Morgen dikke westelijke wind en 1200 hoog water, denk dat ik een dagje ga Brouwerdamen. Water zal wel wat hoger komen dan ze voorspellen ivm de westen wind nagenoeg pal op de Dam.
Morgen dikke westelijke wind en 1200 hoog water, denk dat ik een dagje ga Brouwerdamen. Water zal wel wat hoger komen dan ze voorspellen ivm de westen wind nagenoeg pal op de Dam.
Zien we elkaar weer! wordt het toch nog gezellig... 12:00 terplaatse
En wat een klote spot is t geworden als t wat drukker is....Mij zul je daar niet vaak meer zien! En al die gasten die in het vogelgebied aan t varen waren...BEDANKT! Jullie staan mooi op de foto....
heb heel de dag getwijfeld... unrustig naar buiten, windmeter HvH en webcam van scheef gekeken, maar ben zo te lezen gelukkig niet gegaan. ik spaar mijn krachten voor morgen eind van middag!
Ik keek gisteravond ff vanaf sluf naar playa, maar daar zag ik in eens zandbanken boven het water uitkomen die ik nog nooit eerder had gezien. Volgens mij gaat dat dichtslibben best wel vlot.
Ik keek gisteravond ff vanaf sluf naar playa, maar daar zag ik in eens zandbanken boven het water uitkomen die ik nog nooit eerder had gezien. Volgens mij gaat dat dichtslibben best wel vlot.
het zou helemaal dicht moeten slibben zodat er precies 1 groot strand komt vanaf de (nieuwe) punt van de Slufter tot aan Rockanje. heb je ook geen last meer van die K*t palen en kl*te vogels.
zeg ik zou mijn bezadigde en zondige kadaver wel in een stukje water met wind onder willen dompelen, rond 13:00 hoog en pur ouest/ dat doet me denken aan een vlak paalya... maar als het feest zich elders afspeelt doe ik ook mee! het waait morgen overigens als een briesende buffel dus dat je het weet.
Ik, Mriek en Richard zijn vandaag ook tegen beter weten in maar even gegaan. Wel met het idee dat aan het eind van de middag de wind wel zou aantrekken tot vaarbaar...
We hebben geluk had, de wind kwam op wat later en hebben nog redelijk kunnen varen gelukkig. Morgen kan ik niet... :'(
Have fun voor diegenen die wel kunnen! Ram er een paar big-airs uit!
Een half uurtje nadat Twente de aftocht blies trok ie aan (zoals ze zelf al voorspelden, sorry guys, maar je kreeg gelijk). Zie net op actuele waterdata dat het feitelijke verschil minimaal was, maar de praktijk was net lekker kunnen varen met een 10m in plaats van echt niet. Heb me dus toch nog kostelijk vermaakt.
Maar 't werd vandaag al wel pijnlijk duidelijk wat het probleem is met de nieuwe situatie: chaos. En dan waren er nu nog maar een paar lessers bezig. Moet toegeven dat ik uiteindelijk ook een paar keer ben doorgevaren het vogelgebied in, want tussen de palen / boeien was het echt niet relaxt. Later ben ik meer richting Rockanje gaan varen en dat was eigenlijk wel prima te doen: met deze wind en dit tij kon je lekker langs het strand op cruisen. Maar ik hou m'n hart vast als het straks drukker wordt en op dagen dat de wind zuidelijker blaast.
Wat denken jullie, is het morgen voor mij en m'n zesje te doen of kan ik me dat gevecht om een vrije middag beter bsparen?
« Laatste verandering: Maart 22, 2009, 23:48:22 door Mriek »
Ziejewel, ik zei het toch dat het vaarbaar was vandaag! Lekker daggie gehad Le@n
Rudolfus: idd. is palenplaya op zich ook een alternatief met hoog water en dergelijke forse voorspellingen. Ik twijfel toch over TH. Morgenochtend hier maar weer verzamelen Slufter lijkt me pas in de namiddag weer goed vaarbaar. Door de harde wind kun je opstuwing verwachten, dus extra hoog water waarschijnlijk
@ Mriek: top van je post En geeft voor mij iig niets dat je erin gevaren bent. BS palen ook. En officieel mag je niet voorbij de houten palenrij (en gele boeien) ongeveer een km vanaf het "nieuwe" vertrekpunt varen richting Rockanje. De enige subtiele klanken die ik bij een dergelijk tafereel hoor is deze poezie te gehore gebracht door een oude groep ruziemakende muziekanten uit het verre Brazilie:
het zou helemaal dicht moeten slibben zodat er precies 1 groot strand komt vanaf de (nieuwe) punt van de Slufter tot aan Rockanje. heb je ook geen last meer van die K*t palen en kl*te vogels.
WIE GAAT MORGEN EN WAARHEEN?
Morgen vanaf 12:00 in ieders geval delegatie aanwezig op Br. Dam
@ Mriek: top van je post En geeft voor mij iig niets dat je erin gevaren bent. BS palen ook. En officieel mag je niet voorbij de houten palenrij (en gele boeien) ongeveer een km vanaf het "nieuwe" vertrekpunt varen richting Rockanje.
Hm nou ik wil me er in principe wel zoveel mogelijk aan houden, met het oog op het behoud van de spot. (ja ik weet, die is volgens jou sowieso ten dode opgeschreven, maar toch) Maar als je eenmaal op het water staat, wil je gewoon lekker kunnen varen en krijgt het korte termijn eigenbelang soms even de overhand.
Ik snap je tweede punt niet. Waar mag je aan die kant nu wel/niet varen? Ik was in de veronderstelling dat die kant onbeperkt is.
« Laatste verandering: Maart 23, 2009, 00:03:23 door Mriek »
....Waar mag je aan die kant nu wel/niet varen? Ik was in de veronderstelling dat die kant onbeperkt is.
Dat is dus niet zo. Het gebied waar je nu tussen mag varen is een soort vierkant. Vanaf de startplaats richting Slufter: tot aan gele boeien. Richting Rockanje tot aan lage palen rij, die in zee door een gele boei wordt gemarkeerd.
Vroegah toen ik nog een beginnertje was, en autostrand nog AUTO op het STRAND was, parkeerde ik altijd mijn auto daar op drukke zomerse dagen. Je kon en mocht toen al niet verder rijden als die korte palenrij, alsook niet verder varen.
Dat is niet verandert, maar nu ga je dat wel pas merken die grens
En zoals Ron al aangeeft is de kans groot dat zodra de maasvlakte II vorm begint te krijgen, Oostvoorne een zandvlakte zal worden. Dus zeg maar dag met dat meandergebied voor die lieve, schattige vogeltjes