moo moo! koeiekop boardje gisteren gedoopt

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Augustus 22, 2007, 21:22:53
edit2Rapporteer  
Hey, in juni was er toch zo'n "design je boardje en win" wedstrijd van Gilion AKA Nederland Kite AKA 3E? wel ik heb mijn prijs inmiddels in ontvangst mogen nemen en ik heb er gisteravond met veul plezier mee gehakt & gezaagd. Omdat ik eerst even op Sardinië zat had ik een leenboardje meegekregen omdat de douane mijn ontwerp zo mooi vond dat ze er weken naar wilden kijken. Dat leenboard (138*38) was wel aardig, veel te veel flex naar mijn idee, maar al een flinke vooruitgang t.o.v m'n vorige board (North Sumo 155).
Koetjevoetje is 131x38, en hield zich prima terwijl ik zoals altijd overpowered in 22knopen aan mijn 16m shockwave hing (het ging steeds harder woeien!), liep lekker hoogte, stuurt makkelijk en heeft prima padjes. Dat ding gaat ook goed hard, en de rail is goed te houden. Ik ben nog niet aan jumpen toe, maar slide-transities en korte bochtjes liepen als vanzelf.
Het heilige weiwater van het autostrand, waar de plechtige doopgelegenheid plaatsvond, was behoorlijk choppy en ik heb een paar zeer zo vies hard genosedived dat het doopsel onder mijn oogleden schoot, maar dat is meer omdat ik nog nooit met zo'n kort boardje had geragd.
Anyway, we zijn tot het donker doorgegaan met de rituelen met nog een paar goeie hoosbuien erbij, en nu heb ik spierpijn. Een geslaagde ceremonie dus wel.  loser

Erg blij mee dus, degenen die op het ontwerp hebben gestemd nogmaals bedankt, en Gilion jij bedankt voor het organiseren van de compo en het beschikbaar stellen van het leenboardje voor mijn vakantie.

Snean heb jij al iets gedaan met je p5 spitfire Wink
#RemcO#

Berichten: 342
Antwoord #1 Augustus 22, 2007, 21:33:56
edit2Rapporteer  
ik vind dit boardje ook wel heel vet!!
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #2 Augustus 22, 2007, 21:35:36
edit2Rapporteer  
Alleen jammer dat die padsop zn ogen zitten (want dat is toch zo)
Verder natuurlijk mooi dat je zo blij bent met je board!
Moradius

Berichten: 149
Antwoord #3 Augustus 22, 2007, 21:56:11
edit2Rapporteer  
Nice! Ziet er erg goed uit in het echt. Wel jammer dat je 'Guitarra' design het niet heeft gehaald, vond die namelijk persoonlijk het mooist.




#RemcO#

Berichten: 342
Antwoord #4 Augustus 22, 2007, 21:59:26
edit2Rapporteer  
heee, 't echte boardje is toegevoegd, ziet er top uit.. maar zoals joolienz ij.. jammer van de foodpads op de ogen
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #5 Augustus 22, 2007, 22:14:18
edit2Rapporteer  
Haha zag er in het echt ook mooi uit.. jammer dat we niet ff van boardje konden ruilen, we moesten zo nodig overleven in die hoosbuien. Ik vond je trix wel erg gaaf ik doe ze ook wel eens . "nosedive into buttslam" en dan een no footer er achter aan.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #6 Augustus 22, 2007, 22:38:53
edit2Rapporteer  
Fred dat wordt dan een no koeter bij mijn... volgende keer ff ruilen is okay.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #7 Augustus 22, 2007, 22:41:39
edit2Rapporteer  
Nice! Ziet er erg goed uit in het echt. Wel jammer dat je 'Guitarra' design het niet heeft gehaald, vond die namelijk persoonlijk het mooist.

tja, het was een stemming, en ik denk dat die junks hier toch meer in die spuit zagen...
180cc

Berichten: 186
Antwoord #8 Augustus 22, 2007, 23:11:06
edit2Rapporteer  
Kvind de vorm beetje oud lijk. Tegewoordig zijn de meeste planke breder bij de tips. Dit lijkt zo oud board maar met een nieuw design.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9 Augustus 22, 2007, 23:17:37
edit2Rapporteer  
@ Happy

http://www.sskiteboarding.com/products.cfm?id=13

het is maar waar je van houdt... whatever makes you happy, Happy! En ik mag een gewonnen koe niet in de bek kijken.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #10 Augustus 22, 2007, 23:24:11
edit2Rapporteer  
vond ik ook al happy...
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #11 Augustus 22, 2007, 23:31:59
edit2Rapporteer  
kick ass hoor.. zal het design nooit mooi vinden.. maar jah. das smaak kwestie.. net zoals veel mensen die mijn designs niet mooi vinden. Grappig is ie dan weer wel. Erg grappig bedacht. Maar veel kewler.. het boardje vaart goed.. gaaf zeg.. hoop dat je er nog veel plezier mee mag hebben.
matta

Berichten: 195
Antwoord #12 Augustus 22, 2007, 23:49:06
edit2Rapporteer  
ThumpsUp Zelf heb ik het zelfde boardje gekocht, is dag na betaling aangekomen  Joepie ...... Ik heb em ook al getest, alleen had ik een beetje moeite met de golven (nog maar een paar keer op zee gevaren..) Heeft iemand een idee hoe ik wel door de golven moet varen? Gewoon vol gas van top naar top vliegen of zo?  schater
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #13 Augustus 23, 2007, 01:19:01
edit2Rapporteer  
@ matta:
om in chop-golven te blijven staan lijkt mij:
- knieën gebogen en flink "schokbrekeren", zodat je boardsnelheid behoud
- goed kijken golven beoordelen en anticiperen
- met de golf (roller) mee kan je vlak voor de top opwaardse druk verliezen omdat je relatieve snelheid tov het water ineens lager is, evt. compenseren door extra druk op je achterste voet
- zorgen dat je voorkant van je board altijd ruim uit het water steekt (druk op achterste voet)
- kite wat hoger (niet te hoog want dan vlieg je telkens van de golf af)

verder bleek gisteren dat je om nog harder te gaan het boardje iets kan "draaien" (niet verdraaien), dus de achterste punt van je rail nog verder in het water drukken, voelt in het begin een beetje geforceerd aan maar je schiet echt weg. succ6

@ themplar: mooi was kennelijk ook niet de maatstaf hier, maar hij is wel leuk en kleurt goed bij m'n sjokweef! Jij maakt trouwens designs die ik mooi vind!

de andere inzendingen staan hier, ik vond die fractal wel de mooiste:
http://nederlandkite.forumup.nl/viewtopic.php?p=866&mforum=nederlandkite#866
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #14 Augustus 23, 2007, 03:32:43
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ie in de smaak valt omdat het zooooow onlogisch is.. een koe en kiten... heheh.. zie et al voor me. Hij is gewoon zo verschrikkelijk fout dat ie weer gaaf word.. En das best knap om te bereiken. Vind het wel erg jammer dat die pads over de koe heen komen...
Wel gaaf dat de boardjes ook goed zijn.. had m'n bedenkingen van te voren.. maar ze zijn er echt top uit gekomen.
Vooral gaaf dat ie bij je schokgolf past.

Kennelijk zijn er idd meer mensen die m'n designs leuk vinden.. ben gevraagd door een australisch kiteboard merk om designs te gaan maken voor hun.. (ben absoluut niet de enige trouwens.. hele kudde van die gasten doe dat gaan doen..)

Kans is niet groot maar hoop je een keer op het water te zien stuiteren met dat ding.
Ben erg nieuwgierig.

kitebart

Berichten: 431
Antwoord #15 Augustus 23, 2007, 03:38:36
edit2Rapporteer  
@el rudo
hoezo je bent nog niet aan jumpen toe ??
22 knopen 16 m shockwave, gewoon ff trekken aan die baar
en gaaaaan met de banaan
grts
Bart
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #16 Augustus 23, 2007, 03:47:28
edit2Rapporteer  
ja bart, maar eigenlijk diep van binnen ben ik een scheitert. Ik ben zo'n figuur die z'n eerste sprongetje helemaal voor gaat kauwen en het dan in een middagje helemaal leert, zo is het met het hele kiten ook gegaan. Aard van het beestje.
En ik ga ook eerst leren landen voordat ik ga springen!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #17 Augustus 23, 2007, 03:51:08
edit2Rapporteer  
Vind het wel erg jammer dat die pads over de koe heen komen...

ja maar dat vond ik nou net leuk om te doen bij het ontwerpen, vol met die pads op z'n ogen (het is toch maar een foto), en het is kicken om die knettergele oormerken aan je voeten te zien zitten als je gaaaaaaaaat!
Leuk dat je als kite-art ontwerpert aan de bak kan, moet lukken lijkt me.
kitebart

Berichten: 431
Antwoord #18 Augustus 23, 2007, 04:09:09
edit2Rapporteer  
@el rudo : haha, ben eigenlijk ook wel beetje zo .....
Maar als het water diep genoeg is kan je toch wel lekker jumpen
met een shockwave, zonder risico lijkt me.
PS: supergaaf board
kite fly

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #19 Augustus 23, 2007, 17:26:26
edit2Rapporteer  
El Rudo

Zit daar 2 weken in Italy met kite in kofferbak bij 35 graden in de zon.Dus ik had wel een of andere vett gave trick willen zien,2 weken kunnen oeffenen.Nou,nada niks die avond.
Kom op,de lucht in met die koe.Ging wel lekker hard die avond he'
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #20 Augustus 23, 2007, 18:55:16
edit2Rapporteer  
hey man, niks meer gehoord van die mystery tas? blijft vreemd... tas met pomp laten liggen:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=27222.0

en die super nosedive no koeter heb je dan toch gemist, speciaal voor jou ingestudeerd!
dollebol

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #21 Augustus 23, 2007, 23:35:27
edit2Rapporteer  
@themplar: leuk toch dat je designs voor hen mag maken, ben jaloers :-) kan wel geloven dat het een kick geeft om een ander met jouw design te zien rippen, succes er mee
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #22 Augustus 24, 2007, 00:18:32
edit2Rapporteer  
heheh.. ben ook heel benieuwd.. vaart al wel wat rond met designs van mij.. nouja 2 andere. Ozone boardje.. (staat op kitehigh onder zelfbouw ergens.. maandje of 5 terug) en een f-16 boardje.. (niet zo heel tevreden meer over.)

maar goed.. zo kewl als de Moo Moo van el rudo heb ik ze nog niet. Tis niet mooi.. maar wel heel erg gaaf boardje. En daar varen er denk ik straks wel meer van rond.
En.. australisch merk.. dus die zie ik waarschijnlijk nooit varen..
leeany

Berichten: 844
Antwoord #23 Augustus 24, 2007, 00:52:10
edit2Rapporteer  
is 3e aussie?
dacht dat het van gillion zelf was :S
Gwensio

Berichten: 728
Antwoord #24 Augustus 24, 2007, 00:53:40
edit2Rapporteer  
is 3e aussie?
dacht dat het van gillion zelf was :S

is ook! alleen waar themplar designs voor gemaakt heeft is aussi;)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.