Tarifa; 1 september tot met 14 september

Vince039

Berichten: 10
Logs: 0 | 106 uur
Juli 18, 2011, 10:57:05
edit2Rapporteer  
1 September vertrekken we met een groep van 6 personen naar Tarifa.
Hiervan zullen er 4 kitesurfen, 2 beginners en 2 gevorderde, en 2 om onze kites te landen en te launchen en een beetje mooi zijn op het strand.
We zullen vanaf Eindhoven vliegen naar Malaga. Snurklocatie is in de hand.

We hebben al wat research gedaan naar uiteenlopende zaken, maar we wilde even kijken of mensen die er al eens zijn geweest tip en tools konden geven. Dit gaat met betrekking op de volgende zaken.

- Vervoer van en naar Tarifa vanaf Malaga.
- Kitespots.
- Do's en dont's op de spots of Tarifa zelf.
- equipment, wat wel en wat niet meenemen.
- En misschien wel dingen waar je normaal nooit aan zou denken, maar wel handig kan zijn.

Ik spiek al een tijdje van de zijlijn mee op KH, nu toch maar lid geworden, ik weet dat er veel ervaring aanwezig is dus hoop op goede betrouwbare info.

Alvast vriendelijk bedankt,
Groeten Vince


CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #1 Juli 18, 2011, 21:14:35
edit2Rapporteer  
Vervoer kan je beter een auto huren, malaga naar tarifa is meen ik 2 uur rijden, Ter plekke is het ook wel relaxt om een auto bij de hand te hebben. is de wind op Tarifa aflandig kan je altijd nog naar Algaciras knallen. Taxi is dat net te ver...

Tarifa is 1 grote spot, en algaciras zijn nog 2 kleine spots

Do's: keihard knallen, en de surf kebab
Dont's: geen id?

zou alles meenemen, t kan relaxt tot knetterhard waaien

Veel plezier daar man!
mars25

Berichten: 28
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #2 Juli 18, 2011, 22:44:56
edit2Rapporteer  
Je kan idd beter een auto huren. zeker als je in tarifa slaapt.
Ik had een rental net 100 meter buiten het vliegveld en was er goed (nieuwe auto) en heel goedkoop.
Er zitten genoeg kite shops in tarifa om nog spullen te halen.
Ik ben er vorig september geweest. Vaak aflandige wind maar daar kun je een kaart voor een rescue boot voor kopen als je niet meer terug kan. Verder erg druk. Soms leek het wel file kiten. Vooral in het begin.
Het barst er van de kitescholen de ene wat relaxter dan de andere dus dat moet je ff goed checken.
Er zijn leuke barretjes aan het strand. Kite spots zijn niet te missen! Bij een beetje wind zie je de lucht vol kites.

veel plezier
arco

Berichten: 32
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #3 Juli 18, 2011, 23:14:35
edit2Rapporteer  
Ik zat net ook nog even te kijken voor Tarifa voor begin september.
Zie dat de prijzen aardig dalen na aug. Wie weet komen we jullie tegen
Groet en veel plezier alvast
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 Juli 19, 2011, 02:55:58
edit2Rapporteer  

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=40040.0

VOOR WIE: groepen, singles, gezinnen, pro’s, iedereen
SFEER:erg bang dat t net zo plat en vulgair was als Egypte, maar t lijkt meer op Cumbuco, in mei top bestemming, mellow sfeertje
BESTE PERIODE: hele jaar door is r wind, nov= minste wind

WAT KOST T: Vueling vliegretour E 130 Malaga, verblijf in hotel ong E 20/nacht, op de camping nog goedkoper> beste camping Camping Paloma omdat ze pal op t kitestrand zitten bij Las Dunas. Benzine is 0,35 cent goedkoper dan in NL Dagelijkse boodschappen in Tarifa zijn iets duurder dan bij ons. Uit eten is goedkoper (3 tapas E 9), koffie 1E, biertje 1E, ijs 1,50E. kitespullen en kite kleding afgrijselijk duur. Huur ve kite E 25. Ik was v 1 week vliegticket, auto, verblijf E 400 kwijt.
VERVOER: Malaga is vliegbestemming. Trein en fiets is no go, bus komt elke 1,5 uur langs de campings. Echt allerbeste is huurauto.
BOOT MAROCCO: frs.com en comarit. Retourtje: E 66.
WARM WATER:pas vanaf mei (nog wel 2/3 of shorty)
KLEUR WATER: azul blauw, niet echt transparant
STROMING: op sommige stranden is deze extreem sterk, rondvragen

STRANDEN: Punta Paloma: veel steentjes, Las Dunas: hier zitten veel campings, mooi breed zandstrand en veel ruimte, op t strand zit slechts 1 kleine kite,windsurf,sup school: Volare, daarnaast barak waar je drankjes kunt bestellen. Meeste kitescholen geven hier les. Valdevaqueros: lang aansluitend breed zandstrand, bij Levante zie je idioten hier off shore kiten. Bij dit strand Hotel Hurricane, Club Med etc. Geteras: dit strand zit bij Algeciras, 20 min rijden v Tarifa. Je gaat hier naar toe als t de Levante > 45 knopen waait. Hier is t dan bijna windstil door de rots v Gibraltar. Deels zandstrand, sterke stroming, surfers. Wil je bij een sterke Levante meer wind dan in Geteras dan ga je naar Palmones, Noordwaarts.

NIET KITERS: shop till you drop in Algeciras of Tanger, nachtleven, paardrijden, fietstochten (hele streek is beschermd natuurgebied), Cadiz is bweeh, onderweg wel waanzinnige bergdorpjes.

WIND
Levante (Oost) = waanzinnig! Je kunt windfinder en windguru bij de vuilnis smijten want er klopt geen ruk van. Je hebt helemaal niets aan windwebsites. Of zoals de locals zeggen, alleen de richting is relevant. Als guru 8 knopen zegt, dan waait t met Levante 25-30 knopen en kun je met je kleinste kite wegvaren. Zegt guru 18 knopen (groen vakje) tel daar dan 15 knopen bij op, je zit dan > 33 knopen etc. Mannen varen allemaal met n 5 meter. Ik ben 2x met mn 6 mtr vh strand gehaald.. Gust is anders dan bij ons. Kan gemiddeld 20 knopen waaien met gust is dan 40, je bent voortdurend met je bar aan t schuiven. Heb zitharnas moeten kopen omdat i k niet bij depower punt kwam.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #5 Juli 19, 2011, 02:57:53
edit2Rapporteer  
Ik zat net ook nog even te kijken voor Tarifa voor begin september.
Zie dat de prijzen aardig dalen na aug. Wie weet komen we jullie tegen
Groet en veel plezier alvast


http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=39274.0

Intresse ????
Vince039

Berichten: 10
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #6 Juli 19, 2011, 22:30:00
edit2Rapporteer  
Kijk eens aan, al lekker veel leesvoer!!!

Bedankt aan de mensen die de moeite tot nu toe hebben genomen de info te delen!!

Vriendelijke groeten,

Vince
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.