Ouderkerkerplas, dus niet kiten...

deltomaso

Berichten: 83
Augustus 23, 2006, 04:22:26
edit2Rapporteer  
Afgelopen weekend maar eens het surfstrand van de Ouderkerkerplas (bij Amsterdam) geprobeerd. Helaas net voordat de kites in de lucht staan komen er groene mannetjes die ons beginnen uit te leggen dat het niet toegestaan is. Helaas kunnen ze niet motiveren waarom het niet is toegestaan, alleen dat een van de groene mannen in de buurt van Rosas was geweest en het kiten daar een grote klerezooi vond. Uiteraard vind ik dit geen motivatie waarom iets wel of niet mag.

Heeft een van jullie ervaring met een soortgelijke situatie en waar kan je "wettelijk" je gelijk halen dat je daar dus wel mag kiten als er geen verordering voor is opgesteld?
Want het is daar dus wel een superspot, geen hond te bekennen (alleen groene mannetjes) en volle westerwind op de plas en ook nog eens direct aan de snelweg
Thomas
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #1 Augustus 23, 2006, 04:30:46
edit2Rapporteer  
Tegenover die groene mannetjes hoef je toch niet "wettelijk" je gelijk te halen.
Dikke prut voor ze; als zij denken dat het niet mag, mogen ze lekker aangifte gaan doen. Niets van aantrekken en gewoon gaan.

Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden over de ouderkerkerplas, idd een mooi stukkie water, en vlak bij.
J-D

Berichten: 110
Antwoord #2 Augustus 23, 2006, 04:37:26
edit2Rapporteer  
Is het geen binnenwater?

ben totaal niet bekend daar, vandaar deze vraag,

maar kitesurfen is zoiezo op alle binnenwateren verboden toch?  Huh
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #3 Augustus 23, 2006, 05:04:49
edit2Rapporteer  
waarom zou kitesurfen op alle binnenwater verboden zijn? Huh
Is alleen verboden waneer de APV het verbiedt.
Laat nu net hier de APV voor Groengebied Amstelland staan.

Enige wat ik zo snel kan vinden is dit:

Artikel 2.19 Zweefconstructies
Het is verboden zich op de wegen of op de openbare terreinen voort te bewegen met behulp van door windkracht aangedreven wagens, installaties of constructies dan wel zich boven de wegen, de openbare terreinen of de openbare wateren te bevinden met valschermen, vliegers of andere niet-motorisch aangedreven hulpmiddelen om zich gedurende enige tijd zwevende te houden.

Dit zou betekenen dat meer airtime dan een klein sprongetje verboden is.  (grinnik_kitesmiley)
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #4 Augustus 23, 2006, 05:09:22
edit2Rapporteer  
Wow, er is iemand die een regel gevonden heeft.....
Zelfs de water politie kende hem nog niet...

Ik ben druk in discussie met de water politie. Waarom het niet mag en waarom deze regel er nog is. Ik krijg het idee dat ze het zelf ook een beetje achterhaald vinden. Maar goed ik wacht nog op antwoord. Gaat waarschijnlijk nog heel lang duren.
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #5 Augustus 23, 2006, 05:19:14
edit2Rapporteer  
Ik ben druk in discussie met de water politie. Waarom het niet mag en waarom deze regel er nog is. Ik krijg het idee dat ze het zelf ook een beetje achterhaald vinden. Maar goed ik wacht nog op antwoord. Gaat waarschijnlijk nog heel lang duren.

Over welke regel heb je het nu?

sowieso, discuseren met de cops over waarom een bepaalde regel bestaat heeft meestal weinig zin.
Beste is denk ik om een printje van de APV in de auto te hebben liggen en de cops aan te laten wijzen volgens welk artikel je in overtreding bent.

Anyway, volgens mij heb ik dit item een beetje gekaapt, dus nu  (sealedlips_kitesmiley)
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #6 Augustus 23, 2006, 05:22:11
edit2Rapporteer  
Kiten langs snelwegen is niet zo verstandig, het leidt de bestuurders af.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #7 Augustus 23, 2006, 06:26:17
edit2Rapporteer  
Er wordt daar ook gewindsurft dus kom maar door met de goede argumenten waarom het niet zou mogen!
ouderkerk
Gast
Antwoord #8 Augustus 23, 2006, 17:22:39
edit2Rapporteer  
ouderkerkerplas is een niks SPOT

Je kan er NIET staan, Het is omringt door hoge bomen, stenen,riet en snelwegen....

Ik ben een van de weinige die er heeeeeel soms kite ....en ik kan je vertellen je mist helemaal geen ruk .....altijd vlagerig vraag maar aan de windsurf club ...die nog maar 1 kiter terug op de start plek hebben zien komen van de vele ...vele pogingen......

Dus .....rij gewoon door en laat die groene mannetjes lekker honden poep boetes uitschrijven Grin
piede

Berichten: 1689
Antwoord #9 Augustus 23, 2006, 18:20:32
edit2Rapporteer  
Haha, waarschijnlijk is het een superspot en wil deze jongen dit zo houden
deltomaso

Berichten: 83
Antwoord #10 Augustus 24, 2006, 04:48:42
edit2Rapporteer  
  haha, in ieder geval hardstikke bedankt voor de reacties! In ieder geval verdient dit nog een 2e poging om nog eens te starten, alleen nu gewapend met wat papierwerk. Ook al is het misschien een butt-plek om te kiten, ik kan gewoon niet uitstaan dat je maar naar willekeur weggestuurd kan worden door een gesjeeste boswachter die een persoonlijke intepretatie van de verorderingen er op nahoudt. Dan maar een keer terugzwemmen.
Overigens waren we nog niet eens klaar met opruimen en toen kwam oom agent ook nog effe checke of we wel weggingen. Het lijkt wel of alle Bijzonder Opsporingsbevoegd Ambtenaren bij voorkeur lekker op het recreatiepark rondlopen.
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #11 Augustus 25, 2006, 20:53:45
edit2Rapporteer  
kitesurfen is verboden op alle binnenwateren volgens 't BPR: Binnenvaart Politie Reglement. Het is verboden te kiten in alle binnenwateren die onder RWS vallen. Per spot kan geprobeerd worden een ontheffing te krijgen van de gemeente, dat gaat meestal via de regiovertegenwoordiger v/d NKV (zie kitesurfvereniging.nl)
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #12 Augustus 26, 2006, 00:35:11
edit2Rapporteer  
Kitesurfen is inderdaad verboden op alle wateren waar het BPR geldt, behalve als er een ontheffing is verleend voor de betreffende spot. Het BPR geldt op ALLE binnenwateren, het IJsselmeer en de Waddenzee, met uitzondering van Eems/ Dollard en Westerschelde.

Conclusie: Aangezien het hier binnenwater betreft, is kitesurfen verboden.
Silver Surfer

Berichten: 235
Antwoord #13 Augustus 26, 2006, 03:09:13
edit2Rapporteer  
Mijn mening: Vraag ze maar een bon uit te schrijven. Als ze dit niet kunnen of doen, lekker gaan kiten. Hier in Nederland denkt iedereen maar dat hij/ zij een ander de wet voor kan schrijven. Zo kunnen we ons door elke wandelaar wel weg laten sturen. Zelf heb ik dit ook meegemaakt. Lange discussie leidt alleen tot onnodige frustraties. En als puntje bij paaltje komt kunnen ze niks en is het gewoon intimidatie. Wij zijn milieuvriendelijk, verstoren m.i. minimaal. Wat betreft die regel; Je bent aan het varen. Geef aan dat het niet je intentie is te zweven. Ging per ongeluk. In Nederland ben je pas schuldig van iets als dit bewezen is. Jee, waar heb ik het over, we zijn gewoon aan het recreëren ,ontspannen! Criminelen maken ze van ons.
X2Nick

Berichten: 20
Antwoord #14 Augustus 26, 2006, 04:08:47
edit2Rapporteer  
Is dit die plas daar bij dat knooppunt van de A9 met de A2? Met die grote windmolen er naast? Huh
deltomaso

Berichten: 83
Antwoord #15 Augustus 26, 2006, 05:06:25
edit2Rapporteer  
Ja precies! Je moet afslag Ouderkerk nemen vanaf de A2 en dan rij je zo het recreatiegebied op.
Vandaar dat het zo een aantrekkelijke locatie is, 10 minuutjes vanaf mijn werk
deltomaso

Berichten: 83
Antwoord #16 Augustus 26, 2006, 05:14:04
edit2Rapporteer  
definitie van het BPR...

Op grond van het Vaststellingsbesluit Binnenvaartpolitiereglement is het B.P.R. geldig op de openbare wateren van het Rijk die voor scheepvaart openstaan, met uitzondering van:

En de Ouderkerkerplas staat niet voor de scheepvaart open, dus geen BPR...
ouderkerk-kaffertje
Gast
Antwoord #17 Augustus 26, 2006, 21:05:35
edit2Rapporteer  
Hey gasten ....wellicht komt de booschap niet over bij jullie    ListenToMe

van de 10 keren dat ik uit luiheid daarheen ben gereden , was het  ListenToMe  ALLE keren RUK ....

loop de volgende keer als je er wilt even naar die windsurf club en vraag eens hoe de wind daar altijd is .....

Trust me zelf als het vet hard waait is het daar K** vlagerig .....en als je echt niet weet wat je doet is het een levensgevaarlijke spot ......

ik snap niet waarom je er zo graag wil kiten want de wind is echt altijd ruk ....

Ik heb de hoop op een mooie sessie op ouderkerk volledig opgegeven.


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.