Verslag Cabarete

PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Augustus 02, 2011, 14:05:21
edit2Rapporteer  
Verslag Cabarete juni 2011.

Omdat het in 2010 zo goed was bevallen dit jaar nog maar eens naar Cabarete op de Dominicaanse Republiek gegaan. Dit jaar met Arkefly gevlogen. 15 dagen in een All Inn Resort gezeten voor net geen 1000 euri. Goed eten. Resort direct aan het strand waar ook gekite kan worden. Heb in het Viva Wyndam Tangerine resort gezeten. Het eten was in 2010 wel beter als nu. Heb begrepen dat er een nieuwe kok was. Zeker nog in opleiding die vent. Maarja al met al toch goed en lekker gegeten. We zijn op 19 juni vertrokken vanaf Amsterdam. Vlucht is 10 uur en het tijdverschil 6 uur. Temperatuur hele jaar rond de 30 graden. Water temp rond de 28 graden. Beste tijd om te kiten juni/juli/aug. En in deze tijd is het ook nog eens goedkoop.
 
In 2010 van de 21 dagen 20 dagen kunnen kiten van 13.00 uur tot 18:00 uur in 15-23 knopen. In 2010 alleen maar met de F-One Bandit Dos 10m2 gevaren. Ik ben 78 KG en dat was perfect. 2011 was het El Nina jaar. Locals vertelde me dat in El Nina jaren er meer en hardere wind is. Toen ik er was was dat zo. Van de 14 dagen alle dagen kunnen kiten in 15-28 knopen. Wind ging dit jaar al om 10:30uur aan en ging door tot 19:00uur door. In 2011 was het aanzienlijk rustiger (resessie?) op het water. Er is niet 1 dag geweest dat er meer als 50 man op het water waren op Bozo beach.
Je hebt in Cabarete 3 stranden waar je kan kiten.
Cabarete bay. Niet heen gaan. Veel windsmurfers vlagerige en minder wind en heel erg choppy.
Bozo Beach. Ligt voor het resort waar ik zat. Beetje choppy. Niet druk.
Kitebeach. Lekker vlak water maar drukker.
Verder kan je nog naar Encuerto gaan. Ligt 5 km verder en daar is het helemaal rustig. Hier heb je soms behoorlijke golven.
Verder heb je 500-800 meter uit de kust diverse riffen waar prachtige golven zijn.
Het water in en om Cabarete is zeer schoon. Geen troep in het water en ook geen zeewier of andere rotzooi. Geen vissen. Geen kwallen. Geen kokosnoten die er ronddrijven. Het enige wat je af en toe tegenkomt is een schilpad van 30-50cm. Dit is een geweldig gezicht. Je komt aanvaren hij kiekt oe al an. En duikt weer met zijn kop onder water.
Het dorp Cabarete is ’s avond in de periode juni/juli niet erg druk. Er zijn diverse tenten op het strand waar je heerlijk kan eten en chillen. PKRA is er ook in juni behalve in 2011.  Ik heb dit jaar verder niks gedaan wat betreft excursies o.i.d. In 2011 wel naar de 27 watervallen geweest wat heel erg mooi is. Al met al een super 2 weken gehad daar in Cabarete. Heerlijk in je boxer kiten in lekker pis lauw water. Heb mijn kite daar nog in een palmboom geparkeerd. Een scheur van 1,5 meter erin. Direct naar de naaister gebracht en de volgende dag was het weer klaar en nog heel professioneel gerepareerd ook.

Geloof Windfinder en Windguru niet. Bij deze moet je er 5 knopen bij optellen want de wind wordt nog eens thermisch versterkt. Deze site heeft het vaak bij het juiste eind. http://www.kitexcite.com/new-wind-forecast/
 
foto 1 Tuin in het resort.
 
Foto 2 Op de grens van Cabarete bay en Bozo beach
 
 Foto 3 Bozo beach direct voor het resort
 
 Foto 4 Zwembad van resort
 
 Fota 5Rabobank nieuwe stijl.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Augustus 02, 2011, 21:31:24
edit2Rapporteer  
Wow, top verslag
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #2 Augustus 03, 2011, 09:43:49
edit2Rapporteer  
Toppie Taco.
Wanneer gaan we Huh Huh Huh
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #3 Augustus 03, 2011, 09:48:48
edit2Rapporteer  
Cabarete was super John. Maar ga er niet nog 1x naar toe. 2 keer is mooi geweest. Frank en ik hadden het er al over om sep/okt/nov naar Brazil of Mauritius te gaan. Nemen we allemaal de vrouw mee. Wij lekker kiten. Vrouwen lekker sjoppen.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #4 Augustus 03, 2011, 12:55:19
edit2Rapporteer  
Cabarete was super John. Maar ga er niet nog 1x naar toe. 2 keer is mooi geweest. Frank en ik hadden het er al over om sep/okt/nov naar Brazil of Mauritius te gaan. Nemen we allemaal de vrouw mee. Wij lekker kiten. Vrouwen lekker sjoppen.
Haha dat heb ik nu ook op de planning staan gezellig........Mauritius
kiterunner

Berichten: 74
Antwoord #5 Augustus 12, 2011, 21:56:15
edit2Rapporteer  
Leuk verslag, toevallig ga ik a.s zondag 14 augustus ook naar cabarete en naar hetzelfde hotel. Ik neem mijn 9 en 12 m2 mee.

Ik ben echt benieuwd hoe het daar zal bevallen.
Als ik terug ben zal ik mijn bevindingen ook hier vermelden.

Groeten: Kiterunner

Naishie

Berichten: 383
Antwoord #6 Augustus 13, 2011, 15:59:08
edit2Rapporteer  
Naar aanleiding van dit verslag ook geboekt op 2 oktober voor 9 dagen!
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #7 Augustus 15, 2011, 12:46:58
edit2Rapporteer  
Naar aanleiding van dit verslag ook geboekt op 2 oktober voor 9 dagen!

Oktober is niet de beste tijd om te gaan. Als je pech hebt regen en veel minder wind. Beste tjd is juni - juli- augustus.
kiterunner

Berichten: 74
Antwoord #8 September 01, 2011, 14:48:21
edit2Rapporteer  
Ben net terug van 2 weken cabarete en ook in hetzelfde hotel: Viva Wyndham Tangerine geweest.

Alles wat Pie No reeds eerder heeft beschreven klopt inderdaad.
Met name  het rif op 500 m uit de kust is een paradijs, terwijl je in de lucht hangt zie je daar de waterschildpadden onder je door zwemmen. Soms zie je ze ook naast je zwemmen en dan duiken ze na enkele seconden weer weg.
Ik had alleen de pech dat na 3 dagen de orkaan Irene bij ons langskwam, dat kost al gauw 4 dagen dat je niet kan kiten. De wind is dan erg instabiel en varieert van 8 tot 28 knopen. Je ziet de kites dan regelmatig uit de lucht vallen.
Als alternatief heb ik een paar dagen met de hoby-cat van het hotel gevaren, deze is gratis.

Het Hotel is letterlijk aan het strand gelegen en je kan je kitspullen prima schoonspoelen onder de douches bij het zwembad. Het ziet er leuk uit als alle gear uitgestald staat onder de palmbomen van het hotel.
Kamer en eten zijn goed, animatieteam en bedienend personeel verdienen een pluim.
alleen tijdens de weekenden als de lokale (dominicaanse) bevolking komt logeren is de rust ver te zoeken. van 23:00 uur tot 04:00 uur is er veel herrie op de gangen in de hotels, 2 x werd bij ons in het gebouw het brandalarm voor de grap geactiveerd. Dit heeft ons 4 slapeloze nachten opgeleverd wat extra vervelend is als je de volgende morgen om 07:00 uur wordt opgehaal voor een excursie. Oordoppen zijn dan geen overbodige luxe.

Voor kiters is het hotel een uitstekende keuze en als de orkanen wegblijven is het nabijgelegen rif een must om naar toe te varen. Dat is echter alleen toevertrouwd aan ervaren kiters omdat er in de hele omgeving geen reddingsdienst aanwezig is. in uiterste nood kan iemand vanaf de kant met een kajak van het hotel de kiter in nood helpen. Ik heb zelf  2 fransen met een kajak bij het rif opgehaald omdat hun kite stuk was.

Groeten: Kiterunner




Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 September 01, 2011, 14:54:43
edit2Rapporteer  
Jammer dat veel mooie spots op de wereld zover uit de kust liggen. Op Bali bij Sanur ligt het rif zelfs 1100m uit de kust, en is een waar paradijs. Maar o wee als er wat gebeurd daar...

Voer daar niet echt prettig rond (samengeknepen billen Tongue)
Derk

Berichten: 80
Antwoord #10 December 26, 2012, 14:35:16
edit2Rapporteer  
Hoi Pieno,

Mooi verslag en ik sta op het punt om te boeken voor juli 2013. Met mijn vrouw, zoon van 13 en dochter van 15. Ik heb een paar vraagjes aan je mogelijk dat je hier nog antwoord op hebt:

  • Kun je terplaatse spullen huren of is meenemen beter, kun je dan je spullen ergens kwijt, of op je kamer bergen ?
    Hoe waren de kamers, goede bedden en schoon ?
    kun je op het strand bij het resort direct je kite oplaten en is er wat toezicht of is het redt jezelf
    Is het voor mijn dochter die dit jaar voor het 2e jaar kite ook een beetje te doen, beetje sta bereik daar of gelijk diep
    Is er ook nog een beetje vertier in de buurt (voor de kids dan he, ik hoop helemaal gesloopt te zijn door het kiten he..)
Alvast heel erg bedankt voor je moeite !

Groetjes Derk
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #11 December 26, 2012, 15:25:33
edit2Rapporteer  
Hallo Derk,

Ik ben begin 2011 ook in dit hotel geweest en heb een aantal antwoorden op je vragen:

- Naast het hotel zit een kiteschool die gesponsord wordt door STARKITES. Ik vermoed dat je hier kan huren. Zelf geef ik de voorkeur aan eigen spullen meenemen. Deze kan je prima kwijt op je hotelkamer en/of balkon.

- De kamers waren redelijk goed schoon. Wel alweer lichtelijk gedateerd. Bedden prima te doen.

- Je kan bij het resort je kite oplaten. In principe is het red jezelf, maar je zal merken dat de medekiters niet schromen om te helpen waar nodig. Bij mij was er zelfs een local die voor een drankje mijn kite elke dag oppompte en hielp met oplaten en landen.

- Voor een beginnende kiter is het denk ik vrij lastig om de zee in te gaan. De golfen zijn niet superhoog, maar vrij krachtig en slaan op sommige tijden van de dag op het strand neer. Het is vrijwel gelijk diep. Daarnaast kiten alle locals vrij dicht op het strand waardoor je hinder kan ondervinden van loopende of neerploffende kites. Mij leek het af en toe dat ze expres dicht langs je gaan.

Als je eenmaal een tiental meter de zee in bent is het goed te doen, behalve dan dat het vrij choppie is tot 500 m uit de kust waar je prachtige 2-3 meter hoge golven hebt. Ik heb daar tussen de golven een van mn mooiste kitesessies gehad in mijn leven!

- Voor kids is er elke avond een animatieteam die een weekprogramma afwerkt. Op het strand ook genoeg te regelen qua excursies etc. Je zal merken dat je vaak genoeg aangesproken wordt door locals om iets te ondernemen of te kopen.

Veel plezier!
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #12 December 26, 2012, 21:20:03
edit2Rapporteer  
Je zoon een lesje laten nemen bij Susi, vind jij vast ook leuk Wink
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #13 Juli 12, 2016, 17:46:54
edit2Rapporteer  
In Augustus wil ik 3 weken heen, zijn er nog liefhebbers of meer tips.

Wie heeft ervaring met http://www.cabaretesurfcamp.com/ vwb verblijf Cottage standard
(with bathroom) en de kite lessen. Of kiteclubcabarete.com standard room
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.