Veboden te kiten bij zevenhuizenplas

ErikB

Berichten: 876
April 12, 2006, 19:41:07
edit2Rapporteer  
Hoogspanning door Nesselande


--------------------------------------------------------------------------------
 
Vliegeren en hoogspanningsmasten gaan niet samen!

Het strandje aan de Zevenhuizerplas, het Rietveldpark... het lijken heel geschikte plekken om te vliegeren... echter, er is toch een kink in de kabel.
Via de hoogspanningsmasten die in het Rietveldpark staan, wordt de energievoorziening van een heleboel huisadressen in Nederland geregeld. TenneT, de eigenaar van de masten, garandeert een constante energievoorziening en laat dus niets aan het toeval over. Vandaar dat in het Wetboek van Strafrecht een artikel opgenomen is dat in verband met de veiligheid, het verboden is om te vliegeren binnen een afstand van 500 meter van een hoogspanningsverbinding.
Voor Nesselande betekent dit concreet dat in de gehele wijk, inclusief het strand, niet gevliegerd mag worden. Naast het feit dat vliegeren onveilig is voor de bestuurder van de vlieger, kan ook de energievoorziening die door een vlieger die de hoogspanningsleiding raakt, verstoord worden. Vliegeren in Nesselande is dus gevaarlijk en bovendien strafbaar.
   
Das klote dacht dat is lekker kan ik mooi voor de deur straks gaan kiten.   (huilen_kitesmiley)
slingshot {Thomas}

Berichten: 1466
Antwoord #1 April 12, 2006, 20:00:45
edit2Rapporteer  
weer een spot naar de klote (cry_kitesmiley)
Le Coq
Gast
Antwoord #2 April 12, 2006, 20:56:53
edit2Rapporteer  
Klopt! In artikel 429 lid 5 van het Wetboek van strafrecht staat:

Met hechtenis van ten hoogste veertien dagen of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft:
hij die een vlieger oplaat of in de lucht heeft aan een lijn die zich geheel of ten dele bevindt binnen een afstand van vijfhonderd meter van een bovengrondse elektrische hoogspanningsleiding.

Maar bovenstaande moet toch niet de reden zijn om daar niet meer te kiten, dat moet je zelf niet eens willen!!
Xboards
Gast
Antwoord #3 April 12, 2006, 21:35:25
edit2Rapporteer  
Hoe zit die regel dan in elkaar 
- Is dat hemelsbreed of mag je dan op het hele water niet kiten?
- Tussen het standje en de masten staan huizen, is daar niets over te zeggen?

Misschien een idee om bij de gemeente voor strand aan de kant bij Eurofun te pleiten. Heb je ook geen last van zwemmers.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 April 12, 2006, 21:47:12
edit2Rapporteer  
En bij bepaalde windrichtingen staan die masten upwind van je, hoe wil je het dan voorelkaar krijgen om je kite in die masten krijgen. Ik zie niet zo gouw een losgeslagen kite een paar hondert meter tegen de wind in vliegen......
arnout
Gast
Antwoord #5 Mei 24, 2006, 16:24:29
edit2Rapporteer  
geld dat nou voor de hele plas of alleen een gedeelte???
en hebben ze dan eventueel een andere plek aangewezen om te kiten???
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #6 Mei 24, 2006, 18:51:38
edit2Rapporteer  
Strandregels

Het strand van Nesselande, het nieuwe strand aan de oostzijde van de nieuwe Zevenhuizerplas, is een recreatiegebied waar veel mensen flink gebruik van maken. In 2007 zal de totale inrichting van het strand gereed zijn. Om het gebruik van het strand in goede banen te leiden is een aantal regels onmisbaar. Deze zijn niet bedacht om recreanten het leven zuur te maken, integendeel: ze bieden een grote groep mensen de mogelijkheid om ongestoord van een veilig en schoon strand gebruik te maken.

Baden of zwemmen in de plas is op eigen risico. De zwemwaterlocatie is nog in ontwikkeling en de kwaliteit van het zwemwater is nog niet gegarandeerd. Het gebruik van drijvende voorwerpen zoals luchtbedden, rubberboten, luchtbanden en dergelijke is altijd verstandig.

Kitesurfing en vliegeren zijn verboden vanwege hoogspanningskabels in de buurt.

Windsurfing is in de nabijheid van baders en zwemmers niet toegestaan.
Voor motorboten geldt een vaarverbod. 
 
Honden mogen in het zomerseizoen, van 1 mei tot 1 oktober, niet op het strand. Alleen in de wintermaanden mogen honden op het strand. Honden mogen alleen aangelijnd op het strand en er geldt een opruimplicht voor hondenpoep.
Paarden mogen niet op het strand.

Auto's, 4w-drive terreinvoertuigen, tractoren, motorfietsen en brommers zijn verboden op het strand. Uitzondering vormen vergunninghouders zoals reddingsbrigade, politie en andere instanties die op en in de nabijheid van het strand hun werk uitvoeren. Uiteraard gebruiken ze hun voertuigen alleen als dat noodzakelijk is.

Naaktrecreatie is alleen toegestaan op het strandje aan de noordoever. Deze plek is ter plekke aangeduid.
Het is verboden open vuur te maken op het strand zonder vergunning van de deelgemeente Prins Alexander.

Het is verboden om te kamperen/overnachten op de stranden. De politie treedt hierbij verbaliserend op met flinke boetes.
Denk aan uw buren, radio zachtjes, niet schelden of ruzie maken. Bezorg elkaar geen overlast maar maak er een gezellige stranddag van!
Laat na uw strandbezoek geen afval achter, maar deponeer het in de daarvoor aanwezige afvalbakken of neem het mee naar huis.

Meer informatie
Wilt u meer weten, bel dan met deelgemeente Prins Alexander, (010) 286 82 00.

 

Belangrijke telefoonnummers
Alarm: 112.

Informatienummer gemeente Rotterdam: 0800 – 1545

(NB: Deze regels zijn niet van toepassing op het al langer bestaande strand aan de westzijde van de plas. Hiervoor gelden de regels van het Recreatieschap Rottemeren

http://www.prinsalexander.rotterdam.nl/smartsite1144.dws?goto=2102283&channel=1015&substyle=352750

Vraag me af of die hoogspanningsmasten op 500 meter afstand staat volgens mij staan ze verder dan 500 meter.
En inderdaad er staan ook nog heel wat huizen voor maar dit is gewoon de makkelijkste manier voor de deelgemeente die verbieden het gewoon.

Je zou is kunnen bellen en vragen waar het wel mag.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #7 Mei 24, 2006, 18:57:54
edit2Rapporteer  
Naar de verkeerde plek verhuist Erikkie!!
Dan kom je toch gezellie naar Zoetermeer, op het Noord AA mag je gewoon kiten!!

Maar troost je, binnenwater met bebouwing er omheen zuigt zwaar!!
Ik woon zelf 2 minuten bij het Noord AA vandaan, en rij nog steeds telkens naar de Slufter!
Mak

Berichten: 159
Antwoord #8 Mei 24, 2006, 19:02:50
edit2Rapporteer  
word je toch schijtziek van, heb je een lekker meertje in de buurt ( 5 min. ) word het weer verboden...
Die masten staan zekers wel verder dan 500 meter, denk dat niemand dat voor elkaar krijgt om daar zn kite in te parkeren.  ThumpDown
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #9 Mei 24, 2006, 19:02:58
edit2Rapporteer  
Naar de verkeerde plek verhuist Erikkie!!
Dan kom je toch gezellie naar Zoetermeer, op het Noord AA mag je gewoon kiten!!

Maar troost je, binnenwater met bebouwing er omheen zuigt zwaar!!
Ik woon zelf 2 minuten bij het Noord AA vandaan, en rij nog steeds telkens naar de Slufter!

Hahahaha ja heb ik weer denk verhuis naar een plaats met een strand lekker dichtbij ,mag je er niet kiten. ThumpDown
Hoorde laats dat er toch een paar aan het knallen waren.
Weet niet hoe het is daar om te kiten.
Misschien dat iemand er iets over kan vertelen.
Denk zelf dat het rete vlagerig is daar.
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #10 Mei 24, 2006, 19:17:06
edit2Rapporteer  
Check de reeuwijkse plassen bij Gouda. Ik heb al eens gehoord dat het daar niks is, maar met de juiste windrichting (OOST), cq. als de wind vanaf de weilanden komt is het volgens mij  best te doen met de juiste spullen.
Mak

Berichten: 159
Antwoord #11 Mei 24, 2006, 19:30:37
edit2Rapporteer  
Ook bij reeuwijkse plassen is het verboden om te kiten, leuk he die ambtenaren van zuid holland.

adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #12 Mei 24, 2006, 19:33:11
edit2Rapporteer  
Ook bij reeuwijkse plassen is het verboden om te kiten, leuk he die ambtenaren van zuid holland.
hmmm das mooi k*t

Weet je dat heel zeker?
Smeagol

Berichten: 1277
Antwoord #13 Mei 24, 2006, 19:38:16
edit2Rapporteer  
...denk dat niemand dat voor elkaar krijgt om daar zn kite in te parkeren... ThumpDown

Wedden dat het IEMAND gaat lukken...maar wees gerust...IK zal het niet zijn...
Arnout
Gast
Antwoord #14 Mei 25, 2006, 03:44:15
edit2Rapporteer  
maar behoort de kralingse plas dan tot een uitwijkmogelijkheid
zoja is het daar een beetje te doen
Mak

Berichten: 159
Antwoord #15 Mei 25, 2006, 03:51:36
edit2Rapporteer  
weet zeker dat het bij reeuwijk verboden is om te kiten, neef van mij is lid van de surfclub daarsjo, en heeft het mij wel is verteld.


Wat betreft kralingse plas is het ook verboden, maar denk niet dat je daar ook wilt kiten met al die bomen eromheen...


Dus voor omg. rotterdam blijft er voor ( beginners ) niet veel anders over dan Oostvoorne. niet dat ik dat erg vind want oostvoorne is TOPPIE, maar voor een korte sessie na je werk zou het wel leuk zijn als zevenhuizeplas open zou zijn voor kiters...
 
koos hopeloos
Gast
Antwoord #16 Juli 19, 2006, 06:43:15
edit2Rapporteer  
zat vandaag even te kwality timen met mijn meisie naast de kralingseplas. Wat mij betreft als je eenmaal op het water zit is het wel los (stond zeker een 4 bft) , ben ook "vroeger bij appie hein geweest op de zevenhuizenplas, maar hoorde in de wandelgangen dat het daar veboden is. Ik kan alleen deze informatie niet vinden op internot behalve dan in forums. Vraagje hoe hoog zijn die boetes en waar vind je waar wel of niet mag kiten.
Christiaan
Gast
Antwoord #17 September 21, 2006, 16:51:02
edit2Rapporteer  
Wat ik lees op forums zijn alleen de verboden op de nieuwe zevenhuizerplas. Dus op het gedeelte wat uitgebreid is en het dichtste bij Nesselande licht. Over verboden van kiten op de 'oude' zevenhuizerplas lees ik nergens iets.
Freija
Gast
Antwoord #18 September 21, 2006, 22:13:32
edit2Rapporteer  
wordt er ook gekite?
leek mij mooi met oost.. lekker dichtbij
gezellig met de rotterdammers Wink
Mak

Berichten: 159
Antwoord #19 September 21, 2006, 22:29:10
edit2Rapporteer  
ze hebben tijdje geleden borden geplaatst met verboden voor honden, en verboden voor kampvuurtjes, dat soort dingen, maar er staat geen verbod voor kiten/vliegeren..... dus ja, we kunnen het er een keer op wagen.
kiter.raphael

Berichten: 242
Logs: 0 | 38 uur
Antwoord #20 September 21, 2006, 23:29:24
edit2Rapporteer  
het is toch binnewater  daar mag je toch niet kiten vanwegen het bpr
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #21 September 22, 2006, 01:04:04
edit2Rapporteer  
Het is super vlagerig daar ThumpDown
RonnieRotonde

Berichten: 166
Antwoord #22 November 07, 2006, 06:26:57
edit2Rapporteer  
Ik woon in kralingen.. wil best een keer een poging wagen op de kralingse plas als er een lekker briesje staat. Wie doet mee  (tong_kitesmiley)... En hoe hoog is de boete mochten we gesnapt worden? Lijkt me wel vet.. zo'n homespot.

Stefan24

Berichten: 67
Antwoord #23 November 07, 2006, 16:56:39
edit2Rapporteer  
Ik woon er ook vlakbij en zou best een keer mee willen doen als er een goed briesje staat
wekker

Berichten: 25
Antwoord #24 November 07, 2006, 18:47:16
edit2Rapporteer  
lijkt mij leuk woon er ook vlakbij, heb er ook al aan zitten te denken (alleen wel veel bomen).
http://maps.google.com/?ie=UTF8&t=h&om=0&z=15&ll=51.94318,4.504566&spn=0.018651,0.039911

Je kan starten vanaf het strandje.

Bergse plas lijkt mij ook wel een keer leuk met Z-O ofzo.

€ 130 boete  (surfen waar het is verboden, al het binnenwater dus)

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.