Ozone 2012 C4

stefanatix
Gast
Augustus 13, 2011, 23:17:14
edit2Rapporteer  
Ozone C4 2012  BAM !! Joepie
Gewoon_Mart

Berichten: 1050
Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #1 Augustus 13, 2011, 23:19:52
edit2Rapporteer  
Ben benieuwd wat voor verbeteringen ze hebben....
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Augustus 13, 2011, 23:31:12
edit2Rapporteer  
Ze zijn iig van de herkenbare print afgestapt die ze sinds 2009 op alle kites gevoerd hebben.
TIASOF

Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #3 Augustus 14, 2011, 00:50:51
edit2Rapporteer  
en dan te bedenken dat ik nu op fuerte al de ogen trek met mijn catalyst 2011 hahaha
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #4 Augustus 14, 2011, 09:10:51
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit. Hoop dat ze hem ook in het groen brengen!  YeSS

Ben ook benieuw naar de nieuwe bar!
sennesmid

Geen avatar

Berichten: 43
Antwoord #5 Augustus 14, 2011, 10:21:32
edit2Rapporteer  
die is inderdaad wel weer heel ziek! hopen dat hij nog beter vaart als de 2011
mocem

Berichten: 874
Antwoord #6 Augustus 14, 2011, 11:21:38
edit2Rapporteer  
veel beter kan die niet worden denk ik.
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #7 Augustus 14, 2011, 11:40:36
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit. Hoop dat ze hem ook in het groen brengen!  YeSS

Ben ook benieuw naar de nieuwe bar!

Inderdaad,

Hoe gaat de bar eruit zien. Schijnt dat ze daar veel ontwikkelingstijd in hebben gestoken.

Ik heb wel zin in een nieuw setje, maar ben eigenlijk nog erg tevreden over mijn 2010 C4tjes.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 Augustus 14, 2011, 11:57:33
edit2Rapporteer  
Speciale pomp aansluiting is wel lastig.
Als je op vakantie bent en pomp begeeft kun je niet oppompen.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #9 Augustus 14, 2011, 12:10:21
edit2Rapporteer  
En ook al een oplossing voor de mysterieuze kleine gaatjes in het doek ??
Gewoon Stefan

Berichten: 141
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #10 Augustus 14, 2011, 13:55:15
edit2Rapporteer  


die gaatjes komen doordat je je dop niet in het beschermhoesje doet moet oprollen.

De 2012 ziet er weer lekker uit, toch blijf ik nog een jaartje met de 2011 spelen,  op de site staat ook een nieuw wave-monster  "REO" op de markt gaan brengen, ben wel benieuwd hoe dat vaart.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #11 Augustus 14, 2011, 14:16:00
edit2Rapporteer  


die gaatjes komen doordat je je dop niet in het beschermhoesje doet moet oprollen.

De 2012 ziet er weer lekker uit, toch blijf ik nog een jaartje met de 2011 spelen,  op de site staat ook een nieuw wave-monster  "REO" op de markt gaan brengen, ben wel benieuwd hoe dat vaart.



Whaha dan had ik dat bij al mijn Cabrinha kites ook moeten hebben. Ik heb nog
nooit daar ergens gaatjes gevonden. Wink
feddomw
Gast
Antwoord #12 Augustus 14, 2011, 14:45:06
edit2Rapporteer  
Design is nog steeds "Ozone" maar dan minder saai en oudbollig.... mooi.

Benieuwd naar die bar. Ik heb toch kleine ergernissen aan de huidige bar, zoals powerlijnen niet kunnen unspinnen zelf, en het feit dat mijn depowerkoord elke keer om mijn powerlijnen en cleat heen slaat.



die gaatjes komen doordat je je dop niet in het beschermhoesje doet moet oprollen.

De 2012 ziet er weer lekker uit, toch blijf ik nog een jaartje met de 2011 spelen,  op de site staat ook een nieuw wave-monster  "REO" op de markt gaan brengen, ben wel benieuwd hoe dat vaart.



REO is gewoon al te testen, hoor. O.a. bij Versus in Scheveningen.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #13 Augustus 14, 2011, 15:38:40
edit2Rapporteer  
Gewoon niet depoweren feddomw , ikpak gewoon een kleiner maatje als ik moet depoweren Wink

Ben meer benieuwd naar de nieuwe bar want de 2011 C4 is voor mij al perfect, twisten van je powerlijnen gaat niet zo soepeltjes en denk dat het bij de nieuwe wel is opgelost door een ander systeem.
stefanatix
Gast
Antwoord #14 Augustus 14, 2011, 16:44:26
edit2Rapporteer  
The new bar has undergone extensive testing typical of all Ozone products, and I'm fairly sure its been almost 2 years in development. The bar will have a push away release system, with a through the centre, fully spinning single front line flagging system, that is super easy to reload. Particular attention has been paid to bar diameter, bar grip, bar ends, bar centre hole shape and size, and strength.
feddomw
Gast
Antwoord #15 Augustus 15, 2011, 16:22:51
edit2Rapporteer  
Lag aan mij: de 2011 bar kan je WEL de swivel blijven draaien. Bij mij liep het gewoon stroef door de nieuwigheid....

Dus blijft er maar een minuscuul ergernisje: trim-lijn die te los bungelt.
Als dat nou het ergste is..... mag ik eigenlijk niet klagen.
sthr

Berichten: 81
Antwoord #16 Augustus 15, 2011, 21:11:57
edit2Rapporteer  
Gewoon niet te veel depower Feddo heb je ook geen last van dat zogenaamde bungelende depowerlijn. Maatje kleiner pakken en vol gepowerd varen  Wink
2012 ziet er btw top uit, ben zeer benieuwd wanneer ze te varen zijn!
haast - te - recht

Berichten: 254
Antwoord #17 Augustus 16, 2011, 00:54:33
edit2Rapporteer  
gaatjes in het doek MUAAAAWAAAA  wat een grap
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #18 Augustus 16, 2011, 16:58:00
edit2Rapporteer  
Ben benieuwd naar de nieuwe bar. zijn hier al foto's van?


Trouwens de Ozone moet je niet gedepowered varen. deze vaart het lekkerst met power erin. Behalve bij uit haken in harde wind dan depower ik wel.
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #19 Augustus 16, 2011, 17:20:03
edit2Rapporteer  
geen een kite moet je depoweren ;-) varen altijd t lekkerst met power in het doek!

@erik, ik had vernomen geen Fuel meer? Wat vond je niet fijn aan de Fuel en heb je nu wel in de C4?
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #20 Augustus 16, 2011, 22:33:16
edit2Rapporteer  
geen een kite moet je depoweren ;-) varen altijd t lekkerst met power in het doek!

@erik, ik had vernomen geen Fuel meer? Wat vond je niet fijn aan de Fuel en heb je nu wel in de C4?

@Lauw, lang niet gezien. Lees op het forum dat je aardig aan het knallen en aan het loopen bent. goed bezig.

Ik vaar nu al ruim een jaar de C4. Heb wel met moeite afscheid genomen van de Fuel, maar naar 5jaar fuel liep ik tegen mijn grensen aan met de fuel en kwam niet verder in de tricks. Vaak stond ik met de fuel vrij snel overpowered op het water en kon de 7m2 met 35kn met moeite houden. Wanneer je tegen het einde van het bereik van de fuel kwam kon ik de kracht niet meer uit de kite trappen. Ik vaar veel op scheef en soms staan er behoorlijke bakken. Waneer ik dan van een golf afkwam versnelde ik alleen maar en kon ik met moeite de surfers ontwijken. ik durfde dan niet voluit te knallen Alles werd pijnlijk afgestraft en hierdoor werd ik onzeker. Na een dagje de C4 9m2 te testen en op dezelfde dag de fuel 9m2 kon ik deze2 goed vergelijken. Ik was gelijk verkocht.
De C4 is veel sneller, minder bardruk, stalt niet bij uithaken en is beter te controlleren in de loops. De C4 is minder krachtig in de loops, maar ik land ze veel gemakkelijker dan ik had met de fuel. ik mis ook het dode moment bij een raily, maar dat is niet hinderlijk.
De C4 daagt je uit om van alles uit te proberen en geeft je veel meer vertrouwen. Daarnaast is de C4 een meer alround kite waarmee je ook gemakkelijk kan golfrijden.  Met de 11 C4 kan ik ook gemakkelijk van 14 a 15kn varen daartegen had ik voor de 11m2 fuel 17kn nodig. plus de 11m2 heeft zo'n beperkt bereik in tegenstelling tot de C4. Met de 7m2 houd ik ook tot iets meer dan 40kn en kan met die  wind ook nog vertrouwd loopen.

Voor volgend jaar zit ik aan de park (2012) te denken. Deze heeft meer zweef moment dan de C4, maar is voor de rest vergelijkbaar. Ik heb de Torch 2012 getest en daar heb ik al een voorproefje van het springen en loopen gehad en dat beviel me wel. 

Ik wordt ook een dagje oudeer Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.