5de lijn rebel heeft veel speling?

Big Vin

Berichten: 282
Mei 08, 2014, 12:28:32
edit2Rapporteer  
Hallo iedereen, gisteren heb ik voor het eerst gekite met mn (voor mij) nieuwe 2010 rebel 10M.

Het viel me op dat de 5de lijn erg veel speling had, denk een cm of 20? Hij loopt dus met een aantal boogjes langs de twee power lijnen. Bij de kite staat de lijn wel netjes op spanning dankzij het stopperballetje bij de y splitsing.
Ik heb het idee dat zoveel speling onnodig/ongewenst is, wat zou ik hier aan kunnen doen?

De kite vliegt overigens prima zover ik kan beoordelen. Het is pas mn derde keer kiten uberhaupt en ik kan al behoorlijk op hoogte blijven en redelijke transitions maken. Valt me totaal niet tegen!
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #1 Mei 08, 2014, 12:47:15
edit2Rapporteer  
heb je de strap helemaal aangetrokken of juist niet.

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Mei 08, 2014, 13:05:40
edit2Rapporteer  
Vreemd dat North geen elastiek in het onderste gedeelte gemaakt heeft zodat de lijn ook bij aangetrokken depower strak blijft staan.
Pieterr

Berichten: 88
Antwoord #3 Mei 08, 2014, 15:07:22
edit2Rapporteer  
Bovenaan (bij de kite) zit een aantal knoopjes waarmee je de lengte af kan stellen.
Let op, per maat Rebel verschilt de lengte, er bestaat dus geen fixed maat voor al de kites.

Ik laat deze uit luiheid dus altijd op de langste lengte staan Wink.
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #4 Mei 08, 2014, 15:36:18
edit2Rapporteer  
Hij was (in ieder geval tijden het oplaten) volledig gedepowerd. Ik heb er eigenlijk niet op gelet hoe de lijn staat als de kite gepowered staat, te veel bezig met het varen zelf waarschijnlijk Wink
Maar goed, het ligt dus aan het depowerd staan waarschijnlijk.

Ik zal nog niks veranderen totdat ik daar nog eens naar gekeken heb...
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #5 Mei 08, 2014, 18:06:21
edit2Rapporteer  
Bij de rebel is de 5th line een gepowered 5th,staat dus kracht op.
Is het niet de safety line die bij depower niet mee gaat? (en dus slap gaat hangen)
In dat geval heb je geen probleem, hoort zo. Als je volledig powered, staat alles als het goed is mooi strak.
Ik weet dat de '11 bar dit ook zo heeft.
feddomw
Gast
Antwoord #6 Mei 08, 2014, 18:42:25
edit2Rapporteer  
Bij de rebel is de 5th line een gepowered 5th,staat dus kracht op.
Is het niet de safety line die bij depower niet mee gaat? (en dus slap gaat hangen)
In dat geval heb je geen probleem, hoort zo. Als je volledig powered, staat alles als het goed is mooi strak.
Ik weet dat de '11 bar dit ook zo heeft.

Ik dacht ook bij Rebel altijd loaded fifth...
rhmulder

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #7 Mei 08, 2014, 18:48:29
edit2Rapporteer  
Het klopt dat de 5de lijn onder de Y splitsing slap hangt, dat is de bedoeling. Zolang hij boven de Y splitsing maar strak staat is er niks aan de hand. Gewoon houden zo en genieten van je Rebel!
kiterunner

Berichten: 74
Antwoord #8 Mei 08, 2014, 18:54:09
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp
Loaded fiftth betekent dat de 5e lijn vanaf de splitsing tot aan de kite door het rode balletje altijd onder spanning staat. Vanaf de splitsing tot aan de bar gaat de 5e lijn losser zitten als je meer depowerd.
Bij volledig gepowerde kite zal de 5e lijn bijna volledig strak zitten tot aan de splitsing.

Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #9 Mei 08, 2014, 22:58:55
edit2Rapporteer  
Top, bedankt voor het advies!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.