best kites rare adviezen

dow-rhino2

Berichten: 174
Maart 24, 2004, 19:01:08
edit2Rapporteer  
check t onderstaande gesprek met een van de mensen met de customers service van best kites.  ze raden aan iemand van 55 kilo een 18 aan wat ik al een beetje vreemd vind maargoed dat kan nog.
maar als je gaat vragen om de eigenschappen van de nemesis weet hij me te vertellen dat hij deze nog nooit gevlogen heeft.
beetje vreemd, iemand die advies gaat geven over dingen die hij misschien nog nieteens ooit gezien heeft. leuk al die klantenservice van best maar dit valt me wel tegen.


Leah> Hi, how can I help you today?
dow> hey
dow> i have a question
dow> i'm about 55 kilos
Leah> Sure! Shoot.
dow> and i want to buy 3 kites from your brand
Leah> Okay.
dow> wich sizes are the best for me you think
dow> i've got a year of expirience
dow> and i'm practicing my 360s and stuff
Leah> Well, you probably want to get a good range to ride your most prevalent wind conditions.
dow> i'm from holland
dow> so it's about 3 to 9 bft
Leah> Have you been riding high or mid aspect kites in the past?
dow> i've riddin a blacktip 2002 model before
Leah> Then you'd probably want to go with our High Aspect kite our Nemesis model
dow> yeah think so
dow> wich seizes
dow> i want to keep my blacktip 8 m2
Leah> and you might want to go for our 18, 14, 10,
Leah> then those sizes would be perfect for you.
dow> sounds good
Leah> Can I help you with any of our other gear?
dow> can you tell me something about the depower and other things about the kite?
Leah> I haven't ridden them but i have heard the guys say that the kites have really good depower
dow> do you know a kite wich you can compare with this one?
Leah> It's an improvement on anything out there
Leah> We think we've improved on the high aspect range of kites
dow> well thank you for the info i will consider buying your kites
dow> goodbye
Leah> thanks!
Leah> We hope you try them!
Wilco
Gast
Antwoord #1 Maart 24, 2004, 19:40:06
edit2Rapporteer  
Hee ik ben 60 kg en ben voor 16,12 en 8 gegaan..kan binnenkort (als het weer is gaat waaien en de tent. week achter de rug is) zeggen of het echt een goede keus is. Ik denk van wel omdat de 14best ongeveer de low end van een 16 x3 heeft...niet zo extreem als de rhino2 maar er een beetje tussenin. Dus 18 is denk ik snel te groot voor je 55kg en die vallen toch uit de lucht met die 5 knopen waarin jij hem nodig zou hebben  Wink

Ik vind het ook slordig dat ze zo iemand achter de chat zetten, maar het komt denk ik omdat de reguliere (alex shannon jeff etc etc.) naar egypte zijn voor de SKI show..dus daar kan de service de komende 2 weken helaas wel wat onder lijden. Ik heb namelijk wel gesproken met mensen die ervaring hadden (team riders shannon etc.) en ben zelfs gebeld. Maar toch idd wel slordig van ze, zal het wel ff doorgeven..

 
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #2 Maart 24, 2004, 20:02:39
edit2Rapporteer  
Lekker idioot zeg, iemand die nooit die kites (high ar) heeft gevlogen adviseert de klanten  :Smiley. En dat ie ut er nog zelf bij zegt ook.
Je mag toch wel verwachten dat hij er tenminste mee gevaren heeft voordat hij iemand gaat adviseren.

Andy
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #3 Maart 24, 2004, 20:59:27
edit2Rapporteer  
jullie doe net of dit wereld nieuws is.

het gebeurt hier in ollanda ook in de winkels, dat er mensen staan die er de ballen verstand van hebben.

ga naar winkels waarvan je weet dat die gasten die het verkopen ook  alles getest hebben, zodat ze weten waar het over gaat.

en nog beter, vraag het even op dit forum welke winkels in jou buurt goed zijn.

en kom dan niet met afbraak verhalen, maar onderbouw je argument welke dus goed zijn, dus positieve ervaringen met een winkel.
peter
Gast
Antwoord #4 Maart 24, 2004, 22:04:49
edit2Rapporteer  
het valt natuurlijk niet goed te praten, maar wanneer het hier om een tijdelijke contactpersoon gaat (i.v.m. de SKI) is het denk ik niet helemaal juist best helemaal af te kraken.

maar het blijft idd een beetje slordig!


ps . ar heppie de sticker?
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #5 Maart 25, 2004, 00:40:32
edit2Rapporteer  
Zoiets heb ik ook gemerkt, ik zat zelf te twijfellen tussen 16 en 18m2, maar toen ik door ging vragen gaf de persoon toe dat die min of meer een dom blondje was en werd ik doorverbonden met Shannon. Die kwam iets geloofwaardiger over.
dow_rhino2
Gast
Antwoord #6 Maart 25, 2004, 18:32:22
edit2Rapporteer  
ok er zijn ook shops die dat doen daar koop ik overigens niet.
dus blijf t erg slecht vinden.

mzzls dow
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #7 Maart 25, 2004, 19:18:02
edit2Rapporteer  
ok er zijn ook shops die dat doen daar koop ik overigens niet.
dus blijf t erg slecht vinden.

mzzls dow

Mij is dit in een shop in Zuid-Holland overkomen: Een Naish kite gekocht, na wat onderhandellingen hebben ze het compleet gemaakt met Wipika bar+lijnen. Niet echt een fatale combinatie, maar later kwam ik achter dat deze combinatie zeker geen schoonheidsprijs verdient: de loop van de bar op de depowerlijn is veel te groot voor een Naish kite.
Erik Verhe1j

Berichten: 1044
Antwoord #8 Maart 25, 2004, 19:31:27
edit2Rapporteer  
dat moet je me uitleggen? wat heeft de loop met de kite te maken.

Groeten Erik
SKypiraTE
Gast
Antwoord #9 Maart 25, 2004, 20:44:19
edit2Rapporteer  
Niks, want die kun je zo inkorten, een wipika bar kan prima op een naishkite, en andersom. Dat kan eigenlijk met alle merken, behalve een tube merk met een foil merk als flysurfer, dat kan niet.
Wilco
Gast
Antwoord #10 Maart 25, 2004, 20:56:23
edit2Rapporteer  
ok er zijn ook shops die dat doen daar koop ik overigens niet.
dus blijf t erg slecht vinden.

mzzls dow

Ik heb er nog ff contact over gehad, en "leah" is een vrouw en is een van de 2 niet kitende mensen daar die achter de chat zitten, wegens de onderbezetting door de SKI show. De rest van de staf kite allemaal en dit komt normaal dus ook vrijwel niet voor. Verder heeft ze een uitgebreide tabel aan de hand waarvan ze je toch een gedegen advies zou kunnen geven. Tevens heeft ze waarschijnlijk voor 18, 14 en 10 gekozen omdat dat het voordeligst voor jou (10 is gratis) is en je aangeeft je 8 te willen houden... Bij deze keuze kan je enorm vroeg weg... Je kan echter ook kiezen om je 8 te verkopen en 16,12 8 te nemen hier lever je wat in op low-end (maar niet veel gezien je gewicht) en je bent goedkoper uit.... Een 3e optie is om een 16 12 en een 5 yarga voor onder de 8 te nemen, maar ik weet niet of je een beginner bent want een 5 meter gebruik je pas vanaf 30+ knopen en of het dan nog verstandig is...let wel met jou gewicht heb je in die een 5m nodig maar de 5m yarga is dan echt razendsnel.....

succes
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #11 Maart 26, 2004, 19:08:12
edit2Rapporteer  
dat moet je me uitleggen? wat heeft de loop met de kite te maken.

Groeten Erik

Een van de eigenschappen van een kite is hoeveel je de relatieve lengte van de voor- en achterlijnen kan wijzigen door middel van de depower van je bar om de normale depower range van je kite te kunnen benutten en te kunnen blijven sturen.

Een Wipika kite heb ik alleen tijdens mijn les gevlogen en ben alles vergeten, maar ik zie dat op de Naish bars de depower-loop van de bar ergens rond de 25 cm is. Bij de Wipika bar is dat veel meer. Als je dan maximaal depowert, gaan de stuurlijnen helemaal slap hangen en zijn ze geen stuurlijnen meer, niet waar?
dow-rhino2

Berichten: 174
Antwoord #12 Maart 29, 2004, 19:52:46
edit2Rapporteer  
verstellen kan je zo doen maargoed daar ging t niet over.
deze chat was overigens in naam van een vriend van me. hij vaart zn 8 tot een kleine 6 bft veel meer trekt iej hem echt niet dus zou hem eerder een yarga 5 aanbevelen. maar ookal was de set speciaal voor het vroege beginnen bedoeld dan kan je nog geen goed advies geven als je zelf nog niet eens kitesurfd. je kan zeggen wat voor maten je ongeveer moet hebben en dan houd t echt goed op. als ik tegen haar zou zeggen ik wil graag een kite voor freestyle jumpen of voor waveriden ofzo weet zij toch niet waar je echt over praat.
of als ik vraag naar de meeste depower of meeste low end kan zo iemand daar toch niets mee.
al met al vind ik dit een minpuntje in de vele pluspunten van best.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.