I want to thank everyone for his opinion. It reflects your understanding of kitesurfing. Hallo. Ik wil graag iedereen bedanken die zijn mening heeft durven geven. Leuk om t kennis nivo van jullie te lezen.
Hi Rick. Welcome to Kitehigh and thanks for your opinion. For a 1st post a high wow factor! As you stress out, rules are very important but common sense lifted in to a professional level is even more important. This is what I learned these past years from your writings.Hi Rick. Welkom bij kitehigh, top dat je ook je mening hebt gegeven. Voor een 1e post heeft dit een hoge wow factor. Zoals je uiteenzet, regels zijn belangrijk, maar gezond verstand omhoog getrokken naar een professioneel nivo, is zo niet nog belangrijker. Dit is iets wat ik de afgelopen jaren uit jouw stukken heb geleerd, begrepen.
(attempt to translate bold part) "Poging" tot vertaling v vet gedrukte stuk v Rickl:
Hij verwijst naar Colregs. Colregs betekent “regels om botsingen te vermijden”. Bron:
http://www.collisionregs.com/Collregs.html. Dit is een document oorspronkelijk uit 1781, dat door de jaren gewijzigd is en mede “vertrekpunt” is geweest voor huidige regelgeving, waar dan ook.
In artikel 12 staat dat:
a. Wanneer 2 zeil vaartuigen elkaar naderen, zal teneinde een mogelijke aanvaring te voorkomen, 1 van hen moeten wijken:
(1) Wanneer ze allebei de wind van de andere kant krijgen, zal het vaartuig dat de wind op bakboordzijde heeft moeten wijken voor de ander etc…
Het is voor mij helder wie de fout maakte en wie fout reageerde.
Maar, voel vrij om n andere mening of aanvulling/betere vertaling te geven