Vergunning Kitesurflocatie Lelystad

Idefixe

Berichten: 8241
Maart 25, 2016, 11:17:32
edit2Rapporteer  
De kitesurfwereld open , integer en inhoudelijk informeren.


Dit is er dan eentje waar ik persoonlijk toch "best wel bij betrokken ben"    Grin

Eindelijk ,daar is die dan, de vergunning voor een nieuwe kitesurflocatie in het midden van het land. Op zich mogen we hier met z'n allen heel blij mee zijn.

Maar toch ook meteen weer een kanttekening plaatsen:
De locatie is door bureau Waardenburg , met als achtergrond de instandhoudingsdoelstellingen van Natura 2000 , beoordeeld op eventuele schadelijke effecten door het kitesurfen op de omgeving / diverse natuurwaarden.  Er is sprake van 1 duidelijke harde conclusie, er zijn met betrekking tot het kitesurfen GEEN negatieve gevolgen te verwachten.

Vreemd is het dan om te moeten lezen dat de provincie in dezen alsnog overgaat tot een verbod in de maand mei. Men noemt hier de broedperiode van de Visdief. Nemen we de beoordeling van bureau Waardenburg en daarbij het gegeven dat diezelfde provincie een enorme investering doet ( aanleg Markerwadden),  waarbij de fourageer, nestel en broed mogelijkheden van de Visdief een paar kilometer verderop, een enorme impuls krijgen, dan is dat voor mij een aanleiding om hier toch ernstige vraagtekens bij te zetten.

Temeer omdat ik een groot voorstander van een goed , op feiten onderbouwd natuurbeheer. Wij, als kitesurfscéne moeten straks de boodschap gaan uitdragen dat wij  kitesurfers het natuurgebied de Markerwadden als zodanig respecteren.  We zullen een aanspraak moeten doen op de intrinsieke houding ( zo van "dat doe je gewoon niet" ) en een ieder met een beetje common sense weet dat dit begint met geloofwaardige , op pragmatische feiten gebaseerde regelgeving.

En die geloofwaardige, op pragmatische feiten onderbouwde regelgeving wordt naar mijn mening met het verbod in de maand mei ernstige schade aangedaan. We zijn er dus nog niet klaar mee!

Samen op weg naar een natuurbeleid waarbij de vele gebruikers, organisaties enz ieder hun eigen plek vinden en door een goed beleid elkaars doelstelling uiteindelijk alleen maar kunnen versterken. En op zich is dat zo moeilijk niet.

Tot later op/aan het water  ThumpsUp

de vergunning zelf vind je hier: https://www.flevoland.nl/getmedia/030192e3-8b52-4594-a823-05b6ef8674b5/Natuurbeschermingswet-vergunning-voor-aanleg-en-exploitatie-van-een-kitesurflocatie-bij-de-Houtribsluizen-in-het-Markermeer.pdf

Emanuel

Berichten: 96
Antwoord #1 Maart 25, 2016, 20:28:10
edit2Rapporteer  
Nice! Goed geregeld!
qwerty

Berichten: 21
Antwoord #2 Maart 27, 2016, 23:00:42
edit2Rapporteer  
Erg goed werk!
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #3 Maart 30, 2016, 21:10:22
edit2Rapporteer  
Dat zijn nog eens berichten. Gewoon goed bezig ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.