Je hebt wel gelijk dat ik de 12 vaker zou gebruiken. Maar als ik met de 8 vaar, waait het erg hard, en is dan ook vaak erg vlagerig. Dacht dat een V6 juist hier goed tot zijn recht kwam.
Ik zoek een een kite waarbij ik mega hoog kan vliegen, wake-style, en misschien straks ook nog in de golven mee kan spelen.
Tsja, je wil niet 2 kites door nieuwe vervangen, dus compromis is geboden.
Hoe kan het dat je met V6 wel een flinke spronghoogte heb, maar relatief weinig airtime, althans minder dan R4?
Ben geswitched van o.a. R4 12m naar V6 12m en kan je 200% bevestigen dat de hangtime van een V6 12 beter is als van een R4 12. Je merkt bijvoorbeeld heel goed dat je de bar aantrekt in de lucht voor extra hangtime.
De V5-12 heb ik overgeslagen toen na testvaren bleek dat ie voor mij 70kg te weinig depower had. Sloot dan te veel aan bij m'n 16m.
Ander probleem is, als ik met mijn R4 16 vaar in weinig wind, en de kite komt in het water, ik er erg veel moeite mee heb om hem weer de lucht in te krijgen!!
Nou heb ik begrepen dat de R4 16 daar bekend om staat, geld dat ook voor de V6 16?
Wat dacht je van het gebruiken van de 5de lijn