Beginner board

fbno1

Geen avatar

Berichten: 2
Februari 07, 2014, 13:46:39
edit2Rapporteer  
Beste kiters,

Ik ben van plan aankomend seizoen te leren kiten. Ik heb echter geen idee wat voor n board fijn is om mee te beginnen. Ik ben 1,72m en weeg 63 kilo. Hopelijk kunnen jullie mij wat op weg helpen.

Groet,

Paul
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #1 Februari 07, 2014, 13:58:22
edit2Rapporteer  
Zou voordat je materiaal aanschaft, eerst eens een (proef) les nemen.
En vraag dan eventueel aan je instructeur welk board bij jou zou passen.
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #2 Februari 07, 2014, 14:10:02
edit2Rapporteer  
gewoon les nemen bij een goede school: aan 't eind van de cursus kan je wellicht bijna varen; dan inderdaad overleggen met de instructeur en vervolgens een goedkoop 2ehands board aanschaffen dat groter is dan het board waarmee je hebt gelest (tenzij dit al een redelijk groot board was natuurlijk)
Voor de eerste maanden is een groter board makkelijker om meters te maken en het kiten sneller onder de knie te krijgen
fbno1

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #3 Februari 07, 2014, 14:44:34
edit2Rapporteer  
Oke duidelijk. Bedankt voor de reacties
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #4 Februari 07, 2014, 15:00:46
edit2Rapporteer  
Eerst les nemen.
Groter board is het misschien makkelijker voor de eerste 3 sessies, maar dat is zonde van je geld. Gewoon gelijk lekker beginnen met een board van normale proporties 130 * 40 of 132 * 40, er zijn minder mensen die eerst een groot board aanschaffen.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #5 Februari 07, 2014, 18:21:37
edit2Rapporteer  
Ligt ook aan de persoon hoor. We zijn niet allemaal zo soepel als Yoram;).

Als je verwacht de sport snel op te pikken is het inderdaad zonde om een echt beginnersboard aan te schaffen. bovendien ben je relatief licht en heb je minder baat bij een groter/breder board. De tendens is overigens wel dat boardjes langer worden, 135*40 zou ook OK zijn als je het snel oppakt. Sommige kiters varen na 1 seizoen met moeite weg op met hun (kleine) boardje en dan is het achteraf niet de juiste keuze geweest….
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #6 Februari 08, 2014, 09:59:29
edit2Rapporteer  
verplicht jezelf om les te nemen (ik mag dat niet) 
Als je geen les neemt ben je per definitie al een gevaar voor jezelf en anderen.
Onderschat de sport niet zoals zovelen doen, ga er serieus mee om en volg ons advies.

Daarna pas denken: oke', vindt ik het leuk?, zo ja, dan kun je denken over aanschaf.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #7 Februari 08, 2014, 12:43:25
edit2Rapporteer  
Ligt ook aan de persoon hoor. We zijn niet allemaal zo soepel als Yoram;).

Als je verwacht de sport snel op te pikken is het inderdaad zonde om een echt beginnersboard aan te schaffen. bovendien ben je relatief licht en heb je minder baat bij een groter/breder board. De tendens is overigens wel dat boardjes langer worden, 135*40 zou ook OK zijn als je het snel oppakt. Sommige kiters varen na 1 seizoen met moeite weg op met hun (kleine) boardje en dan is het achteraf niet de juiste keuze geweest….

Klopt helemaal ....

Ik adviseer je om te beginnen met een "alleskunner-boardje" (bv F-one Trax) en na 2 jaar koop je een boardje dat goed past bij je discipline (wakestyle, wave, cruisen) en de spot (choppy, flat, big waves).

Zelf heb ik de fout gemaakt door met een te klein boardje te beginnen (Brunotti) toen ik daarna een groter board had (Nobile NBL) 142x42 ging het plotseling "van zelf". Na een jaar kon ik goed waterstarten, varen en keerpunten en toen heb ik een boardje gekocht dat het beste past bij mijn vaardiscipline (wave, cruise en springen) en de spots (klotbakken) en kwam ik uit bij de Ocean Rodeo Mako ...

... en we zijn nog steeds (3 jaar) gelukkig bij elkaar .., YeSS
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #8 Februari 08, 2014, 22:44:27
edit2Rapporteer  
Met een groter board beginnen, bijv. Een flyradical L ( 139x42). Kan je later gebruiken voor de dagen dat er minder wind is.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #9 Februari 09, 2014, 14:15:24
edit2Rapporteer  
Gewoon met een normaal board beginnen, ik vond het met zo'n groot board niet te doen als beginner.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.