Hallo allemaal,
ik ben op zoek naar nieuwe spullen en kom min of meer op de volgende 2 kites uit: evo of bandit. Qua spullen van 2019 en black friday in aantocht zijn er mooie deals te scoren. MAAR.... heb beide niet kunnen testen:(
ben jaartje of 40 en nu een jaartje of 2 aan t varen, kan prima heen en weer varen, upwind komen en ben eerste sprongetjes aan t doen. Gaat allemaal niet zo snel bij mij en dat hoeft ook niet (meer)
. Zoek een kite die ik gewoon lekker kan varen en hoef geen super performance kite. ben denk ik ook wel een beetje een luie kiter:) Heb cabrinha radar gehad waar ik vooral de bardruk niet fijn vond en het idee had dat de kite een beetje "duf" was. Kite had wel ok low end en draaide snel. Daarna core xr5 gevaren (trekt te veel vooral bij hardere wind:)) en daarbij de nexus. De nexus heeft naar mijn idee te weinig low end. merk dat ik hard moet werken om met de kite te varen. Misschien omdat die meer op golven gericht is? Dit had ik met de cabrinhas iig een stuk minder...
Vele reviews en testen lezend en kijkend kom ik nu dus uit bij de evo of bandit. Ik weet dat ik zou moeten testen maar dat lukt domweg niet. daarom mijn vraag: is er iemand die beide heeft gevaren en iets kan zeggen over het verschil in gevoel bij het varen? weet dat het persoonlijk is, maar kan op het web hier eigenlijk niets over vinden. Bandit lijkt nog meer alround en evo meer gericht op springen. beide spreekt mij aan, maar hoe ga ik dat voelen? waar zit het verschil? nou ja, als iemand iets zinnigs kan zeggen, ben heel benieuwd en alvast veel dank!