Places you must KITE before you die

2ndlife

Berichten: 79
Mei 10, 2014, 09:41:42
edit2Rapporteer  
Beste,

Het lijkt me leuk om een topic te openen met plaatsen waar je gekite moet hebben. Iedereen heeft wel een bucketlist die hij op termijn afgevinkt wil hebben. Bij mij staat daarop dat op ik de mooiste plekjes van de aarde wil zijn geweest waar ik heerlijk kan kiten.

Criteria waaraan deze plaatsen moeten voldoen:

Tropisch
Min 15 knopen
Windzekerheid van 65% of meer
Min 28 graden
Medekiters (heb wel eens ergens gezeten waar ik de enige was en dan is er geen zak aan).
Goed hotel vanwaar je voor de deur kan vertrekken

Ik hoop hier mooie reacties te krijgen en zal 1 van deze plaatsen kiezen om in aug op vakantie te gaan.

Begin maar los te gaan
Dvm

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #1 Mei 11, 2014, 00:49:08
edit2Rapporteer  
costa rica, bahia salinas kiten tussen de schildpadden:) en soms dolfijnen/walvissen te spotten ook.
alleen wind tussen november/mei.

Beetje vlak water ( soms choppy)  maar voor derest topspot met paar mogelijkheden om te overnachten op 100meter van het strand!

En daarnaast het wondermooie Costa rica nog kunnen ontdekken is echt de moeite Smiley
NoID

Berichten: 18
Logs: 0 | 472 uur
Antwoord #2 Mei 11, 2014, 01:10:04
edit2Rapporteer  
Lake calima @ Colombia! Een fantastische spot! Combineren met een paar weken backpacken en je hebt een top vakantie!
flupje

Berichten: 141
Antwoord #3 Mei 11, 2014, 19:50:08
edit2Rapporteer  
Windzeker is het niet maar ik ben 2x met vakantie op de Malediven geweest. Ik kreeg de smile niet meer van mijn gezicht af de rest van de dag als je kon kiten.

Schildpadden die onder je door zwemmen, helder blauw water. Super lekker eten en zo van je beach bungalow starten.
2ndlife

Berichten: 79
Antwoord #4 Mei 13, 2014, 07:05:03
edit2Rapporteer  
Maladieven lijkt me top alleen is volgens mij niet echt heel veel wind???? of zijn er eilanden die daar een uitzondering op zijn???
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Mei 13, 2014, 09:08:03
edit2Rapporteer  
Maladieven lijkt me top alleen is volgens mij niet echt heel veel wind???? of zijn er eilanden die daar een uitzondering op zijn???
de Filippijnen is de bom, alleen niet in augustus. Meer voor in de winter.
flupje

Berichten: 141
Antwoord #6 Mei 13, 2014, 09:11:25
edit2Rapporteer  
Maladieven lijkt me top alleen is volgens mij niet echt heel veel wind???? of zijn er eilanden die daar een uitzondering op zijn???
de Filippijnen is de bom, alleen niet in augustus.

Wind kan daar best hard zijn maar is best wel veranderlijk. Als je een lichtweer kite hebt dan kan je alle dagen varen er staat nl. altijd wel iets van wind. Werd wel gewaarschuwd zodra je donkere wolken ziet dat je direct het water af gaat. Paar keer meegemaakt dat het binnen 15 minuten van 20 knopen  naar 40 knopen gaat.

Ik ben in de zomer geweest en dan is het daar regenseizoen. In de winter schijnt er meer wind te staan.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #7 Mei 13, 2014, 09:29:31
edit2Rapporteer  
Ik ga al 8 jaar naar Brazilie.ticket Fortaleza ,en dan de kustlijn afstropen van 500km plus noordelijk daarvan.... Wind van jul t/m nov  is 16-40 knopen,des te noordelijker des te harder.Dertig graden.En de keuze uit vlakwater lagoons en mooie bakken op zee....Verders zat kitescholen en pousada's langs de route waar medekiters zijn..Echt een feest!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Mei 13, 2014, 09:35:55
edit2Rapporteer  
Maladieven lijkt me top alleen is volgens mij niet echt heel veel wind???? of zijn er eilanden die daar een uitzondering op zijn???
de Filippijnen is de bom, alleen niet in augustus.

Wind kan daar best hard zijn maar is best wel veranderlijk. Als je een lichtweer kite hebt dan kan je alle dagen varen er staat nl. altijd wel iets van wind. Werd wel gewaarschuwd zodra je donkere wolken ziet dat je direct het water af gaat. Paar keer meegemaakt dat het binnen 15 minuten van 20 knopen  naar 40 knopen gaat.

Ik ben in de zomer geweest en dan is het daar regenseizoen. In de winter schijnt er meer wind te staan.
december tm maart en dan in het noorden van de Filippijnen, bijna elke dag van 20 tot 40 kts+ Grin en buiten het rif dikke barrels 6m +, het wordt niet voor niets the New Hawaii genoemd . Komende winter gaan we weer!!!
Schuurtje

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #9 November 29, 2014, 15:43:37
edit2Rapporteer  
@ Eagle jan: je bedoelt dan een andere plek dan Boracay?
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #10 November 29, 2014, 16:57:33
edit2Rapporteer  
criterium "tropisch"  vind ik bullshit,   Angry

ook in "niet-tropische" gebieden vind je geweldig mooie spots ....
waarom minimaal 28 graden? ....... 27,5 graden is ook al zeer aangenaam...

"tropisch" houdt ook vaak in: aanwezigheid van ongedierte en andere vieze, vaak giftige kruiperts ... ThumpDown
"tropisch" houdt ook vaak in: slechte hotels en vervuiling.... zie Bali ... ThumpDown
"tropisch" houdt ook vaak in: voedselvergiftiging, diarree en andere misselijkheden ....  ThumpDown
"tropisch" houdt ook vaak in: lange reistijden en erbarmelijk vervoer .. ThumpDown
"tropisch" tropisch houdt ook vaak in: dagenlange regenbuien, extreme stormen of wekenlange windstlheid ... ThumpDown

dus: schrappen "tropisch" en "minimaal 28 graden" en gewoon aan de inbrenger overlaten waarom hij/zij de betreffende spot bucketlistwaardig vindt.

laat ik het goede voorbeeld geven:
Camping Des Abers in Bretagne
Op het uiterste puntje van Bretagne waar 2000 jaar geleden waarschijnlijk het dorpje van Astrix en Obelix heeft gelegen, ligt nu multi sterren camping Des Abers. Voor de kust liggen kleine eilandjes en rotspartijen die in samenspel met de getijden geweldige, afwisselende en gevarieerde kitesurfcondities creëren. Jaren geleden heb ik op deze camping een heerlijke surfvakantie gehad YeSS
Egbert1985

Geen avatar

Berichten: 106
Antwoord #11 December 01, 2014, 18:47:54
edit2Rapporteer  
criterium "tropisch"  vind ik bullshit,   Angry

ook in "niet-tropische" gebieden vind je geweldig mooie spots ....
waarom minimaal 28 graden? ....... 27,5 graden is ook al zeer aangenaam...

"tropisch" houdt ook vaak in: aanwezigheid van ongedierte en andere vieze, vaak giftige kruiperts ... ThumpDown
"tropisch" houdt ook vaak in: slechte hotels en vervuiling.... zie Bali ... ThumpDown
"tropisch" houdt ook vaak in: voedselvergiftiging, diarree en andere misselijkheden ....  ThumpDown
"tropisch" houdt ook vaak in: lange reistijden en erbarmelijk vervoer .. ThumpDown
"tropisch" tropisch houdt ook vaak in: dagenlange regenbuien, extreme stormen of wekenlange windstlheid ... ThumpDown........)

heb je een fles azijn op?
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #12 December 01, 2014, 19:14:30
edit2Rapporteer  
criterium "tropisch"  vind ik bullshit,   Angry

ook in "niet-tropische" gebieden vind je geweldig mooie spots ....
waarom minimaal 28 graden? ....... 27,5 graden is ook al zeer aangenaam...

"tropisch" houdt ook vaak in: aanwezigheid van ongedierte en andere vieze, vaak giftige kruiperts ... ThumpDown
"tropisch" houdt ook vaak in: slechte hotels en vervuiling.... zie Bali ... ThumpDown
"tropisch" houdt ook vaak in: voedselvergiftiging, diarree en andere misselijkheden ....  ThumpDown
"tropisch" houdt ook vaak in: lange reistijden en erbarmelijk vervoer .. ThumpDown
"tropisch" tropisch houdt ook vaak in: dagenlange regenbuien, extreme stormen of wekenlange windstlheid ... ThumpDown........)

heb je een fles azijn op?

neen, ...... ik heb wel tropische roots en weet ook dat achter die stralende "Bounty" stranden vaak een minder zonnige realiteit schuil gaat, niet alleen voor de plaatselijke bewoners maar ook voor het kitesurfen aldaar ....

maar je hebt wel gelijk .... ik was een beetje zuur....  Grin
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #13 December 02, 2014, 11:41:30
edit2Rapporteer  
Ik kan me anders wel inbeelden dat in het noorden ook enorm mooie spots zijn of ergens in de bergen.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #14 December 02, 2014, 14:01:12
edit2Rapporteer  
Vroegah toen ik  nog met Teigert (teigertje) op vacantie ging met de kids belande we op een gegeven moment in La Torche. Frankrijk.

We hebben daar een gigantische topsessie gehad waar zelfs Theo het nog steeds over heeft  ThumpsUp ThumpsUp

Heerlijke brede gigantische golven die je een heerlijk gevoel geven als je er door heen rosss  ThumpsUp ThumpsUp. Te vergelijken met Ijmuiden maar dan nog veel mooier  ThumpsUp

Wel niet troppisch en ook geen 27 graden maar toch .................. ThumpsUp  enigste nadeel is dat er voor de rest geen reedt te beleven valt of je moet van prachtige rustige natuur houden  Grin


http://www.youtube.com/watch?v=F2cZR7_yFhc



 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.