Vegas 05 vs Rhino 04 12 meter

surf

Geen avatar

Mei 23, 2006, 03:27:01
edit2Rapporteer  
Hallo,

Vaar nu een setje R4  8-12-16. kan eventueel een Vegas 2005 12 meter overnemen. Is dit dit de moeite (vooruitgang), of maakt het niet veel verschil en kan ik beter de R4 houden.
Zit er ook over na te denken om mijn R4 8 meter te verkopen en een Vegas 9 meter 2006 te kopen.
 Ik kan helaas niet de V6 9 en 12 nieuw kopen.....
Wat is wijsheid?

Maar is liggen de maten 9/12 dan niet erg dicht bij elkaar?

Wat is wijsheid?

Alvast bedankt ThumpsUp
Sake
Gast
Antwoord #1 Mei 23, 2006, 03:42:26
edit2Rapporteer  
'k zou dan eerder je R4-12m vervangen door een V6-12 en de R4-8m nog een tijdje houden.
Met de 12m vaar je het meest.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Mei 23, 2006, 03:42:46
edit2Rapporteer  
Vegas is een heel ander type kite. Ik vaar zelf de 2004 en 2005 modellen. Ben er zelf erg tevreden mee. Maar als je Rhino's gewend bent is het wel wat anders. Een Vegas is een intermediate freestyle kite, en de Rhino een high performance kite.

Zonder die marketing crap eromheen houdt dit in dat de Vegas minder snel vliegt, maar veel sneller stuurt, minder druk opbouwt in bochten (kiteloops zijn makkelijker), flinke spronghoogte, maar minder airtime dan de Rhino. Weinig druk onder je rail. Zaken die anders zijn bij een Rhino.

Beste is gewoon eens proberen.
joa
Gast
Antwoord #3 Mei 23, 2006, 03:43:48
edit2Rapporteer  
Voor de Vegas 06 zijn de maten 9/12 wel erg dicht bij elkaar.
Ik zou voor een kleine maar kite niet voor de vegas  gaan maar dat is persoonlijk.
kijk anders ff onder de zoekfunctie testverslag vegas 06 12m.
Sake
Gast
Antwoord #4 Mei 23, 2006, 05:21:41
edit2Rapporteer  
Vegas is een heel ander type kite. Ik vaar zelf de 2004 en 2005 modellen. Ben er zelf erg tevreden mee. Maar als je Rhino's gewend bent is het wel wat anders. Een Vegas is een intermediate freestyle kite, en de Rhino een high performance kite.

Zonder die marketing crap eromheen houdt dit in dat de Vegas minder snel vliegt, maar veel sneller stuurt, minder druk opbouwt in bochten (kiteloops zijn makkelijker), flinke spronghoogte, maar minder airtime dan de Rhino. Weinig druk onder je rail. Zaken die anders zijn bij een Rhino.

Al met de V6 gekite?
Is IMO niet met de V4/5 of R4/5 te vergelijken.
Zo ja, dan meer richting R5

Beste is gewoon eens proberen.

Helemaal mee eens.

surf

Geen avatar

Antwoord #5 Mei 23, 2006, 17:31:27
edit2Rapporteer  
Je hebt wel gelijk dat ik de 12 vaker zou gebruiken. Maar als ik met de 8 vaar, waait het erg hard, en is dan ook vaak erg vlagerig. Dacht dat een V6 juist hier goed tot zijn recht kwam.
Ik zoek een een kite waarbij ik mega hoog kan vliegen, wake-style, en misschien straks ook nog in de golven mee kan spelen.

Hoe kan het dat je met V6 wel een flinke spronghoogte heb, maar relatief weinig airtime, althans minder dan R4?

Ander probleem is, als ik met mijn R4 16 vaar in weinig wind, en de kite komt in het water, ik er erg veel moeite mee heb om hem weer de lucht in te krijgen!!
Nou heb ik begrepen dat de R4 16 daar bekend om staat, geld dat ook voor de V6 16?

En als laatse hoe zite het met de Low-end van de V6? High end zal wel goed zitten dit ivm grote depower....

Tnxxx
Sake
Gast
Antwoord #6 Mei 24, 2006, 01:25:43
edit2Rapporteer  
Je hebt wel gelijk dat ik de 12 vaker zou gebruiken. Maar als ik met de 8 vaar, waait het erg hard, en is dan ook vaak erg vlagerig. Dacht dat een V6 juist hier goed tot zijn recht kwam.
Ik zoek een een kite waarbij ik mega hoog kan vliegen, wake-style, en misschien straks ook nog in de golven mee kan spelen.
Tsja, je wil niet 2 kites door nieuwe vervangen, dus compromis is geboden.

Hoe kan het dat je met V6 wel een flinke spronghoogte heb, maar relatief weinig airtime, althans minder dan R4?
Ben geswitched van o.a. R4 12m naar V6 12m en kan je 200% bevestigen dat de hangtime van een V6 12 beter is als van een R4 12. Je merkt bijvoorbeeld heel goed dat je de bar aantrekt in de lucht voor extra hangtime.
De V5-12 heb ik overgeslagen toen na testvaren bleek dat ie voor mij 70kg te weinig depower had. Sloot dan te veel aan bij m'n 16m.

Ander probleem is, als ik met mijn R4 16 vaar in weinig wind, en de kite komt in het water, ik er erg veel moeite mee heb om hem weer de lucht in te krijgen!!
Nou heb ik begrepen dat de R4 16 daar bekend om staat, geld dat ook voor de V6 16?
Wat dacht je van het gebruiken van de 5de lijn
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.