Tarifa

niels0708

Geen avatar

Berichten: 34
Maart 07, 2014, 20:08:31
edit2Rapporteer  
Ik ben van plan om naar tarifa te gaan, het afgelopen jaar heb ik regelmatig op windfinder gekeken maar wat mij op viel dat ze heel vaak slechte wind opgeven ....

nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen over tarifa ,en welke maatschappij jullie vliegen.. en andere tips Smiley



Gr niels
Mar10e

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #1 Maart 07, 2014, 21:39:44
edit2Rapporteer  
Ik ben er in oktober 2013 geweest (10-21). Helaas maar 4 dagen wind waarvan 1 echt wel flink. Wel heerlijk in shorty kunnen varen. Hadden een appartement met mega dakterras in het oude centrum. Lekker zelf bbq of tapas in 1 van de lokale restaurant (erg lekker gegeten). Wij hebben vanaf Rdam gevlogen op Málaga met transavia. 2x boardbag en 1 koffer samen + 2x 10kg handbagage. Huur wel een auto daar, er is genoeg te zien (tip Gibraltar, dolfijnen - walvis tocht) en zo kan je steeds naar andere stranden om te kiten (dan sta je vaak alleen op het water)

http://tarifa.costasur.com/nl/appartementen/tarifa/oude-centrum/103692.html?HotelID=8904&StartDateDay=10&StartYearMonth=201410&EndDateDay=24&EndYearMonth=201410&from=HotelSearch#InfoAncla

Ps. kijk uit voor diefstal, onze huur auto is opengebroken; kites laten ze liggen gaat vooral om telefoons en geld. Is gebeurd bij club mistral. Zet de bestuurderskant niet naar de bosjes etc toe want ze steken er uit het zicht van mensen een schroevendraaier en het is open.
jasper jorissen

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #2 Maart 12, 2014, 12:51:13
edit2Rapporteer  
Ik ben vorige zomer in juni-juli 15 dagen naar Tarifa geweest. Ik heb 15 dagen +35 knopen gehad en heel vlagerig dus niet aangenaam.. Maja wij hadden dan ook de pech dat het 15 dagen Levante was. Met Poniente is het daar perfect naart tschijnt mr id zomer overheerst de Levante.

Succes!!
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #3 Maart 12, 2014, 14:00:49
edit2Rapporteer  
Hey ik vertrek met Nederland-kitetravel weer naar tarifa over 2 dagen voor de 2e keer.
Hier kun je flink lezen over tarifa  trip van 2013
http://www.nederland-kitetravel.nl/tarifa-review.php

De windvoorspelling werkt alleen de superforecast  op windfinder.
Het waait al bijna 1 maand  achtereen  min een paar daagjes hier en daar bij het draaien van de windrichting.

Krommen

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #4 Maart 12, 2014, 15:26:48
edit2Rapporteer  
Tarifa is top als je een beetje kan varen.
Levante is aflandig en vlagerig
Poniente is aanlandig en dan heb je te maken met wat grotere golven op zee.

Vliegen doe je op malaga met transavia of een andere charter maatschappij. Vervolgens huur je een auto en rij je naar Tarifa (1,5 uur rijden)
Huren van een appartement kan makkelijk via diverse sites. Huur je in het oude centrum dan kun je niet met de auto voor je deur komen. Buiten het oude centrum kun je prima zitten, makkelijk parkeren en alles op loopafstand (ook het oude centrum).

Ik ben er in april en dan is er geen zak te doen. Het draait dus om kiten. In de zomer is het een toeristische trekpleister en kan het druk zijn.

Voor de rest, vind het een top stadje.
niels0708

Geen avatar

Berichten: 34
Antwoord #5 Maart 15, 2014, 20:21:44
edit2Rapporteer  
bedankt allemaal voor de reacties..   Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.