Papa
Geen avatar
|
El Gouna 100% Heb er vorig jaar 3 weken gezeten dit jaar weer 1 weekje maar helaas... Goede spot weinig koraal goede mensen die je kite aanpakken.
In mijn ogen ook een stuk veiliger omdat er een paar toegangswegen zijn die allemaal bewaakt worden door security met guns!
|
|
|
Passie

|
el gouna is echt zeker de moeite waard.. in vergelijking met fuerteventura.. en nl .. 20 x zulke mooiere spots.. beter wind... en mooier water... "n hemel eigenlijk.
|
|
|
slufterhufters.com

|
Sorry hoor, maar beter dan Fuerteventura???
is absoluut niet waar!!!!!!!!!1
|
|
|
FLOF

|
Wat dán Rippey?? Alsof je nog kunt kiezen/switchen?! (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Didier N
Gast
|
Zowel in El Gouna als Colona zijn er beachboys om kite op en neer te laten, op beide plaatsen is er winig koraal(enkel opletten bij laagwater dan durft wel wat koraal aan de oppervlakte komen (spreek van ervaring). Je hebt in Hurghada ook nog Tommy Friedl, is de iets mindere spot maar ook daar beach boys , weinig koraal. Voor de spot in El Gouna heb je bijna steeds een transit busje nodig maar je kan daar wel je gear stockeren. Aan de spots van Tommy Friedl en Colona zijn hotels verbonden. Heb deze 3 spots gedaan en voor mij was Colona de betere. In juni ga ik Ras Sudr eens uitproberen.
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
heren met guns langs de weg is natuurlijk geen garantie voor veiligheid.... ik ben 2 jaar achter elkaar in hurghada geweest bij colona en vond het echt zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaar relxed! el gouna heeft volgens mij 0,0% nachtleven, hurghada wel dus misschien kan dat ook meewegen in je beslissing.
colona is simpelweg top! je zit in je kitepauze lekker een biertje weg te tikken, terwijl je direct kijkt naar je maten die lopen te hakken en nogmaals.... stappen is okay daar (the chill, papa's beach, etc) ook bij geen wind is er genoeg te doen in colona.
ik heb geen ervaring met el gouna
|
|
|
FaBian
Gast
|
Ga je voor het kiten....El Gouna!! Ben nu 3 x bij Colona geweest en das zekers een topper( de zandbank !!  , maar El Gouna toch stukken beter! Breed strand, tot 250 meter van het strand vlak en stadiep water.500 meter naar links verder op zee zelfs mooie golven.En bovenal de wind veel minder vlagerig als bij Colona  allemaal net ietsjes veiliger.... Wat bom-veiligheid betreft : geen idee (tong_kitesmiley) zo'n beetje overal waar ik de afgelopen jaren kwam ging er ergens wel weer een bom af ja......maar ja..I only live twice....so be it.
|
|
|
stijn depauw

|
ben al 3 maal in Colona geweest en 1 keertje in El Gouna zoals je al las is Colona echt top, het resort is leuk, het eten is er echt verzorgd en met de locals hebben we ondertussen een echte band, we mailen enzovoort, echt chille jongens daar
of je nu naar El Gouna of Colona gaat, als je maar wind hebt, dat is je grootste bekommernis, je moet een beetje geluk hebben maar in de zomerperiode is de kans op wind zéér groot
als je graag 's avonds fun hebt ga je best naar Colona, daar neem je het busje voor 4 Egyptische pond per persoon (en geen 20 !) en je laat je naar Succula voeren (downtown), daar ga je naar Pappas Beach Club - ondertussen zijn zij van naam veranderd, is Ministry Of Sound geworden, gekend label over de hele wereld. Je zal de tijd van je leven hebben ik beloof het je
Veiligheid is echt wel ok in Egypte, was er nog in februari. Heel het resort wordt er bewaakt en de kites trouwens ook 's nachts. De spot wordt uitgebaat door Bengan. Mijn maatje was ook nog in El Gouna maar zal in oktober toch opnieuw voor Colona kiezen, je ziet zelf maar.
|
|
|
Claudia

|
Ras Sudr lijkt me ook wel relaxed, nog niet zo heel druk ook denk ik en ik las dat je er met dolfijnen kan kiten!!!
|
|
|
surf
Geen avatar
|
Dat kan ook bij Colona. In februari geweest. Heb 2 keer een dolfijn gezien, erg leuk...
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
vrienden van me hebben bij gouna in de ochtend met ong 8 dolfijnen gesurft!!!
|
|
|
joop

|
vrienden van me hebben bij gouna in de ochtend met ong 8 dolfijnen gesurft!!!
Ik heb in el gouna met een doode dolfijn gesurfd 
|
|
|
|
Puppananny
Gast
|
Ik ben niet in el gouna geweest maar vond colona echt top. Lui daar spreken vloeiend engels. De zandbank is echt top. Supervlak water in de luwte van de zandbank. Enige nadeel links van de zandbank heb je soms last van kwallen (zijn niet gevaarlijk). Een dag waren het er zo veel dat je board er gewoon op afremde. Echt honderdduizenden. En dan ineens van een op andere uur zijn ze allemaal weer weg. Maar voor de rest topspot.
PS: Begrijp trouwens niet dat ze die oude oranje boot niet eens weg halen in de startzone.
|
|
|
Bazaki Louis
Gast
|
Hallo, Ik wil graag begin septemper met mijn vriendin naar Egypte. Mijn vriendin is nog beginner en kan net een beetje hoogte lopen, zou Colona een geschikte spot zijn ? Zelf vind ik glad water heel cool, dus die zandbank spreekt mij wel aan.
Is het er heeeeel erg druk met kiters ?
|
|
|
MrRippey

|
Jo ik ben op beide spots geweest, en vond El Gouna beter. Groter strand en veel meer ruimte en voor beginner beter.
|
|
|
Bazaki Louis
Gast
|
Zijn daar ook een beetje gladwater spots ? zandbank ofzo ?
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
bij gouna kan je een trip boeken naar het eiland tawila. Daar heb je aflandige wind snoeihard omdat hij tussen 2 rotsen uit komt. Alleen maar zandbodem.
|
|
|
Stefan24

|
Ik ben net terug vanuit Egypte en colona is echt een mooie spot om te kiten vooral die onwijs mooie zandbak waar je omheen kunt kiten. Ik kna niet wachten om daar weer eens te gaan kiten.
|
|
|
|
Bazaki Louis
Gast
|
Ok duidelijk !! Dan moet het El Gouna worden als ik jullie zo hoor !  (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Bazaki Louis
Gast
|
Ohh en is er nog een speciaal kite hotel oid ? Of een hotel die lekker dicht bij de spot ligt ? Moet wel minimaal 4 sterren zijn zoals ik het overal lees( ivm hygiene)
|
|
|
MrRippey

|
El Gouna is heel klein en de spot Kitepower ligt net naast het dorp, iets tever om te lopen maar voor een halve euro kan je elke dag gewoon een TOEK TOEK nemen rete cool apparaatje. Soort brommer die je naar de spot brengt in 5 minuten. Het maakt dus niet veel uit waar je zit, en je spullen laat je daar gewoon liggen.
|
|
|
|