Komend weekend Brouwerdam? NeeltjeJ? of Kitehighfestival op Ouddorp?
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #4 Juni 10, 2013, 22:20:08
edit2Rapporteer  
Ik snap hem niet helemaal. Zat net de apex te overwegen namelijk.
Is het dat de bandjes niet op de gelijke plek opzitten zoals je hier op de foto ziet?
http://tksmiami.com/images/D/ion-apex-gold-edition-ha-18824-162d.jpg

Kun je hem niet een gaatje naar achter zetten?
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #5 Juni 10, 2013, 22:28:58
edit2Rapporteer  
Als Wimt dat bedoeld, kan ik je vertellen dat dat bij mijn apex gold gewoon beide door het achterste gat zitten
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #6 Juni 10, 2013, 22:47:06
edit2Rapporteer  
At Limbo; totaal 14 uur gekite dat weekend, 300 keer unhooked rotatie gesprongen gesprongen, dus daar krijg je wel sterke armen van.

Kijken of het waaien zal.

Neen, pak de meetlat, meet vanaf de haak, het deel waarmee je inhaakt, naar de zijkanten, waar het lint doorheen gaat, waarbij je aan de haak trekt: je ziet dan, dat deze afstanden absoluut niet gelijk zijn, waardoor de haak links op je borst steunt bij springen.
Verder een topharnas
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #7 Juni 10, 2013, 23:05:38
edit2Rapporteer  
@Wimt: Kom op met die foto en meetresultaten, wij zijn visueel ingesteld! Hoe groot is het verschil?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #8 Juni 10, 2013, 23:19:48
edit2Rapporteer  
Mij teveel werk, Geloof, dus werk zelf wat aan je fantasie. Verschil hangt af van je haak: maat l,m,of s.
Daar jij de enige bent, die wil dat ik een foto maak, geeft aan, dat je zwaar in de minderheid bent: de rest snapt het blijkbaar al. Dat jij in de minderheid bent, is logisch; een minderheid behoort tot de extra slimmerds, of in jouw geval: tot de extra dommies. De doorsnee kiters snappen het allang. Erg sneu voor jou.

Ps: @ Geloof: ik durf nu wel tegen jou, want ik kom voorlopig niet meer op Brouwersdam met die Core-niks-kiters en jij (waar jij mij bedreigde als een Atilla de Hun, met jouw boardleash).

Psps: geloof mij, Geloof: ik hou toch van jou, als een varken van een beerput houdt.

Pspsps, voor niet ingewijdenen:
 ik hou echt van geloof, al gelooft hij het niet (vind je het gek!)
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #9 Juni 10, 2013, 23:40:37
edit2Rapporteer  
@Wim, Bdam is een kwestie van timing, ik hoef niet persé 14 uur op het water te staan bij 20 knoopjes;). Zondagavond was het heerlijk rustig, moest nog zoeken naar iemand die mijn kite kon aanpakken. Je kunt het de gemiddelde (buitenlandse) kiter niet kwalijk nemen: waar hoef je zo weinig te lopen voordat je op het zeewater staat?

Ik zal niet meer meedenken met de gemiddelde TS, waartoe ik jou ook had gerekend. Ik was in verwarring gebracht nu jij niet meer met je eigenhandig gelaste trapeze het water op blijkt te gaan ......

Tot op/aan het water Smiley!
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #10 Juni 11, 2013, 12:01:56
edit2Rapporteer  
At Limbo; totaal 14 uur gekite dat weekend, 300 keer unhooked rotatie gesprongen gesprongen, dus daar krijg je wel sterke armen van.

Kijken of het waaien zal.

Neen, pak de meetlat, meet vanaf de haak, het deel waarmee je inhaakt, naar de zijkanten, waar het lint doorheen gaat, waarbij je aan de haak trekt: je ziet dan, dat deze afstanden absoluut niet gelijk zijn, waardoor de haak links op je borst steunt bij springen.
Verder een topharnas
Aha, duidelijk!

Henk: dacht al dat dit het niet kon wezen.. tot nu toe alleen maar positieve geluiden over de apex gehoord namelijk.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Juni 11, 2013, 14:22:41
edit2Rapporteer  
Ik heb de Apex (gold) een jaar ofzo (sinds dat ie uitkwam)... maar ik ben er niet zo heel erg over te spreken.

Wat erg prettig is aan de Apex is dat die straps heel gemakkelijk aan te trekken zijn (met 1 handje kun je de boel nog wat strakker zetten). Eerst ff de straps wat losser, inklikken en straps aantrekken en dat ding zit als een huis... voor ongeveer 5 minuten, want na 5 min moet je de straps wederom aantrekken. Als de hele boel nat en doorweekt is blijft het meestal wel beter/langer zitten.

Ik heb al 1x gehad dat de straps compleet door het clipje heen getrokken werden en m'n kite dus nog hing aan het klittenband. Dat bleek achteraf mijn eigen fout: die clips moet je openen door ze in te drukken... en toevallig had ik m'n waveboard vast die door de wind tegen die clips aangeduwd werd.

Wat ik echter het meest vervelende vind is dat het metaal van die clips supergevoelig is voor zout water. Heb dat ding een paar keer niet uitgespoeld (serieus op 1 hand te tellen van de tig keer) en je ziet de roest er opzitten. Het 'gouden' ion logo achterop is al compleet afgebroken/weggerot.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #12 Juni 11, 2013, 19:48:28
edit2Rapporteer  
Heb het nagemeten: ene kant 12cm vanaf midden kromme haak, andere kant 15 cm, maat L haak.
Ik heb een grote haak, anders trekt het in mijn zij, kleinere haak geeft minder opkruipen, maar heb ik geen last van.
Guust

Berichten: 71
Antwoord #13 Juni 11, 2013, 20:19:05
edit2Rapporteer  
Hoi Wimt,
Terug naar de winkel zou ik zeggen. Hoort niet zo. Ik ben zeer tevreden over de mijne.


RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #14 Juni 11, 2013, 21:21:45
edit2Rapporteer  
Ik heb de Apex (gold) een jaar ofzo (sinds dat ie uitkwam)... maar ik ben er niet zo heel erg over te spreken.

Wat erg prettig is aan de Apex is dat die straps heel gemakkelijk aan te trekken zijn (met 1 handje kun je de boel nog wat strakker zetten). Eerst ff de straps wat losser, inklikken en straps aantrekken en dat ding zit als een huis... voor ongeveer 5 minuten, want na 5 min moet je de straps wederom aantrekken. Als de hele boel nat en doorweekt is blijft het meestal wel beter/langer zitten.

Ik heb al 1x gehad dat de straps compleet door het clipje heen getrokken werden en m'n kite dus nog hing aan het klittenband. Dat bleek achteraf mijn eigen fout: die clips moet je openen door ze in te drukken... en toevallig had ik m'n waveboard vast die door de wind tegen die clips aangeduwd werd.

Wat ik echter het meest vervelende vind is dat het metaal van die clips supergevoelig is voor zout water. Heb dat ding een paar keer niet uitgespoeld (serieus op 1 hand te tellen van de tig keer) en je ziet de roest er opzitten. Het 'gouden' ion logo achterop is al compleet afgebroken/weggerot.

Ik heb ook dat 'ie na een crash weer steeds iets losser zit, best irritant. Toch wel jammer want verder vind ik 'em wel fijn.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #15 Juni 11, 2013, 22:06:45
edit2Rapporteer  
At  Ronr: zo worden ze echt geproduceerd, lijkt ook symetrisch, maar door de scharnierende lock, mis je daar de breedte, die je aan de andere kant van de haak wel hebt
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #16 Juni 15, 2013, 23:33:17
edit2Rapporteer  


Zag laatst toch een paar kiters, met een verbandje om de haak. Dat geloof je toch niet, dat ze Wimt geloven!
Ze hadden me gelukkig niet herkend.
Laatst vroeg mij een Ion- kiter, hoe dat nou zat met die haak, of ie er voor niks in had zitten flexen en lassen. Zijn haak hing nu scheef.
Ik gaf hem hetvolgende advies: eer je gaat flexen,en lassen, eerst nameten: hoeveel is 3cm -3cm?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.