kite vakantie juni 2013 fuerteventura

rkiefte

Berichten: 12
Logs: 0 | 2 uur
Januari 15, 2013, 23:30:51
edit2Rapporteer  
wij willen aankomende zomer juni 3 weken op vakantie.

hebben fuerteventura in gedachten, maar waar ? en is er in die tijd veel wind en is er verder nog wat leuks te doen daar.

of heeft er iemand een andere goede bestemming met veel wind en waar je ook nog wat leuks kan doen.

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #1 Januari 16, 2013, 06:36:03
edit2Rapporteer  
Tik rechtsboven fuerteventura in,klik op het vergrootglaasje en er gaat een wereld voor je open...
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #2 Januari 16, 2013, 07:37:07
edit2Rapporteer  
Ga lekker naar Cabarete. 3 weken all inn kost je 1400 euro en 99% wind. Tjek dit maar eens.

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=40951.0
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #3 Januari 16, 2013, 12:12:29
edit2Rapporteer  
ik ben vorig jaar naar fuerte geweest 1ste week van juni.

weer 25 graden, water 20 bij benadering uiteraard.

ik heb 7 van de 7 dagen wind gehad 15kn of meer . . .

ik zou naar corralejo gaan in het noorden, vlakbij "flagbeach" en redelijk dichtbij "el cotillo"(golven) Je kan deze plaatsen vinden bij spots hierbovenin de balk.
Bovendien kan je daar best aardig stappen/kroegen.

zeker ook een dagje naar de lagoon gaan (sotavento) in het zuiden, hou in de gaten wanneer die vol en leeg is. Ik vond het een van de mooiste kitespots waar ik ben geweest, wind is wel vlageriger als in het noorden, maar ook harder Smiley maar ik heb me daar niet aan gestoord.

shorty is het prettigst, kan ook zonder maar ik vond dat fris.

veel plezier alvast

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #4 Januari 16, 2013, 13:40:46
edit2Rapporteer  
enige aanvulling op tgroot:
Sotavento is schuin aflandige & vlagerige wind: Als de lagune van Sotavento dus droog staat, moet je op zee. Daar zijn wel Rene Egli's jetski's paraat, maar weet waar je aan begint. Als beginner niet aan te raden als je niet kan hoogte lopen; Daarbij is de wind op zee nog eens sterker is dan op t strand.

juni, juli & augustus staan bekend om de winderige maanden



Helemaal in t zuiden aan de westkant (Cofete) heb je hele mooie brekers maar vaak geen wind

's winters heb je de mooiste golven aan de noordkant (zijn een stuk krachtiger & sneller dan wat we hier in Nederland kennen) maar gemiddeld minder wind dan in de zomer

Stappen is zeekers  in t noorden t beste (Corralejo)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.