Kiteboarden vs. Sex

Poll
Vraag: Kies jij voor een nachtje sex met je droomvrouw of voor een keer kiten in perfecte omstandigheden waar je maar wil?
Sex met de droomvrouw
Kiten in perfecte omstandigheden

Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
September 28, 2005, 13:16:06
edit2Rapporteer  
Tja, Onderstaand krantenartikel zegt genoeg  (sealedlips_kitesmiley)  (kiss_kitesmiley)

Kitesurfers riskeren hun leven om te vliegen

Waaghalzen die kitesurfen, laten zich terwijl ze surfen door een immense vlieger de lucht in trekken. Volgens enthousiastelingen is de extreme sport opwindender dan seks, maar de overweldigende kracht van de wind zorgt ook voor dodelijk gevaarlijke avonturen.

In Kaapstad, Zuid-Afrika, ondervond Douglas Jenman de risico's van kitesurfen aan den lijve toen een windvlaag hem tegen een muur deed knallen. Hij brak beenderen in zijn voeten en benen, en zijn wervelkolom werd samengedrukt. ,,Het was heel angstaanjagend'', zegt Jenman. ,,Het stuk land waarop ik terechtkwam, lag vol steen, en op de muren zaten tien centimeter lange nagels. Ik had geen adem meer, en ik hoor nog altijd de klap en het gekraak toen ik tegen de muur terechtkwam.''

Kitesurfen - of kiteboarden - vermengt elementen van surfen, windsurfen en vliegeren, en is de voorbije vijf jaren snel gegroeid. Zelfs presidentskandidaat John Kerry houdt van kitesurfen, tot grote consternatie van zijn vrouw, Teresa Heinz Kerry.

Op de golven van de Grote Oceaan halen kitesurfers uit de streek rond San Fransisco het beste uit de kracht van het water en de wind. Sommigen springen tot negen meter hoog en blijven tientallen seconden door de lucht zweven. Als de wind de surfers voorttrekt en optilt, gaat er een overweldigende opstoot van opwinding door hen heen.

,,Als je de meeste kiteboarders de keuze zou laten tussen een nacht met de vrouw van hun dromen en een perfecte kiteboardsessie, in de ideale omstandigheden, met hun beste vrienden, dan zou 99 procent voor het tweede kiezen'', zegt Laurel Eastman, 26, hoofd van een kitesurfschool in de Dominicaanse Republiek. ,,Het is een onvoorstelbaar plezier om boven de zee als een vogel mee te vliegen op de wind.''

Twee Franse broers namen in 1984 een patent op een eerste ontwerp om te kitesurfen. Maar pas sinds de vliegers onderdelen hebben die met lucht worden opgevuld, is de sport populair geworden. Twee tot vier snoeren verbinden de surfers met de C-vormige vliegers die zes tot twintig meter groot kunnen zijn. Met een staaf die aan de snoeren is verbonden, kunnen de surfers de richting en de kracht van de vlieger bijsturen.

Het grootste gevaar is dat plotse hevige windvlagen surfers ongecontroleerd door de lucht kunnen doen slingeren. Ze zitten met een harnas vast aan de snoeren van de vliegers, en soms is er geen tijd om naar de ontspanner te grijpen die hen er in noodgevallen moet van losmaken.

Sinds 2001 zijn er al 20 mensen gestorven bij het kitesurfen, door fatale klappen tegen een rots, muur of huis. Silke Gorldt, een van de beste Duitse kitesurfers, stierf toen ze verstrikt raakte in de snoeren van een andere kitesurfer, en ze op een hek aan de kustlijn te pletter sloeg.

Ontwerpers hebben meer veiligheidsgaranties toegevoegd aan de uitrusting, en internetsites moeten kitesurfers doen leren uit fouten van anderen. Maar volgens experts kan alleen een systeem met vergunningen tot meer veiligheid leiden.

Hoe dan ook, ondanks alle risico's zijn er weinigen die de sport vrijwillig opgeven. De Zuid-Afrikaan Jenman is alvast niet van plan om er na zijn ongeval mee te stoppen. Vier maanden kon hij niet lopen, maar in mei, een jaar na zijn ongeval, wil hij het kitesurfen weer opnemen.

,,Ik zou heel erg van streek zijn als ik niet meer kon kitesurfen. Voor mij is het een magische sport.''


Uit: de Standaard
Darkwing
Gast
Antwoord #1 September 28, 2005, 13:18:59
edit2Rapporteer  
Wat een beul, die Jenman!!!! 
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #2 September 28, 2005, 13:23:51
edit2Rapporteer  
Kiteboarden=sex!!
Sex kan je hebben wanneer je wil, maar bij kiteboarden ben je toch afhankelijk van de weersomstandigheden.
Liever een maand geen sex dan een maand niet kiteboarden.....gelukkig sta ik nooit voor die keuze...
Bodhi

Berichten: 785
Antwoord #3 September 28, 2005, 13:26:39
edit2Rapporteer  
Dat de sport de meest coole is die er bestaat weet iedereen hier. Wel valt te hopen dat inderdaad de veiligheid van het materiaal nog een stukkie vergroot kan worden. Al worden er nu natuurlijk al mooie systemen op de markt gebracht! Ook in dit artikel trekt de aandacht jammergenoeg toch weer naar de negatieve kant van kiten (ongelukken met zelfs de dood tot gevolg). Het probleem van dit soort artikelen is dat de leken in de samenleving meestal alleen die negatieve informatie onthouden wat weer een te slecht beeld schept van de mooiste sport op aarde! En misschien zitten er in die groep leken waar een paar maandag-ochtend-ambtenaren die het nodig zullen vinden deze sport te verbieden...

(bazuin_kitesmiley)Media: kappen met kiten in een kwaad daglicht te stellen!!!
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #4 September 28, 2005, 13:33:10
edit2Rapporteer  
Safety first!
Ga nooit kiten zonder condoom!
Ga nooit bibsen zonder quick-release!
FLOF

Berichten: 879
Antwoord #5 September 28, 2005, 13:39:00
edit2Rapporteer  
Safety first!
Ga nooit kiten zonder condoom!
Ga nooit bibsen zonder quick-release!

HAHAHAHA  schater
Maar een beetje waar is het wel, de kick van Airtime kan ik met maar weinig vergelijken.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #6 September 28, 2005, 14:30:46
edit2Rapporteer  
Laten we er een leuk polletje van maken.

Dus even stemmen allemaal.
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #7 September 28, 2005, 14:33:43
edit2Rapporteer  
Hele moeilijke keuze !
is er geen tussenweg, dus sochtends dit en smiddags dat
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 September 28, 2005, 14:35:05
edit2Rapporteer  
Ach, het een duurt een hele dag het ander 10 min. tja.....moeilijke keuze hoor   (grinnik_kitesmiley)

En sex met mijn droomvrouw heb ik toch al.  Joepie
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #9 September 28, 2005, 14:51:54
edit2Rapporteer  
Is jou droomvrouw geen millionairsvrouwtje die zelf ook kite ipv een tandartsassistente  (grinnik_kitesmiley)
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #10 September 28, 2005, 14:57:18
edit2Rapporteer  
Is jou droomvrouw geen millionairsvrouwtje die zelf ook kite ipv een tandartsassistente (grinnik_kitesmiley)

Nee hoor: Mijn droomvrouw gaat met mij mee naar het kiten. En staat klaar bij de auto met de handdoek als ik van het water af kom.  Joepie

Geld heb ik zelf zat   Huh
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #11 September 28, 2005, 15:00:50
edit2Rapporteer  
Is jou droomvrouw geen millionairsvrouwtje die zelf ook kite ipv een tandartsassistente (grinnik_kitesmiley)

Nee hoor: Mijn droomvrouw gaat met mij mee naar het kiten. En staat klaar bij de auto met de handdoek als ik van het water af kom. Joepie

Geld heb ik zelf zat Huh

Ik kan me nogwel iets herinneren dat jou droomvrouw in de auto lag te pitten en de deuren op slot zaten  (grinnik_kitesmiley)

Maargoed, back Offtopic  Joepie
slingshot {Thomas}

Berichten: 1466
Antwoord #12 September 28, 2005, 16:40:11
edit2Rapporteer  
laat zo zeggen zonder kite kan niet meer leven ...en zonder sex kan denk wel leven
®obbe®t

Berichten: 159
Antwoord #13 September 28, 2005, 19:07:31
edit2Rapporteer  
 (pimploser_kitesmiley)vluggertje tijdens de airtime ThumpsUp (hangloose_kitesmiley) Joepie
®obbe®t

Berichten: 159
Antwoord #14 September 28, 2005, 19:07:56
edit2Rapporteer  
(met je droomvrouw natuurlijk)
jeroen90
Gast
Antwoord #15 September 28, 2005, 20:05:43
edit2Rapporteer  
kiten natuurlijk
Slis

Berichten: 563
Antwoord #16 September 28, 2005, 20:07:08
edit2Rapporteer  
Volgens mij komt kiten in perfecte omstandigheden vaker voor
dan sex met een droomvrouw Grin
droom vrouwen kom ik alleen tegen in me dromen Wink
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #17 September 28, 2005, 21:01:39
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de helft hier op het forum nog geen idee heeft wat sex is..... schater
Maar dat geeft niet....er lopen nog veel meer mensen rond op deze planeet die genoeg sex hebben, maar geen idee hebben wat kiten betekend (poor bastards... (tong_kitesmiley))
Smeagol

Berichten: 1277
Antwoord #18 September 28, 2005, 23:12:50
edit2Rapporteer  
Ehm...Kiten!!! ThumpsUp ehm...Sex !!! ThumpsUp ....of toch kiten... ThumpsUp...of sex... ThumpsUp of....DILEMMA!!!! (tong_kitesmiley)
b.v.o

Berichten: 570
Antwoord #19 September 28, 2005, 23:22:05
edit2Rapporteer  
Ik kan langer leven zonder sex als zonder kiteboarden.
prutsers
Gast
Antwoord #20 September 28, 2005, 23:47:34
edit2Rapporteer  
UHHHMMM dilemma  Huh maar het word toch kiten (hangloose_kitesmiley)
Smeagol

Berichten: 1277
Antwoord #21 September 29, 2005, 00:05:44
edit2Rapporteer  
UHHHMMM dilemma  Huh maar het word toch kiten (hangloose_kitesmiley)

...het was idd een dilemma...heb ook maar gewoon gekozen voor kituh... (hangloose_kitesmiley) (hangloose_kitesmiley) (hangloose_kitesmiley) (hangloose_kitesmiley) (hangloose_kitesmiley)
Mich

Berichten: 138
Antwoord #22 September 29, 2005, 01:07:41
edit2Rapporteer  
Gewoon kiten overdag, en als 't donker is.........  Joepie
dow
Gast
Antwoord #23 September 29, 2005, 11:25:54
edit2Rapporteer  
ik ben in de bevoorrechte positie om niet te hoeven kiezen, smiddags kiten savonds massage en sex zo hoort het te zijn toch? gewoon beide doen en een begripvolle vriendin hebben die niet wilt afspreken wanneer t waait.
Airlust

Berichten: 406
Antwoord #24 September 29, 2005, 12:03:57
edit2Rapporteer  
Zorg er dus voor dat je kan blijven kitesurfen dus maak t niet gevaarlijk ThumpsUp

De weg er naar toe of van af kan veel gevaarlijker zijn, Ik weet er alles van (geschokt_kitesmiley)
Laatst reed ik weg van Workum op de A7 en viel ik dus mooi in slaap ik werd pas wakker toen ik in de berm reed (cry_kitesmiley)

Dus wat bedoel je met kiten gevaarlijk! schater
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.