Wilders natuurwet

Wimt

November 12, 2011, 14:33:56
edit2Rapporteer  
Kijk effe op natuurmonumenten, doe de 8 vragen enquette, en je weet meteen wat zo een haatpoliticus voor heeft met zo iets "softs" als de natuur.
Hij heeft al veel voormekaar: dit jaar 70% minder voor natuurbeleid. Nou weet ik ook wel dat jullie lieve 1 kite in de lucht zien, dan 10 zeevogels....
wazzaah

Antwoord #1 November 12, 2011, 16:08:09
edit2Rapporteer  
liever 10 kites in de lucht dan 1 vogel Grin
Idefixe

Antwoord #2 November 12, 2011, 18:51:04
edit2Rapporteer  
70% minder voor Natuurbeleid is niet iets wat Bleeker zelf verzonnen heeft hoor. Hij heeft van "de bazen" gewoon 70% minder gekregen.
Het idiote is dat er nu op allerlei fronten zaken helemaal fout gaan. Ik heb nog geen duidelijk beeld of dat voor het kitesurfen pur sang goed of slecht uitpakt.

Je ziet nu al behoorlijk "vreemde ontwikkelingen" . Een voorbeeld uit de praktijk:
Ten gevolge van het Natura 2000 beleid mag het Fryske Gea ( beheerder van natuurterreinen in Friesland) op sommige plaatsen geen riet meer snijden. Er zit daar namelijk een vogeltje dat oud riet nodig heeft om te broeden. Door het snijden van jong riet en dit vervolgens te verkopen heeft het Fryske Gea meer financiële middelen voor natuurbeheer. Oud riet brengt geen drol op / kost geld om te snijden.

eindsituatie: om een optimaal broedgebied voor een vogelsoort  te creëren verliest de beheerder van het natuurgebied inkomsten waardoor er op natuurbeheer bezuinigd zal moeten worden........

reactie van RWS tijdens een bespreking van Natura 2000: tja da's vervelend. Ik ben zeer benieuwd hoe ze hier straks mee omgaan.
wazzaah

Antwoord #3 November 12, 2011, 20:20:12
edit2Rapporteer  
Tsja geval boontje komt om zn loontje in t geval van Fryske Gea Grin

Vervelend ja
Wimt

Antwoord #4 November 12, 2011, 20:24:45
edit2Rapporteer  
@ bluehell: je bedoelde Wilders, niet mij he: dan, ja doe maar. Hadden ze met Hitler ook moeten doen
Geronimo79

Antwoord #5 November 12, 2011, 23:52:20
edit2Rapporteer  
Tjah.. haters gonna hate.. en ze noemen hem de haatmeneer. best grappig.

Ondanks dat ik et met veel dingen niet helemaal eens ben met meneer wilders ben ik nog steeds van mening dat ie veel punten heeft met een kern van waarheid. Maarjah helaas af en toe wat dom verpakt.

De bezuinigingen hebben weer minder te maken met hem maar meer met de andere partijen en de noodzakelijkheid ervan. Ik ga niet eens proberen ze te begrijpen. Altijd boe-schreeuwertjes die er tegen zijn. Vaak geen goede alternatieven behalve idealen die binnen redelijkheid ook niet te nastreven zijn.   Wat er is is vaak ten koste van mensen die werkgelegenheid creeeren en dat dus de kop in te drukken. 

Natuur heeft de afgelopen jaren enorm op grote voet geleefd. Ze hebben veel te veel geld gekregen om daar de meest idiote projectjes mee op te zetten. Tuurlijk ook goede. Maar veel totaal onzinnige. Werkgelegenheid in de weg staan omdat er misschien wel een libelle in een sloot leeft..
Al met al is het helemaal niet zo slecht dat er grondig gekort word in zo'n onderdeel. Helaas door gekken zullen belangrijkere nuttige projecten minder krijgen.. maar persoonlijk vind ik dat ze dan gewoon zelf maar eens orde op zaken moeten maken en de natuurgekkies/ecoterroristen er tussen weg werken. gezellig op kamp ofzo.

Budgetcuts zijn altijd vervelend maar vaak ook noodzakelijk.

Wimt

Antwoord #6 November 13, 2011, 20:10:54
edit2Rapporteer  
@geronimo: stond een smiley Achter " haatmijnheer", en geloof het of niet: ik ben het deze keer goeddeels met je eens, als je wel effe de enquette op natuurmonumenten imvult.

Zo'n PVVer herken ik al van een km afstand. Zo iemand die je niet als kinderoppas wilt hebben, niet dat ze peddo zijn, ze hebben zelf ook maar een kleintje tussen de benen, maar je bent bang dat ze de heropvoedings taal van de Hitlerjugend in hun oren gaan fluisteren
marving60

Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #7 November 13, 2011, 20:58:14
edit2Rapporteer  
pfffff..... sukkels. als er geen geld is dan zul je toch ergens op moeten bezuinigen.????
imigratie natuur en cultuur lijkt me dan prima om mee te beginnen
Wimt

Antwoord #8 November 13, 2011, 23:55:01
edit2Rapporteer  
Wat zorgvuldig in jaren is opgebouwd, wordt door een hobbeltje in economische groei (3% minder groei, so what?), ga je afbreken.
Is gewoon paniekvoetval creeeren, om het gewone volk de extratjes af te pakken, en de rijken rijker te maken: zoals ik al zei: dit jaar meer dan ooit Ferraris verkocht, Britse bankiers hebbeb hun inkomen met 40% verhoogd.

Maar, zoals echt ondernemerschap betaamt: zie de crisis als een kans, dus richt je aandacht niet op bezuinigen, maar op vernieuwen, en denk in dit verband aan de enorme groene energie markt, en groei markten als China en India begrijpen dat veel beter dan navelsstaarders als bijv Nederland ( nu al het slechtste jongetje van de euro-klas op groen nivo!!!)
Wimt

Antwoord #9 November 14, 2011, 00:04:59
edit2Rapporteer  
Denk daarbij aan het feit, dat " groen" geen keuze meer is, maar een noodzaak. Techniek is mooi en leuk en vemakkelijk, maar nu steeds meer en meer een hulpmiddel om onze planeet groen te houden.
Want, wat volgens Wubbo Ockels de ultieme "space-ervaring" was, was: dat in al die onmetelijke ruimte, zwart en oneindig, er voorlopig nog maar 1 groene/blauwe planeet is, waar we voorlopig echt nog niet zonder kunnen, en dat is ook de reden dat hij zich nu met groene en inovatieve projecten bezig houdt
Wimt

Antwoord #10 November 14, 2011, 00:10:05
edit2Rapporteer  
Sorry voor de vele typefouten: met mijn smart kun je achteraf niet een correctie opdracht geven, en je moet bij KH in een vrij klein invulvenstertje typen, zodat je soms niet helemaal meer weet hoe de zin liep.
Wimt

Antwoord #11 November 14, 2011, 10:23:02
edit2Rapporteer  
Sorry, ik bedoelde "typfouten", oftewel nieuwe spelling: tiepfaute
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.