Help mij beginnen

Marko

Berichten: 1650
Antwoord #25 Mei 15, 2008, 19:44:51
edit2Rapporteer  
Goed bezin Smiley
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #26 Mei 15, 2008, 22:31:01
edit2Rapporteer  
Michien handig om te melden op het veluwenmeer mag maar op 1 plek gekitesurft worden. Die plek is de brug over richting elburg, dan die camping aan je rechterhand daar is een caping met een klein strandje waar je mag kitesurfen. Het water is heup diepte en op een klein plaatsje tot je borst.

Er kan alleen gevaren worden bij ZW te wind.
Ik neem aan dat je deze plaats bedoeld: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=elburg&sll=37.0625,-95.677068&sspn=24.42659,58.710937&ie=UTF8&ll=52.452878,5.81961&spn=0.00457,0.014334&t=h&z=17

Afgelopen maandag zag ik daar ook 3 kites in de lucht (of eigenlijk meer op het water Wink) maar op de site van NKV kan ik er niets over vinden. Hoe weet je dat het daar niet verboden is?
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #27 Mei 16, 2008, 16:59:27
edit2Rapporteer  
Ik princiepe is het kitesurfen overal verboden op alle wateren die onder het BPR (binnenvaart politie regelement) vallen. Er mag alleen gekite worden als er een ontheffing voor is. Maar hier kan Idefixe je veel meer over vertellen.

Als je naar www.vliegerweer.nl gaat zie je alle kitespots waar je legaal kan kiten.
Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #28 Juni 12, 2008, 04:03:12
edit2Rapporteer  
Vandaag mijn 2e les gehad. Tussen mijn 1e en 2e les zat een berhoorlijke tijd doordat de wind het liet afweten en ik helaas een tijdje niet kon. Vandaag kite waterlaunch gedaan, kitecontrol met 1 hand + board, waterstart en nog wat dingentjes. Niet echt hele stukken gevaren. Sterker nog. Ben nog niet echt van omhoog op het board naar een stukje varen halfe wind gekomen.

Maar volgens de instructeur wel voldoende control op zelf aan de slag te gaan.

Wil dan ook spulletjes kopen. Zit al een tijdje te denken aan de F-one Bandit 11m2.

Zie hier twee aanbiedingen:

http://www.vandenbergsurf.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=1436&category_id=120&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=29

http://www.xwatersport.com/kites.php?typeId=122

Wat denken jullie ervan? I.c.m. het board? Weten jullier ergens anders de F-one Bandit goedkoper?

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #29 Juni 12, 2008, 04:44:46
edit2Rapporteer  
He Lukic, daar ben je weer. Tijd niets meer van je gehoord. Je was vast op wind aan het wachten voor je lessen

Als je voor de Bandit wilt gaan (goede keuze, maar de Revolt is goedkoper plus nagenoeg dezelfde prestaties + nog snellere waterstart) dan zijn dat best aardige aanbiedingen. Persoonlijk zou ik dan voor de F-one TraxIII gaan, maar die ONYX is laatst getest en kwam ook uit de bus als goed board, ook voor de beginner.

Maar voor een enkele kite is 15% korting meestal wel te bedingen in NL bij de meeste shops. Koop je meer (boardje erbij of meerdere kites) dan kan de korting nog wel hoger.

Ik zou zowel vd Berg eens bellen evenals Xwatersports. Ook kiteboardshop.com in Hoek van Holland voert F-one.

Die F-one TX zegt me niet zo heel veel, maar zal ongetwijfeld goed zijn (boardjes van F-one zijn dit jaar van een hoog niveau, de TraxIII is echt een van de beste boardjes op dit moment)
Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #30 Juni 12, 2008, 23:48:37
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ik zaterdag eens een bezoekje ga brengen aan V/d Berg. Hebben me netjes telefonisch te woord gestaan en uitleg gegeven. De F-one Revolt is niet echt goedkoper als de Bandit werd me verteld (kan hem ook nergens vinden op internet). En bij vd Berg werd me toch de Bandit aangeraden. Werd ook gewezen op de North Evo. Scheelt niet zoveel in prijs met de Bandit maar zou ook wel een goede zijn. De weinige testen die ik kan vinden op internet zijn positief.

Wat is nou een goede site voor reviews? Kan maar weinig vinden. Was er ook niet iets van www.kb.de?

Denk dat het toch de Bandit gaat worden.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #31 Juni 13, 2008, 19:06:17
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ik zaterdag eens een bezoekje ga brengen aan V/d Berg. Hebben me netjes telefonisch te woord gestaan en uitleg gegeven. De F-one Revolt is niet echt goedkoper als de Bandit werd me verteld (kan hem ook nergens vinden op internet). En bij vd Berg werd me toch de Bandit aangeraden. Werd ook gewezen op de North Evo. Scheelt niet zoveel in prijs met de Bandit maar zou ook wel een goede zijn. De weinige testen die ik kan vinden op internet zijn positief.

Wie ist ihre Deutsch? Als je daar uitkomt zal ik je ff de test toemailen naar je hotmailadres van de Bandit, Revolt en de Evo.

Dat beantwoord al je vragen en doet mij twijfelen waarom v/d Berg zegt dat de prijs niet veel scheelt, doet het nl wel. En Evo zou ik niet echt als alternatief noemen daar de depowerrange tekort schiet t.o.v. de bandit en Revolt. M.a.w. je hebt 3 kites nodig waar de F-one's met 2 dezelfde range afdekken. Puur voor freestyle wint de Evo, maar ik kan je zeggen met de bandit is het hele repoirtoire van unhooked e.d. ook goed te doen, en daar ben je nog lang niet aan toe trouwens Wink

Tevens heeft de Evo op 4 lijnen (kan ook met North 5th lijn bar gevaren worden) niet 100% safety, oftewel de kite blijft altijd wat trekken wat gewoonweg gevaarlijk kan zijn in sommige noodsituaties ThumpDown

Bandit is een topper, maar als het goedkoper kan met die Revolt...
Overigens is v/d Berg een goede zaak, hebben Bandits in de meeste maten op voorraad en geven nette kortingen (om vragen, zeker als deal met board erbij)

Had je al een maat in gedachte?
Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #32 Juni 14, 2008, 06:27:08
edit2Rapporteer  
He Michiel. Hardstikke bedankt voor je e-mail. Heb het stuk gelezen. Erg handig!! Thanks!!

Ik ben er nu toch wel uit dat ik toch voor de Bandit ga. Wil een 11m2. Board afmetingen weet ik nog niet. Weeg ca. 74 kilo. Vaar eerst voornamelijk op Oostvoorne denk ik. Misschien later (hopelijk ook) op Scheveningen. Zat te denken aan lengte 130 breedte 138 of 140. Maar heb daar nog niet zoveel kijk op. Dus laat ik me gewoon goed over informeren

Ik ga nog wel wat me prijs proberen te regelen. B.v. een trapeze voor niks erbij ofzo. Ik heb een surftrapeze en die heeft b.v. geen bevestiging voor de leash en schijnt ook nog anders te zijn (krachten onder andere hoek op de trapeze voorzien). Een nieuwe goede trapeze is ook zomaar 100 a 150 euro.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #33 Juni 14, 2008, 17:03:34
edit2Rapporteer  
He Michiel. Hardstikke bedankt voor je e-mail. Heb het stuk gelezen. Erg handig!! Thanks!!

Geen dank ThumpsUp

Als je gaat kiten op Oostvoorne (heel verstandig) dan moet je maar eens gedag komen zeggen, ik ben daar ook veel te vinden Wink
Niet zo veel op Scheveningen meer vanwege de slechte bereikbaarheid met de auto de laatste tijd ThumpDown

Ik weeg 75kg, en aangezien je eerst 1 kite gaat kopen moet je ff hier rekening mee houden:

Een 11m2 is een kite voor minder wind. Oftewel vanaf een knoop of 11 - tot 25kn (pas als je ervaren genoeg bent varen met weinig wind en vooral harde wind. Voor oefenen tussen de 13 en max 20kn aanhouden met die maat)

Later als het allemaal goed lukt (en je het leuk vindt natuurlijk) kun je dan een combo maken met een 7.5 Bandit erbij. Deze kite kun je dan varen vanaf een knoop of 20 tot 40kn (alleen voor experts natuurlijk, als je net kan windsurfen duik je ook niet het water op met 7 tot 8 Bfrt). Oftewel 11 - 40kn windrange met je kite-combo. Dat redt je nooit met twee windsurfzeilen en een board Grin

Ik heb zelf de 9m2 en dat is eigenlijk de meest gebruikte maat hier in NL voor ons gewicht. Als je alleen voor een enkele kite zou gaan dan moet je die nemen: 15-35kn. Helaas is dan alleen een combo mogelijk met een 13m2, maar die is eigenlijk te groot voor ons gewicht (je kunt er absoluut goed mee varen, en je bent als een van de eerste op het water. Maar door de afmetingen gewoon traag vergeleken bij de 9 of 7.5m2. Geld overigens voor de meeste niet C kites voor ons gewicht vanaf 12m2)

Als ik zelf een set Bandit's zou kopen zou ik ook voor de 11 en 7.5m2 gaan (ik heb de 13, 9 en 7.5 gevaren, de 11m2 nog niet maar ken iemand die er een heeft van ook 75kg)


Breedte is belangrijker van een boardje als de lengte. Voor ons gewicht is 39cm ideaal in combo met een Bandit. Lengte tussen de 128 - 135 is top, ook voor als je straks kunt varen. Vooral de F-one Trax III (135x39cm) schijnt echt een topper te zijn. Anders Nobile 555 130x39cm (heb ik zelf ook gevaren, top boardje voor de beginner en comfortabel voor de gevorderde freestyler).
Er zijn veel meer opties, maar dit zijn boardjes waarmee je als beginner goed uit de voeten kunt, vroeg planeren (goed voor het low-end) en makkelijk varen. Tevens ook geschikt voor de (ver) gevorderde dus je hoeft niet zoals vroeger over een paar maanden een ander boardje te kopen.

Idd. beter een echt kiteharnass kopen. vooral de verticale krachten vangt een windsurftrapeze niet op (als de kite boven je staat, wat veelvuldig gebeurd bij de beginner) wat pijnlijk kan zijn.

Bij van der Berg (zit ook in Zandvoort) kun je zeker een nette korting bedingen voor kite + board + trapeze. Dan heb je ook alles om zo het water op te kunnen gaan.

Woon je in de buurt van Scheveningen? Dan raadt ik je ook Menno aan van kiteboardshop.com. Naast zijn webwinkel kun je (op afspraak) langs bij hem in Hoek van Holland. Ik heb daar ook mijn Bandit vandaan en koop al jaren boardjes bij hem. Goede service en ook over korting kun je goed met hem praten (er zijn niet zoveel shops die F-one leveren helaas in de buurt).


Overigens pure interesse, waarom wil je liever de Bandit als de Revolt?
Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #34 Juni 14, 2008, 23:17:51
edit2Rapporteer  
Vandaag de Bandit 11m (kleur zwart) gekocht met Brunotti board.

Waarom ik uiteindelijk niet voor de revolt ben gegaan? Tja. Misschien omdat hij bijna nergens op internet bij surfshops te koop was. Misschien omdat mij bij van den Berg de Bandit aangeraden werd. Ik denk gewoon een stukje gevoel. Het zal ook een prima kite zijn. Op een begeven moment wilde ik gewoon deze kite...

Ik heb net het boekje ziten bekijken dat bij de kite kwam. En daar geven ze aan bij het optuigen van de kite de lijnen aan de upwind kant van de kite uit te lopen. Dan moet je dus de lijnen onder de leading edge doorhalen om te bevestigen. Tijdens mijn les heb ik geleerd de lijnen aan de downwind kant van de kite uit te lopen.

Wat is het verschil/beter? Je moet in beide gevallen om de kite heen lopen zodat ie aan de rand van het windvenster komt te liggen voor het launchen?

Oh ja Michiel. Ik zal je dan misschien welleens zien ja. Ik ben dus dan degene met de zwarte Bandit en het Brunottie Board met hout motief.

Mzzl
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #35 Juni 15, 2008, 05:13:12
edit2Rapporteer  
Gefeliciteerd met je 11m2 pikzwarte Bandito. En je hebt dus de ONYX genomen. Erg mooi om te zien en kreeg ook een erg goede recentie in de laatste kiteboarding.de ThumpsUp

De Revolt is nog niet veel te koop, dat zal het wel zijn. Ach, de Bandit is al een topper dus maak je geen zorgen Wink

Op Oostvoorne niet veel andere bandits gezien. De mijne (zwart/rood) werd eindelijk afgelopen donderdag vergezeld door een roze/witte (BarbieBandit) 7.5m2. Best vette kleur maar helaas de eigenaar niet kunnen spreken (we waren te druk bezig helemaal los te gaan met een dikke 6 met vlagen naar 7 Bfrt Grin)


Ik loop mijn lijnen meestal uit aan de voorkant. Het maakt helemaal niets uit, is puur wat je gewend bent. Ik ben ooit begonnen met Peter Lynn Arcs, softkites die je zelfstandig moet starten. Dan is aan de voorkant aansluiten de enige logische optie. De meeste tubekiters doen het zoals jij het geleerd hebt, achter/benedenwinds.

Enige waar je rekening mee moet houden benedenwinds aansluiten is dat je de bar ondersteboven legt: de rode kant van de bar moet tijdens het varen links zitten, dus aan de rechterkant leggen als je je lijnen gaat uitlopen en aansluiten als je naar je kite kijkt.

Ik ga er al vanuit dat je niet weet waarom rood links moet zitten tijdens het varen: Als je vaart met die kant voor moet je tegenmoet komende kiters voorrang geven, en andersom moet jij voorrang krijgen. Interessant voor later.

Ik hoop dat het snel gaat waaien, want morgen lijkt nu nog prut, maar de voorspellingen veranderen met de uren de laatste paar dagen Undecided
Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #36 Juni 16, 2008, 20:00:23
edit2Rapporteer  
Nog twee vraagjes.

1. Ik heb de bandit even in mijn huiskamer uitgevouwen, maar nog niet heel erg lang op mijn gemakt kunnen onderzoeken, maar de kite heeft egen onepump-systeem he? Dus je moet struts apart oppompen... Moet je dan elke keer je pomp opnieuw aan een 'niet-wegwaai-koordje' bevestigen? Heb die zo snel nog niet gezien.

2. Als je de kite hebt opgelaten. Is het dan nodig om het op twaalf uur te houden en achteruit nasar het water te lopen (bij aanlandige wind), of kan je hem ebter aan de rand van het windvenster laag houden zodat hij opzij van je is. Is makkelijker lopen, maar misschien moeilijker als beginner?
Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #37 Juni 17, 2008, 19:33:41
edit2Rapporteer  
Schop! [Zie mijn 2 vraagjes hierboven]
youne nl

Berichten: 233
Antwoord #38 Juni 17, 2008, 20:31:05
edit2Rapporteer  
1  maar de kite heeft egen onepump-systeem he? Dus je moet struts apart oppompen...  Huh
One pump-system aansluiten pompen alles vol.
2 Neem les !!  schater ( moet ik nix van zeggen eigenlijk lol ) je kunt je kite links en rechts van je houden ligt er gewoon aan waar je naartoe wilt gaan.

Kite laag houden !!!!
 




Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #39 Juni 17, 2008, 20:40:50
edit2Rapporteer  
Nog twee vraagjes.

1. Ik heb de bandit even in mijn huiskamer uitgevouwen, maar nog niet heel erg lang op mijn gemakt kunnen onderzoeken, maar de kite heeft egen onepump-systeem he? Dus je moet struts apart oppompen... Moet je dan elke keer je pomp opnieuw aan een 'niet-wegwaai-koordje' bevestigen? Heb die zo snel nog niet gezien.

2. Als je de kite hebt opgelaten. Is het dan nodig om het op twaalf uur te houden en achteruit nasar het water te lopen (bij aanlandige wind), of kan je hem ebter aan de rand van het windvenster laag houden zodat hij opzij van je is. Is makkelijker lopen, maar misschien moeilijker als beginner?

Lukic, ik kan je vragen eenvoudig beantwoorden. Maar wanneer heb je tijd om te gaan kiten (je kwam toch naar Oostvoorne?) dan leg ik het je persoonlijk ff uit.

Morgen gaat het lekker genoeg waaien als het goed is voor je 11m2. Dit weekend ziet er vooralsnog slecht uit (wel goed voor de kitehigh.nl wakeboard meeting)


Vraag 2. is een instinker, juist bij de kite hoog houden (op 12 uur) gebeuren de meeste ongelukken omdat mensen dan door een vlaag gegrepen kunnen worden. De kite op 1:30 uur houden is veel veiliger.

Alleen bij het waterstarten en board aandoen moet je de kite op 12 uur hebben, gedurende een korte periode.

Ik wil je best ff een beetje op weg helpen, je had toch al een les gehad vorige week?
Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #40 Juni 17, 2008, 22:00:22
edit2Rapporteer  
Windguru geeft nu voor zaterdag en zondag ook goede wind aan. Maar morgen is ook aardig.

Morgen wilde ik misschien wel naar Oostvoorne gaan samen met mijn vriendin (allebei hebben we 2 keer les gehad, alleen zij moet nog wel een pak kopen). Als ik ga hoop ik er rond een uur of 13.00 te kunnen zijn, maar dat is ook afhankelijk van mijn werk want ik heb eerst nog een afspraak.

Het zou wel relaxed zijn als je me ff kon helpen, maar ik weet dus niet zeker of en hoe laat ik er morgen kan zijn. Doorgaans kan ik eigenlijk niet doordeweeks, dat is een beetje het rotte.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #41 Juni 19, 2008, 03:01:44
edit2Rapporteer  
Je was er van iig niet, jammer want de omstandigheden waren top. Ik was de enige Bandit, en er was ook nog in de ochtend een North Evo.

Voor het weekend geen wind helaas ThumpDown

Als je naar Oostvoorne komt laat het me maar weten, dat kan ook via een persoonlijk bericht hier op het forum, rechts bovenaan, of door op mijn naam links te klikken, dan kun je kiezen "stuur dit lid een persoonlijk bericht" ThumpsUp

Ik leg het met plezier uit, ben er vaak dus moet snel goed komen. Ik heb wel vaker mensen op weg geholpen. Juist de onzekerheid met het materiaal kan ik voor je wegnemen. Beter vragen aan een ervaren iemand dan zo het water op te gaan. Een fout is toch nog steeds zo gemaakt.

Overigens vandaag weer een beginner van vorig jaar tegen gekomen (hij kan nu al behoorlijk goed kiten) van 95kg, en ff aan mijn Bandito 9m2 laten hangen....en hij wilde hem niet meer terug geven Grin
Ook ik heb weer genoten van die kite, echt een topkeuze
Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #42 Juni 19, 2008, 20:41:35
edit2Rapporteer  
Ik was er gisteren toch wel. Alleen later dan gehoopt (14.30 uur ofzo, 15.00 uur op het water). De volgende keer stuur ik je een PM.

Ik moet zeggen dat het moeilijk is niet te veel te willen en verwachten van zo'n 1e keer alleen kiten. Het kan wat dat betreft niet snel genoeg gaan waardoor ik wat gemengde gevoelens aan gisteren over heb gehouden. Alle begin is moeilijk hou ik me maar voor. Volgens mij was ik duidelijk een zware amateur op het water. Maar goed, andere die wel kunnen kiten zie ik soms echt ook rare dingen doen. Veels te dichtbij komen, etc.

Ik heb in ieder geval een paar keer heen en weer gevaren. Voor de rest vaak de kite in de lucht en kijken hoe verrot druk het was, dus dat je dan echt niet lekker kan varen vond ik. Misschien verder naar achteren doorlopen volgende keer of later of juist vroeger gaan. Was ook zo irritant. Ik was me lijnen aan het uitrollen komt er een eikel die er op ze gemak even dwars over heen loopt, ze kite neerlaat en ze bar met lijnen over die van mij legt en rustig wegloopt. Ik ben wel ff boos geworden toen. Het was ook niet dat hij me niet zag ofzo.

Achteraf weet ik denk ik wel wat ik het meest fout deed. Bij de waterstart te snel halve wind varen terwijl je volgens mij beter eerst ff met je board downwind kan gaan om snelheid te maken.

Verder stond ik een paar keer op het board en dacht ik van kom op. Gaan!!! Leek wel of de kite niet genoeg trekkracht had, maar volgens mij stond er prima wind. Zal ook wel aan iets liggen wat ik niet goed doe.

Tot slot het depower koortje.. Dat zat voor mijn egvoel echt heel verg weg van me. Kon er maar moeilijk bij. Klopt het dat je het depowerkoort niet zelf hoeft vast te zetten, maar dat dit automatisch gebeurd door de spanning in de lijnen?
youne nl

Berichten: 233
Antwoord #43 Juni 19, 2008, 21:23:19
edit2Rapporteer  
halleeee ik was er gisteren ook en heb je denk ik gezien samen met je vriendin??
T was inderdaad drukjes rond 2.30 maar je kunt echt ver naar achteren nog staan dus volgende keer iets verder doorlopen, ben je van de grootste drukte af.  ThumpsUp
Ik vaarde met een octane 12m en er was wind zat, je geeft denk ik zelf al een heel groot gedeelte van de oplossing iets meer downwind eerste 5 meter daarna druk gaan zetten met je board (aankanten) en je vaart !!!
Je bent naar wat ik heb gezien (als je t was, zwarte  Bandito) echt op de goeie weg nog even geduld en oefenen komt t goed.
Je weet wat ze zeggen GEDULD IS EEN SCHONE ZAAK
volgende keer kom ik wel ff ouwehoeren als ik je zie groetjes

ps wel een schande dat je voor je meissie geen pak koopt lol  schater
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #44 Juni 20, 2008, 02:49:57
edit2Rapporteer  
Ik was er gisteren toch wel. Alleen later dan gehoopt (14.30 uur ofzo, 15.00 uur op het water). De volgende keer stuur ik je een PM.

ThumpDown Ja, ik liep om 15:00 uur terug naar de parkeerplaats. Ik moet je tegen zijn gekomen op het pad. Ik heb echter niemand gezien met een Bandit op zijn rug. Waarschijnlijk zondag weer een kans, maar het zal dan nog drukker zijn. Hoe lastig ook, door de weeks in de ochtend (moet het wel waaien dan zoals gisteren het geval was) is het beste. We waren met z'n 5-en.

Ik moet zeggen dat het moeilijk is niet te veel te willen en verwachten van zo'n 1e keer alleen kiten. Het kan wat dat betreft niet snel genoeg gaan waardoor ik wat gemengde gevoelens aan gisteren over heb gehouden. Alle begin is moeilijk hou ik me maar voor. Volgens mij was ik duidelijk een zware amateur op het water. Maar goed, andere die wel kunnen kiten zie ik soms echt ook rare dingen doen. Veels te dichtbij komen, etc.

Al het begin is moeilijk, plus na 15:00 uur was de wind al zo afgenomen dat varen lastig is. Je 11m2 heeft een enorm goed low-end, maar daar moet je wel mee kunnen omgaan om dat eruit te halen. Dat is met iedere kite. Iets meer wind is al veel makkelijker.

Ik heb in ieder geval een paar keer heen en weer gevaren. Voor de rest vaak de kite in de lucht en kijken hoe verrot druk het was, dus dat je dan echt niet lekker kan varen vond ik. Misschien verder naar achteren doorlopen volgende keer of later of juist vroeger gaan. Was ook zo irritant. Ik was me lijnen aan het uitrollen komt er een eikel die er op ze gemak even dwars over heen loopt, ze kite neerlaat en ze bar met lijnen over die van mij legt en rustig wegloopt. Ik ben wel ff boos geworden toen. Het was ook niet dat hij me niet zag ofzo.

Jammer van diegene die zijn lijnen over de jouw heeft gelegd. Ik ken veel kiters die er door de week komen, en geen van hen zou zoiets doen. Las bij trefpunt ook al van boertig gedrag van vandaag van sommige lieden. Zo ken ik het niet op het autostrand Undecided

Achteraf weet ik denk ik wel wat ik het meest fout deed. Bij de waterstart te snel halve wind varen terwijl je volgens mij beter eerst ff met je board downwind kan gaan om snelheid te maken.

Bij weinig wind is dat de truuk. Wat veel mensen niet weten is dat je gebruik maakt van "schijnbare" wind bij zo'n beetje alle zeilsporten. Dit is dezelfde wind die je voelt als je gaat fietsen. Door je eigen snelheid voel je wind. Omdat de kite onafhankelijk van je kan bewegen kun je al power genereren als je nog stil staat. Dat is het grote voordeel t.o.v. een vaste verbinding tussen mast en plank Grin

Bij weinig wind dus downind gaan om snelheid te maken, dan geleidelijk upwind sturen en je zult aan de wind varen. Dit moet je doen met gevoel, iets wat je in het begin niet hebt en dus lastig met weinig wind zal kunnen varen. Dus hopen op meer wind de volgende keer ThumpsUp

Verder stond ik een paar keer op het board en dacht ik van kom op. Gaan!!! Leek wel of de kite niet genoeg trekkracht had, maar volgens mij stond er prima wind. Zal ook wel aan iets liggen wat ik niet goed doe.

Er stond niet genoeg wind heb ik van de achterblijvers begrepen. Kijk maar bij trefpunt > omgeving Rotterdam
Het lag dus niet aan jou Wink

Tot slot het depower koortje.. Dat zat voor mijn egvoel echt heel verg weg van me. Kon er maar moeilijk bij. Klopt het dat je het depowerkoort niet zelf hoeft vast te zetten, maar dat dit automatisch gebeurd door de spanning in de lijnen?

In het zijvak van de tas zit een extra depowerlijn in plastic met een stencil erbij hoe je die moet monteren. Dit is een kortere depowerlijn van 40cm. Standaard zit er 50cm op. Die van 40cm is eigenlijk bedoelt voor de gevorderde. Zodoende kun je bijvoorbeeld je bar terugspinnen tegen het einde na een rotatie. Met die lange lukt dat niet. Die is bedoelt voor de beginner, en zorgt ervoor dat bij het loslaten van de bar de kite ook drukloos is. Met die 40cm is hij niet 100% drukloos, maar je kunt er wel altijd bij. Overigens is de kite dan ook drukloos te maken door de depowerstrap in te trekken. Ik vaar alleen maar met die van 40cm. Die andere is bij mij ongebruikt. Direct eraf gehaald en die kortere gemonteerd.

Overigens zou ik even dooroefenen met die lange. Als je lekker heen en weer kunt varen die korter monteren en die langere ergens ver wegbergen Grin

Overigens moet je een beetje met de bar bij je in de buurt varen. Met gestrekte armen is niet goed.

Laat maar weten wanneer je weer gaat via een PB ThumpsUp
Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #45 Juni 20, 2008, 19:27:53
edit2Rapporteer  
halleeee ik was er gisteren ook en heb je denk ik gezien samen met je vriendin??
T was inderdaad drukjes rond 2.30 maar je kunt echt ver naar achteren nog staan dus volgende keer iets verder doorlopen, ben je van de grootste drukte af.  ThumpsUp
Ik vaarde met een octane 12m en er was wind zat, je geeft denk ik zelf al een heel groot gedeelte van de oplossing iets meer downwind eerste 5 meter daarna druk gaan zetten met je board (aankanten) en je vaart !!!
Je bent naar wat ik heb gezien (als je t was, zwarte  Bandito) echt op de goeie weg nog even geduld en oefenen komt t goed.
Je weet wat ze zeggen GEDULD IS EEN SCHONE ZAAK
volgende keer kom ik wel ff ouwehoeren als ik je zie groetjes

ps wel een schande dat je voor je meissie geen pak koopt lol  schater

Ja dat was ik. Moet eerlijk zeggen, ik zal je vast wel hebben gezien, maar dan onbewust want ik kan het mij niet herrineren. Zal volgende keer beter op letten. Dus misschien tot later!
Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #46 Juni 20, 2008, 19:29:34
edit2Rapporteer  

Michiel: stuur je volgende keer wel ff ene PM. Denk trouwens dat ik zondagavond ga. Op windguru staat vanaf 17 uur 16 knopen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.