Raven 1 vs Raven 2 vs Rhino 6, update 2, Torch 2!!

slufterhufters.com

Antwoord #25 September 27, 2005, 15:32:08
edit2Rapporteer  
idd heb ik een tijdje terug al geplaatst.
xray

Antwoord #26 September 28, 2005, 21:10:58
edit2Rapporteer  
OK dan, vandaag ff op de homespot gevaren, Hierden in mijn geval.

Tot de beschikking lag de Torch 2 14m en de Raven 2 12m. De laatste in dit geval met 27m lijnen in tegenstelling tot de 24m van zondag, om een wat eerlijker vergelijk met de Raven 1 te krijgen.

Eerst met de Torch 2 gevaren. 14m, 24 meter lijnen en 20 inch 2006 bar.
Dit is dus echt een kite waar niemand iets fout mee kan doen, wat een ongelovelijk makkelijke en lekkere kite. Kiteloops zijn eigenlijk te makkelijk (afhankelijk van hoe je ze uitvoert uiteraard!) zo makkelijk en snel draait de kite, de kite geeft relatief weinig horizontale versnelling. De kite is verder stabiel, direct maar niet te en heerlijk eenvoudig. Bardruk is precies goed zodat je veel feedback hebt maar toch niet zwaar hoeft te trekken. Springen en hangtime zijn OK maar persoonlijk vind ik de Ravens beter, je moet de bar een beetje aangetrokken houden voor betere hangtime. Unhooked nog ff paar dingen geprobeerd (ben er nog niet zo goed in, raileys en zo) en ook daar hetzelfde beeld,  makkelijk, goede pop en stabiel, bar is erg makkelijk weer in te haken en je trekt de kite vrij makkelijk naar je toe. Depower was ook prima, low-end zou wat mij betreft nog iets beter kunnen, maar op zich niet slecht.

Kortom een erg gemakkelijke kite, kind kan de was doen (zonder dat de was van kleur verschiet)!

Daarna nog even met Raven 2 maar dan met 27 meter lijnen op een 20 inch bar.
Duidelijkste verschil met 24m is dat hij iets minder direct erdoor wordt en iets minder snel draait. Nog steeds directer en sneller dan Raven 1 overigens. Hang-time was wel veel beter en goed gepowered waren de sprongen weer ouderwets hoog en lang. Voor de rest is het grote verschil met zowel de Raven 1 als de Torch 2 14 dat de Raven 2 meer bite (lees agressiever, meer power) heeft, iets meer voor de gevorderde kiter wat dat betreft. Depower nog steeds goed en stabiliteit ook perfect voor elkaar. Low-end is absoluut beter geworden.

Ging unhooked door het vele vertrouwen in de kite maar eens nieuwe dingen proberen, downloop railey. Dat werd dus een dubbele downloop railey into crash, kite draait snel dus.
Viel mij ook op bij vanuit switch unhooked achter je rug overpakken doordraaien, Raven 1 kun je dan niet zo snel teveel sturen, Raven 2 wel maar zonder gevolgen want zelfs als hij loopt voelt ie stabiel aan.

Tot slot ben ik een echte fan geworden van de nieuwe bar. Helemaal top. Unhooked veel makkelijker inhaken door grotere loop en het feit dat hij heel mooi open tegen de bar aanstaat. Bij ingehaakt kiteloop kun je de bar door het grotere oog waar de depowerlijn doorloopt ook veel beter aantrekken. Tot slot is de safety echt aanmerkelijk verbeterd.

Dat was hem weer!

MakMan

Antwoord #27 September 28, 2005, 22:40:18
edit2Rapporteer  
Fotootjes van de nieuwe kites?
xray

Antwoord #28 September 28, 2005, 22:48:42
edit2Rapporteer  
Komen morgen!
Naish........what else???

Antwoord #29 September 28, 2005, 23:57:06
edit2Rapporteer  
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOhhhh wanneer komen ze nou??????
wouterb

Antwoord #30 September 29, 2005, 08:42:27
edit2Rapporteer  
Het is nu morgen!!! pic's please....
slufterhufters.com

Antwoord #31 September 29, 2005, 08:51:30
edit2Rapporteer  
Uit de geruchtenmachine hoorde ik dat er een hele grote container bij Kubus voor de deur stond, iedergeval zaten er kleinere maten Torch II in, zouden er ook Raafjes II in zitten ??.
xray

Antwoord #32 September 29, 2005, 09:09:46
edit2Rapporteer  
Paar honderd kites hoorde ik zelfs!
KiteDemon

Antwoord #33 September 29, 2005, 13:46:40
edit2Rapporteer  
Ahhh....eindelijk!! (vaar net ruim een half jaar met mijn Ravens1...)
Nu nog een leuk kleurtje uitkiezen voor mijn set. Oranje/grijs of geel/grijs lijkt me wel wat.
Jammer dat de kleurcombo´s nog niet te zien zijn op de Naishsite.
Maar je hebt ons wel weer f@#cking lekker zitten maken Ray.....
xray

Antwoord #34 September 29, 2005, 13:59:00
edit2Rapporteer  
Sorry! ;-)
xray

Antwoord #35 September 29, 2005, 19:07:20
edit2Rapporteer  
OK dan, vandaag weer gevaren met de 12 Raven 2 met 20' bar en 27mtr lijnen.
Wat meer wind dan gisteren en cker wat onstuimiger. Spot was Horst deze keer.
Dusssss, met meer power springt elke kite goed maar pfff Raven 2 doet niet onder voor Raven 1. Hoog en lang, errug lekker, categorie dubbel masthoog, gasten op de kant viel het op. Draait echt sneller dus durfde wat meer gepowerde kiteloops te doen, heerlijk. Hij is cker directer en dus voel je vlagen wat meer maar hij is superstabiel en gaat gewoon verder naar voren in het windvenster. Kan niet wachten tot ik mij eigen heb!
gary d

Antwoord #36 September 29, 2005, 19:49:39
edit2Rapporteer  
iemand die al vabn zn raven 8/9 af moet ?
voor een mooi prijsje uiteraard Smiley !

mail me dan ff aub

gerritroc@hotmail.com
slufterhufters.com

Antwoord #37 September 29, 2005, 20:05:57
edit2Rapporteer  
The Raven has landed...........

Binnenkort in de winkels.....
xray

Antwoord #38 September 29, 2005, 20:10:35
edit2Rapporteer  
Whoeaaaaa! Morgen!!!!!
KiteDemon

Antwoord #39 September 29, 2005, 20:39:12
edit2Rapporteer  
X4 powerrrr met verbeterde Ravenhandling en controle....oeioejoei.... Joepie
Wat maakt Naish toch altijd weer mega leuk speelgoed....en de sint is lekker vroeg dit jaar...
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #40 September 29, 2005, 20:45:10
edit2Rapporteer  
iemand die al vabn zn raven 8/9 af moet ?
voor een mooi prijsje uiteraard Smiley !

mail me dan ff aub

gerritroc@hotmail.com

Ask rutger
Brenkie

Antwoord #41 September 29, 2005, 23:01:39
edit2Rapporteer  
Dan hebben de nr 1 brands (ieder zijn eigen) toch goed hun best gedaan.

Toch wacht ik nog ff tot het voorjaar met het oog op de ontwikkelingen van de BOW / SLE kite's.
xray

Antwoord #42 September 29, 2005, 23:32:07
edit2Rapporteer  
Hmm, was vandaag op Horst nog iemand aan het varen met een Crossbow. Draait lekker snel en prima hangtime maar qua hoogte sprong ik hem er dik uit!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.