Carpool topic. Benzine bijna 2 euro per liter, doen we er wat aan?

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Maart 18, 2012, 15:41:16
edit2Rapporteer  
Het is een kwestie van tijd voordat de benzine door de 2 euro schiet. Gaan we Kitehigh inzetten om de kosten voor het ritje naar de spot te drukken?
Ik schat dat men gemiddeld zo'n 50km van de spot zit, hetgeen op 100km rijden komt. Rij je 1:15, dan ben je bijna 7 liter kwijt á €14. Wil je een keer wat verder, dan ben je gelijk meerdere tientjes lichter. Diesel rijden helpt slecht gedeeltelijk, die gaat nu al richting 1,50 de liter.
Op de spots waar ik kom stappen vaak één stuks kiters uit iedere auto. Dat kan beter!

Crowdsource hieronder je ideëen hoe jij denkt dat Kitehigh kan worden gebruikt om carpools te organiseren.

Ik trap af met de suggestie om bij de gloednagelnieuwe "Vandaag aan het kiten" lijst de beschikbaarheid van lege stoelen en het vertrek punt van de rit te melden.

Een andere suggestie is om de scriptkiddies hier een mooie app te laten maken zodat je overal kan zien hoe de carpool vlag er bij hangt.
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #1 Maart 18, 2012, 16:06:30
edit2Rapporteer  
Perfect idee. Dit zou inderdaad geintegreerd moeten worden in het 'vandaag aan het kiten stuk'. EVAN, zie jij hier mogelijkheden tot?:-)
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #2 Maart 18, 2012, 16:15:11
edit2Rapporteer  
Goed idee, ik rijd altijd met anderen mee
René L

Berichten: 45
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Maart 18, 2012, 16:41:54
edit2Rapporteer  
Ja top idee. Retourtje Groningen - Workum is 200+ km en dus al snel 30 E Angry
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #4 Maart 18, 2012, 17:04:41
edit2Rapporteer  
Het probleem is altijd dat je dan afhankelijk bent van de ander, ik kite graag wel een aantal uurtjes, ook in de winter en ff nazitten bij Aloha is altijd ook wel chill. Als je dan met iemand anders heen gaat die na een uur weg wil is dat ook weer lastig. Misschien een constante carpool opstap/wegrij plek?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 Maart 18, 2012, 17:22:33
edit2Rapporteer  
Het probleem is altijd dat je dan afhankelijk bent van de ander, ik kite graag wel een aantal uurtjes, ook in de winter en ff nazitten bij Aloha is altijd ook wel chill. Als je dan met iemand anders heen gaat die na een uur weg wil is dat ook weer lastig. Misschien een constante carpool opstap/wegrij plek?
Dat zal je altijd hebben, je wilt altijd je kite uurtjes bij elkaar scharrelen, soms ook na het werk. Wat dat betreft is het een goed idee om de heen en terug rit van elkaar te scheiden, heen met de een en terug met de ander! De "lifter" moet dan wel alles mee nemen naar het strand zodat de "meenemer" weg kan als hij wil.

Om het aantrekkelijker te maken voor "meenemers" is het ook een idee om vaste carpool plaatsen langs de routes af te spreken, waar de "lifter" op de (brom/snor) fiets of met OV naar toe kan komen. Technieken voor voor vervoer van je kit op een bromsnorfiets kan je hieronder plaatsen (bezemsteel kom er maar in!)
Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #6 Maart 18, 2012, 17:57:43
edit2Rapporteer  
Dit topic is erg maatschappelijk verantwoord b)

Als mijn vriendin niet mee gaat heb ik nog wel een plekje vrij in mijn aygotje... en bij deze bied ik mij aan om te carpoolen vanuit Ridderkerk richting Kust.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 Maart 18, 2012, 17:57:54
edit2Rapporteer  
Perfect idee. Dit zou inderdaad geintegreerd moeten worden in het 'vandaag aan het kiten stuk'. EVAN, zie jij hier mogelijkheden tot?:-)

Is zeker te integreren met het sessie-inplan gedeelte, alleen nog even uitdenken hoe exact.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 Maart 18, 2012, 18:17:16
edit2Rapporteer  
Voor mij als student is het ook niet meer te doen, voortaan laat ik dagen zoals
vandaag schieten waarbij het niet heel zeker is dat er een lekker windje is.

Maar zeker goed om zo'n topic op te zetten. Ik rij vaak vanuit de betuwe naar Zee
of het IJsselmeer. Als ik niet met de kitemaat hier uit het dorp ga dan heb ik altijd
nog wel één of twee plekker vrij.
Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #9 Maart 18, 2012, 18:25:34
edit2Rapporteer  
Tering betuwe is een aardig stukje rijden. Wat is een retourtje ijsselmeer / zee voor jou? 250km op een dag?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 Maart 18, 2012, 18:33:25
edit2Rapporteer  
Tering betuwe is een aardig stukje rijden. Wat is een retourtje ijsselmeer / zee voor jou? 250km op een dag?

Naar Mirns is 332km en naar de Brouwersdam 276km , allebij retour. Dat is dus altijd een
mooi bedrag aan benzine. En nu is het mooie nog dat mijn oude graf Sunny 1:16-17 reed
en mijn mooie nieuwere Polo gemiddeld niet eens 1:13 haalt. Sad

Het is overigens bijna goedkoper een Speed 3 21m te kopen en op het plaatselijke grindgat
wat 5 min fietsen is te gaan kiten.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #11 Maart 18, 2012, 18:46:47
edit2Rapporteer  
Tering betuwe is een aardig stukje rijden. Wat is een retourtje ijsselmeer / zee voor jou? 250km op een dag?

Naar Mirns is 332km en naar de Brouwersdam 276km , allebij retour. Dat is dus altijd een
mooi bedrag aan benzine. En nu is het mooie nog dat mijn oude graf Sunny 1:16-17 reed
en mijn mooie nieuwere Polo gemiddeld niet eens 1:13 haalt. Sad

Het is overigens bijna goedkoper een Speed 3 21m te kopen en op het plaatselijke grindgat
wat 5 min fietsen is te gaan kiten.

1:13 is wel erg karig voor een nieuwe auto, dat haal ik met mijn "bijna" oldtimer nog wel als ik extra zuinig rij.


Maar iemand nog ideeën over welke info er allemaal ingevuld moet worden om aan te geven voor het carpoolen? Ook vooral de manier waarop je contact kunt leggen met de rijder, mobiel nummer zou dan fijn zijn maar het moet niet voor buitenstaanders een crawl-plaats voor telefoonnummers worden...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 Maart 18, 2012, 18:52:54
edit2Rapporteer  
Tering betuwe is een aardig stukje rijden. Wat is een retourtje ijsselmeer / zee voor jou? 250km op een dag?

Naar Mirns is 332km en naar de Brouwersdam 276km , allebij retour. Dat is dus altijd een
mooi bedrag aan benzine. En nu is het mooie nog dat mijn oude graf Sunny 1:16-17 reed
en mijn mooie nieuwere Polo gemiddeld niet eens 1:13 haalt. Sad

Het is overigens bijna goedkoper een Speed 3 21m te kopen en op het plaatselijke grindgat
wat 5 min fietsen is te gaan kiten.

1:13 is wel erg karig voor een nieuwe auto, dat haal ik met mijn "bijna" oldtimer nog wel als ik extra zuinig rij.


Maar iemand nog ideeën over welke info er allemaal ingevuld moet worden om aan te geven voor het carpoolen? Ook vooral de manier waarop je contact kunt leggen met de rijder, mobiel nummer zou dan fijn zijn maar het moet niet voor buitenstaanders een crawl-plaats voor telefoonnummers worden...

Je moet goed lezen Evan, ik schrijf nieuwere Polo. De Auto is uit 1998 en volgens het boekie
moet die 1:19 op de snelweg rijden. Tel er wat af en ik ben met 1:16 tevreden maar dat red ik niet.

Is het niet een idee om dan automatisch een link te maken met carpoolplekken langs de snelweg
ism google maps? Dan moeten de users aangeven waar ze wonen en dan kan er automatisch een
link gemaakt worden.

Dit systeem heb je ook op bepaalde zakelijk pakketen voor plannen ect.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #13 Maart 18, 2012, 19:04:44
edit2Rapporteer  
Sorry, moet inderdaad beter lezen.

Wordt het met maps niet al snel te ingewikkeld? Ik bedoel, is het aangeven van aantal plekken, vertrekplaats en route via de snelwegen (dus A15 > N57 bijv) + spot niet voldoende samen met de mogelijkheid om met diegene in contact te komen?
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #14 Maart 18, 2012, 19:15:55
edit2Rapporteer  
Inderdaad een goed idee.
Tering betuwe is een aardig stukje rijden. Wat is een retourtje ijsselmeer / zee voor jou? 250km op een dag?

Naar Mirns is 332km en naar de Brouwersdam 276km , allebij retour. Dat is dus altijd een
mooi bedrag aan benzine. En nu is het mooie nog dat mijn oude graf Sunny 1:16-17 reed
en mijn mooie nieuwere Polo gemiddeld niet eens 1:13 haalt. Sad

Het is overigens bijna goedkoper een Speed 3 21m te kopen en op het plaatselijke grindgat
wat 5 min fietsen is te gaan kiten.
Heb ik nou nooit last van, 1:17 gemiddeld, en lange afstanden zelfs 1:20.
En kitespots over het algemeen ook dichter bij huis, zie de retourafstanden van de spots waar ik dit jaar geweest ben.
Horst 50 km retour
Mirns 140 km retour
Workum 150-160 km retour
Zandmotor 300 km retour
Brouwersdam 340 km retour

Heb over het algemeen ook een plek vrij in m'n auto, en ruimte genoeg voor de kitespullen (vw caddy). Denk dat het handig is bij het inplannen van de kitesessie dat je ook een hokje kan aanvinken of je eventueel plek hebt. Waarna diegene die intresse heeft, daarop kan reageren en jij dan een persoonlijk bericht krijgt op kh (denk geen telefoonnr's ivm privacy).
Denk inderdaad dat het aangeven van de hoofdwegen voldoende moet zijn.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #15 Maart 18, 2012, 19:22:27
edit2Rapporteer  
Sorry, moet inderdaad beter lezen.

Wordt het met maps niet al snel te ingewikkeld? Ik bedoel, is het aangeven van aantal plekken, vertrekplaats en route via de snelwegen (dus A15 > N57 bijv) + spot niet voldoende samen met de mogelijkheid om met diegene in contact te komen?

Opzich wel maar volgens mij moet de koppeling makkelijk te maken zijn. Dus bijvoorbeeld
Brouwersdam als eindbestemming en Ochten als startpunt. Alleen door deze twee plaatsen
moet er een koppeling gemaakt worden en dat moet makkelijk kunnen geloof ik.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #16 Maart 18, 2012, 19:28:45
edit2Rapporteer  
Probeer eens 1 op 7, en dan meestal tussen 70 en 100 km om ergens te komen. Tenzij het goed waait, dan kan het binnen 25 km iets verder landinwaarts....

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #17 Maart 18, 2012, 19:31:14
edit2Rapporteer  
Sorry, moet inderdaad beter lezen.

Wordt het met maps niet al snel te ingewikkeld? Ik bedoel, is het aangeven van aantal plekken, vertrekplaats en route via de snelwegen (dus A15 > N57 bijv) + spot niet voldoende samen met de mogelijkheid om met diegene in contact te komen?

Opzich wel maar volgens mij moet de koppeling makkelijk te maken zijn. Dus bijvoorbeeld
Brouwersdam als eindbestemming en Ochten als startpunt. Alleen door deze twee plaatsen
moet er een koppeling gemaakt worden en dat moet makkelijk kunnen geloof ik.

Als jij dat nou eens uitzoekt Wink
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #18 Maart 18, 2012, 19:33:14
edit2Rapporteer  
Sorry, moet inderdaad beter lezen.

Wordt het met maps niet al snel te ingewikkeld? Ik bedoel, is het aangeven van aantal plekken, vertrekplaats en route via de snelwegen (dus A15 > N57 bijv) + spot niet voldoende samen met de mogelijkheid om met diegene in contact te komen?

Opzich wel maar volgens mij moet de koppeling makkelijk te maken zijn. Dus bijvoorbeeld
Brouwersdam als eindbestemming en Ochten als startpunt. Alleen door deze twee plaatsen
moet er een koppeling gemaakt worden en dat moet makkelijk kunnen geloof ik.

Als jij dat nou eens uitzoekt Wink

Ik was al even snel aan het zoeken, ik ben morgen ochtend op mijn werk en daar maken wij
gebruik van dat systeem. Ik zal eens kijken of ik dat kan achterhalen. Grin
Andrétje

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #19 Maart 18, 2012, 21:52:56
edit2Rapporteer  
Rij meestal samen met me kameraad maar als die niet kan, en ik me ma der auto lenen kan er wel iemand mee rijden, Dus een app of iets dergelijks zou mooi zijn..
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #20 Maart 18, 2012, 21:55:54
edit2Rapporteer  
Offtopic reacties verwijderd, hou het graag on-topic zodat we ook echt tot een nieuwe kitehigh-functie kunnen komen!
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #21 Maart 18, 2012, 22:43:00
edit2Rapporteer  
Rij 1 op 10 als ik heel goed me best doe in ze 5, maar ik blaas met dat ding van mij liever door.  Lips Sealed

Maar ik houd ook van me vrijheid, dus ik rij sowieso liever zelf. Als me vaste buddies niet meerijden (zijn er iig nog maar 3 maar van plan/denk nr 4 toe tevoegen, hebben voorrang  Tongue) dan heb ik wel een plekje vrij, meestal altijd wel een plekje over  Grin Kan er 2 meenemen, met heel goed proppen eventueel nog een derde maar dat zit niet zo ruim.

Denk dat je het beste een app kan maken waarin:

1. Mensen die een plek zoeken een oproep kunnen plaatsen met:
- Omgeving, voorkeur voor een spot eventueel en contact gegevens?

2. Aanbod, met:
- Vertrektijd;
- Omgeving;
- Spot (bestemming).

Zodra geslaagd, kwestie van een vakje aanvinken en de oproep verdwijnt. Ik vind eigenlijk niet dat je het samen moet trekken met het loggen van je sessies of iets dergelijks want daar doet niet iedereen aan, ik eigenlijk niet.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #22 Maart 18, 2012, 23:00:48
edit2Rapporteer  
@ Yoram. Je zou wel aan willen geven dat je carpool-plaats vrij hebt maar niet willen aankondigen waar je gaat kiten via de sessie-aanknodiging?

Waarom precies als ik vragen mag, want in principe verschillen die 2 vrijwel niet van elkaar en je aankondiging/log kun je altijd verwijderen/onzichtbaar maken als je niet wilt dat anderen later je geschiedenis inkijken.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #23 Maart 18, 2012, 23:36:18
edit2Rapporteer  
@ Yoram. Je zou wel aan willen geven dat je carpool-plaats vrij hebt maar niet willen aankondigen waar je gaat kiten via de sessie-aanknodiging?

Waarom precies als ik vragen mag, want in principe verschillen die 2 vrijwel niet van elkaar en je aankondiging/log kun je altijd verwijderen/onzichtbaar maken als je niet wilt dat anderen later je geschiedenis inkijken.

In dat laatste geval (als verwijderen mogelijk is) heb ik eigenlijk niks gezegd. Ik zou zeggen go for it!
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #24 Maart 18, 2012, 23:37:49
edit2Rapporteer  
even off-topic, de gemiddelde TDI kost nog steeds meer aan afschrijving dan aan diesel, dus niet jammeren over de dieselprijs maar jammeren over de BPM !
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.