xray

|
Echt een BESTe kwaliteit...
|
|
|
VincentC

|
Moet jij als moderator er dan doorheen komen met je BEST woord grapjes?  BEST wel niet BEST he BESTe man die BESTe BEST kites, zo hebben we ze allemaal gehad en nu op naar de normale berichten (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
jelle192

|
Ten eerste: Best is niet Nederlands. Nederland heeft de regel wel al geimplementeerd, maar wie zegt dat het land waar Best is gevestigd dit ook heeft gedaan? Europese richtlijnen hebben geen directe werking (ze moeten eerst omgezet worden in een wet van het betreffende EU land). Ten tweede: is Best niet Amerikaans? Zo ja: Dan hebben Europese richtlijnen in het geheel geen werking (de rechter hoeft dan ook de wet niet conform de richtlijn te interpreteren) en de regel dan ook niet geimplementeerd zijn of worden. Proberen kan natuurlijk overigens altijd. Bluf helpt vaak... (al kan je je afvragen of de bedrijfsjurist van Best schrikt als het een Amerikaans bedrijf is en iemand wijst naar europese regelgeving)
|
|
|
VincentC

|
Het gaat om de shop waar je het koopt. Sony komt bijv. uit Japan, maar de producten worden in Europa verkocht door een shop dus gelden daar ook de garantie-wetten op. Zelfde is met Best zo, iedere shop koopt bij een hoofdkantoor in en verkoop het dan in eigen land.
|
|
|
jelle192

|
Het gaat om de shop waar je het koopt. Sony komt bijv. uit Japan, maar de producten worden in Europa verkocht door een shop dus gelden daar ook de garantie-wetten op. Zelfde is met Best zo, iedere shop koopt bij een hoofdkantoor in en verkoop het dan in eigen land.
Maar jij hebt je best kite niet in Nederland gekocht toch? En dus is de vraag of dat land, waar de shop dan zit waar je die best heb gekocht, die richtlijn heeft geimplementeerd...
|
|
|
VincentC

|
Ik heb hem gewoon in Nederland gekocht?
|
|
|
xray

|
Sorry kan het niet laten om na de enorme hype verhalen even een stekelige opmerking te maken over Best..... ;D Moderator of niet, wij zijn ook gewoon mensen.....
|
|
|
Idefixe

|
Anders doe je gewoon ff mee met de wedstrijd van Best: Je hoeft o.a. alleen maar te vertellen dat hun nieuwe kite , die nog niet op de markt is, de meest geweldige kite van de wereld is. Verder nog een paar andere vraagjes oplossen en je maakt kans op een nieuwe kite.
|
|
|
robin..

|
kijk dit ......... Bestkiteboarding durft als enige kite leverancier een garantie zonder enig risico te geven.
nl :30 dagen geld terug garantie zonder reden.
Dus zelfs indien de hond happen uit uw kite genomen heeft,
U krijgt uw geld 100 % retour. STOND OP DEZE SITE: http://www.wxt.nl/bestkites.htm (geschokt_kitesmiley) :  (geschokt_kitesmiley)
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
He Vincentt heb je mijn PB nog gehad en kun je er wat mee 
|
|
|
VincentC

|
Jup heb met die Duitse shop gemailt en die zeiden dat ze waarschijnlijk wel iets kunnen regelen, maar aangezien mijn bar niet bij hun vandaan komt wordt het moeilijk. Ik heb ze gemailt met alle informatie ik heb gekregen van iedereen hier ( thnx ) en ze werken er nu aan ofzo... Lees ik evenlater een reactie van de site-moderator: Besides the fact that last year's pro kites had no problems, we always go well beyond the call of duty when it comes to keeping our customers happy. Even though our stated return policy is 30 days + 90 days, we have an unwritten, non-public policy of doing whaterver it takes after that period to make a customer happy. There are hundreds of customers out there that have experienced this, and they are customers for life. When you buy from Best, you will always be happy, no worries.Nou breekt me klomp... Geef gewoon toe dat het een productiefout is en geef een nieuwe bar of laat hem repareren  Idefixe, Ja echt top, je moet een kite high quality meegeven terwijl de LE gemaakt is van Cuben Fiber... geniaal magoed (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Ian

|
Loslatende griptape op barretjes gebeurt bij alle merken. Ik had het eerst bij m'n North bar (na 1 seizoen), nu bij mijn Slingshot bar (ook na 1 seizoen). Bij mjin vorige bar, een Best, bleef de griptape wel een seizoen zitten. :-)
|
|
|
VincentC

|
Seizoen kan ik misschien nog mee leven, 3.5 maanden niet 
|
|
|
VincentC

|
Daar is het dan, de ontknoping van het hele bar-verhaal! Heb zo'n beetje iedereen bij Bestkiteboarding.com gemailt, niemand kon iets doen, alles leek hopeloos. Heen en weer gemail leverde niks op. Contact ik de site-admin op een bericht waarin hij zei dat iedereen die bij Best koopt blij is, dat ik niet blijf was. Zegt hij dat hij me blij gaat maken, ik leg hem het verhaal uit en ik krijg een nieuwe bar opgestuurd...  Dus ze werken lekker langs mekaar heen daar, maar als je de juiste te pakken hebt is het BEST wel lekkere service  Hoop dat jullie gelijk de goede te pakken krijgen en niet moeten beginnen over chantage en wetten.  Vincent (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
larssmits
Gast
|
top, ook al is het na wat moeite 
|
|
|
hagaer

|
nu kan je deze laten repareren en krijg je er een nieuwe bij is wel top
|
|
|
AnalogePixel

|
hehe relaxed, toen ik een nieuwe Skyrider kreeg omdat ie van mij gebroken was moest ik helaas die oude inleveren... anders kon ik 'm mooi aan de muur hangen of proberen te fixen. Nou, uiteindelijk komt het helemaal goed (grinnik_kitesmiley) Vincent ook weer blij 
|
|
|
Psychotic

|
@ IAN:
goede griptape dan, kuch....
Vaar nu dik 3 jaar flysurfer, nooit ergens last van gehad
|
|
|
VincentC

|
Over die langere garantie van 2 jaar/6 maanden zeiden ze het volgende trouwens: In addition, the EU directive that you refer to also says that the six-month extended warranty is not applicable if the product defect is incompatible with the nature of the product – which is the case since the sport of kiteboarding exposes the product to heavy wear-and-tear.
Dus uiteindelijk kan je daar niet op terugvallen!
|
|
|