Windbereik naish torch 2006

robkitetop
Gast
April 02, 2006, 03:48:31
edit2Rapporteer  
Heey gasten,

Ben aan het twijfelen tussen de naish torch 2 en de impact, een belangrijk aspect voor mij is het windbereik. Nu kan ik alleen niet op de site van naish het windbereik van de torch 2 vinden. Het gaat bij mij om het windbereik van de 8 en 12. Weet hier iemand misschien het windbereik van deze kites en vanaf hoeveel knopen ik ongeveer zou kunnen varen Huh?? Ik dacht zelf aan het bereik 10 tot 30 knopen met de twee kites.
Ik vaar trouwens met de brunotti master 152 als lichtweer board en een 125 zelfgemaakt board en weeg ongeveer 70 kilo.

Alvast bedankt,
Cabrinha kiter
larssmits
Gast
Antwoord #1 April 02, 2006, 03:53:11
edit2Rapporteer  
ga dan voor de shockwave als je maar 2 kites wilt en van 10 tot 30kn wilt varen...
skillz
Gast
Antwoord #2 April 02, 2006, 03:55:33
edit2Rapporteer  
Met je torch 12 heb je een berijk van 13 tot 24 knopen +-
en met de 8 meter een berijk van 21 tot 32 knopen  ThumpsUp

ik zou ook voor de torch gaan daar heb je veel meer aan  Joepie
robkitetop
Gast
Antwoord #3 April 02, 2006, 04:14:32
edit2Rapporteer  
okee, bedankt voor de info ThumpsUp, de shockwave is geen kite voor mij. Ik houdt zowieso niet van veel bardruk. Dus torch is een betere kite voor mij.

Groeten

cabrinha kiter
Naish........what else???

Antwoord #4 April 02, 2006, 05:35:24
edit2Rapporteer  
Hoi Rob,

ik zou ook voor de Torch2 gaan, mocht je willen testen stuur me dan ff een  mailtje of berichtje via Kitehigh.nl!
tom_beul
Gast
Antwoord #5 April 02, 2006, 06:56:21
edit2Rapporteer  
Impact 9 en 13
slufterhufters.com

Antwoord #6 April 02, 2006, 14:28:33
edit2Rapporteer  
8 en 12m Torch 2 10k tot 30k.

Passie

Antwoord #7 April 02, 2006, 14:54:44
edit2Rapporteer  
torch hou je toch wel langer dan 30 knopen?".. ik hield m'n aero zelfs tot 32
Gerrie

Antwoord #8 April 02, 2006, 16:19:17
edit2Rapporteer  
Dit komt van de kiteboardshop.com  Het hele plaatje past er niet. Dit gaat over de Torch1 en is misschien wat houvast. De TorchII zou een groter bereik hebben.

KiteDemon

Antwoord #9 April 02, 2006, 16:27:14
edit2Rapporteer  
Er bestaat ook nog zoiets als een comfortabel windbereik. Alles daarbuiten is geen fun meer maar eerder survival of sinussen om upwind te kunnen blijven. Daarbij speelt gewicht, board en skills ook nog een grote rol die voor jou uiteindelijk het bereik bepalen.
kiter.raphael

Logs: 0 | 38 uur
Antwoord #10 April 02, 2006, 16:33:16
edit2Rapporteer  
 ik heb twee weken geleden een 6 m2 torch  1 gekocht.
heb hem gister op het strand van scheveningen uit geprobeerd.
hij deed het wel erg lekker .
in het voorbeeld wat je geeft  staat dat hij een berijk heeft van 30 tot 43 knopen.
maar bij wat voor een lichaams gewicht gaan ze dan uit want ik zelf weeg maar 67 kg.
wat is het standaard gewicht waar ze die gegevens op bazeren.
ik heb zelf namenlijk een 14 m2 x3 en een 10 m2 x3 en een torch 1     6 m2.
is voor mij wel een combinatie.

nou tot later kiter  raphael
robkitetop
Gast
Antwoord #11 April 02, 2006, 19:10:40
edit2Rapporteer  
Heey gasten, bedankt voor de reacties. Ik heb nu een goed idee van het windbereik van de torch 2. Nu alleen nog testen, @ Bobby Naish: ik kan hem waarschijnlijk al van iemand anders testen, mocht dit niet doorgaan dan hoor je nog van mij.

Groeten,

Robbert
Gerrie

Antwoord #12 April 02, 2006, 19:15:35
edit2Rapporteer  
Staat eronder in het rood. "Average wind range based on a 75 kg rider on a 132 twintip"
Is wat lastig te lezen.

Off-topic: Was een stevig windje gister op scheveningen.
Er was trouwens een redacteur van de Acces een stuk of 8 2006 boardjes aan het testen.
huib

Antwoord #13 April 02, 2006, 19:25:37
edit2Rapporteer  
De vraag over Impact of Torch moet je natuurlijk niet op dit 'Naish' forum stellen. Ik vaar zelf ook Raven en denk aan de aanschaf van een TorchII dus ben zeker geen FOne addict. Maar de Impact is zeker ook een top kite en, als je de testen moet geloven, heeft ie een grote high end dan de TorchII. Dat sommigen hier een voorkeur hebben voor de Torch OK (of commericele belangen Bob?) maar dat je aan de ene veel meer zou hebben als aan de andere is gewoon onzin. Beide freestyle kites met een grote high end.

Als je de kans hebt om ze beide te testen dan zeker doen. En als je alleen de Torch maar kan testen en hij bevalt, gewoon kopen. Zoals al gezegd, het zijn beide top kites en als een van beide lekker vaart dan gewoon kopen.
robkitetop
Gast
Antwoord #14 April 02, 2006, 19:43:13
edit2Rapporteer  
Heey Huib, ik kan ook de impact testen dus ik ga de kites gewoon eens vergelijken. Het enige nadeel vind ik dat je bij de impact niet 2 kites met 1 bar kunt varen, dit zou je veel euro's kunnen schelen aangezien de barren dit jaar verschrikkelijk duur zijn. Maar als de impact mij beter bevalt dan de torch dan koop ik die. Ik denk alleen dat ik nog niet zo ervaren ben dat ik precies alle verschillen zal voelen. Ik ben er wel van overtuigd dat het allebei fijne kites zijn. Eerst dacht ik eraan om voor North te gaan, maar aangezien de bar van North mij niet erg aanstaat en de kites dit jaar ook errig aan de prijs zijn viel dit merk voor mij af. Kan iemand mij misschien vertellen wat precies het voordeel is van het systeem van f-one waarbij je zogenaamd tijdens het varen je 5 de lijn kan verkorten of langer kan maken?

alvast bedankt,

Robbert
xray

Antwoord #15 April 02, 2006, 19:50:12
edit2Rapporteer  
Ik heb met Torch 2 14 en Impact 13 gevaren. Met beide koop je een goede kite de verschillen zitten hem in nuances. De Torch is wat gemoedelijker en makkelijker, de Impact heeft iets meer power wat mij betreft. Testen is het beste maar een foute keuze kun je niet maken!
huib

Antwoord #16 April 02, 2006, 20:04:45
edit2Rapporteer  
Het enige nadeel vind ik dat je bij de impact niet 2 kites met 1 bar kunt varen, dit zou je veel euro's kunnen schelen aangezien de barren dit jaar verschrikkelijk duur zijn.

Ja dat was voor mij ook een belangrijk punt. Ik hoef niet echt op de prijs te letten bij het kopen van nieuwe spullen maar hou toch een gevoel van wat ik een redelijk bedrag vind voor een bar of kite oid.
slufterhufters.com

Antwoord #17 April 03, 2006, 01:16:16
edit2Rapporteer  
Vergeet de bar niet, de Naish bar is onovertroffen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.