17-7 We have a Winner !!!

Idefixe

Berichten: 8241
Juli 17, 2011, 17:40:50
edit2Rapporteer  
De hoofdprijs van vandaag gaat naar de Duitse kiteschool die @ Mirns , juist op het moment dat alle locals van het water kwamen vanwege een enorm dikke bui, met een hele club scholieren het water op marcheerde.....


Wat een mafketels. Maar goed,  de euries zitten in the pocket  loser
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #1 Juli 17, 2011, 17:42:50
edit2Rapporteer  
Heb je geen lijnensneider Tom?
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #2 Juli 17, 2011, 17:55:28
edit2Rapporteer  
Ja dat was niet te geloven  Shocked
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3 Juli 17, 2011, 17:56:07
edit2Rapporteer  
Ach, het was zo'n idioot schouwspel dat we eigenlijk met z'n allen knalhard stonden te lachen.

Het vervelende is dat we de volgende keer met keiharde wind weer een stel van die beginners hebben met gedrag van : "tijdens de les kon dat toch ook........)
chico

Berichten: 1112
Antwoord #4 Juli 17, 2011, 18:00:43
edit2Rapporteer  
Was vandaag nie echt n dagje voor lesser. Ff n downwinder van Wassenaar naar Noordwijk en heb windkracht 1 tot 7 mee gemaakt. Ook van zonneschijn naar striemende regen. Bizar gewoon.
gerwinhop

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #5 Juli 17, 2011, 19:26:05
edit2Rapporteer  
Was echt heerlijk @mirns. Stond lang te twijfelen tussen mijn 9 en 12. Uiteindelijk de 9 gepakt en heerlijk gevaren. 1530 uur van het water gegaan vanwege geen wind. Een half uurtje later een enorme bui. Zaten die Duitsers daar in?
feddomw
Gast
Antwoord #6 Juli 17, 2011, 20:11:15
edit2Rapporteer  
Was vandaag nie echt n dagje voor lesser. Ff n downwinder van Wassenaar naar Noordwijk en heb windkracht 1 tot 7 mee gemaakt. Ook van zonneschijn naar striemende regen. Bizar gewoon.

Dan heb ik je voorbij zien komen. Ik stond halverwege Wassenaar/Katwijk op de kant met een kite die door zijn lijnen was geklapt NET voor die absurde hoos/windbui.

Alles meegemaakt onderweg. Heerlijk rammen, vloeken op de wind die wegvalt en kite uit de lucht zien vallen. Regen, strak blauw. Absurde dag.

We zijn in Katwijk afgestapt want we hadden een ophaaldienst geregeld en hoefden dus niet door. Mijn 8 was eigenlijk te klein vandaag.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #7 Juli 17, 2011, 21:06:34
edit2Rapporteer  
De hoofdprijs van vandaag gaat naar de Duitse kiteschool die @ Mirns , juist op het moment dat alle locals van het water kwamen vanwege een enorm dikke bui, met een hele club scholieren het water op marcheerde.....


Wat een mafketels. Maar goed,  de euries zitten in the pocket  loser

lol het moet niet gekker worden...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 Juli 17, 2011, 21:23:18
edit2Rapporteer  
Ja het is wel een beetje absurt, later in de dag toen er een hoop mensen weg
waren niet veel gekke dingen meer gezien gelukkig.
conner kite

Geen avatar

Berichten: 170
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #9 Juli 17, 2011, 21:58:07
edit2Rapporteer  
de eerste bui was wel lekker harde wind erin blij dat ik vantevoren mn 7 had gepakt  ThumpsUp
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 Juli 17, 2011, 22:04:03
edit2Rapporteer  
Ik heb even lekker op de kant gewacht, ze hadden onweders voorspeld
dus ik vond het prima.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #11 Juli 18, 2011, 07:30:34
edit2Rapporteer  
Ach Tom afgelopen week nog iets dommer meegemaakt op Workum. Vraagt er een klojo aan mij of ik zijn kite wil oplaten bij de containersurfshop net achter de brug.  schater
Zeg ik tegen hem. Alleen kites oplaten op het strand. Hier laat ik je kite niet op. Hij haalt zijn schouder op en vraagt het aan een ander die het vervolgens gelukkig ook niet doet. Ik zeg tegen hem. 3 jaar geleden is hier ook iemand om het leven gekomen. Omdat niemand zijn kite wou oplaten heeft hij zijn boel gepakt en is richting strand gegaan. Als iemand wel zijn kite daar had op willen laten had ik zijn deflate eruit getrokken.
ThommyT

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #12 Juli 18, 2011, 12:18:20
edit2Rapporteer  
Tja Tom, stond er toen ook al van te kijken op mirns 18/06/2011 met 25/30 knopen en uitschieters naar 30/35 knopen gaan lessen terwijl er net iemand het prikkeldraad in werd gerost ( uiteraard een duitser en vooral niet aan je safety trekken onee stel je voor dat je vlieger kapot gaat ) en later nog een meisje een meter of 2 gelift werd en ja hoor nog geen uurtje later gebeurde hetzelfde weer bij dat meisje. ( volgens mij ook duits, moet haast wel )gelukkig konden beide keren een aantal gasten eraan gaan hangen zodat ze niet weg vloog.

Je zou bijna als nederlander moeten kuen zeggen jullie zijn in ons land dus hou je maar aan onze regels. Wil je het voor de kitesport verbibsen ga dan maar lekker in je eigen land kiten! Boven de 20/25 knopen niet lessen. Doe je dit wel word je vanzelf tegengehouden door Nederlandse kiters. Is het geen optie om te kijken of er bijvoorbeeld borden geplaatst kunnen worden om aan te geven dat je boven de 20/25 knopen niet meer mag lessen.
Zodra leerlingen dit zien en ervoor gewaarschuwd worden krabben ze zich toch ook wel 2x achter hun hoofd voordat ze het water op gaan of niet? ( ik als gezonde Nederlander zou dat iig wel doen )

Ben van mening dat er met harde hand opgetreden moet worden tegen buitenlanders die hier onverantwoord omgaan met hun verantwoordelijkheid. Heel simpel. Kan je deze verantwoordelijkheid niet dragen dan doet iemand anders dat ongevraagd well voor je.

Gr,
Thommy
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #13 Juli 18, 2011, 12:43:37
edit2Rapporteer  
VInd ik eigenlijk een prima plan wat op meer plekken geïmplementeerd mag worden, Thommy!

Toevoeging op borden bij alle kitespots dat lessen boven b.v. 25 knopen onveranwoord zijn. Mag ook bij de NKV op de site.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 Juli 18, 2011, 16:38:36
edit2Rapporteer  
maar tom, nog lekker gekite Grin?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #15 Juli 18, 2011, 17:08:09
edit2Rapporteer  
maar tom, nog lekker gekite Grin?

Op zich was het een topdag: dikke wind en lekker overpowered aan de 11m.
Mirns wordt echter op dit soort dagen voor mij gewoon te druk: teveel gasten die zonder vliegercontrole over het water stuiterden. Het was lastig om een stukje water te vinden waar je een beetje je ding kon doen.......
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #16 Juli 19, 2011, 02:07:44
edit2Rapporteer  


Je zou bijna als nederlander moeten kuen zeggen jullie zijn in ons land dus hou je maar aan onze regels.

Dat schijnt rascistisch te zijn Thommy.. dat schijnt niet te mogen..... dan word je een racist genoemd.. en dat is natuurlijk heel erg.. ofzo... zeggen ze..
:Z  :Z :Z


Mirns is een grote spot maar verzamelplek is maar klein dus veel mensen die toch steeds in dat trechtertje komen. Waar uiteraard de jongens die vrij goed kunnen varen graag voor het strand hun ding willen doen. dus moet je vaak uitwijken voor hun crashes of dat ze gewoon voorbij komen vliegen.  En verder heb je de beginners die gewoon weg nog niet veel controlle hebben die nog eens extra de stress in gejaagd worden door die acrobaatjes naast de drukte die voor ons allemaal best ff lastig is.


Dat met die scholen... daar moet echt een betere oplossing voor komen dat ze er WEL op aangesproken moeten worden. Misschien massaal aanspreken ipv dat onze Warsteiner stambeer daar iedere keer voor moet opdraaien. Zou alleen fijn zijn als je ook een stok had om mee te slaan. of bar..

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17 Juli 19, 2011, 02:20:02
edit2Rapporteer  
En jullie dachten een winnaar te hebben? Had ff langsgekomen vandaag op autoplaya... Nee het was geen duitse school... Gewoon NL, 3x raden welke! Ztoten die misschien wel ruim over de 40 kts gingen... Zeker 35+
feddomw
Gast
Antwoord #18 Juli 19, 2011, 11:33:38
edit2Rapporteer  
Geeft toch weer te denken, EJ! Misschien dat Joggli input kan geven?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #19 Juli 19, 2011, 11:58:17
edit2Rapporteer  
Zou alleen fijn zijn als je ook een stok had om mee te slaan. of bar..

Moet je geen vergunning hebben om les te mogen geven? Als dat wel het geval is (zoals in Zuid-Holland bijv): ziedaar je stok.

Anders proberen een vergunning verplicht te maken via de gemeente en zo een maximum aan het aantal scholen en leraren stellen.
feddomw
Gast
Antwoord #20 Juli 19, 2011, 12:06:45
edit2Rapporteer  
Evan heeft een punt. Wel moet er ook toezicht op worden gehouden anders zinloos, op Playa wordt toch ook veel meer les gegeven dan eigenlijk mag?

Het is trouwens geen provinciale regel volgens mij Evan, elke gemeente mag het zelf bepalen, meestal in de vorm van APV. Ik kan het mis hebben hoor.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #21 Juli 19, 2011, 12:16:59
edit2Rapporteer  
Weet dat het geen provinciale regel is, maar Bdam, Ouddorp, Rockanje, Oostvoorne hebben in ieder geval wel een vergunningplicht en met alle regels van Hoek v Holland - Noorwijk kan ik me niet voorstellen dat daar ook niks over geregeld is (ongeacht het gecontroleerd wordt of niet).
feddomw
Gast
Antwoord #22 Juli 19, 2011, 12:37:14
edit2Rapporteer  
Ik blijf het moeilijk vinden omdat het niet zwart/wit is. Vergunning helemaal goed, maar ik ga mensen die geen vergunning hebben maar wel hun werk goed doen niet in de weg zitten. Omgekeerd zijn er mensen met vergunning die wellicht minder goed bezig zijn.

Het geldt niet alleen voor scholen maar ook voor kiters zelf natuurlijk. Precies zoals jij zegt kan je eigenlijk als niet-lid van een club nauwelijks tussen Hoek en Nerdwijk ergens varen. Maar ik ga echt niet Lauw de deur wijzen als hij bij ons op Wassenaar staat of zo. Dat zou ik daarentegen wel moeten doen met zo'n idioot die met steady 25+ een 12 gaat pompen zoals laatst bij ons. Het was 22 graden, maar meneer had handschoene, schoentjes en een kapje op, lekker een 5/3 aangetrokken en een vestje.

Back on topic, mag ik meedoen voor "the winner" van zondag de 17e?  schater loser
http://www.112bollenstreek.nl/rb/view/965
ThommyT

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #23 Juli 19, 2011, 13:03:34
edit2Rapporteer  


Je zou bijna als nederlander moeten kuen zeggen jullie zijn in ons land dus hou je maar aan onze regels.

Dat schijnt rascistisch te zijn Thommy.. dat schijnt niet te mogen..... dan word je een racist genoemd.. en dat is natuurlijk heel erg.. ofzo... zeggen ze..
:Z  :Z :Z


Hoezo is dat racistisch? Als ik in belgie ben of frankrijk of duitsland ( waar ik nooit kom) heb ik me toch ook aan de regels van dat land te houden.
Als ik zeg hier mogen geen duitsers komen dan is het racistisch maar als ik zeg hier mogen duitsers komen mits ze zich aan onze regelementen houden dan vind ik daar niks racistisch aan hoor.
Als ik in duitland ben steek ik toch ook niet zomaar een joint op onder het motto i Nederland kan dat ook..
Als ik in frankrijk met 200 km over de snellweg dender en aangehouden word zeg ik toch ook niet ja maar in duitlsand mag dat ook..
Moet gewoon kunnen die regelementen vind ik:D
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #24 Juli 19, 2011, 13:11:09
edit2Rapporteer  
En jullie dachten een winnaar te hebben? Had ff langsgekomen vandaag op autoplaya... Nee het was geen duitse school... Gewoon NL, 3x raden welke! Ztoten die misschien wel ruim over de 40 kts gingen... Zeker 35+

Noem het beestje maar bij de naam; Kitesurfschool.nl en Skylimit stonden les te geven gistermiddag
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.