Kornwerderzand gesloten tussen 1 oktober en 1 mei

~Arjan
Founding Father

Berichten: 1841
November 06, 2006, 01:05:33
edit2Rapporteer  
Graag brengen we dit besproken topic nog even onder de aandacht in het nieuws hier. 

NKV bericht



Zoals al op diverse kitefora is vermeld, dreigen er serieuze problemen te ontstaan op de officiële kitespots in Friesland. Ondanks duidelijke regels zijn er nog steeds kiters die kiten op Kornwerderzand.

Nogmaals:

Kornwerderzand is gesloten tussen 1 oktober en 1 mei.
Afgelopen week heeft de provincie Friesland aangegeven het kiten buiten de toegestane periodes niet langer te tolereren!

De NKV roept dan ook alle kiters op zich te houden aan de opgestelde regels. Wijs ook je mede kiters hierop.

Laten we alles in het werk stellen om de officiële spots die er zijn, te behouden.

Martijn Veldhuijsen

Regio coördinator NKV

http://www.kitesurfvereniging.nl
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #1 Maart 25, 2007, 22:50:07
edit2Rapporteer  
 
Respecteer de regels.
Verknal het niet voor een ander.




Jacob 81.

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #2 Maart 25, 2007, 22:59:40
edit2Rapporteer  

Respecteer de regels.
Verknal het niet voor een ander.


En ik hoor bij die ander, nog even geduld en dan gaan we weer los daar.  ThumpsUp

e_surf

Berichten: 611
Antwoord #3 Maart 25, 2007, 23:14:48
edit2Rapporteer  
Verschillende "locals" uit Makkum zijn vandaag met deze oostenwind
ergens anders wezen varen.
Toch waren er op Kornwerderzand ook mensen aan het varen. (geen locals)
Er is er iemand heen gereden om deze personen er op te wijzen dat het
hier op dit moment nog niet is toegestaan.
Ze trokken zich er niks van aan en anderen gingen stug door met pompen.

Jongens, nogmaals, verknal het nu niet.



Gwensio

Berichten: 728
Antwoord #4 Maart 26, 2007, 00:02:11
edit2Rapporteer  
Verschillende "locals" uit Makkum zijn vandaag met deze oostenwind
ergens anders wezen varen.
Toch waren er op Kornwerderzand ook mensen aan het varen. (geen locals)
Er is er iemand heen gereden om deze personen er op te wijzen dat het
hier op dit moment nog niet is toegestaan.
Anderen gingen stug door met oppompen en trokken zich van niks wat aan.

Jongens, nogmaals, verknal het nu niet.





sjonge jonge wat zijn dat voor *piep* mensen
maar met welke wind kan je daar lkkr varen dan?
Jacobus

Berichten: 416
Antwoord #5 Maart 27, 2007, 03:26:42
edit2Rapporteer  
Onderstaand bericht heb ik ook in een ander onderwerp gepost, maar ik wil het even onder de aandacht brengen, want ik baal van dit soort acties!!  ThumpDown

Ik had het er vandaag nog met Peter over, maar er moet eigenlijk een afspraak met gemeente (provincie) en NKV (regiovertegenwoordigers) gemaakt worden dat wanneer er buiten het seizoen gekite wordt dat dan niet meteen iedereen er de dupe van is (doordat gemeente gaat dreigen met sluiten omdat er toch mensen zijn die kiten!). In plaats van dat iedereen de lul is dan moeten gewoon die mensen aangepakt worden die wel aan het kiten zijn terwijl het niet toegestaan is. Oftewel, politie heen sturen (bellen), van het water laten halen en een print van 170 euro, dan leren ze het wel af. Dan is niet iedereen de dupe, maar alleen de gasten die het in hun hoofd halen te gaan kiten en lekker egoïstisch zijn! Het is goed om te waarschuwen via fora, maar er zijn nog zat lui die niet fora lezen of er gewoon schijt aan hebben.

Zal wel moeilijk te regelen zijn, maar lijkt me wel wat. Je kan zeggen dat je dan maten naaier bent doordat je gaat bellen met politie, maar je bent een maten naaier als je buiten de aangegeven data gaat kiten! Bijkomend voordeel met zoiets is dat je dan ook laat zien aan overheid dat er wel degelijk veel kiters zijn die de regels wel respecteren (en elkaar) en er alles voor willen doen om de spot open te houden....

Peace!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.