iemand heeft onze oosterburen blijkbaar kwaad gemaakt

Reodude

November 02, 2011, 13:32:35
edit2Rapporteer  
http://surfforum.oase.com/showthread.php?p=928329#post928329  Huh
Karel79

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 November 02, 2011, 15:32:26
edit2Rapporteer  
Interessant verhaal, als ik de google translate goed heb begrepen zou de NKV bezig zijn met een regelgeving dat je alleen nog maar mag kitesurfen op een spot als je lid bent/wordt van een vereniging (zo is het in Miami ook meen ik me te herinneren).
En wat dan met name voor de Duitsers dramatisch zou zijn is dat een voorwaarde voor lidmaatschap een woon-adres in NL is.

Je zou haast denken dat het 1 april is Smiley
Reodude

Antwoord #2 November 02, 2011, 16:14:54
edit2Rapporteer  
Interessant verhaal, als ik de google translate goed heb begrepen zou de NKV bezig zijn met een regelgeving dat je alleen nog maar mag kitesurfen op een spot als je lid bent/wordt van een vereniging (zo is het in Miami ook meen ik me te herinneren).
En wat dan met name voor de Duitsers dramatisch zou zijn is dat een voorwaarde voor lidmaatschap een woon-adres in NL is.

Je zou haast denken dat het 1 april is Smiley
het is net iets meer, je zou je waarschijnlijk alleen maar kunnen aansluiten, omdat iemand uit een ander land geen verzekering kan nemen in Nederland, dus de aansluiting zou gekoppeld gaan aan een verzekering tegenover derden, en dat kan je alleen maar als je in NL woont...
En het is daar opOASE een behoorlijke opschudding..
btw, is er dan zo weinig water in D?
YJ

Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #3 November 02, 2011, 16:36:32
edit2Rapporteer  
Ze noemen Idefixe als degene zie erop aangesproken heeft.
Idefixe

Antwoord #4 November 02, 2011, 17:19:15
edit2Rapporteer  
wie ikke  Grin   schater   

30 auto's op de parkeerplaats waarvan 2 nl kentekens. Op het water een grote club ver buiten de zone.
Tja dan ..........
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #5 November 02, 2011, 17:26:38
edit2Rapporteer  
Spotverantwortlichen Locals

Volgens mij heeft niemand rechten om te bepalen wat er met een spot gebeurd omdat hij er toevallig 'local' is. Dus dat je verplicht lid moet zijn van een vereniging om gebruik te mogen maken van iets dat openbaar is dat zal een NKV never nooit niet lukken en maar goed ook. Ik heb ook geen zin om in Belgie eerst lid te moeten worden van een fietsclubje om er te mogen mountainebiken.

Daarnaast kunnen NL-ers en Duitsers over en weer wel op elkaar gaan zeiken dat ze regels overtreden, maar om daarbij hele groepen over 1 kam te scheren is onzin natuurlijk. Enige manier om orde op een spot te houden is door een boete te geven als iemand daadwerkelijk in een vogelgebied zou gaan varen. Als je een paar boetes krijgt van ruim 200 euro dan haal je het niet in je hoofd herhaaldelijk dezelfde overtreding te maken. Een voorbeeldje: bij de kwade hoek van Ouddorp wordt er ook zelden tot nooit meer gevaren nadat er een aantal x boetes zijn uitgedeeld.

Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 November 02, 2011, 17:28:48
edit2Rapporteer  
Pfff, jammer die die oosterburen zich gelijk op hun tenen getrapt voelen als je er iets van zegt wanneer ze buiten de zone bezig zijn, als dit de manier is waarop ze zich als gast gedragen vragen ze er echt zelf om.

Idefixe

Antwoord #7 November 02, 2011, 17:53:28
edit2Rapporteer  

Volgens mij heeft niemand rechten om te bepalen wat er met een spot gebeurd omdat hij er toevallig 'local' is. Dus dat je verplicht lid moet zijn van een vereniging om gebruik te mogen maken van iets dat openbaar is dat zal een NKV never nooit niet lukken en maar goed ook. Ik heb ook geen zin om in Belgie eerst lid te moeten worden van een fietsclubje om er te mogen mountainebiken.

Wettelijk gezien is dat heel goed mogelijk.  ( BTW de NKV zet zich in voor de belangenbehartiging voor ALLE kitesurfers! )

Aan de kust zie je nu al een aantal locaties waar de betreffende gemeente het kitesurfen verboden heeft. Tevens geeft dan de betreffende gemeente onder  bepaalde voorwaarden  een mogelijkheid tot ontheffing voor dit verbod. Als je dan als vereniging aan de voorwaarden voor deze ontheffing voldoet krijg je een ontheffing. Hierdoor heb je als lid van de betreffende vereniging een ontheffing voor het verbod kitesurfen.
Natuurlijk kun je als individu ook een ontheffing aanvragen maar je moet dan wel aan de door de gemeente vereiste voorwaarden voldoen en dat kan als individu al snel heel lastig worden.
Ik ben er zelf absoluut geen voorstander van ( alleen toegang voor leden van een (plaatselijke) verenging) maar als je moet kiezen tussen helemaal niet kitesurfen of ....... heb je weinig alternatieven.

In de discussie aan de waterkant kreeg ik gisteren bijvoorbeeld argumenten als "wij brengen toch echt heel veel euries jullie kant op" / "Hollanders gedragen zich op de skipiste's ook als beesten"  enz enz
Allemaal oneigenlijke argumenten.
Je hebt een kitesurflocatie met bepaalde regels. Je houdt je aan deze regels of je hebt een probleem. Zo simpel is het. 
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 November 02, 2011, 18:07:38
edit2Rapporteer  

Daarnaast kunnen NL-ers en Duitsers over en weer wel op elkaar gaan zeiken dat ze regels overtreden, maar om daarbij hele groepen over 1 kam te scheren is onzin natuurlijk. Enige manier om orde op een spot te houden is door een boete te geven als iemand daadwerkelijk in een vogelgebied zou gaan varen. Als je een paar boetes krijgt van ruim 200 euro dan haal je het niet in je hoofd herhaaldelijk dezelfde overtreding te maken. Een voorbeeldje: bij de kwade hoek van Ouddorp wordt er ook zelden tot nooit meer gevaren nadat er een aantal x boetes zijn uitgedeeld.

Dit slaat helemaal nergens op! Ik was vorige week op Mirns. Er stond goede
wind en je kon perfect hoogte lopen. Zit er ineens een gast in het natuurlijk gebied.
Blijkt een Nederlander te zijn. Was beginner en kon geen hoogte lopen. Ik hem
daar op aangesproken en hij ging netjes terug en kwam er daarna volgens mij niet meer in.
Hij gaf wel toe dat die het board niet gelezen had. :S

Maar de rest van de mensen, tja raad maar eens wie dat waren. Eerst waren het
er twee en daarna drie en ga zo maar verder. Nog een paar op de kant aangesproken
en ze deden net of dat ze niet wisten wat ze fout hadden gedaan.

Ik vind het erg jammer. Want die gasten konden allemaal goed kiten. En de andere
kant van het natuurgebied af, was zeeeeeeeen met ruimte. Angry
Reodude

Antwoord #9 November 02, 2011, 18:26:14
edit2Rapporteer  
@ Idefixe,ik heb verdomd veel repect voor jou, dat je, je blijft inzetten, en dan nog al die shit altijd op jouw hoofd krijgen.
Op oase moet je maar één woord verkeerd zeggen en dan zijn het bakken vol, en zij vergeten allemaal dat ze "onze gasten" zijn, alleen is hun gedrag en houding soms niet zoals het hoort.

Het probleem zit hem hierin,dat zij spreken van hun spots, en er zo zeker van zijn van als zij wegblijven ,de campings rondom en de andere handelszaken geen reden van bestaan meer hebben,het ging toch over kiten of niet.?

Op veel NLspots zijn ze ook wel degelijk in de meerderheid, als je over de Brouwersdam langs de kant loopt en gaat kijken naar de nummerplaten, dan kan je Nederlanders en Belgen op je twee handen tellen, en de rest zijn allemaal D tekens, geen probleem, maar dit is geen vrijgeleide om gewoon alles te doen wat je denkt te kunnen doen.

Hetzelfde doet zich daar voor om op het strand van ouddorp waar het Gorsje strandpaviljoen is, dat ze gwoon daar allemaal bij zuidwind gaan varen...alhoewel er allemaal borden staan dat dit niet mag!

Het probleem is als je de feiten onder hun neus duwt, ze zich direkt aangevallen voelen....waarom? wet is wet dit geld ook in hun land.

Idefix sterkte in je strijd voor het behoud, ik hoop dat je nooit je naam zal moeten veranderen in Don Quichote
Idefixe

Antwoord #10 November 02, 2011, 18:38:19
edit2Rapporteer  
Idefix sterkte in je strijd voor het behoud, ik hoop dat je nooit je naamzal moeten veranderen in Don Quihote

Ach ik voel me echt geen Don Quichot hoor. Ik ben best wel trots op de resultaten van de NKV ( en dat doe ik echt niet alleen / d'r zijn achter de schermen een hele bak mensen aan het werk) maar in ieder geval bedankt voor je complimenten  ThumpsUp
wazzaah

Antwoord #11 November 02, 2011, 18:45:05
edit2Rapporteer  
Ze kunnen zeuren wat ze willen maar internet weten ze wel te vinden blijkbaar, ze zijn bekend met regels en opvolgen (bevel is bevel) dus zo moeilijk zijn om in de zones blijven.

Als ik op een spot (buitenlandse) ga kiten weet ik wat de regels zijn.
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #12 November 02, 2011, 19:51:15
edit2Rapporteer  

Wettelijk gezien is dat heel goed mogelijk.  ( BTW de NKV zet zich in voor de belangenbehartiging voor ALLE kitesurfers! )

Aan de kust zie je nu al een aantal locaties waar de betreffende gemeente het kitesurfen verboden heeft. Tevens geeft dan de betreffende gemeente onder  bepaalde voorwaarden  een mogelijkheid tot ontheffing voor dit verbod. Als je dan als vereniging aan de voorwaarden voor deze ontheffing voldoet krijg je een ontheffing. Hierdoor heb je als lid van de betreffende vereniging een ontheffing voor het verbod kitesurfen.
Natuurlijk kun je als individu ook een ontheffing aanvragen maar je moet dan wel aan de door de gemeente vereiste voorwaarden voldoen en dat kan als individu al snel heel lastig worden.
Ik ben er zelf absoluut geen voorstander van ( alleen toegang voor leden van een (plaatselijke) verenging) maar als je moet kiezen tussen helemaal niet kitesurfen of ....... heb je weinig alternatieven.

In de discussie aan de waterkant kreeg ik gisteren bijvoorbeeld argumenten als "wij brengen toch echt heel veel euries jullie kant op" / "Hollanders gedragen zich op de skipiste's ook als beesten"  enz enz
Allemaal oneigenlijke argumenten.
Je hebt een kitesurflocatie met bepaalde regels. Je houdt je aan deze regels of je hebt een probleem. Zo simpel is het. 

Met je laatste zin ben ik het helemaal eens. Maar waarom dan niet gewoon een toezichthouder van de betreffende natuurorganisatie/overheid die dit controleert en eventueel beboet? Dat lijkt mij logischer dan lid te worden van een vereniging die dan vervolgens ook permanent op die spot een toezichthouder zou moeten plaatsen om haar leden in de gaten te houden. (want dat lijkt mij dan wel een minimale voorwaarde die een gemeente gaat stellen)

Wimt

Antwoord #13 November 02, 2011, 21:33:52
edit2Rapporteer  
Een paar maanden geleden in Workum ongeveer 60 mensen tijdens het kiten duidelijk gemaakt, dat ze niet door mochten varen het natuur gebied in. Mijn stats van Verbrechers:
75% windsurfers
85 % Hollanders
85% middelbare leeftijd

Omdat ik nogal duidelijk was, ben ik altijd, vielen ze meestal niet herhaling, tot ze merkten dat ik aan de kant pauzeerde, dus na de pauze kon ik weer opnieuw beginnen
Idefixe

Antwoord #14 November 02, 2011, 22:13:57
edit2Rapporteer  
Een paar maanden geleden in Workum ongeveer 60 mensen tijdens het kiten duidelijk gemaakt, dat ze niet door mochten varen het natuur gebied in. Mijn stats van Verbrechers:
75% windsurfers
85 % Hollanders
85% middelbare leeftijd

Omdat ik nogal duidelijk was, ben ik altijd, vielen ze meestal niet herhaling, tot ze merkten dat ik aan de kant pauzeerde, dus na de pauze kon ik weer opnieuw beginnen

75% windsurfers waarvan 85% Hollanders waarvan 85% middelbare leeftijd?

Reodude

Antwoord #15 November 02, 2011, 22:39:32
edit2Rapporteer  
het is Wimt maar hahahha...

Hij heeft zich waarschijnlijk vergist met het antwoord op de volgende vragen,

bij windsurfers hoeveel zijn er nog  "hollanders"?  : 75% 

Welke leeftijd is het meeste vertegenwoordigd bij de Windsurfers: 85% Middelbare leeftijd
,;:=))
Wimt

Antwoord #16 November 03, 2011, 15:16:02
edit2Rapporteer  
He Miep, hou eens op met de afwas: luister. Neen, ik zei niet dat ik wou dat ik van je af was: laat de afwas staan en luister. Zegt die Idefix van KH, neen, niet dat stripfiguur: die ik laatst tegenkwam bij het zeebrapad, ja, toen ik gas gaf ja, nee hij leeft nog, waarom: omdat ik zoveel andere " klusjes" heb, ja is ook dik, dat wel: die vent telt al die percentages overmekaar heen op, en dan blijft er alleen maar een oranje dwerg over, die toevallig wel kite ja. Nou zegt die Naishdude: het is Wimt maar: in mijn vroegerr dagen liet ik zo iemand meteen kielhalen, maar nogmaals, ik heb meer "klusjes" te doen, neen schat, daarvoor hoef ik mijn stengun niet uit het vet te halen, die gebruik ik dagelijks, neen schat, je bent niet vet, ik had het over mijn....

Over moeilijke communicatie gesproken

Ik ga een weekje naar Belgie, hebben jullie even rust...
Wimt

Antwoord #17 November 03, 2011, 15:42:14
edit2Rapporteer  
Nou heb je de poppen aan het dansen: ik ben niet makkelijk, maar Miep trekt meteen de pinnen uit de handgranaten, en gaat daarna pas praten
Ze komt jullie kant op, dus niet bij zebra's oversteken, vermom je niet als Idefix, en wordt fan van alles behalve Naish, dude. :-).

Ik heb dit echt 4 keer overgelezen, en ik blijf lache, moet inderdaad een boek gaan schrijven ( of dit bundelen)
marving60

Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #18 November 03, 2011, 16:14:12
edit2Rapporteer  
Pfff.... Wimt... ben ik de einzige hier die je niet meer volgt?
franco

Antwoord #19 November 03, 2011, 16:39:25
edit2Rapporteer  
hahahaha ik kan wimt of wind nooit volgen(moet wel om hem laggen)werk hij als komiek of zo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wimt

Antwoord #20 November 03, 2011, 16:44:19
edit2Rapporteer  
Ben een onbetaald onbenul, Franco, die alleen hier zijn roem moet behalen. Denk dat, net als bij Rembrand, de erfgenamen er wat an hebben, maar ja, dat wordt dan weer dunne soep als ik de vele onofficiele meetel
Wimt

Antwoord #21 November 03, 2011, 17:30:16
edit2Rapporteer  
Dat je mijn onbeschrijvelijke talent herkent, ondanks het feit dat je van mijn relaas snapt, geeft toch wel aan dat je ondanks het niet snappen, toch zeer intelligent bent.

(je moet toch wat doen om je enige fan gunstig te stemmen)
franco

Antwoord #22 November 03, 2011, 17:41:44
edit2Rapporteer  
hahahaha als je kite zo als je kan lullen wil ik jouw wel eens zien knallen, man wat moet jij een energie hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hehehe

of is het gewoon HDHD?????????????????
Wimt

Antwoord #23 November 03, 2011, 17:46:21
edit2Rapporteer  
Ben echt een knalmachine, vaak 3 dagen achtermekaar an, continu springen enz, en dan nog niet moe, ware het niet dat ik wel moe wordt van mijn eigen geklets
martimor

Antwoord #24 November 03, 2011, 17:48:35
edit2Rapporteer  
nee, hij heeft last van FullHD, Ik heb LED
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.