Kiteboarden Beginner

lorenzo
Gast
Maart 28, 2004, 20:40:44
edit2Rapporteer  
Geplaatst: Zo Mrt 28, 2004 6:37 pm    Onderwerp: Kite  

--------------------------------------------------------------------------------
 
HOI  


Ik hou van extreme sporten en heb al veel verschillende sporten gedaan. ik wil het liefst morgen al naar het strand om te kiteboarden. ziet er echt prachtig uit.

Maar Wat heb ik er precies allemaal voor nodig?
en hoeduur kost het allemaal?
op wat voor dagen kan het gedaan worden?
en waarzo welke locatie's?

Graag zou ik een duidelijk antwoord zien.

alvast bedankt  
Wilco
Gast
Antwoord #1 Maart 28, 2004, 20:51:19
edit2Rapporteer  
neem eerst is een lesje bij een goede kitesurfschool, zie je vanzelf of het leuk vindt, er geschikt voor bent, wat voor materiaal je nodig hebt etc etc....

zie ook: http://www.kitehigh.nl/kitesurfles.php

en op de linkpage http://www.kitehigh.nl/z_linkpage.php staan links naar verschillende kitesurfscholen
Joren

Berichten: 664
Antwoord #2 Maart 28, 2004, 20:53:08
edit2Rapporteer  
natuurlijk een kite, board, bar en lijnen. Voor deze tijd van het jaar een goede wetsuit, schoentjes en evt. handschoenen. dan zit je totaal al wel rond de 1500 euro. NEEM WEL LES VOORDAT JE HET WATER OP GAAT! je kan op alle dagen wel kitesurfen, ligt eraan welke maten je hebt. Meestal staat er een zuidwesten wind dus kan je wel op de noordzeestranden terecht, vaar (vooral in het begin) met aanlandige wind, het beste kan je in het begin in ondiepwater varen.

ik hoop dat je zo genoeg info hebt

gr joren
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #3 Maart 28, 2004, 21:06:32
edit2Rapporteer  
waar kom je vandaan?

zoek een IKO gecertifiseerde kiteschool uit.

als je gaat kiten ga dan naar een plek waar je kan staan in het water, zoals bv autostrand of ergens op het ijselmeer.

je hebt een kite nodig.
kiteboard.
pak en schoentjes.
helm.
trapeze
probeer 2e hands kite en board aan te schaffen, kosten alles  1500e

als er wind staat kan je varen.
Erik Verhe1j

Berichten: 1044
Antwoord #4 Maart 28, 2004, 21:30:51
edit2Rapporteer  
en een trapeze heb je ook nodig!.

Board kan je zelf maken: zie www.stuntkites.nl

Groeten Erik
Paul

Berichten: 275
Antwoord #5 Maart 29, 2004, 00:07:00
edit2Rapporteer  
en lid worden van de kitesurfvereniging! anders kan je volgend jaar niet meer overal kituh!

ben je ook gelijk verzekerd!

www.kitesurfvereniging.nl
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #6 Maart 29, 2004, 01:44:45
edit2Rapporteer  
ff puntsgewijs dan.....anders wordt het langslepend......vraag maar als er iets niet duidelijk is;

kleding
pak 250 euro/ 60-90 euro tweede hands
trapeze 120 e/ 40 e TH
Schoentjes 40 e/10e
lycra 30 e/ lekker nieuw kopen

kite en board
kite klein 900 e/ 550 e (2003) TH
kite middel 1100 e / 650 (2003) TH
kite groot 1300 e / 750 e TH

board 1.30 m ....700 e/ 350 e (2003) T


en om er bij te horen

blond haar.... goeie muzieksmaak....humor, licht metalen velgen.....liefst een lekker wijf met een thermoskan koffie en een pijpsmoeltje.....onuitputtelijk doorzettingsvermogen.....fysieke hardheid.....emotionele binding met wind en water.......en een TOPLUL .....hoewel dit overdreven en abbsoluut nutteloos zal lijken zijn het juist deze eigenschappen waarmee de huidige generatie kiters zich onderscheid van het overige surfvolk......WOPPAAAAAA ;D ;D ;D
Jasper

Berichten: 562
Antwoord #7 Maart 29, 2004, 07:51:58
edit2Rapporteer  
moza..held!
lorenzo
Gast
Antwoord #8 Maart 29, 2004, 14:51:31
edit2Rapporteer  
Hey,.. nog bedankt voor de nodige informatie daar heb ik wat aan...
maar hoe duur is het om me haar te blonderen  ;D hahaha

neej ff sirieus....
is het handig om als eerst alleen een kite te kopen en op 't strand te leren kite'n. om het gevoel te krijgen....
en daarna pas een board en de nodige spullen te kopen? ???
lorenzo
Gast
Antwoord #9 Maart 29, 2004, 14:53:07
edit2Rapporteer  
oja ik wil geen les nemen.....
nu niet nooit niet!!!
Kiarah
Gast
Antwoord #10 Maart 29, 2004, 14:56:54
edit2Rapporteer  
Dat is erg dom en onverstandig om geen les te nemen. Niet alleen voor je zelf, want dat is je eigen verantwoording. Maar ook je mede kiters op het water breng je daarmee in gevaar! Dus denk na en denk niet alleen aan jezelf en neem les

Succes verder en veel plezier
Joren

Berichten: 664
Antwoord #11 Maart 29, 2004, 15:00:29
edit2Rapporteer  
NEEM LES!!! Kiteboarden is een gevaarlijke sport en heeft al verschillende kiters het leven gekost, dus doe het wel, niet alleen voor je eigen veiligheid maar ook voor die van je medekiters!!!
kiarah
Gast
Antwoord #12 Maart 29, 2004, 15:06:16
edit2Rapporteer  
O ja en nog een opmerking. Ze zijn op dit moment erg bezig om kiten op een hoop locaties aanbanden te leggen. Juist vanwege de veiligheid. Dus als er dan mensen op eigen houtje gaan zitten stunten zonder enige kennis is dat niet bevoordelijk voor de kitelocaties.

Nogmaals veiligheid voor alles
lorenzo
Gast
Antwoord #13 Maart 29, 2004, 15:13:14
edit2Rapporteer  
okeej ik neem les,.
ik wil niet me omgeving in gevaar brengen....
Wilco
Gast
Antwoord #14 Maart 29, 2004, 15:21:58
edit2Rapporteer  
we kunnen het dit seizoen niet meer hebben als er (sorry dat ik het zo zeg) weer een stelletje klunzen de boel lopen verzieken...één foutje , een kind in je lijnen etc etc..en het is al gedaan met een spot.

Aangezien mij het kunnen blijven beoefenen van deze sport meer waard is dan een beginner die eigenwijs is..zullen we dit seizoen ook harder moeten optreden tegen mensen die een beetje aan het aankloten zijn...

Dus je doet er verstandig aan om gewoon een les te nemen, is wel zo lekker voor je materiaal ook want crashen doe je je kite toch een paar keer bij het oefenen...en dat vinden ze niet zo fijn....dan liever met het materiaal van een school...

veel succes in ieder geval  Wink
Jasper

Berichten: 562
Antwoord #15 Maart 29, 2004, 15:26:01
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik hou van extreme sporten en heb al veel verschillende sporten gedaan. ik wil het liefst morgen al naar het strand om te kiteboarden. ziet er echt prachtig uit.

Lorenzo..loop eens op je gemak een kitesurf winkel bij jou in de buurt binnen en laat je informeren! De sport is kickass dope bombilly phat enzo allemaal maar je moet niet overhaast dingen doen! dat idee krijg ik nu wel een beetje..en dat kan nare gevolgend hebben..dus nogmaals loop die winkel binnen regel een lesje..in april.mei beginnen de meeste scholen weer met lesgeven! Good luck!
lorenzo
Gast
Antwoord #16 Maart 29, 2004, 15:35:30
edit2Rapporteer  
ja zal ik doen jasper mijn probleem is idd dat ik dingen overhaast doe... maar dat komt omdat ik er  kriebels van krijg als ik zo alles bekijk en ik denk dat iedereen wel weet wat ik daar mee bedoel.
maar ik ga binnenkort een school zoeken.... zal ik doen Wink
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #17 Maart 29, 2004, 15:57:03
edit2Rapporteer  
Jo...geen blond haar is jammer....maar zorg dan iig dat je moppen kunt tappen....

en ff serieus, neem een les en laat daar gewoon zien dat jij het talent hebt ....draai van mijn part een frontloopje tijdens je eerste rakje.....misschien is het anders beter voor je om een les te reserveren op een moment dat jij weet dat het steviger waait in het weekend bijvoorbeeld......dan heb je dat gehad, weet je gelijk wat zo'n kite aanricht met een beetje drastisch sturen.....maar dan heb je iig iemand in de buurt met kennis van zaken! Ik sluit me helemaal aan bij de posters hierboven!


Mahola Sander!  ;D
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #18 Maart 29, 2004, 18:47:40
edit2Rapporteer  
nog ff dit, zoek wel een IKO school uit.

er zijn veel winkels, jammergenoeg zijn er ook winkels die me god niet weten waar ze het over hebben.

welke school of winkel, vraag het ff op het forum als je wat gevonden hebt.
 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.