storm

|
Hoeveel heb je dan wel te besteden, en wil je 1 kite kopen, wat weeg je?
|
|
|
Jetset_nl
Gast
|
Ik heb voor kite only, board en 5de lijn bar heb ik al zo'n ±€600 te besteden. Weeg 80KG
|
|
|
Maurits

|
idd gewicht is handig, geld besteding ivm meerdere kites, 2e hands of overjarige modellen? Tube of foil? 1300 Weet niet of je het hiermee red. Ik weet ook niet of je al een wetsuite hebt en een boardje? Ik zou gewoon eerst een btj rond kijken op internet, en daarna je ff laten informeren bij een local shop.
|
|
|
Jetset_nl
Gast
|
Ik heb verder alles board brunotti (master), bar, lijnen, suit, enz alleen de kite nog niet. Maar voor ±€600 heb ik dan geen goede 2005 nee?
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Jawel hoor, kijk eens bij hanglos.nl bij 2e hands en zoek dan eens naar fuel
|
|
|
jetset_nl
Gast
|
nog iets welke maat kan ik het beste nemen er wordt bij een zeilmaker een 11,6m² gemaakt maar die is pas eind deze zomer af vandaar dat ik volgende maand al een anderen wil halen. Zat zelf aan een 14m² te denken maar misschien zeggen jullie dat ik beter een 16m² kan nemen
|
|
|
Maurits

|
Als ik 1 kite zou nemen zou ik waarschijnlijk denken aan een flysurfer pulse cq een bow kite of iets meer veel depower. Maar jah zoveel geld heb je niet te besteden. Ik zou als ik jou was nog ff doorsparen, omdat je op den duur toch wel meerdere kites wilt. The choice is yours!
|
|
|
jetset_nl
Gast
|
Daarom wil ik volgende maand al 1 halen zodat als me anderen af is ik er al 2 heb maar ik heb een 5delijn bar systeem gehaald daaar kan ik toch gewoon goed mee depoweren? maar ik wil graag weten welke Kite ik het beste kan halen voor ± €600,00(KITE ONLY) Wil namelijk het water op kan niet meer wachten man.
|
|
|
storm

|
Voor 600 kan je best een nieuwe 2005 vinden. Ik zou voor een 12 gaan. Kan je met wat stevigere wind mee varen ( vanaf 16 knopen) Groter is in het begin misschien handiger om met weinig wind te leren. Maar je hebt voldoende vlieger ervaring lijkt me. Overjarig model moet makkelijk kunnen. Of misschien wel een best Yarga 2006. Verder kan je eens bellen met telstar in harderwijk. Misschien hebben die nog RRD type six over van 2005. Waren vorig jaar al erg goed afgeprijsd. Wie weet hebben ze wat liggen. Succes. Ik zou echt voor nieuw gaan!
|
|
|
Emiel

|
hij heeft al een 11.6 dus dan geen 12 kopen hehe..
wil je vooral met veel wind kiten koop dan een 8 wil je vooral met 4-6bft kiten dan kan je beste een 16 erbij nemen.
|
|
|
jetset_nl
Gast
|
Ok dus dus naast me 11,6 een 16 nu nog welke ik kan er iets bij leggen en een 2006 Monkey evolution halen? maar ik weet niet of die Monkey kite goed zijn weten jullie iets van Monkey?
|
|
|
plaaggeest

|
Ik heb een naish aero 2 voor 250 euro liggen compleet met bar en lijnen! Kite is in perfecte staat en de bar is zo goed als nieuw! Is een perfecte kite om de eerste uurtjes mee op het water te staan en in door te groeien! Stuur me een mailtje voor foto's!
|
|
|
jetset_nl
Gast
|
welk jaar en welke grote?
|
|
|
|
Jappy

|
Ik heb nog wel een leuke 16m uit 2005 liggen...stuur me anders maar even een PM als je meer wilt weten.
|
|
|
jetset_nl
Gast
|
Ik ben erg benieuwt of iemand Monkey kites kent? Monkey tribe, Monkey evolution, Monkey Griffin? wat is het oordeel van jullie over deze kites?
|
|
|
larssmits
Gast
|
ja wel eens van gehoord omdat ik me 2004 best nemesisen had gekocht van de nederlandse importeur van monkey... Je kan ook gaan voor de 2006 yarga, ook wat bekender... en bij best en monkey kun je allebij binnen een maand je kite terug sturen en krijg je je geld gewoon terug, dus als ze niet bevallen geen probleem 
|
|
|
peterb

|
Kies liever een grotere kite erbij dan kleine kite. Kans op minder wind is vele malen groter dan windkracht 6 en meer (ondanks weer van vandaag).
|
|
|
Emiel

|
dow die zei dat je em effe toe moest voegen heeft monkey kites dus ga ff met hem lulle.
|
|
|