Waroo-bar griptape laat los *update*

VincentC

Juli 24, 2006, 20:32:23
edit2Rapporteer  
Begin april kreeg ik dan eindelijk na veeels te lang wachten mijn Waroo 12.0 7.0 en mijn 45 cm bar. Nu nog geen 4 maanden later begint mijn griptape los te laten en ik vind dat niet kan van een bar van !210 euro!. Ik stuur eerst een mailtje naar me dealer, die zegt dat ik het maar moet plakken, maar ik krijg het nooit meer 100% naadloos gelijmd en ik vind dat het valt onder garantie en hij zegt dat ik contact op moet nemen met bestkiteboarding.com.
Ik stuur een mailtje naar Bestkiteboarding.com klantenservice waarin ik mijn probleem uitleg en met een linkje erbij met 5 foto's. Krijg ik als mailtje terug dat ik pech heb want ik zit al 20 dagen ofzo over mijn garantie heen en dus heb ik pech.
Werk ik me 2 jaar helemaal suf in een rozenkwekerij tegen een kudloon voor me stuff, valt me stuff nu al uit elkaar. Een vriend van mij die dezelfde bar heeft en altijd met mij mee gaat kiten heeft hetzelfde probleem sinds kort. Dit duidt er toch wel op dat er iets mis is met de bar en niet dat ik dat ding aan het afbeulen ben?  Huh

Ik voel me nou toch wel behoorlijk gef*ckt want ze laten me gewoon stikken! Is er dan helemaal niks wat ik kan doen want als dit zo doorgaat kan ik blijven lijmen! ThumpDown
Ik ben nog heen en weer aan het mailen want dit pik ik niet, maar vond het wel even waard om het te laten weten en als waarschuwing voor de andere Waroo-kiters! Dit is waarschijnlijk een productiefout dus geen gezeik hier over Best-Kwaliteit blablabla!

Vincent
AnalogePixel

Antwoord #1 Juli 24, 2006, 20:39:47
edit2Rapporteer  
Zoek ff op internet wat je rechten als consument zijn.
Nu zit ik te denken... je hebt je gear natuurlijk online gekocht en bestkiteboarding is volgens mij Amerikaans. Dan gelden die rechten natuurlijk niet...

Zekers klote voor je, staat er niets op de site van Best? Want na een paar maanden de garantie laten vervallen is natuurlijk dikke BullShit. Suc6
globe

Antwoord #2 Juli 24, 2006, 20:40:48
edit2Rapporteer  
Dit plak je toch gewoon zelf vast? Dacht je echt dat je voor een stukje losgelaten grip een nieuwe bar kijgt? Ik denk wanneer je 'm gaat opsturen, garantie etc.  'm 6 weken kwijt bent en dat ze hem dan ook gewoon weer vastlijmen.

Beste lijm is contactlijm als Bison Tix oid.
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #3 Juli 24, 2006, 20:43:20
edit2Rapporteer  
Dit is echt wel kl*te!

En wat een slechte service van Best. Menig andere kitemerken zouden je direct een nieuwe bar geven of het laten maken. Maar dat wist je natuurlijk niet op voorhand.

ik zou het zelf goed lijmen als je geen garantie krijgt!

suc6
Silversurfer1

Antwoord #4 Juli 24, 2006, 20:43:59
edit2Rapporteer  
wie is je dealer dan?
nijntje@work
Gast
Antwoord #5 Juli 24, 2006, 20:53:39
edit2Rapporteer  
Zoek ff op internet wat je rechten als consument zijn.
Nu zit ik te denken... je hebt je gear natuurlijk online gekocht en bestkiteboarding is volgens mij Amerikaans. Dan gelden die rechten natuurlijk niet...

hij heeft hem bij z'n dealer gekocht!!

A: dealer is zelf verantwoordelijk voor wat hij geleverd heeft, doorsturen dat je het zelf op moet lossen is dus gelul.
B: de garatieperiode duurt vaak langer dan aan gegeven is, als een product binnen een tijd kapot gaat dan waarvan het aannemelijk is dat het moet blijven fuctioneren kan je toch nog garatie krijgen;

vb. als je een wasmachiene koopt met 1 jaar garantie en hij gaat na 2 jaar kapot, kan je toch nog garantie krijgen, omdat het een product is waarvan je verwacht dat het langer mee hoort te gaan.

je kan hem natuurlijk ook lijmen met 2 komponenten expoy lijm, lijm erop smeren en dan tape binnenstebuiten er om heen draaien ( plakkende kant buiten, anders krijg je lijmresten op je bar)
VincentC

Antwoord #6 Juli 24, 2006, 21:04:46
edit2Rapporteer  
Jaaa allemaal leuk en aardig, maar de grip is zo gemaakt dat hij tegen vocht kan. Hierdoor is de vorm van het materiaal zodanig dat doordat het los is gelaten niet meer in een bolling loopt, maar recht. Dus als ik het ga lijmen blijft er een randje omhoog staan en die trek je zo weer los.
Dus dan blijf ik lijmen en lijmen en blijft het slechter worden met als resultaat dat en die bar op een gegeven moment helemaal dood is en overal lijm aan hangt en ik sowieso niet meer die bar ooit verkocht krijg als alles los hangt.

@ AnalogePixel
Ik heb het gewoon in Nederland bij een dealer besteld, maar het leek mij makkelijker aangezien mijn dealer ermee is gestopt (surf-n-soul) en hij zei kaart het even aan bij iemand van best international dat ik naar het hoofdkantoor van Best mail. Daar wisten ze mij te vertellen dat ik het eerste geval ben met een kapotte bar... Wat ik erg knap vind aangezien ik nog iemand ken die het ook al begint te krijgen en dus zullen er vast wel meer mensen zijn met dit probleem want het is echt niet zo dat ik dat ding afrag of abnormaal gebruik.

Over de langere garantie:

Best Kiteboarding warrants its products to the original purchaser to be free from major defects in material or workmanship for a period of ninety (90) days from the date of purchase. This warranty is subject to the following limitations:

Best Kiteboarding warrants its products to the original purchaser in the form of a 30-day performance guarantee. If you are not satisfied with any of our products, you may return the products for a full refund or exchange within 30 days of documented delivery of the product as certified by the shipper. This warranty is subject to the following limitations:
Psychotic

Antwoord #7 Juli 24, 2006, 21:46:16
edit2Rapporteer  
Dat is best wel bud, maar verklaart de lagere prijzen ook wel weer een beetje. Tegen dat tarief kun je commercieel gezien helaas geen goede after sales support leveren.....
VincentC

Antwoord #8 Juli 24, 2006, 22:04:46
edit2Rapporteer  
Krijg nou wel een mailtje terug dat ze me wel 10% korting geven op een nieuwe bar! Moet niet gekker worden!!!! denken ze dat ik om de 3.5 maanden een nieuwe bar ga kopen van 210 euro ofzo ?!?!

Als er meer mensen zijn die hier last van hebben, neem even contact met mij op!
jaapd

Antwoord #9 Juli 24, 2006, 22:35:08
edit2Rapporteer  
- Een bar van over de 200 is niet goedkoop en mag wel wat service hebben.
- Op veel producten in europa zit wettelijk 2 jaar garantie, geen idee of die bar daar onder valt.
- Plakken helpt volgens mij niet, ik heb hetzelfde met een GK-bar nadat ie beschadigd was. Gewoon wegsnijden wat los zit en als de bar te kaal wordt even stuurlint kopen bij de fietsenmaker
joop

Antwoord #10 Juli 24, 2006, 22:35:10
edit2Rapporteer  
Voor verkopen binnen Europa geldt altijd minimaal 2 jaar garantie!!!!

Het maakt niet uit wat voor bepaling een fabrikant opneemt, onder die 2 jaar komt hij niet uit. Als hij daar problemen mee heeft moet de fabrikant er maar voor kiezen niet binnen de EU te verkopen.

Het is zelfs nog gemakkelijker voor de consument gemaakt. Hij kan die 2 jaar rechtstreeks bij de dealer claimen.
Helaas voor jou bestaaat die niet meer, dat betekent dat jij bij de fabrikant moet zijn.

Best zal 100% zeker op de hoogte zijn van deze wetgeving (ze verkopen immers nog steeeds via een groot aantal dealers binnen de EU) maar probeert zich te beroepen op de eigen garantiebepalingen om jou te ontmoedigen. Helaas voor Best heeft de eigen garantiebepaling geen waarde binnen de EU.

Hoe kom je nu aan een nieuwe bar?
Je staat in je recht maar ook de bar krijgen is minder gemakkelijk.(advocaat inhuren is kostbaar verhaal)

Ik zou Best nog een keer de kans geven en anders een voorbeeld van een Engelstallig topic meesturen die je dreigt op kiteforum e.d. te zetten met als onderwerp: Best houdt zich niet aan europesche garantie regelgeving.

Hopelijk zijn ze daar gevoelig voor.

Voor een link naar de garantieregelgeving:  http://www.dealerinfo.nl/2002/203/wet.htm

Succes!

VincentC

Antwoord #11 Juli 24, 2006, 22:44:19
edit2Rapporteer  
Kijk Joop, in één woord GEWELDIG! Daar kan ik iets mee, ga er gelijk mee aan de slag!  YeSS
AnalogePixel

Antwoord #12 Juli 24, 2006, 22:49:04
edit2Rapporteer  
Das mooi klote dat je dealer er mee gekapt is... misschien kan je naar de Nederlandse importeur gaan?? Heb ik nl. ook gedaan met m'n kapotte boardje.

Je kan natuurijk ook gewoon tegen Best zeggen dat je precies weet hoe de regelgeving inelkaar steekt, dat je dus 2 jaar garantie hebt. Zet er meteen een citaat van de regelgeving in.. hopelijk doen ze dan wat minder moeilijk. (hoef je ook niet te dreigen met een bericht op dit relaxte forum)
VincentC

Antwoord #13 Juli 24, 2006, 22:53:38
edit2Rapporteer  
Ik heb net een mail verstuurd, waarin ik ze citaten heb gegeven en verteld heb hoe het zit. Ik heb al contact opgenomen met mijn dealer uit Duitsland, super relaxte gozer en hij heeft al aangeboden om deze zaak over te nemen. Heb er ook bij gezet dat ik indien mijn bar niet 100% en kosteloos wordt gerepareerd of vervangen ik andere kiters hiervan op de hoogte zal stellen doormiddel van een post op alle grote forums in Europa en Amerika.

Nu is het wachten op het antwoord van Best!
Passie

Antwoord #14 Juli 24, 2006, 22:56:58
edit2Rapporteer  
Ik heb net een mail verstuurd, waarin ik ze citaten heb gegeven en verteld heb hoe het zit. Ik heb al contact opgenomen met mijn dealer uit Duitsland, super relaxte gozer en hij heeft al aangeboden om deze zaak over te nemen. Heb er ook bij gezet dat ik indien mijn bar niet 100% en kosteloos wordt gerepareerd of vervangen ik andere kiters hiervan op de hoogte zal stellen doormiddel van een post op alle grote forums in Europa en Amerika.

Nu is het wachten op het antwoord van Best!

Ik weet niet of dit zo'n slimme zet is geweest van jezelf. Dat is gewoon chantage.
VincentC

Antwoord #15 Juli 24, 2006, 22:59:49
edit2Rapporteer  
Ik heb gezegd dat mij dan niets anders rest dan dit bekend maken aan andere kiters. Niet van : Geef me nieuwe bar of ik ga zwart maken  ThumpsUp
Chantage helpt toch nix uit
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #16 Juli 25, 2006, 18:45:09
edit2Rapporteer  
Ongelooflijk wat je al niet moet doen om ondeugdelijke spullen te vervangen, suuk6 en laat even weten hoe of dit afloopt.  ThumpsUp
Tom

Antwoord #17 Juli 26, 2006, 00:10:51
edit2Rapporteer  
Ik heb gezegd dat mij dan niets anders rest dan dit bekend maken aan andere kiters. Niet van : Geef me nieuwe bar of ik ga zwart maken ThumpsUp
Chantage helpt toch nix uit

chantage ?? waarom niet je heb een krachtige hand
Jurrien

Antwoord #18 Juli 26, 2006, 01:40:41
edit2Rapporteer  
http://www.justitie.nl/publicaties/brochures_en_factsheets/factsheets/consumentenkoop_en_garantie.asp

bekijk die link even  ThumpsUp
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #19 Juli 26, 2006, 03:57:23
edit2Rapporteer  
Vervelend, maar je hebt echt geen komplete nieuwe bar nodig, met de software (lijnen ed) is niets mis denk ik.
Volgens mij is vervanging geen verplichting als oplossing voor je probleem, met reparatie voldoet de leverancier / producent ook aan zijn "verplichting". Stuur dus niet aan op een conflict, maar zorg dat je dit in de minne regelt (je zit echt niet te wachten op een reparatie waardoor je de rest van het seizoen je bar moet missen...)
Redelijk lijkt me bv dat je de verzendkosten betaalt voor de nieuwe bar die naar je wordt opgestuurd. (kan je lekker doorvaren en hou je een spare barretje over voor aan je strand vlieger oid)
Wacht even af wat voor antwoordt je krijgt maar ga niet uit van een kostenloze oplossing voor je (wat je uiteraard wel gegunt is)
Chantage werkt averechts en gelijk hebben is 1 maar gelijk krijgen 2...
Sterkte ermee

Idefixe

Antwoord #20 Juli 26, 2006, 04:18:15
edit2Rapporteer  
Ik denk dat dreigementen in dit geval alleen maar averechts werken. Advies van Janus om te vragen wat de bar ( alleen de kale bar) jou eventueel gaat kosten en welke korting je eventueel krijgt lijkt mij ook heel verstandig. Je mag als consument natuurlijk wel op je wettelijk vastgelegde rechten staan!
Om deze zaken hier op het forum te zetten is alleen maar GOED! Andere kitesurfers informeren over  de slechte maar ook positieve kanten van een bepaald produkt is denk ik ook één van goede zaken van dit forum.  ThumpsUp
Ik heb al regelmatig op fora klachten gelezen die, na de nodige "aandacht" op het internet, ineens netjes werden opgelost.
Blijft natuurlijk een feit dat als je je de pleuris hebt gewerkt voor je nieuwe gear hier niet vrolijk van wordt!
Hou ons wel even op de hoogte van de afloop. Succes!!
harryCab

Antwoord #21 Juli 26, 2006, 04:25:53
edit2Rapporteer  
Je zou je rechtsbijstandverzekering in kunnen schakelen. Als jij of je ouders die hebben afgesloten natuurlijk.
Brenkie

Antwoord #22 Juli 26, 2006, 15:30:47
edit2Rapporteer  
BEST klote.

Je kan hem overigens wel met "footpad lijm" plakken, daar plakken ze ook gieken mee.

De meeste surfshops hebben dit wel, het is het BESTe wat er is om het te plakken.

Dit spul zit wel goed vast, en is UV- en waterbestendig.

Succes ermee, en laat even horen hoe het verder afloopt. (voor mij geen best iig)
Merc
Gast
Antwoord #23 Juli 26, 2006, 15:55:53
edit2Rapporteer  
Ik vind het heel vervelend voor je!! Ik geloof dat de lijm voor footpads inderdaad de beste oplossing is!!
Maar iemand die zijn geld verdiend bij een rozenkwkerij had ook een tweedehands als eerste kite kunnen kopen dan was dit minder zuur geweest!!!

Ik krijg mijn waroo vandaag of vrijdag binne!!!   Joepie YeSS Joepie
VincentC

Antwoord #24 Juli 26, 2006, 22:19:57
edit2Rapporteer  
Ik had mijn eerste kite al bij mekaar gewerkt en vond het tijd worden voor een goede set waar ik de komende 2 jaar mee door kon beulen!
Het gaat mij er niet om dat ik een compleet nieuwe bar krijg, maar reparatie zal niet voldoen ivm. materiaal en beschadiging van de griptape en als ik hem gewoon goed gerepareerd krijg ben ik ook al zekersteweten blij! Ga zaterdag naar brouwersdam en dikke k*t dus want voor die tijd is die bar nooit goed en je zal zien dat als ik er zelf aan ga niksten dat ik dan helemaal niks meer aan garantie krijg. Vandaag even een lintje gehaald net als wielrenners hebben en om mijn bar gedaan om verdere beschadiging te voorkomen en dan maar hopen dat mijn bar daarna weer 100% is...

In iedergeval toppie al die reacties, daar kan ik wat mee! ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.