TEVEEL LIFT?!?

Wilco
Gast
Maart 25, 2004, 21:24:33
edit2Rapporteer  
HIj vraagt zich af of de 2004 kites niet teveel lift hebben ivm met veiligheidsredenen..

RickI uitte deze vraag nadat hij met de best yarga 11m had gevlogen:

I have had a Best Yarga 11 m out twice for short sessions in reasonable winds, two days ago in 20 to 25 kts. and tonight in 18 to say 23 kts based on ikitesurf.com. I am an OK jumper but not a highly technical one, it is my only trick after all. Two days ago I popped a jump to at least 50 ft. (15 m), and tonight to at least 65 ft. (20 m), high!

Hij beweert dat hij echt regelmatig veel hoger gaat dan op z'n 2003 kites. Persoonlijk geloof ik er niet zo in, en denk ik dat het meer een kwestie van geluk was.. Maar als het waar is zou het wel een perfecte kite zijn want 15m hoog in 20 knopen....dan moet ik toch me best doen op m'n SS fuel 13  ;D
Jari
Gast
Antwoord #1 Maart 25, 2004, 22:02:30
edit2Rapporteer  
Dit textje komt op mij ook over als een sterk verhaal!

Ten eerste geloof ik niet dat die Best Kites een betere Lift hebben dan de andere Kites (en anders moet ik ze ook hebben!).

Laat hij eerst maar eens een paar foto's plaatsen (als hij zulke sprongetjes toch ff tussendoor maakt...)
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #2 Maart 26, 2004, 00:35:50
edit2Rapporteer  
sommige mensen hebben kennelijk geen idee hoe hoog 20 meter is......
-DAVE-
Gast
Antwoord #3 Maart 26, 2004, 01:33:02
edit2Rapporteer  
hij heeft het in ieder geval voor elkaar dat erover gepraat wordt op forumps.... Wink

Maar waarschijnlijk is dit dus weer een stiekum stukje "BEST" advertising...
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #4 Maart 26, 2004, 10:39:52
edit2Rapporteer  
Heb je al met Best gevlogen?

KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #5 Maart 26, 2004, 12:07:25
edit2Rapporteer  
Niet echt objectief maar de boodschap is duidelijk: voor dat geld heb je waarschijnlijk toch een redelijke kite.
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #6 Maart 26, 2004, 12:22:30
edit2Rapporteer  
De concurrentie is sterk en dus zijn er geen slechte kites meer.
De rest is gewoon persoonlijke voorkeur en geloof me er is echt geen 1 kite waarmee je 10 meter hoger springt dan met een ander merk.

Ik ben nog steeds benieuwd naar Best aangezien daar wel eens een interessante prijs kwaliteit verhouding uit kan rollen.


Mischien moeten we dan wel zeggen you Best start believeing.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #7 Maart 26, 2004, 13:07:25
edit2Rapporteer  
Ben voorlopig bijna alleen maar positive reacties tegen gekomen m.b.t. de eigenschappen van Best kites. En de aanbiedingen van Best van de afgelopen tijd liegen er niet om! Voor ± 1600 euri heb je een 3 kite quiver. Voor dat zelfde geld kan ik een 1 X4 en een paar ijsjes permitteren!
Wilco
Gast
Antwoord #8 Maart 26, 2004, 13:36:08
edit2Rapporteer  
Heb je al met Best gevlogen?



Waar is de wind...? Misschien vanmiddag nog ff ik hoop et.  Smiley
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #9 Maart 26, 2004, 16:29:53
edit2Rapporteer  
Ben voorlopig bijna alleen maar positive reacties tegen gekomen m.b.t. de eigenschappen van Best kites. En de aanbiedingen van Best van de afgelopen tijd liegen er niet om! Voor ± 1600 euri heb je een 3 kite quiver. Voor dat zelfde geld kan ik een 1 X4 en een paar ijsjes permitteren!

Wilco heeft minder betaald rond de 1400 euro.
Dus als die kites voor jou goed zijn koop je 3 kites voor de prijs van 1 van de gevestigde merken.

Hou ons eens op de hoogte Wilco wat je ervan vindt.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #10 Maart 26, 2004, 17:44:21
edit2Rapporteer  
Ook Tomislav heeft een 3 kitequiver in z´n auto liggen.
Maarre je kan ook een hoop info van kitesurfforum.com halen als je geinteresseerd bent.

fer
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #11 Maart 26, 2004, 17:52:23
edit2Rapporteer  
teveel lift, lift kan je nooit genoeg hebben ;D
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #12 Maart 26, 2004, 19:02:50
edit2Rapporteer  
Net heb ik op Autostrand m'n Nemesis 18 gevlogen. Los van het feit dat ik met dit soort high-performance kites nog goed moet leren omgaan, is het indrukwekkend. De Nemesis 18 voelt net zo snel als m'n Naish Aero 10. Je hebt veel meer kracht en het depowert goed. Ik dacht zal ik eens een sprong maken, ik ging zooooo hoog dat ik helemaal eng van werd, in ieder geval het hoogste wat ik tot nu toe heb gesprongen, misschien wel 4-5 meter. En dat met 11-12 knopen en zonder dat ik erg m'n best had gedaan...

Ben voorlopig bijna alleen maar positive reacties tegen gekomen m.b.t. de eigenschappen van Best kites. En de aanbiedingen van Best van de afgelopen tijd liegen er niet om! Voor ± 1600 euri heb je een 3 kite quiver. Voor dat zelfde geld kan ik een 1 X4 en een paar ijsjes permitteren!

Wilco heeft minder betaald rond de 1400 euro.
Dus als die kites voor jou goed zijn koop je 3 kites voor de prijs van 1 van de gevestigde merken.

Hou ons eens op de hoogte Wilco wat je ervan vindt.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #13 Maart 26, 2004, 21:31:35
edit2Rapporteer  
Ik denk idd dat de meeste mensen niet beseffebn hoe hoog 20 meter is.... Ga even uit van het dak van een flat met 5 verdiepingen (6 bouwlagen). Da's dus hoog !!!!!
Wilco
Gast
Antwoord #14 Maart 26, 2004, 21:57:15
edit2Rapporteer  
DE fuels bevielen me ook heel goed, maar high ar kites bevielen me toch altijd al beter (daarvoor gehad)...ligt gewoon aan je persoonlijke voorkeur/stijl... maar ik denk dat ik er dus ook zo op weg ben...

helaas nog geen tijd/wind gehad om te testen (van de week binnen gehad) en precies volgende week tentamenweek  :'(  Hopelijk kan het weekend daarop dan een BEST weekend worden  Wink

....want ik zou ook wel eens willen weten of die 16 wel groot genoeg is voor me  (60 kg)...maar aangezien tomislav (80kg) met 18 lekker ging in 12 knopen denk ik et wel...hoe groot is het board waar je op vaart tomislav?

En idd die jumps van RickI zullen wel hoger geweest zijn dan op z'n vorige kites...maar 20 meter is ECHT hoog..geloof et niet zo.....je verkijkt jezelf snel op hoogte...

Groeten...
Jort
Gast
Antwoord #15 Maart 26, 2004, 22:03:24
edit2Rapporteer  
DE fuels bevielen me ook heel goed, maar high ar kites bevielen me toch altijd al beter (daarvoor gehad)...ligt gewoon aan je persoonlijke voorkeur/stijl... maar ik denk dat ik er dus ook zo op weg ben...

helaas nog geen tijd/wind gehad om te testen (van de week binnen gehad) en precies volgende week tentamenweek  :'(  Hopelijk kan het weekend daarop dan een BEST weekend worden  Wink

....want ik zou ook wel eens willen weten of die 16 wel groot genoeg is voor me  (60 kg)...maar aangezien tomislav (80kg) met 18 lekker ging in 12 knopen denk ik et wel...hoe groot is het board waar je op vaart tomislav?

En idd die jumps van RickI zullen wel hoger geweest zijn dan op z'n vorige kites...maar 20 meter is ECHT hoog..geloof et niet zo.....je verkijkt jezelf snel op hoogte...

Groeten...
wat is nou volgens jou 't ECHT merkbare verschil tussen een 2004 fuel en een 'high ar' kite...?
Wilco
Gast
Antwoord #16 Maart 26, 2004, 23:01:25
edit2Rapporteer  
verschil 2003 fuel - high ar :

De lift (spronghoogte) van de fuel is zeker te vergelijken met een high ar...het verschil zit hem voornamelijk in de hangtime, met de 2003 fuel (en andere medium ar's/misschien de vegas niet  ??? ) kom je gewoon iets sneller naar beneden....    Met de fuel maak je echter wel veel makkelijker een goeie sprong (sweetspot is gewoon groter timing is minder cruciaal)....

Upwind...de fuel (geldt in het algemeen voor lagere ar) zit iets dieper in het windraam waardoor hoogtelopen IETS minder is als op een high ar...het was bij mij trouwens altijd ruim voldoende dus daar zit et hem niet in...

Draaisnelheid....de fuel draait (als je het wilt) om z'n wingtip heen...(ideaal voor golven/kiteloops...)maar de vluchtsnelheid neemt hierbij wel erg af..een high ar draait meer "soepele bochten" de bochten zijn minder scherp maar de kite vliegt wel sneller...hierbij moet je echter ook zien dat de fuel zijn snelheid ook kan behouden als je hem minder hard stuurt.

Vliegsnelheid....een vlakke high ar kite vliegt wat sneller door het windraam dan een medium ar kite met een wat diepere draft (fuel)....maar zelfs bij een speedrun op de fuel is het de rider die meestal het eerst valt..snelheid zat dus... alleen bij het terugsturen voor een sprong vliegt een high ar wat sneller terug is IETS meer lift...

Windrange....doordat de fuel wat dieper in het windraam hangt (heeft ook een wat diepere "draft" waardoor die wat meer wind vangt als een over het algemeen wat vlakkere high ar kite) heeft hij gewoon wat minder depower als een high ar kite....daarentegen is de low end ook weer een stuk beter. De totale windrange van een vlakke kite (hoewel die later begint) is echter gewoon wat groter...

Waterstarten....hier is de fuel dus de meester in...hij klapt niet dubbel etc...maar staat zo weer in de lucht...

Al met al...geven de vliegers dus voornamelijk gewoon een ANDER GEVOEL....zonder dat de een beter of slechter is...het is een persoonlijke voorkeur.....Ik vind trouwens wel de fuel ZEER goed geschikt is om veel tricks te doen (springt makkeljik, draait kiteloops met gemak/hangt diep in het windvenster=wakestyle en waterstart makkelijk want bij het wat wil je nog meer  Grin)....de high ar is gewoon wat beter als je meer gaat voor het terug upwind varen na een hoge sprong  ;D En als laatste het zit hem voornamelijk in de rider niet in de KITE.....

Maar ik vind het allebei gewoon topkites maar ieder voor z'n eigen ding...ik hou de 13m fuel niet voor niks derbij  ;D (lekkerste zou een quivertje medium en een quivertje high ar kites zijn  Wink )
Jort
Gast
Antwoord #17 Maart 26, 2004, 23:23:09
edit2Rapporteer  
verschil 2003 fuel - high ar :

De lift (spronghoogte) van de fuel is zeker te vergelijken met een high ar...het verschil zit hem voornamelijk in de hangtime, met de 2003 fuel (en andere medium ar's/misschien de vegas niet  ??? ) kom je gewoon iets sneller naar beneden....    Met de fuel maak je echter wel veel makkelijker een goeie sprong (sweetspot is gewoon groter timing is minder cruciaal)....

Upwind...de fuel (geldt in het algemeen voor lagere ar) zit iets dieper in het windraam waardoor hoogtelopen IETS minder is als op een high ar...het was bij mij trouwens altijd ruim voldoende dus daar zit et hem niet in...

Draaisnelheid....de fuel draait (als je het wilt) om z'n wingtip heen...(ideaal voor golven/kiteloops...)maar de vluchtsnelheid neemt hierbij wel erg af..een high ar draait meer "soepele bochten" de bochten zijn minder scherp maar de kite vliegt wel sneller...hierbij moet je echter ook zien dat de fuel zijn snelheid ook kan behouden als je hem minder hard stuurt.

Vliegsnelheid....een vlakke high ar kite vliegt wat sneller door het windraam dan een medium ar kite met een wat diepere draft (fuel)....maar zelfs bij een speedrun op de fuel is het de rider die meestal het eerst valt..snelheid zat dus... alleen bij het terugsturen voor een sprong vliegt een high ar wat sneller terug is IETS meer lift...

Windrange....doordat de fuel wat dieper in het windraam hangt (heeft ook een wat diepere "draft" waardoor die wat meer wind vangt als een over het algemeen wat vlakkere high ar kite) heeft hij gewoon wat minder depower als een high ar kite....daarentegen is de low end ook weer een stuk beter. De totale windrange van een vlakke kite (hoewel die later begint) is echter gewoon wat groter...

Waterstarten....hier is de fuel dus de meester in...hij klapt niet dubbel etc...maar staat zo weer in de lucht...

Al met al...geven de vliegers dus voornamelijk gewoon een ANDER GEVOEL....zonder dat de een beter of slechter is...het is een persoonlijke voorkeur.....Ik vind trouwens wel de fuel ZEER goed geschikt is om veel tricks te doen (springt makkeljik, draait kiteloops met gemak/hangt diep in het windvenster=wakestyle en waterstart makkelijk want bij het wat wil je nog meer  Grin)....de high ar is gewoon wat beter als je meer gaat voor het terug upwind varen na een hoge sprong  ;D En als laatste het zit hem voornamelijk in de rider niet in de KITE.....

Maar ik vind het allebei gewoon topkites maar ieder voor z'n eigen ding...ik hou de 13m fuel niet voor niks derbij  ;D (lekkerste zou een quivertje medium en een quivertje high ar kites zijn  Wink )
Top!! Duidelijk en objectief!!

Heb zelf eerst met Guerilla's gevaren, en nu met 2004 fuel, ben benieuwd, zal binnenkort ook rhino's met bouwjaar 2004 proberen, en zelf 't verschil merken!
dow-rhino2

Berichten: 174
Antwoord #18 Maart 29, 2004, 19:47:46
edit2Rapporteer  
idd een top omschrijving daar hebben we wat aan.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.