Kiten Egypte Hurghada

LUMP

Geen avatar

Berichten: 3
Juni 29, 2006, 01:38:31
edit2Rapporteer  
Hi,

Heeft er iemand ervaring met kiten in Egypte Hurghada?
Ik heb een hotel (Jasmin village) geboekt via sunweb bij het station van tommy friedl, omdat dit de goedkoopste manier van boeken was. (Niet via kitereizen).
Echter er ligt in de buurt ook nog een ander station Colona watersport. Dit schijnt nog beter te zijn  voor kiters en voor kiters alleen (geen windsurfers).

Mijn vraag weet iemand hoe ver die statons van elkaar liggen?
Is dit op loopafstand? Kan het gemakkelijk met busjes of iets dergelijks?

Mijn tweede kan je eigen spullen makkelijk meenemen naar Egypte? Ik hoor dat ze een strenge luchthaven hebben?

Mzzl en bedankt voor de reacties.
egypte
Gast
Antwoord #1 Juni 29, 2006, 02:38:11
edit2Rapporteer  
hoi,hoi

Ben vorig jaar in Jasmine village geweest.Ik ben met de taxi naar colona watersports gegaan,ligt in het Magawish resort.Goedkoop en 5 min. rijden,alleen vanaf de ingang moet je lopen naar het strand,10 min.Lopen van Jasmine village is geen optie,te heet.Wel kun je met een busje mee,nog goedkoper.

Mijn spullen heb ik gratis gestald bij Colona,werd allemaal gelabeld en heb een aantal lessen bij ze geboekt en een downwinder en een reddingsactie met ze gemaakt.Ze kunnen je ook met de boot naar een eiland brengen om te snorkelen.Goede leraren,leuke en vriendelijke medewerkers,alles kan!!!Ik hoop dat je hier iets aan hebt.Succes en fijne vakantie

Oh ja,volgens mij vloog ik met martinair of transavia.Laat je reisburo de bagage vooraf regelen,150 cm of kleiner kost niks,maar wordt wel bij je 20 kg bagage geteld en zeg nooit surfspullen,want dan denken ze aan een plank van 2 meter.In Egypte was ik snel bij mijn spullen en terug ben ik erbij gebleven tot ze op de band lagen.Wel heel goed inpakken en een fooi helpt ook.
Dree

Berichten: 48
Antwoord #2 Juni 30, 2006, 15:32:56
edit2Rapporteer  
Kom net uit Hurghada Jasmine Village. Je kan natuurlijk elke dag bij 35 graden met een taxi naar Colona rijden, maare.... bij Jasmine kan je ook prima kiten. Geef de kite-ass. op het strand zo nu een dan een paar pondjes. Je wordt gewaarschuwd voor het rif, maar is niets meer dan afgetrapt korraal. Dus schoentjes zijn niet echt nodig, gewoon een beetje opletten. Bij hoogwater kan je zalig langs de kust knallen. Koop een golftas, maximaal 150 cm en je mag 15 kilo extra meenemen. En inderdaad let even op dat je tas de band opgaat en controleer je naam op de bagagestickers (ook in Amsterdam!). Die van mij ging een dagje naar Sharm el Sheikh, oeps.

Zeker even langs Shop Number 1 gaan in Hurghada, originele Billabong en Quicksilver boardshorts voor 20 euries. En natuurlijk een bezoekje brengen aan "Ministry of Sound" voorheen Papa's bar.

Heel veel plezier!




http://www.colonawatersports.com/cam.htm
joepje

Berichten: 206
Antwoord #3 November 25, 2006, 04:28:49
edit2Rapporteer  
ook bij jasmin gezeten een half jaar geleden. Heb de littekens nog in mn voetzooltjes staan. Scoentjes kunnen daar bij beschermen en verknallen je vakantie dan niet.... Helemaal als je de pech hebt zoals ik dat je de eerste dag er hardhandig achterkomt dat dood koraal best scherp kan zijn....
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #4 Januari 19, 2007, 18:20:36
edit2Rapporteer  
sorry verkeerde topic  loser
Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #5 Januari 21, 2007, 00:47:44
edit2Rapporteer  
en de wind? bij het reisbureau zeiden ze dat ik men spul wel thuis kon laten het waait toch niet...
mxmx
Gast
Antwoord #6 Januari 21, 2007, 04:20:24
edit2Rapporteer  
ben net terug uit Hurghada. heb 6 dagen kunnen kiten van de 9.
wind is alleen wel héél erg vlaggerig. (van 6/7 ms naar 12/13ms) had 16 xb en 12 sb bij me maar ben drie keer van het water afgegaan omdat het af en toe echt trickie was.
(of omdat de wind in ééns weg was)

heb zelf bij mijn hotel gekite, omdat er niet de hele dag wind was en ik geen zin had om elke dag bij colona rond te hangen. (vrouw/kind)
het was bij het hotel goed te doen, maar door de vlagerige wind was het alleen erg lastig om bij het zelfde punt terug te komen. (klein strand en er dobberden ook nog een paar jachten in de weg)

colona  heeft  een super strand, maar als je een beetje mooi hotel wilt is megawish (het resort bij colona) geen optie.
 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.