Cabrinha Crossbow model 2007

OandO

Geen avatar

Berichten: 147
Augustus 17, 2015, 14:37:34
edit2Rapporteer  
Ik heb een Cabrinha Crossbow 2007 een nieuw leven ingeblazen door de geplofte LE te herstellen. Blijkt alleen dat je  bij deze kite een bar met katrolletjes moet hebben. Weet iemand toevallig of deze kite ook op een andere manier te vliegen is, bijvoorbeeld 4 of 5 lijns.

B.v.d. Martin
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #1 Augustus 17, 2015, 18:01:41
edit2Rapporteer  
Marc zal straks vast reageren hoe je hem om kan bouwen naar een gewone 4 lijn.
Als je geen geduld hebt zoeken naar 2:1 ombouwen naar 1:1. Daar moet een topic van op KiteHigh staan
OandO

Geen avatar

Berichten: 147
Antwoord #2 Augustus 17, 2015, 18:45:58
edit2Rapporteer  
oké bedankt al vast, ik zoek even en als ik niets vind dan wacht ik de reacties af Wink
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Augustus 18, 2015, 22:47:42
edit2Rapporteer  
Dit is het bewuste topic, ik zal even de foto's opzoeken want die zijn verloren gegaan online.

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=37331.0
OandO

Geen avatar

Berichten: 147
Antwoord #4 Augustus 19, 2015, 16:27:51
edit2Rapporteer  
Hallo Marc, bedankt voor je reactie .

Nu is deze ombouw volgens mij gebaseerd op het ombouwen met gebruik van de originele xbow bar. Kan ik dit ook met bijvoorbeeld met een oude naishbar realiseren?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Augustus 19, 2015, 17:50:38
edit2Rapporteer  
Belangrijkste punt van de ombouw is om de bridle van de kite geschikt te maken voor een bar zonder katrollen. Zonder aanpassing depowert en stuurt hij maar de helft als je hem op een normale bar zou vliegen.
D-ice

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #6 Augustus 20, 2015, 08:01:15
edit2Rapporteer  
De vraag is waarom een Cabrinha Crossbow 2007 nieuw leven inblazen....
OandO

Geen avatar

Berichten: 147
Antwoord #7 Augustus 24, 2015, 20:33:01
edit2Rapporteer  
Even voor de mensen die vinden dat deze kite het niet meer waard is om te vliegen Smiley Ik ben niet meer piep jong en wil alleen maar een beetje rakjes varen, zonder spectaculaire moves etc... Ik denk dat deze kite dan ruim voldoende is voor mij Wink

Als ik het goed begrijp kun je dus met de standaard bridle wel varen maar nemen de depower en de stuureigenschappen wat af. Maar heb je daar ook veel last van als je alleen maar een beetje relaxt (zeker niet over powerd) wilt varen?

Kan ik deze kite ook voorzien van een vijfde lijn voor de safety en het makkelijk relaunchen?

En dan nog het afstellen van de stopperbal op de 5de lijn voor het wel/niet boven het water blijven zweven van de kite na het bedienen van QR. Zou je de positie van de stopperbal kunnen bepalen door je leash aan de grond te verankeren, de kite op zijn rug te leggen en vervolgens de bar langs de gespannen 5de lijn richting leash te bewegen. Op het moment dat de kite van de grond komt heb je de stopperbalpositie  te pakken.  Klopt dit een beetje???

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #8 Augustus 24, 2015, 23:38:08
edit2Rapporteer  
'Een beetje' moet je vertalen naar 'de helft' bij het varen met bar zonder 2:1 katrollen. Of dat lekker vaart zul je inderdaad met weinig wind moeten uitproberen en 5fth is prima voor extra safety. Relaunch zal door de shape redelijk makkelijk zijn zonder 5fth.
OandO

Geen avatar

Berichten: 147
Antwoord #9 Augustus 25, 2015, 10:44:00
edit2Rapporteer  
'Een beetje' moet je vertalen naar 'de helft' bij het varen met bar zonder 2:1 katrollen. Of dat lekker vaart zul je inderdaad met weinig wind moeten uitproberen en 5fth is prima voor extra safety. Relaunch zal door de shape redelijk makkelijk zijn zonder 5fth.


Ik ga het proberen, bedankt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.