Cabrhina vs Naish

Noordwijker

Augustus 01, 2007, 00:32:39
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik weer het hele internet afgestruind naar leuke kites. Ook heb ik een paar winkels gebeld, maar iedereen raadt hetgeen aan wat ze toevallig op voorraad hebben.

Nou heb ik 2 package deals gevonden die mij beide goed lijken.

1. Naish Boxer 12m2 2007 compleet + Naish Haze 2007 board + trapeze naar keuze voor 1400 euro
2. Cabrinha Omega 12m2 2007 compleet + North Dragon board voor 1350 euro (+ een goede trapeze ca. 1500)

Welk pakketje zouden jullie kiezen?

Thanks,

Jan
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Augustus 01, 2007, 00:53:35
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de kites elkaar niet veel uitmaken, maar vooral kijkent naar de prijs met de boardjes en de trapeze zou ik voor de Naish gaan.

Maar ben je een beginner of gevorderd iemand?
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #2 Augustus 01, 2007, 01:24:38
edit2Rapporteer  
wat 'n vergelijk...
das ongeveer het zelfde als nelson mandela vergelijken met adolf hitler en dan kijken wie het beste voor had.
waarbij cabrina dan die duitser is!!!
robin..

Antwoord #3 Augustus 01, 2007, 01:26:16
edit2Rapporteer  
probeer de kites te testen en boards en oordeel zelf
lijkt mij het beste
Gertjan

Antwoord #4 Augustus 01, 2007, 01:31:22
edit2Rapporteer  
optie 1 anders denken ze dat je een duitser bent met een Cabrinha bow. schater

Heb er maar even bow achter gezet anders heb ik de volgende keer bij Mirns Idefix om mijn dak. (grinnik_kitesmiley)
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Augustus 01, 2007, 02:29:35
edit2Rapporteer  
Aangezien hij oog op een set heeft met trapeze zal hij wel beginner zijn. Daarom heeft testen weinig zin, want je weet niet waar je op moet letten.

Beide zijn goede kites. Denk puur op inzetbereik je meer aan de Cabrinha zal hebben, die heeft een groter windbereik.

Maar als je veel interesse in freestyle hebt (voor later) dan zou ik voor de Torch gaan.

Maar er zijn nog echt wel meer deals. Ga eerst eens na wat je wilt. Ga dan pas de mogelijk geschikte kite erbij zoeken.
slufterhufters.com

Antwoord #6 Augustus 01, 2007, 02:50:10
edit2Rapporteer  
Boxer heeft ook groot inzetbereik.

Zou voor de Naish Boxer met board gaan.
De Naish Haze is een mega lekker plankie.

Zet de 12m wel 1:1, dus zonder katrollen, is die lekker licht.
Marc_87
Moderator

Antwoord #7 Augustus 01, 2007, 03:20:04
edit2Rapporteer  

Heb er maar even bow achter gezet anders heb ik de volgende keer bij Mirns Idefix om mijn dak. (grinnik_kitesmiley)

Wel effe normaal doen he!!! Ik heb ook Cabrinha 2007 Bow kites en ze bevallen mij
zeer goed! Of ben je gewoon jaloers dat je het niet hebt???
big_ben_lair

Antwoord #8 Augustus 01, 2007, 03:31:49
edit2Rapporteer  
tja, op de vraag welke moet ik nemen is geen antwoord te geven! bow of C-kite, das een discusie die niemand ooit zal winnen!!! zelf koop ik liever een C-kite extra dan gebruik maken van de depower van een Bow.

edit: doh, boxer is geen bow meer
michiel v geel

Antwoord #9 Augustus 01, 2007, 03:36:12
edit2Rapporteer  
ik zou voor de omega gaa gewoon een heel degelijke kite die tegen een stootje kan het is geen topkite kwa preformance (boxer vind ik erger zuigen) maar hij doet wat hij moet doen wil je echt andere dingen gaan doen moet voor voor hoog (Xbow) of freestyle (switchblade) gaan kijken maar voor het begin is omga top

zou ook de 1:1 eens proberen bij de omega word het een heel andere kite door heel leuk
Gertjan

Antwoord #10 Augustus 01, 2007, 03:36:55
edit2Rapporteer  

Wel effe normaal doen he!!! Ik heb ook Cabrinha 2007 Bow kites en ze bevallen mij
zeer goed! Of ben je gewoon jaloers dat je het niet hebt???

Is maar een geintje he.

Ik zeg ook niet dat cabrinha slecht is. Er kiten gewoon heel veel duitsers mee, vooral op Mirns en Wokum. Het is gewoon een top merk net als Naish en North waar gewoon ontzettend veel duitsers mee kiten en dat valt me gewoon op.
Idefixe

Antwoord #11 Augustus 01, 2007, 04:11:54
edit2Rapporteer  
Als beginner zou ik in ieder geval geen nieuwe kite aanschaffen. Gewoon voor weinig een 2e hands uit 2005/2006 scoren. Lekker gaan varen en dan volgend jaar/najaar er wat anders bijkopen....... Kijk ook eens bij de duitse site's /stuur een mailtje voor een prijsopgave.
Cabrinha ( ik heb er zelf maar 7) koop ik zelf never nooit meer ( is maar een mening hè  schater )
Marc_87
Moderator

Antwoord #12 Augustus 01, 2007, 04:13:12
edit2Rapporteer  
Oke maar dat maakt me niet uit.
Maar ik ben meestel in zeeland aan het kiten en
daar zie je bijna geen Duitsers met Cabrinha.
Dus daarom reageerde ik zo. Had ik eigenlijk
niet mogen doen.

@ Idefix, je zou dat per jaar moeten kijken
en niet in een keer beslissen. En ik ben geen
Cabrinha fanboy, ik koop gewoon wat ik wil.
Noordwijker

Antwoord #13 Augustus 01, 2007, 14:22:37
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties. De meningen lijken erg verdeeld, dus daar word ik nog niet veel wijzer van. Ik kom pas net om de hoek kijken bij het kitesurfen en wil graag met goed spul beginnen. Met het kopen van 2e hands artikelen heb ik niet altijd even goede ervaringen. Vaak zijn er toch verborgen gebreken die ik als leek nauwelijks kan zien.

Ik heb net Kitepirates.de even gemaild of ze daar geen leuke deal voor me kunnen maken. Want als ik de Naish spullen daar los aanschaf ben ik bijna net zo duur uit als de package deal in de winkel. Ben benieuwd of ze iets terug sturen!
drifter

Antwoord #14 Augustus 01, 2007, 16:51:51
edit2Rapporteer  
Er zijn dit jaar behoorlijk veel Cabrinha's in zeeland vooral op de brouwersdam en vrouwenpolder. En dat zijn kiters van alle nationaliteiten. Veel duitsers, ook veel NL.
Vrijwel alle 2007 Cabrinha kites zijn op dit moment uitverkocht. En dat is ook niet zo gek, want de 2007 Cabs spreken zeer veel mensen aan, met name de Switchblade 2. Vanwege de vliegeigenschappen maar ook vanwege de kwaliteit en afwerking van bijvoorbeeld de bridles en de bar. Ziet er zeer gelikt uit.

Omega is een superkite om mee te leren kitesurfen. De constructie is nog wat steviger afgewerkt. Je hebt aan de Omega een zeer betrouwbare kite, qua handling, waterstart en constructie enz voor een goede prijs. Je zult hier snel mee vorderen.
Ik zou je 2007 kiteset lekker in NL kopen. Volgens mij zijn nieuwe kites even prijzig in Duitsland als in NL.
Je kunt zien wat je koopt, je kunt de hele uitrusting ineens kopen, je wordt goed geholpen mocht je problemen hebben.

@idefixe. Ik heb je keertje gesproken op het strand. Je bent helemaal weg van de vliegkunsten van de Nitro's. Je hebt wat problemen geloof ik met bladders en dergelijke. Die probleem heb ik ook een keer gehad. Dat wordt meestal niet als garantie gezien. Daar kan ik wel inkomen vanuit Cabrinha oogpunt gezien, het komt door verkeerd opruimen van de kite. Jammer maar helaas. Mijn dealer in NL, waar ik alles koop, is mij tegemoet gekomen bij dit probleem. Heb sindsdien geen bladder probleem meer gehad.
Bij 2007 Cabrinha kites is dit probleem er niet meer, omdat er nu Sprint single inflation op zit, zodat je Bladder niet meer kan verdraaien.

Ik heb ook een nitro met een scheur gehad in de LE. Kites was vaak gebruikt. En ook hierbij zijn Cabrinha en mijn dealer mij tegemoet gekomen dmv reparatie.

Ik vind het gaaf dat je de Nitro een vette kite vind/vond. Dat vind/vond ik zelf ook. Heb afgelopen weekend de SB2 10 nog eens flink kunnen uitlaten. En ik kan je zeggen, nitro is top, maar SB2 gaat nog stukkie verder. Ben je anti-bow? Ik heb 2006 crossbow ook laten liggen, ben in 2007 overgestapt zonder spijt.

Tom

Antwoord #15 Augustus 01, 2007, 16:55:25
edit2Rapporteer  
Beide erg goede kites maar zou gaan voor de Boxer, vond hem iets smoother en een betere bar hebben. De Haze is overgens ook een prima board
RobB_W

Geen avatar

Antwoord #16 Augustus 01, 2007, 18:45:42
edit2Rapporteer  
Ik heb zojuist een Omega 9m2 voor 799,-- besteld bij van den berg. De 12 m2 kost 899,-.

Een setje met een leuk bordje kunnen ze je daar ook aanbieden, denk dat je wel onder de 1350,-- uitkomt dan hoor.
Kitedude71

Antwoord #17 Augustus 01, 2007, 20:30:12
edit2Rapporteer  

Kitedude71@ Rory!
 Check even mijn post van een paar dagen geleden...was tot nu toe ook erg te spreken over de crossbow van Cabrinha.. en ben erg zuinig op mijn materiaal en toch plofte mijn LE (in de lucht!) Volgens ingewijden komt dit niet door verkeerd opruimen van je materiaal (kan in mijn geval ook gewoon niet!) maar doordat de 2006 crossbow nogal makkelijk invert waarddor er spanning op plekken op de LE komen waar de LE niet op gemaakt is... Lees mijn post maar...een hele hoop kiters met dezelfde problemen!! Aangezien de garantie bij mij verlopen is en ik de bon niet meer heb wordt t dokken ben ik bang!
greetz Kitedude
Noordwijker

Antwoord #18 Augustus 01, 2007, 20:48:33
edit2Rapporteer  
Ik heb nu ook een North Toro 12m 07 met een haze 07 boardje gezien voor 999 euro. Lijkt me geen slechte deal. Maar is de Toro een C type kite? Is dat wel goed om mee te beginnen of kan ik beter voor een SLE gaan?
Idefixe

Antwoord #19 Augustus 01, 2007, 21:20:48
edit2Rapporteer  
tja wat zal ik zeggen.........
http://www.hanglos.nl/asp/for/topic.asp?forumid={FA9FE95D-DF0E-4740-AED5-06444FD4F1D4}

wel ff de hele link in je balk plakken.
KiteDemon

Antwoord #20 Augustus 01, 2007, 22:35:31
edit2Rapporteer  
Tja....natuurlijk wordt je niet wijzer van de altijd verschillende reacties hier.
Maar ga gewoon voor de goedkoopste optie. Kan je ook nog eens een trapeze naar keus erbij zoeken, en het materiaal is voor de rest ook top.
Beide aanbiedingen zijn okay, dus doe er je voordeel mee.

kitebart

Antwoord #21 Augustus 01, 2007, 22:58:57
edit2Rapporteer  
Tja....natuurlijk wordt je niet wijzer van de altijd verschillende reacties hier.
Maar ga gewoon voor de goedkoopste optie. Kan je ook nog eens een trapeze naar keus erbij zoeken, en het materiaal is voor de rest ook top.
Beide aanbiedingen zijn okay, dus doe er je voordeel mee.

Amen  (hangloose_kitesmiley)
michiel v geel

Antwoord #22 Augustus 01, 2007, 23:20:53
edit2Rapporteer  
Ik heb nu ook een North Toro 12m 07 met een haze 07 boardje gezien voor 999 euro. Lijkt me geen slechte deal. Maar is de Toro een C type kite? Is dat wel goed om mee te beginnen of kan ik beter voor een SLE gaan?

in 2007 heeft north de rebel,vegas en rhino uitgebracht geen toro zou toch even checken wat je hebt
Noordwijker

Antwoord #23 Augustus 01, 2007, 23:51:28
edit2Rapporteer  
Nou, ik ben er uit. Het gaat de Naish Boxer SLE 12m2 uit 2007 worden met een Haze bordje. Nu ben ik alleen nog even aan het zoeken of ik de spullen elders goedkoper kan vinden...

Iemand nog goede tips?
Nick van Kampen

Antwoord #24 Augustus 02, 2007, 00:40:23
edit2Rapporteer  
Eurofuncenter 
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.