geloof68
|
Verkopen ze nog roll laeshes dan? Ik dacht dat ze daar in 2006 mee gestopt waren in NL.
|
|
|
Morres
|
boardleash moet je NOOIT doen, genoeg over te vinden (ook op dit forum) je krijgt vooral medische foto's..als je begrijp wat ik bedoel.
|
|
|
Kemperman
|
Ga anders de eerste keren varen op Schellinkhout. Daar is het lang ondiep en kan je het bodydraggen rustig oefenen. In ondiep water en zonder golfen zul je veel sneller vooruit gaan.
Voor info over de spot; klik op spots bovenaan de pagina.
Ohja, boardleash NIET doen.
|
|
|
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
Je moet het zo zien. Hoe groot is de kans dat je je board verliest en nooit meer terug vind? Helemaal als er een sticker met naam + telefoon nr opzit... De kans dat dat gebeurt zal zeker niet 1x per sessie zijn. De kans dat je valt en een eindje door de lucht vliegt is 10x per sessie? Dan is de kans dus minimaal 10x groter dat je het board tegen je hoofd krijgt als dat je 'm kwijt raakt... Ik raak 'm dan liever kwijt. Helemaal als ik me bedenk dat het een nieuw board me rond de 350 euro kost... Als ik 'm tegen m'n hoofd krijgt en er voor naar het ziekenhuis moet kost het me 220 euro eigen risico. Waarom zou ik dan voor een voordeel van 130 euro meer risico willen lopen?
|
|
|
Langbeest
|
Helemaal als ik me bedenk dat het een nieuw board me rond de 350 euro kost... Als ik 'm tegen m'n hoofd krijgt en er voor naar het ziekenhuis moet kost het me 220 euro eigen risico. Waarom zou ik dan voor een voordeel van 130 euro meer risico willen lopen?
Rolleash niet doen, maar de uitleg hierboven is iets te kort door de bocht of het moet met humor geschreven zijn.
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Geen boardleash kopen, leer goed/beter bodydraggen zodat je in de toekomst ook in golven van 2-3 mtr. je boardje kan vinden. mij lukt het dus dan kan iedereen het. Tip van de dag: a.s. zaterdag NIET gaan varen want dat is nog veel gevaarlijker dan een rolleash. Ik weet niet of je van plan was om te gaan maar het wordt een veel te harde wind voor beginner. 6-7 bft. te hard voor een 9 mtr./beginner wacht tot de wind weer wat rustiger wordt. wellicht kun je zondagmiddag weer een beetje aanklooien maar zeker niet zaterdag. succes!
|
|
|
Mitchel_12000
|
Hey Maxva,
Het dichtsbijzijnde binnenwater ten opzichte van Castricum is denk ik Schellinkhout. Eigenlijk zijn er niet echt veel kitebare binnenwatertjes bij ons (ik woon zelf in Beverwijk) in de buurt. Met een noord/west windje is ijmuiden overigens ook wel goed te doen voor een beginner, mits je een beetje in de buurt van de kust blijft.
En wat Ron Rodeo zegt. Laat komend weekend schieten. Is geen beginnersweertje, zeker niet met een 9 meter.
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
Helemaal als ik me bedenk dat het een nieuw board me rond de 350 euro kost... Als ik 'm tegen m'n hoofd krijgt en er voor naar het ziekenhuis moet kost het me 220 euro eigen risico. Waarom zou ik dan voor een voordeel van 130 euro meer risico willen lopen?
Rolleash niet doen, maar de uitleg hierboven is iets te kort door de bocht of het moet met humor geschreven zijn.
Het is misschien wat kort door de bocht, maar de essentie is zeker niet humoristisch bedoelt. Zo'n roll leash neem je omdat je bang bent je dure boardje kwijt te raken, maar de kans dat je 'm tegen je harses aan krijgt is veel groter als dat je 'm kwijt raakt + dat dat ook geld kost. Qua veiligheid is het het zeker niet waard, maar financieel ook niet.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Hey Maxva,
Het dichtsbijzijnde binnenwater ten opzichte van Castricum is denk ik Schellinkhout. Eigenlijk zijn er niet echt veel kitebare binnenwatertjes bij ons (ik woon zelf in Beverwijk) in de buurt. Met een noord/west windje is ijmuiden overigens ook wel goed te doen voor een beginner, mits je een beetje in de buurt van de kust blijft.
Het lijkt me dat je met West (zeker als beginner) echt wel in de buurt van de kust blijft....
|
|
|
maxva
Logs: 0 | 10 uur
|
Bedankt voor iedereens reactie! Ik zal zeker geen boardleash gaan gebruiken ;p Ik was zeker niet van plan dit weekend te gaan varen. Er staat wel nog een les gepland voor zaterdag maar als ik het weer bekijk twijfel ik of deze doorgaat.
Is kiten in Castricum aan zee een beetje te doen voor een beginner?
|
|
|
Guus
Geen avatar
|
je kunt ook een go joe kopen, dit is veilig en hiermee is je board nooit uit het zicht
|
|
|
maxva
Logs: 0 | 10 uur
|
Hallo Guus, Daar had ik al van gehoord. T ziet er alleen niet uit Nou maakt dat mij niet zo heel veel uit hoor. Weet jij waar die dingen te koop zijn?
|
|
|
|
Morres
|
Of een zwembandje om je grabhandle doen
|
|
|
ronny
|
Of een oranje fluoriserende spuitbus pakken en hem helemaal oranje spuiten. en niet over je telefoon nummer heen spuiten he hi hi
|
|
|