Gilion Goveia - Xensr

Nature

Berichten: 1295
Februari 15, 2016, 12:44:09
edit2Rapporteer  
Zoals gepost op mijn Facebook page  (Gilion Goveia Fluid kiteboarding )

Hey All,
so it’s been a wild week! With a massive storm on Monday and one of the best sessions I’ve had in a year. 50 kts just my cup of tea and possibly a World record day.
As the storm lined up I prepared by posting to Facebook that I had a plan to get a " World Record" again. I got a call from a mate in the morning that he could arrange a TV crew to film me and do an interview later that same evening.

A couple calls later it was set up and off to the beach.
What a session it was boosting big and keeping that Fluid 6m ATV v7 under control in such crazy winds, what a rush. The TV crew came around at 16.07 local time to film a short item.
I rode as long as I could to get as much data and footage as possible but I had to go to the studio for the interview directly after the session.
Plugged in the Xensr at the studio and found several massive boosts. The data went straight to the Xensr team. As things go FAST with TV, there is no waiting so I made a claim (before all data was checked).
As there is a lot of discussion at the moment about good data / bad data I decided to keep ALL data secret. Until we (me and the Xensr team) had the footage to compare the Jump data with the actual footage (this took around 2 days). Unfortunately it wasn’t as much footage as hoped for and some specific jumps on video were missing but hey that’s just bad luck.

So did I make it?
Yes I did! Unfortunately there is a but, as there is no footage of the actual jump. To make an official world record claim you’ll need data + footage. There is still NO official record of ANY jump simply because there is always lack off some form of data.
we do have video of the jump before and jump after the biggest jump I’ve ever made.
So decide for yourself if you believe the data or not.
I’d like to thank the Xensr team who did an amazing job on verification of the footage and jumps.
What I do know is I’ll be riding a double or even triple Xensr on board from now on! Simply because it’s the only device that is able to claim an official world record and double data is required.
oh and not to forget 2 videographers and a photographer send a pm if you need the job haha wink emoticon

Enjoy the data.

Movie will be dropped by Xensr soon soon

Gilion Goveia Fluid kiteboarding <<<< Push like please

Fluid Kiteboarding | Nederland-kite.nl | Nederland-kitetravel

P.s what did WOO say? they had a fight with each other therefore i wasn't able to use the data. i'll send it to WOO and see what happens not to piss anyone off by claiming their device doesn't work.
(15,8 / 63 jumps vs 17.1 / 79 jumps. timestamp 13.12 - 2h 26m
So something went wrong and they were turned off at the peak of the storm as it's very demotivating to see data which doesn't ad up with the Boosting and your gut!)
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Februari 15, 2016, 13:21:37
edit2Rapporteer  
Afgesplitst omdat het weinig met het Woo topic te maken heeft.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Februari 15, 2016, 13:30:59
edit2Rapporteer  
Hey cool, dat betekend dus dat mijn 14,9m op de Woo ook 10m hoger uit kan vallen. Spring ik toch hoger dan ik dacht Wink
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #3 Februari 15, 2016, 13:32:28
edit2Rapporteer  
Dat is toch wel heel erge pech dat er 2 WOO's tegelijk niet goed functioneerden tijdens zo'n record dag.

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #4 Februari 15, 2016, 13:33:48
edit2Rapporteer  
TV crew.... en dan zulke beelden van IJmuiden...  schater Misschien de volgende keer een fatsoenlijke uitrusting en ervaring aan outdoor filmen meenemen. Zelfs een keer inzoomen is niet gelukt.

Haha idd ik geloof er geen snars van Gillion. Ik gun iedereen zijn lol en records, maar in jouw verhaal zitten zoveel gaten, hiaten en 'geheimen' daar kan ik alleen maar mijn hoofd schudden. Maar met een bak popcorn lees ik je berichten graag.

Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #5 Februari 15, 2016, 13:54:55
edit2Rapporteer  
Ah, je sprong dus best hoog, tussen de 15,8 of 17.1m.





28m, succes er mee De Xensr haakt definitief af.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #6 Februari 15, 2016, 14:08:17
edit2Rapporteer  
Gillion wat gaven de woo's voor waardes aan dan ?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 Februari 15, 2016, 14:23:12
edit2Rapporteer  
Bril nodig Tim?
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #8 Februari 15, 2016, 14:30:00
edit2Rapporteer  
Thanks Marc Smiley  zat er indeerdaad ook aan te denken om m te splitsen.

Ik geef maar 1 antwoord want ik denk dat t een heel duidelijk verhaal is.

@aloha
Misschien moet je begrijpen dat je bij 50knopen en springtij niet verder kan komen dan de opgang van het strand.  Dat betekend dus dat je makkelijk 200M verderop staat al dan niet meer + Zand, Zout (aanslag)
Misschien moet je maar weer is uit je mancave komen.


Pech met Woo's heb ik wel vaker gehad  uitval, kapot en weet ik veel wat  ik heb geen zin om iemand / iets te lopen bashen. Soms heb je mazzel en soms niet.
De woos uit om 16.00 of naja iets ervoor.
13.12  +  2.25u =  15.35+-  

Overigens is de WOO geen device die je kan gebruiken voor een officieel worldrecord attempt.
Simpelweg omdat de data GPS mist en dus te makkelijk te manipuleren is.
Anyhow  Xensr klopt aardig na update naar 1.02.  

Zoals de sprong wordt geschat door vele van jullie op 20m  (welke in het vorige item stond)
Die is namelijk 21.6.
Reken gerust zelf en kom gerust mee naar de beach volgende keer!


Nog even snel een klein stukje kunnen vergelijken WOO VS Xensr  laatste sprongetjes.
13.12 begonnen + 2.19u  = 13.31
Sprong Woo =  15.8M - 1.4G
Sprong WOO =  16.2M -3,3G
Sprong Xensr = 15.9M
 
Sprong WOO = 11.7M  - 2.4G
Sprong WOO =  12M - 3.4G
Sprong Xensr = 12.3M

Sprong Woo = 14.5M  - 2.1G
Sprong Woo =   15.5M - 2.8G
Sprong Xensr = 15.6M


Volgens mij valt t allemaal wel mee Smiley

Waar ik wel over struikel

Woo 1 registreerde in 2.25 -  79 jumps  hoogste 17.1 (zal de hoge 10+ tellen)
Woo 2 registreerde in 2.25 - 63 jumps  hoogste 15.8

WOO -  17.1M
WOO -  14.7M

Woo -  13.2M
Woo - 11.6M
  

 
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #9 Februari 15, 2016, 14:30:51
edit2Rapporteer  
Bril nodig Tim?

ja denk het Grin
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 Februari 15, 2016, 14:42:46
edit2Rapporteer  
Gilion, zo vanaf een foto meten is erg discutabel... Je kunt nooit 100% zeker zijn dat die afzet daar was waar jij hem getekend hebt.

Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat de hangtime was van de 25+ meter sprongen?


Overigens is mijn eigen ervaring dat de Woo erg goed klopt. Vind het dus apart dat er niet één maar twee kapot / niet goed werken.

Overigens is de WOO geen device die je kan gebruiken voor een officieel worldrecord attempt.
Simpelweg omdat de data GPS mist en dus te makkelijk te manipuleren is.
Anyhow  Xensr klopt aardig na update naar 1.02.  

Mag ik je even herinneren aan je eigen artikel:
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #11 Februari 15, 2016, 15:16:11
edit2Rapporteer  
Is die foto van jouw waterstart Gillion? Omdat die loodlijn eindigt in 't begin van de branding Wink?
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #12 Februari 15, 2016, 15:24:20
edit2Rapporteer  
Verkeerde pic Smiley  Goeie onderaan

Gilion, zo vanaf een foto meten is erg discutabel... Je kunt nooit 100% zeker zijn dat die afzet daar was waar jij hem getekend hebt.

Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat de hangtime was van de 25+ meter sprongen?


Overigens is mijn eigen ervaring dat de Woo erg goed klopt. Vind het dus apart dat er niet één maar twee kapot / niet goed werken.

Overigens is de WOO geen device die je kan gebruiken voor een officieel worldrecord attempt.
Simpelweg omdat de data GPS mist en dus te makkelijk te manipuleren is.
Anyhow  Xensr klopt aardig na update naar 1.02.  

Mag ik je even herinneren aan je eigen artikel:

Officieel dus guiness book of records dat is onmogelijk (wist ik overigens ook niet tot het ten sprake kwam laatst) 
ofwel mijn target is veranderd naar een officieel record vestigen Wink 

hangtime was  6.5 en  7.22sec  zie mijn video's ik ga omhoog en laat mezelf vrijwel recht naar beneden vallen (bar omhoog) daarna trek ik 1 heliloop en land.

that's my trick.




ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #13 Februari 15, 2016, 16:08:36
edit2Rapporteer  
"So something went wrong and they were turned off at the peak of the storm as it's very demotivating to see data which doesn't ad up with the Boosting and your gut!"

Dus er ging iets fout met de uitslagen van twee WOO's... tegelijkertijd... Als je dan toch met epische sprongen bezig bent dan wil je dit toch op alle mogelijke manieren vastleggen? Gilion voor zover ik jouw situatie kan inschatten bevielen de realistische waarden je niet tegenover de overdreven uitslag van de Xensr. Misschien ben je van nature een beetje eigenwijs, maar de Xensr heeft zichzelf tot op heden totaal niet betrouwbaar bewezen. Dus welke uitslagen er ook uit komen, deze worden momenteel echt niet serieus genomen.

Hoogte inschatten vanaf een wazige foto is juist iets waar we met de komst van de WOO gedag tegen hebben kunnen zeggen. Daarom dood zonde dat je potentiële record sprong niet hebt vastgelegd met je WOO's. Man, man, man, je zult wel balen dat je die hebt uitgezet....
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #14 Februari 15, 2016, 16:23:00
edit2Rapporteer  
Waarom plak je geen action camera op je voorhoofd? Of ben je dan minder aerodynamisch?
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #15 Februari 15, 2016, 16:29:55
edit2Rapporteer  
"So something went wrong and they were turned off at the peak of the storm as it's very demotivating to see data which doesn't ad up with the Boosting and your gut!"

Dus er ging iets fout met de uitslagen van twee WOO's... tegelijkertijd... Als je dan toch met epische sprongen bezig bent dan wil je dit toch op alle mogelijke manieren vastleggen? Gilion voor zover ik jouw situatie kan inschatten bevielen de realistische waarden je niet tegenover de overdreven uitslag van de Xensr. Misschien ben je van nature een beetje eigenwijs, maar de Xensr heeft zichzelf tot op heden totaal niet betrouwbaar bewezen. Dus welke uitslagen er ook uit komen, deze worden momenteel echt niet serieus genomen.

Hoogte inschatten vanaf een wazige foto is juist iets waar we met de komst van de WOO gedag tegen hebben kunnen zeggen. Daarom dood zonde dat je potentiële record sprong niet hebt vastgelegd met je WOO's. Man, man, man, je zult wel balen dat je die hebt uitgezet....

Part of the game,  next storm.
 17m is best realistisch voor de Prestorm  maar 14.8 niet  t is dat ik er 2 heb geleend want ik heb normaal geen woo meer (wordt als t goed is vervangen) Smiley  
ik sta ook VEEL dichter bij xensr dan jullie en heb de unit al langerik weet wat klopt en wat niet klopt.  de afwijking is normaal marginaal tegen een WOO.

Good data / bad data verhaal.  

Ergens dus gewoon pech dat ze uit gingen lol Smiley heb ze daarna nog aangezet maar toen kwam ik niet verder dan 14.6 en 14.8 (toen lagen ze wel heel dicht bij elkaar)  Dat er iets mis is gegaan bij een van de WOO's is duidelijk maar dat boeit niet.


Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #16 Februari 15, 2016, 16:37:20
edit2Rapporteer  
Je bedoelt dat je een partner of importeur van Xensr bent? Dat maakt deze claim nog dubieuzer dan hij al was....
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #17 Februari 15, 2016, 16:38:08
edit2Rapporteer  
Als dit de foto van je sprong was en je dan 26 meter lijnen hebt gebruikt, moet je ongeveer vanaf het zand zijn gesprongen als ik de lijnen van je kite rechtstreeks naar beneden projecteert. Was het dan aflandige wind?

Gaat Xensr er nog melding van maken dat je het 'wereldrecord' hebt verpulverd afgelopen maandag?
Zeger

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #18 Februari 15, 2016, 16:48:13
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af of er net zoveel kritiek op de data van Hadlow was? In mijn opinie doet Gilion zijn best om dat vanuit zoveel mogelijk hoeken te verifieren.
Ik moet eerlijk zijn dat ik niet alles op de voet volg maar wat maakt de data van Hadlow, Langeree etc. meer legit dan die van Gilion?

Wat ik zie is een grafiek met zes 20+ sprongen. Data wat ik niet voor mijzelf zou houden...
Maargoed, in mijn geval zet ik 5+ al op Facebook  schater
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #19 Februari 15, 2016, 16:53:19
edit2Rapporteer  
Hadlow had zijn WOO gewoon aanstaan. Xensr staat tot nu toe niet bepaald bekend als betrouwbaar.
Gilion had beter nu even niets moeten claimen en de volgende keer als het stormt met WOO's en eventueel Xensr, een nieuwe poging wagen.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #20 Februari 15, 2016, 17:18:45
edit2Rapporteer  
yup daarom houdt een formule 1 coureur ook zijn mond totdat de laatste race gefinished is...

Btw: filmen, 200m afstand, springtij en whatever else... Jammer dat je niet op 28-10-2013 er ook bij was in Wijk met Ydwer en Jan Peter van Popta: Hadden zij je kunnen laten zien hoe je HD beelden met 74 knots(!) scherp weet te produceren, ingezoomd, uitgezoomd whatever... En zij stonden ook te schuilen bij Timboektoe en Aloha vanwege die zandstorm, zoutspatten en vlagerige wind

P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #21 Februari 15, 2016, 18:18:25
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af of er net zoveel kritiek op de data van Hadlow was? In mijn opinie doet Gilion zijn best om dat vanuit zoveel mogelijk hoeken te verifieren.
Ik moet eerlijk zijn dat ik niet alles op de voet volg maar wat maakt de data van Hadlow, Langeree etc. meer legit dan die van Gilion?

Wat ik zie is een grafiek met zes 20+ sprongen. Data wat ik niet voor mijzelf zou houden...
Maargoed, in mijn geval zet ik 5+ al op Facebook  schater

Nee maar die mannen maken wel beter reclame, krijgen mischien wel geld daarvoor. Als ik het allemaal zo lees zijn de WOO en Xensr niet betrouwbaar voor exacte metingen en kan er ook geen officiële recordhouder zijn. Los daarvan maakt het ook geen reet uit of je nou 22m hoog springt of 23 of 28 of 30 het is gewoon weer een apparaat die niemand nodig heeft om te kite maar omdat we ons weer gek laten maken dat we er wel 1 nodig hebben geven we maar 200 euro uit aan een hoogte indicatie meter.

Los van dit verhaal is het nu wel met die Leaderboards makkelijk om via hoge sprongen reclame te maken voor je spullen dus vanuit dat oogpunt snap de kiters met een bedrijfje wel. Lekker knallen en reclame maken, beter kan natuurlijk niet.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #22 Februari 15, 2016, 18:33:14
edit2Rapporteer  
Gefeliciteerd hoor Gilion.  ThumpsUp

En verder niet meer zeiken mannen de Woo is niks de Xensr is niks, dus allemaal weg flikkeren die troep en weer lekker relaxed gaan kiten en als je denkt oeh wat ga ik hoog, dan krijg je effe de kriebels en lulluh we er niet meer over. Afgesproken. Grin

Oh ja moderators er mag een slotje op hoor. 
Dag allemaal tot op het water  YeSS
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #23 Februari 15, 2016, 19:00:53
edit2Rapporteer  
Gefeliciteerd hoor Gilion.  ThumpsUp

En verder niet meer zeiken mannen de Woo is niks de Xensr is niks, dus allemaal weg flikkeren die troep en weer lekker relaxed gaan kiten en als je denkt oeh wat ga ik hoog, dan krijg je effe de kriebels en lulluh we er niet meer over. Afgesproken. Grin

Oh ja moderators er mag een slotje op hoor. 
Dag allemaal tot op het water  YeSS

inderdaad kansloze discussie .....
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #24 Februari 15, 2016, 19:02:54
edit2Rapporteer  
Wanneer een bepaalde topic mij niet interesseert, dan lees ik deze niet. Laat staan dat ik er een reactie plaats Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.