Kites van 2004 weinig vernieuwend

~Dirk~

Berichten: 633
Maart 28, 2004, 23:04:33
edit2Rapporteer  
Als ik de beschrijving van de geteste 2004 series in de access lees heb ik niet echt het idee dat er nou zoveel vernieuwing is t.o.v. de 2003 series. Tuurlijk is het karakter van sommige kites wat veranderd maar vernieuwing kan ik er niet in ontdekken. Het lijkt zelfs wel een beetje dat veel merken alleen maar copieren wat de toonaangevede merken verzinnen. Wat betreft de veiligheden is men ook in de access ronduit negatief over de prestaties van de meeste merken, en hebben ze een verbetering dan word deze als dure optie beschikbaar wat ik een merkwaardige zaak vind. Maar misschien is de werkelijkheid wel anders, ik heb de meeste nieuwe series nog niet gezien en blijken er wel degelijk veel vernieuwingen te zijn. Ik ben dan ook best erg benieuwd naar de mening van de genen die al wel de nieuwe series hebben gezien. M.a.w. zijn de tube kites uit ontwikkeld of is er nog verbetering mogelijk?  ???
xray

Berichten: 3688
Antwoord #1 Maart 29, 2004, 00:00:33
edit2Rapporteer  
Tja het is maar net wat je verwachtingspatroon is.
~Dirk~

Berichten: 633
Antwoord #2 Maart 29, 2004, 00:20:34
edit2Rapporteer  
Ik verwacht nieuwe ideeen t.o.v. de Kites en veiligheid
Dingen als een recon systeem, rocket struts, doorlopende LE, UDS,ect. maar dan vernieuwend weet ik veel, ik ontwerp geen kites ik koop ze alleen maar. Maar ik zie niet echt wat er beter word als ik een model 2004 koop t.o.v. 2003. Maar zoals ik al zei het is een indruk die ik krijg n.a.v. een artikel in de access. Het kan best zijn dat dit er niet goed uit komt, maar als ik bijv. zo'n globerider  bar zie die wel erg veel op een Peter Lynn bar lijkt (volgens mij is het de zelfde maar dan in het geel) of de X4 bar wat volgens mij gewoon de X2 bar is dan denk ik : is daar nou helemaal niets aan te verbeteren? En dan de kites zelf waar ook niets nieuws aan te zien is (op de kleur na dan) maar dat is natuurlijk erg moeilijk op een foto te zien. Vandaar ook mijn vraag aan die genen die ze wel live hebben mogen aanschouwen en gebruiken.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #3 Maart 29, 2004, 09:05:46
edit2Rapporteer  
Kan alleen maar zeggen dat ik mijn GXR 2003 een lekkere kite vond en dat de 2004 wel veel verbeteringen had. Van rescuehandles tot spinnable bar tot oprolsysteem. Goede dingen moet je niet veranderen.

-DAVE-
Gast
Antwoord #4 Maart 29, 2004, 11:17:38
edit2Rapporteer  
Splitstrut?

One-pump systeem ?

geen zijllatten meer maar stuts aan uiteinde ?

geheel 17 % lichter ?

20 % meer power en de-power?

15 % meer upwind capability?


Ik denk dat er genoeg vernieuwd is van 2003 naar 2004 , zeker met die SlingShots. Verschil is ENORM!
Jasper

Berichten: 562
Antwoord #5 Maart 29, 2004, 11:38:41
edit2Rapporteer  
En dan de kites zelf waar ook niets nieuws aan te zien is (op de kleur na dan) maar dat is natuurlijk erg moeilijk op een foto te zien.

Dat vertellen ze er toch bij in de kitetest. Kookproof, segmented struts, segmented leading edge, verbinding strut - LE, TE met ripstop..+ wat dave zei. Je moet het je alleen even aan de binnenkant van je ogen bekijken Smiley

Is er niet veel veranderd, vertellen ze dat ook. i.e. cabrinha blacktip. Meer aandacht besteed aan recon dan vernieuwingen kite.

Het enigste rare vond ik de eerste twee geteste kites, hebben een identieke introductie. Foutje?
~Dirk~

Berichten: 633
Antwoord #6 Maart 29, 2004, 15:33:23
edit2Rapporteer  
Tuurlijk zijn ze waarschijnlijk beter geworden maar de meeste merken hebben de goede ideeen van andere merken overgenomen en toegepast op hun eigen kites. Het is jammer dat ze niet zelf nadenken over verbeteringen en oplossingen. Het lijkt nu neer te komen op bv. Naish, Cabrina en nog een stuk of 3 merken(waarschijnlijk het merk wat jij vaart) en de rest gaat ze nadoen. Dat is jammer want kwa veiligheden is er zeker nog wel wat te verbeteren en op andere gebieden lijkt me dat er ook nog wel verbetering inzit. Als er meer merken aan ontwikkeling deden zouden er volgens mij sneller veiligere en nog betere oplossingen op de markt komen.Maar het heeft dus als ik naar jullie reacties kijk zeker zin om een 2004 model te kopen, ze zijn er zeker op vooruit gegaan.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #7 Maart 29, 2004, 16:07:27
edit2Rapporteer  
Watch out for the Stealth!
Als ik het zo lees in de bladen is er weinig mis met deze kite!

slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #8 Maart 29, 2004, 18:43:16
edit2Rapporteer  
je heb NAISH, NORTH CABRINHA en SLINGSHOT die ontwikkelen alles zelf, de rest maakt alles na.
-DAVE-
Gast
Antwoord #9 Maart 29, 2004, 22:22:20
edit2Rapporteer  
Ho!! Arno!!!
North kan je alweer van het lijstje afhalen!...

"North Kites will soon be releasing a brand new safety system onto the kitesurf market, called The 5th Element…
The German manufacturer is keeping stumm for the moment about the secret behind their new concept which, as far as we can gather, works by using a 5th line, a principle which is clearly very much in at the moment…"


Of misschien Wipka er voor in de plaats toevoegen!... Wink

~Dirk~

Berichten: 633
Antwoord #10 Maart 29, 2004, 23:01:51
edit2Rapporteer  
Vroeger deed Wipika dat zeer zeker wel, een aantal van de huidige verworvenheden hebben we aan hun te danken, maar ik heb het idee dat ze de laatste 2 jaar ook teveel naar andere merken zijn gaan kijken.
Met weinig succes, want het lijkt wel een beetje of ze wat minder de nieuwe series verkopen. Ik zie hun kites in iedergeval wat minder als twee jaar geleden
peter
Gast
Antwoord #11 Maart 30, 2004, 01:17:32
edit2Rapporteer  
is ook niet zo gek flipper, er zijn tig nieuwe merken bijgekomen!
ik vind het alleen maar een goede ontwikkeling!
meer merken zou meer concurrentie moeten opwekken en dus meer vernieuwing??

ik ben in ieder geval zeer tevreden met m'n x3-tjes en ab6.3!
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #12 Maart 30, 2004, 08:41:00
edit2Rapporteer  
net zoals BEST kites, heb de kite goed bekeken maar ziet er toch rete goed uit, alles goed afgewerkt en mooi design.
word echt wel een kite om over na te denken, zeker qua prijs!!

als BEST kites gaat verkopen dan worden de grote merken echt wel zenuwachtig.
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #13 Maart 30, 2004, 09:22:25
edit2Rapporteer  
is ook niet zo gek flipper, er zijn tig nieuwe merken bijgekomen!
ik vind het alleen maar een goede ontwikkeling!
meer merken zou meer concurrentie moeten opwekken en dus meer vernieuwing??

ik ben in ieder geval zeer tevreden met m'n x3-tjes en ab6.3!
De AB 6 is de hardweerkite daar kan niks tegenop.
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #14 Maart 30, 2004, 09:24:51
edit2Rapporteer  
Kijk eens naar het snowboarden daar zijn zoveel merken en slechte boards worden er niet gebouwd.
Dat gaat ook zo in het kiten er komen echt wel meer dan de 4 merken die Arno noemt bovendrijven.

Ik denk dat de meeste veranderingen nog altijd in de snit van de kites zitten.Dat is niet te zien maar wel te voelen.

ErikB

Berichten: 876
Antwoord #15 Maart 30, 2004, 09:32:55
edit2Rapporteer  
North komt inderdaad met een nieuwe safety wat een beetje lijkt op recon.
Ik vind dit alleen maar een goeie ontwikkeling.

Het word een aanpassing op de huidige North bar.

Voorde rest zijn de kite's duurzamer geworden met balastic snake skin.
Matriaal wat extreem scheur bestendig dan conventioneel matriaal.

Ik heb er geen moeite mee als fabrikanten de goede dingen van elkaar overnemen.
Dat komt alleen de consument ten goede.
En dat zijn wij  Grin
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #16 Maart 30, 2004, 16:21:47
edit2Rapporteer  
ik denk dat best inderdaad die gasten van duurdere merken gaat laten schijten. ik wou eerst een 2004 ss fuel13 gaan kopen maar wordt nu best 5 12 en 16 omdat ik bij best voor 250 euro meer 3 kites heb in plaats van 1 ;Dlijkt me wel chill he en als je bijna iedereen positief over bst hoort dan denk k toch wel dat ze goed zullen zijn, lekker boeiend dat ze uit amerika moeten komen ;D
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #17 Maart 31, 2004, 00:38:55
edit2Rapporteer  
Ik vind de amp+(=2004) een perfecte doorontwikkelde kite! Leren van je fouten! Perfectioneren is soms beter dan nieuwe ontwikkelen die toch vaak niet werken of snel kapot gaan!

AMP+:
Mooie bar,goede pomp en tas, goede depowerstrap(net als naish alleen dan groter bereik), goede lijnen, depowerrange op je bar ruim maar niet te groot, Quickrealse heel mooi strak, zit niet in de weg, funtioneel. goede sterke pictails, twee ventielen voor Blader(hoofdtube) geen draaiventiel meer!l
In ieder geval goede low-end, ik(14meter)(85kg) kon al varen toen de 16meters ook net konden. De depower mogelijkheden zijn ruim en dus kun je hem flink doorvaren totdat je met je 10 verder kunt, en die zijn over het algemeen de beste! Ik heb de 10 nog niet getest.
De sweetspot om eens lekker gelift te worden is ruim en dus makkelijk te vinden, je spring er dus veel meer en dus leer je meer! Als je precies goed zit dan ga je lekker hoog! Kite valt na ticks niet meer dood(test Arno), kite is zeer stabiel en stuurt snel, gedowerde kite blijft op strand keurig en rustig boven je staan.
Struds zijn niet zo mooi als SS,Nroth en Naish2004 op hoofdtube genaaid, ziet er wel heel stevig en das ook belangrijk!

Denk dat deze kite mijn ontwikkeling wel zal bespoedigen! Is ook wel eens nodig!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.