17-7 We have a Winner !!!

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #25 Juli 19, 2011, 13:15:45
edit2Rapporteer  
Goed voorbeeld mannen! Lesgeven in windkracht 7 en buiige regen, leren ze het nou echt nooit........
feddomw
Gast
Antwoord #26 Juli 19, 2011, 13:35:25
edit2Rapporteer  


Je zou bijna als nederlander moeten kuen zeggen jullie zijn in ons land dus hou je maar aan onze regels.

Dat schijnt rascistisch te zijn Thommy.. dat schijnt niet te mogen..... dan word je een racist genoemd.. en dat is natuurlijk heel erg.. ofzo... zeggen ze..
:Z  :Z :Z


Hoezo is dat racistisch? Als ik in belgie ben of frankrijk of duitsland ( waar ik nooit kom) heb ik me toch ook aan de regels van dat land te houden.
Als ik zeg hier mogen geen duitsers komen dan is het racistisch maar als ik zeg hier mogen duitsers komen mits ze zich aan onze regelementen houden dan vind ik daar niks racistisch aan hoor.
Als ik in duitland ben steek ik toch ook niet zomaar een joint op onder het motto i Nederland kan dat ook..
Als ik in frankrijk met 200 km over de snellweg dender en aangehouden word zeg ik toch ook niet ja maar in duitlsand mag dat ook..
Moet gewoon kunnen die regelementen vind ik:D

Ik wist niet dat Duitsers een ras waren? Zo niet, kan het niet racistisch zijn. Wel discriminerend. Maar dat gaat niet op bij regels/wetten toepassen: vrouwe justitie is blind.
Starvin

Berichten: 41
Antwoord #27 Juli 19, 2011, 13:36:27
edit2Rapporteer  
Alsjeblieft niet vergeten dat er ook Duitsers zijn die zich wel aan de regels houden en verantwoordelijk op het water zijn. Ik moet hier helaas vaak lezen hoe erg het met de Duitsers toch is en als er iets mis gaat met een Duitser wordt het gelijk hier gepost.. Maar volgens mij maakt het helemaal niet uit of het een Duitser of Nederlander is. Ongelukken zijn overal hetzelfde. De frustratie daarover moet niet in generaliseringen eindigen...

Maar ik ben er wel mee eens dat Duitsers moeten leren zich aan te passen aan de locale regels. Ook moeten ze naar advies van locals luisteren. De omstandigheden aan de Nederlandse kitespots schillen toch wel !!!!heel erg!!!! van de Duitse meeren. Duitsers die niet van de kust komen zijn meestal windkracht 3 met stop-and-go gewend. Ook als ze al 7 jaar kiten.
Aarzel niet te zeggen dat ze wel gasten in Nederland zijn en jullie met de spot toch meer ervaring hebben.
en ja.. ik ben een Duitser  loser
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #28 Juli 19, 2011, 14:56:11
edit2Rapporteer  
Wat een mongolen op oostvoorne... tijdens de grootste donkere wolk lekker op het water blijven staan:)
Goed voorbeeld... maarja, als je maar geld verdient Wink
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #29 Juli 19, 2011, 15:26:50
edit2Rapporteer  
En jullie dachten een winnaar te hebben? Had ff langsgekomen vandaag op autoplaya... Nee het was geen duitse school... Gewoon NL, 3x raden welke! Ztoten die misschien wel ruim over de 40 kts gingen... Zeker 35+
Noem het beestje maar bij de naam; Kitesurfschool.nl en Skylimit stonden les te geven gistermiddag

Echt niet te geloven! Waar halen ze het lef vandaan om zo om te gaan met iemand anders zijn leven. Als lesser denk je dat de leraar het wel weet, mooi niet dus...
 ThumpDown ThumpDown ThumpDown
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #30 Juli 19, 2011, 15:34:06
edit2Rapporteer  
@ thommy/femdom

sarcasme jongens.. pas et eens toe op andere actuele discussies die toevallig de laatste 10 jaar gaande zijn.. iets met hakbarren.. zucht..

We doen anders wel alsof duitsers iets wereldvreemds zijn. Ik zie geen problemen dat die gasten ook hier les geven. Zou alleen wel fijn zijn dat ze daarbij zich houden aan de geldende regels/consensus  hier. En gewoon niet koste wat het kost voor het geld gaan en lessen geven in situaties dat het eigenlijk gewoon weg niet verstandig is.  

Richtlijnen over lesgeven bestaan er niet. Tot wanneer mag een school een beginner les geven. Mogen ze dat zoals nu volledig zelf bepalen. Of kan er landelijk gezegd worden tot 25 knopen (ofzoiets) mag er LES gegeven worden. (tis dat et ENG dicht bij belgische taferelen komt) Of desnoods plaatselijke regel mbt scholen.

Ik zie Antix altijd netjes van het water gaan. Tot nu toe voorbeeldig wat ze doen.

Maar goed.. zou fijn zijn als iedereen zo'n school er op aan zou kunnen spreken op dat soort situaties.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #31 Juli 19, 2011, 15:59:57
edit2Rapporteer  
Ed. For president!!!! Ron eigenlijk ook!!!
ThommyT

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #32 Juli 19, 2011, 17:03:06
edit2Rapporteer  
@ geronimo, aaah ok tja dat heb je soms met verhalen he dat je het sarcasme er niet echt uit kan halen vandaar mijn serieuse reactie!

Begrijp me trouwens niet verkeerd!! Ik heb helemaal niks tegen duitsers vind het prima dat ze hier komen kite alleen hebben ze wel te luisteren naar de locals. Als ik in duitsland ga kiten en een local zegt tegen mij dat ik gevaarlijk bezig ben uiteraard luister ik naar hem omdat hij mij kan behoeden voor problemen aangezien hij meer ervaring heeft op de spot en beter kan inschatten wat er dus komen gaat.

Ik luister zelf ook goed naar andere. Ben een beginner in het kitesurfen maar als iemand ( met meer ervaring ) tegen mij zegt je kan dit beter anders doen of ik zou hem niet oplaten als ik jou was aangezien je dan vraagt om problemen dan luister ik echt wel hoor.

Wat ik dus bedoel te zeggen is dat er een hoop goede duitsers zijn die goed kunnen kiten alleen er ook een hoop van die gasten zijn die volledig schijt aan je hebben als je zegt dat ze gevaarlijk bezig zijn. Onder het motto waar bemoei jij je mee het is toch mijn leven of niet?
''knapt er iets bij mij als ik dat zie gebeuren ''

''Vlieg dan maar lekker weg'' ironisch
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #33 Juli 19, 2011, 18:25:36
edit2Rapporteer  
Geeft toch weer te denken, EJ! Misschien dat Joggli input kan geven?

wanneer besseffen dit soort scholen nou eens dat met harde wind iedereen kan varen aldan niet VLIEGEN, met alle eventueele gevolgen van dien... met 10 kts leert een leerling veel meer wat kite controle aangaat en kunnen ze fouten maken. zonder al te grote gevolgen.

straks komen ze met het argument... ja maar ze hebben lvl 1 of 2 al gehaald... boeiend!!! je wil toch als instructeur niet verantwoordelijk zijn voor eventueel letsel. en dat ben je. ze vertrouwen op jou!!!
of...ja maar hij trok aan de bar... wtf, door jou stond ie daar!!!!!
laat de leerling zelf maar ontdekken hoe het is om in harde wind te gaan. met zijn eigen materiaal... hang er niet je bedrijfsnaam aan vast. of zie ik het verkeerd... kan ook.
kijk als iemand zijn been breekt of wat dan ook, dan mag dat best, maar dan in zijn eigen tijd.

en niet om het een of ander... er zijn scholen die wel hand in eigen boezem steken... die eieren kiezen voor hun geld...
bikiniisuit
Gast
Antwoord #34 Juli 19, 2011, 21:11:20
edit2Rapporteer  
….mmmm, ik zou mij geen zorgen maken. Ivbm examen volgende maand, heb ik voorzichtig maar de kiteinstructeur polissen doorgenomen, gesproken met 2 kantoren op t gebied v letselschade; op hun advies handboek personenschade besteld, tja….
- Als je bewijst dat er windstoten zijn van 7 BFT;
- Onder de Belgische kite wet geen ongelukken zijn gebeurd;
- Je geen genoegen neemt met de fooi van de verzekeringsmaatschappij;
- Je pakt hier en daar nog jurisprudentie v andere risico sporten (klimmen);
- goed pleidooi voor de rechter en je gaat niet schikken,

Dan zal een cursist in de kreukels een claim kunnen leggen zowel bij kiteschool als instructeur (cursist zal wel academisch denk nivo moeten hebben). Tis gewoon afwachten, gebeurt vanzelf…. 
bikiniisuit
Gast
Antwoord #35 Juli 19, 2011, 21:13:24
edit2Rapporteer  
O en die waiver die de cursist vooraf moet tekenen helpt dan ook geen zak
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #36 Juli 19, 2011, 21:19:17
edit2Rapporteer  
1 Probleem, windstoten meet je niet in beaufort want dat is de gemiddelde windkracht over 10min.... Dus wat is dan de bovengrens?
bikiniisuit
Gast
Antwoord #37 Juli 19, 2011, 21:23:29
edit2Rapporteer  
er geldt vrij bewijs. dus je zult elke windwebsite, waarschuwingen KNMI kunnen gebruiken.

heeft geen zin om die sukkels van verzekeringsagenten te bellen, die willen alleen maar verzekeringen verkopen. Kijk maar wat er nu in t nieuws gebeurt met polissen die winstgaranties van 10% procent beloven. De rechter hanteert een norm: "zorgplicht". Deze zorgplicht geld voor alle beroepsoefenaren en weegt zwaar. Bij kitesurfen zal t discussie worden:
- heeft de cursust bewust t risico aanvaardt;
- weegt de zorgplicht vd leraar zwaarder.
wat denk jij?

bikiniisuit
Gast
Antwoord #38 Juli 19, 2011, 22:41:43
edit2Rapporteer  
tamtiedamtiedam...veel plezier bij t lezen

LJN: AU4042, Hoge Raad , C04/216HR
Arrest van de Hoge Raad: organisator en leider van een skeelercursus is aansprakelijk voor ongeval met dodelijke afloop van een beginnend cursist. Op het deelname formulier stond vermeld: deelname is voor eigen rekening en risico van de cursist. Cursist heeft deze ondertekend.De school heeft verteld dat de cursisten een helm KONDEN pakken. Tja niet gedaan. Cursist valt naar achter op r achterhoofd. Volgende dag was ze door hersenletsel dood.
LJN: BP8101, Rechtbank Middelburg, 69787 / HA ZA 09-534
Ongeval bij strandzeilen. Cursist krijgt van instructeur een helm met een kapotte kinband. Tijdens zeilen krijgt cursist ongeluk, helm vliegt van r kop, giek tegen haar hoofd…
LJN: BD7925, Rechtbank Haarlem, 15/670504-06
Kliminstructeur wordt aansprakelijk gesteld. Kliminstructeur heeft nagelaten bij iedereen zorgvuldig na te kijken of ieder zijn gordel deugdelijk heeft bevestigd. Cursist krijgt zwaar letsel na val
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #39 Juli 19, 2011, 23:41:01
edit2Rapporteer  
@ geronimo, aaah ok tja dat heb je soms met verhalen he dat je het sarcasme er niet echt uit kan halen vandaar mijn serieuse reactie

Wat ik dus bedoel te zeggen is dat er een hoop goede duitsers zijn die goed kunnen kiten alleen er ook een hoop van die gasten zijn die volledig schijt aan je hebben als je zegt dat ze gevaarlijk bezig zijn. Onder het motto waar bemoei jij je mee het is toch mijn leven of niet?
''knapt er iets bij mij als ik dat zie gebeuren ''

''Vlieg dan maar lekker weg'' ironisch

Ok, er zijn zat duitsers die niet willen horen wat er tegen hen wordt gezegd. Maar er zijn ook genoeg nederlandse, vaak jonge, gasten die niet willen luisteren.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #40 Juli 20, 2011, 01:19:53
edit2Rapporteer  
tamtiedamtiedam...veel plezier bij t lezen

LJN: AU4042, Hoge Raad , C04/216HR
Arrest van de Hoge Raad: organisator en leider van een skeelercursus is aansprakelijk voor ongeval met dodelijke afloop van een beginnend cursist. Op het deelname formulier stond vermeld: deelname is voor eigen rekening en risico van de cursist. Cursist heeft deze ondertekend.De school heeft verteld dat de cursisten een helm KONDEN pakken. Tja niet gedaan. Cursist valt naar achter op r achterhoofd. Volgende dag was ze door hersenletsel dood.
LJN: BP8101, Rechtbank Middelburg, 69787 / HA ZA 09-534
Ongeval bij strandzeilen. Cursist krijgt van instructeur een helm met een kapotte kinband. Tijdens zeilen krijgt cursist ongeluk, helm vliegt van r kop, giek tegen haar hoofd…
LJN: BD7925, Rechtbank Haarlem, 15/670504-06
Kliminstructeur wordt aansprakelijk gesteld. Kliminstructeur heeft nagelaten bij iedereen zorgvuldig na te kijken of ieder zijn gordel deugdelijk heeft bevestigd. Cursist krijgt zwaar letsel na val


Ik hoop dat bepaalde scholen hun conclusies trekken... Of iig instructeurs.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #41 Juli 20, 2011, 09:31:23
edit2Rapporteer  
Nee dat doen ze niet. Daarvoor heb je verstand nodig. Meeste denken: WA dekt t. Dus niet.

Wat ik ook mis bij de instructeur polisvoorwaarden is dat r geen rechtsbijstand bij zit. Je zal deze dus apart moeten afsluiten. Verder bestaat in NL geen kitesurf instructeur verzekering. Alle instructeurs zijn dus persoonlijk aansprakelijk. 1 Duitse aanbieder v dit soort verzekeringen hanteert begrippen waarop alleen Duits recht van toepassing is. Dit werkt niet in NL.

Hey @lowietje, kite je toevallig ook in Harlingen?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.