veiligheid in 2010 (sorry wimt, ff iets anders)

bikiniisuit
Gast
September 08, 2010, 14:14:42
edit2Rapporteer  
  Ondertussen vind ik t op t water met 35 knopen veiliger dan erbuiten.
mijn ervaringen over 2010:

januari in Aruba: in januari een tussenstop gemaakt en betaald voor een transfer en overnachting. Aangekomen bij t adresje geen hond te bekennen. Met een dure taxi naar t huis gereden bleek dat de blanke eigenaresse languit op t strand lag. Ik naar de politie, aangifte, wilde me geld terug. Heb madam een @ gestuurd + verteld dat ik met de politie haar huis heb bezocht. Politie brengt me netjes naar een nieuw hotel. Midden in de nacht word ik door de receptie wakker gebeld of ik open wil doen, (doe ik ook met mn jet lak) blijkt de receptie vh nwe hotel dat gekke wijf van mijn oude reservering toegang tot mijn kamer te hebben gegeven. (lag zonder kleren in bed: hitte). Gillend naar beneden gerend en geschreeuwd naar de receptie. De receptie smeekte mij om t niet aan de baas door te geven. Geloof t of niet, maar dit was wel de beste dag in mijn leven. Stel dat ik wel in t hotel van mijn reservering terecht was gekomen. Dan had r een krantebericht gestaan: NL se vermist in Aruba en dan had me familie me toch uit de tuin, achter n muur of in de kelder moeten opgraven. Het adres waar je niet moet zijn in Aruba: Barbara Arenz, Aruba Harmony Apartments, Palmitastraat 9, Oranjestad Ponton Aruba, telnr +297-593-7662. Vind je dit eng klinken, dan moet je t politie rapport maar s lezen.


In maart blanke klussenman uit Haarlem ingeschakeld. ik doe een aanbetaling, meneer wil na 1 dag meer geld (wat ik niet geef). ik zeg ik ga naar de politie: hij zegt: dan kom ik met me pitbull en broertje bij je langs. Bij de politie krijg ik te horen: laat t geld maar zitten, pas als hij je iets gedaan heeft kunnen we wat doen. Ik laat t geld dus zitten.

afgelopen vrijdag: me fiets gestolen, hij stond pal naast de deur vh politieburo. Ik ga daar naar binnen. Terwijl ik aangifte doe, komt me buurvrouw binnen shaken. Ze was de vuilniszakken in de container aan t doen en had van  2 noord afrikaanse jongens v 20, pistool tegen haar hoofd gekregen en moest mee naar de pin automaat om haar bankrekening leeg trekken.

afgelopen zondag. Belt meisje van 17 met blonde baby in kinderwagen bij me aan (22.32 uur). Ze vertelde dat ze boven winkel om de hoek woonde en dat ze deur achter dr had dicht getrokken en net van politieburo kwam en of ik haar 3 Euro wilde lenen. Meteen deur dicht gesmeten en politie gebeld. Kreeg te horen dat dit oude truk was om binnen te komen (de 1 leidt de aandacht af en de ander rent snel vanuit een andere portiek naar binnen). Lekkerrrr ….straks zit je met een broodmes tussen je ribben te creperen voor een babywagen en word snel je huis leeg gehaald. Heb deze dingen nooit eerder in mn buurtje meegemaakt.

vind 2010 een onveilig jaar, mijn boodschap: gebruik je gezond verstand, ook op het droge
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 September 08, 2010, 15:29:52
edit2Rapporteer  
(lag zonder kleren in bed: hitte)
Pictures, or it didn't happen
Flow-Rush

Berichten: 25
Antwoord #2 September 08, 2010, 15:36:47
edit2Rapporteer  
hmmmm klinkt als een erg gezellige buurt!
leeany

Berichten: 844
Antwoord #3 September 08, 2010, 15:44:21
edit2Rapporteer  
Het is erg moeilijk geschreven om eerlijk te zijn.
Vooral het 1e verhaal snap ik eigenlijk geen klap van.
Vrouw lag midden in de nacht aan het strand, gek wijf met toegang tot je hotelkamer? Snap er werkelijk niets van.
De rest is nog wel te volgen opzich.

Maar.. veiligheid, tja.. weet niet waar je woont? Maar heb hier zulke dingen nog nooit meegemaakt.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #4 September 08, 2010, 16:17:11
edit2Rapporteer  
Tsja...vervelend.
ben jij soms getrouwd (geweest) met wimt?
onzin

Berichten: 451
Antwoord #5 September 08, 2010, 18:18:28
edit2Rapporteer  
waar je je al niet druk over kan maken.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #6 September 08, 2010, 19:20:08
edit2Rapporteer  
Daarom heb ik altijd mn bar me. Mep r gelijk op los en wurg het af met de lijnen. Verder heb ik nergens last van.
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #7 September 08, 2010, 19:27:51
edit2Rapporteer  
chico dus al jouw lijnen zijn rood ipv 1 Wink
martijnc

Berichten: 669
Antwoord #8 September 08, 2010, 19:31:35
edit2Rapporteer  
Het is erg moeilijk geschreven om eerlijk te zijn.
Vooral het 1e verhaal snap ik eigenlijk geen klap van.
Vrouw lag midden in de nacht aan het strand, gek wijf met toegang tot je hotelkamer? Snap er werkelijk niets van.
De rest is nog wel te volgen opzich.

Maar.. veiligheid, tja.. weet niet waar je woont? Maar heb hier zulke dingen nog nooit meegemaakt.
is gewoon goed geschreven
leeany

Berichten: 844
Antwoord #9 September 08, 2010, 19:41:31
edit2Rapporteer  
Ja, het zou zo uitgegeven kunnen worden inderdaad.
Snap van het 1e verhaal echt geen hol, dus als je tijd hebt.. voel je vrij om het me dan uit te leggen als je het zelf snapt.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #10 September 08, 2010, 19:44:12
edit2Rapporteer  
dus die baby rende het huis in? niet slecht voor een blondje!
Wjs

Berichten: 121
Antwoord #11 September 08, 2010, 22:01:58
edit2Rapporteer  
Was zeker een lilliputter in de kinderwagen  Tongue
bikiniisuit
Gast
Antwoord #12 September 08, 2010, 22:32:42
edit2Rapporteer  
(lag zonder kleren in bed: hitte)
Pictures, or it didn't happen
Keep on dreaming.

Frank77

Berichten: 690
Antwoord #13 September 08, 2010, 22:52:20
edit2Rapporteer  
Misschien toch maar eens verhuizen???
bikiniisuit
Gast
Antwoord #14 September 08, 2010, 23:23:01
edit2Rapporteer  
Ok  nog n keer maar nu iets langzamer. Ik had een tussenstop op Aruba en omdat ik ging kiten in Venezuela. Kite vakantie dus. Vanwege de tussenstop heb ik  voor 1 nacht een transfer en hotel gereserveerd. Niemand kwam opdagen en ik ben daarom met een dure taxi  naar t adresje gereden.  Logisch toch. De eigenaresse was r niet, wel een Russisch gezin. Die vertelde dat de eigenaresse er niet was en dat ze zelf gast waren omdat ook zij gereserveerd hadden echter bij een ander hotel en door hun oorspronkelijke hotel ook niet opgehaald waren. Ze waren dus blij dat ze onderdak hadden gevonden. Ik mocht niet in het huis omdat de eigenaresse er niet was en vroeg de taxi chauffeur om mij naar een ander hotel te brengen dicht bij de airport. Daar aangekomen heb ik een kamer genomen en gevraagd waar  t politieburo was want ik had vooruitbetaald voor transfer en overnachting. Het politie buro was 20 minuten lopen. Op t politieburo aangifte gedaan bij Jose Eduardo Conelia Hoofdagent eerste klasse bij het Korps Politie Aruba. Deze 2 meter grote neger en zijn adjudant (ook > 2 meter) namen mij mee in hun auto naar t adres waar ik gereserveerd had. Ze vonden daar t Russisch gezin en hebben mijn verhaal geverifieerd. Ze namen mij terug naar t politieburo en hebben ook alle emails tussen mij en de eigenaresse geverifieerd. Toen hebben ze een rapport gemaakt. Aanklacht was diefstal/bedrog/onverschuldigde betaling. Deze rip off met touristen kwam blijkbaar regelmatig voor echter weinig deden aangifte omdat 120 dollar niet veel is. Ze brachten mij ook netjes met de auto terug naar t nieuwe hotel. Daar aangekomen heb ik een mail gestuurd aan de eigenaresse van het oude hotel dat ik naar de politie was gegaan, een rapport had laten maken en mn geld terug wilde. Ben daarna gaan douchen en meteen in slaap gevallen.  Na middernacht, uur of 1 ging de telefoon. De receptie van het hotel vroeg of ik meteen open wilde doen omdat r iets was. Ik had jet lak, de kamer draaide, wist niet wie, wat waar ik was en heel snel werd r aan de deur gebeld en ik keek door t gordijn. Een vrouw stond daar en ik deed open met mn jet lack hoofd. De hele kamer draaide, ik was doodmoe van de reis. Ze vroeg of ik ging zitten, ik deed dat, kon nergens een handdoek vinden. De kamer had 2 bedden. Ik ging zitten op mn eigen bed en zij ging zitten op bed tegenover mij. Zij zat dus tussen mij en de voordeur. Ze praatte tegen mij en ik was niet aangekleed. Ik keek naar haar ogen en die vertrouwde ik niet. Ze schoof steeds dichter naar mij toe en toen drong tot mij door dat ze helemaal niet van t hotel was. Ze sommeerde dat ik me aan moest kleden en meteen met haar mee moest komen omdat ze me kwam halen om mij naar haar hotel te brengen.  Ik moest meteen doen wat ze zei, ze kwam steeds dichter bij en sprak belerend. Ik weet niet hoe ik voorbij haar gekomen ben, de deur stond op n kier, maar ik ben schreeuwend naar beneden gerend.  De receptie van t hotel de huid vol gescholden, hoe die t lef hebben gehad om een wildvreemde vrouw in mijn kamer binnen te laten, die deed alsof ze behoorde bij de receptie van het hotel.  Ik had die avond immers een politie rapport gemaakt en nu had deze vrouw met list en bedrog de telefoon van de receptie gepakt, net gedaan of ze van t hotel was, en was mijn kamer binnengedrongen en had mij bedreigd dat ik onmiddellijk mee moest gaan met haar.  Dit is niet te filmen.  De receptie vertelde mij dat ze met een list de telefoon aan haar hadden gegeven en of ik ajb aan zijn baan wilde denken. We gingen terug naar mijn kamer en die was leeg. Onder bed, kast, badkamer alles gekeken, ze was weggevlucht. Ik heb die nacht geslapen met mn board onder de deurkruk. Mn lijnen van de bar had ik vastgemaakt aan het badkamer raam, zodat je m echt niet open kon draaien. De volgende ochtend vertelde de receptionist die vreesde voor zijn baan, dat hij die vrouw kende en dat ze eerder een paar dingen geflikt had. Ik heb hem erop gewezen dat  hij mij in een levensbedreigende situatie heeft gebracht, ik had geen tijd om weer naar de politie te gaan want ik moest mijn mijn vlucht naar Venezuela halen. Een politie rapport wordt met een type machine uitgetypt, je zit er zo 3 uur. Wat die vrouw heeft gedaan heet een misdrijf.  Je mag niet onder valse voorwendselen bij iemand binnendringen. Ben blij en dankbaar dat dingen zo gelopen zijn  en vind dat ik veel geluk gehad heb.  Die vrouw is gewoon niet in orde. Had ze mij wel afgehaald, had ik bij haar geslapen, dan weet ik niet  of ik r de volgende ochtend geweest was. Ik geloof dat heel veel naieve mensen snel een verhaal geloven of met iemand meegaan. Als mensen vermist worden dan kan ik mij daar NU iets bij voorstellen. Aruba is heel Amerikaans, heel relaxed, grote dikke mensen, je hoeft niet echt na te denken.  Omdat alles zo easy going is, sta je niet op scherp, maar moet je wel zijn. Die vrouw ontvangt nog steeds gasten en dat vind ik t ergste. Ik hoop NU geen kiters meer.  Ik denk snel en schrijf compact, sorry. Is t nu een beetje duidelijk?
bikiniisuit
Gast
Antwoord #15 September 08, 2010, 23:32:54
edit2Rapporteer  
dus die baby rende het huis in? niet slecht voor een blondje!

speciaal voor El Rudo:
de truc werkt zo: vrouw staat met baby een zielig verhaal te vertellen. Je let niet op want je focus zit op de baby en t is al echt heel laat. Verhaal is echt zielig, dus je zit met je hoofd alleen aan zielig te denken voor haar en de baby. Ondertussen zitten er in de portiek naast je 1 of 2 makkers. Je bent je van geen kwaad bewust want je focus zit op de kinderwagen. De makkers komen uit t donker tevoorschijn, doen je iets en komen je huis binnen. 112 hoefde niet lang over mn verhaal na te denken en vertelde mij dat deze truc werd en wordt toegepast bij oudere mensen, die trappen er in. Ik smijt de deur dicht en bel de politie. DIe waren er in 2 minuen. Deze truc is bekend.  Net een envelop van de politie ontvangen met registratienummer. Grappig dat t hier zo werk.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #16 September 08, 2010, 23:34:27
edit2Rapporteer  
Misschien toch maar eens verhuizen???

ben ik mee bezig, maar maakt niet zo veel uit. gras lijkt overal groener. Kan me niet eens herinneren wanneer ik voor t laatst op n politieburo was. Dit jaar 2010 was t dus BINGO

ik denk dat dit gewoon recessie is, hier overal, maakt niet uit, 2010 is gewoon een rot jaar
leeany

Berichten: 844
Antwoord #17 September 09, 2010, 01:05:07
edit2Rapporteer  
Nu snap ik het helemaal. En ben erg blij voor je, en ook respect trouwens, dat je zo snel hebt kunnen handelen terwijl je half wazig wakker wordt in dat hotel inderdaad. Het lijkt me echt een absurde situatie (voornamelijk als je helemaal alleen reist) en doet me een beetje denken aan sommige boeken/films.
Gelukkig is er niets gebeurt tenminste!
Wat je zelf zegt, is inderdaad het zieke dat dit adres nog steeds uitgegeven wordt als onderdak voor reizigers.
Is het niet mogelijk om aangifte te doen vanuit Nederland?
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #18 September 09, 2010, 12:42:28
edit2Rapporteer  
bikiniisuite even een tip:

niet hele lappen tekst achter elkaar, doe het dan in wat meer posts zoals wimt Wink
bikiniisuit
Gast
Antwoord #19 September 09, 2010, 17:19:46
edit2Rapporteer  
@bezemsteel, heb diep respect voor Wimt. Dit is ook zijn forum. Maar snap nix v zijn tekst, sorry. Hij lijkt mij verder wel heel lief.

@Leeany aangifte heeft geen zin (ieder voor zich)

ik wou dat de recessie voorbij was. in aruba ging t om 120 dollar. die klusjesman uit Haarlem (www.werkspot.nl) die kostte me E 1.100. Me fiets E 80. En die meid met dr baby wie zal t zeggen (broodrooster, magnetron en me leven?). ..t moet n keer stoppe

leeany

Berichten: 844
Antwoord #20 September 09, 2010, 17:34:14
edit2Rapporteer  
Ja, zijn wel echt praktijken die ik nog niet eerder heb meegemaakt hier. Zeker niet dat geval met de baby.
Fiets jatten is uiteraard wel eens voorgekomen, maar woon je echt in zo'n leipe buurt dan ja?
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #21 September 09, 2010, 17:46:52
edit2Rapporteer  
Leuk verhaal, waar woon je dan?
bikiniisuit
Gast
Antwoord #22 September 09, 2010, 17:54:31
edit2Rapporteer  
n, maar woon je echt in zo'n leipe buurt dan ja?

dicht bij shannon zal r vragen...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #23 September 09, 2010, 18:35:39
edit2Rapporteer  
Grun'n?
Shannon

Berichten: 61
Antwoord #24 September 09, 2010, 19:33:17
edit2Rapporteer  
Waar heb jij uitgehangen Morres? Tongue
ik woon al een poosje in Amsterdam. Prachtwijk Bos&Lommer om precies te zijn, met een heleboel sloten en alarmen op je deuren. Gelukkig niet (zulke) vreemde dingen meegemaakt als Grace. Wel een grote loden pijp naast de deur staan, just in case  schater
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.