Unhooked Torch 2....?

Hieronymus

Augustus 08, 2006, 02:35:05
edit2Rapporteer  
Even een vraagje over het unhooked varen met de Torch 2. Ik ben een beetje zoekende naar een goeie afstelling, met name de stuurlijnen en de lengte van mijn depowerkoord. Ik heb nu mijn stuurlijnen op het middelste knoopje en mijn depowerkoord op 25 cm. Ik hoor graag hoe jullie de boel hebben staan, merk namelijk dat het bij mij niet super werkt! Zat nog te denken aan het inkorten van mijn depowerkoord naar 20 cm ofzo!

Alvast bedankt!
Bluecupra

Antwoord #1 Augustus 08, 2006, 02:49:02
edit2Rapporteer  
Vaar zelf Ravens en heb mijn depower op ongeveer 17 cm staan. Weet niet of dit overeen komt met Torch. Met deze setting blijven de kites zowel hooked als un-hooked prima varen
Hieronymus

Antwoord #2 Augustus 08, 2006, 03:11:19
edit2Rapporteer  
Lijkt mij van wel, tenslotte dezelfde bar en lijnen! Maar heb je dan nog ruimte op je depowerstrap? Ik moet hem nu namelijk helemaal intrekken, dus als ik hem al voor de helft dicht vaar krijg ik behoorlijk wat power als ik hem helemaal dichtrek en unhook!
Tom

Antwoord #3 Augustus 08, 2006, 03:28:29
edit2Rapporteer  
je moet hem gewoon zo afstellen dat als je helemaal depowert je kite precies goed staat. niet zo moeilijk doen met knoopjes en shit gewoon logisch na denken en proberen
volgends mij staat ie dan goed zoals je zegt. Je moet hem ook niet teveel gepowerd hebben unhooked dat vaart niet lekker
Naish........what else???

Antwoord #4 Augustus 08, 2006, 04:12:14
edit2Rapporteer  
Wanneer je kite hooked goed staat dan hoef je bij un-hooked alleen je strap volledig dicht te trekken en uit te haken!
zaggy
Gast
Antwoord #5 Augustus 08, 2006, 18:01:10
edit2Rapporteer  
ik vaar hem zelf ook en heb een redelijk korte depowerafstand. de lengte tussen duim en middelvinger als ik deze zover mogelijk uit elkaar doe, maar dat is persoonlijk. Ik stel de lijnen dan zo af dat die bij volle power(bar naar je toe en strap helemaal open) kleine oren heeft. Zo vind ik hem het fijnst voor het uithaken, veel power is meer druk is hoger en verder springen.
Bij meer wind kan ik hem met de strap dan wat dicht trekken. Maar ik kloot nooit met de strap wanneer ik ga uithaken, is ook helemaal niet nodig tenzij je volle power wil tegen de knoop.
Hieronymus

Antwoord #6 Augustus 08, 2006, 18:26:47
edit2Rapporteer  
Ik vaar hem eigenlijk altijd fullpower op de knoop, maar denk dat ik gewoon eens moet kloten met de lengte van mijn depowerkoord, denk dat die redelijk lang is (25 cm). Bij mij is het zo dat als ik nu strap vol open heb hooked en volledig de strap dichtrek en uithaak dat de kite echt onwijze oren krijgt en zelfs achteruit gaat vliegen. Lijkt mij niet de bedoeling!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.