Verslagje Fuerteventura 2006

(R)Ikke

Berichten: 1406
Augustus 25, 2006, 04:39:13
edit2Rapporteer  
Hallo mensen, Ben nu al weer een week terug uit Corralejo (fuerteventura). Natuurlijk gegaan met de wetenschap dat het er goed kan waaien, dus alle spullen mee. Geen problemen gehad met overgewicht trouwens, heenweg 2 kg en terug 6.5 kg overgewicht en niets bijbetaald (transavia.com). Maar goed, het waren 2 weken van teleurstelling als het om kiten gaat, want het heeft nagenoeg niet gewaaid. Althans om lekker te kunnen knallen. Ik heb 1 dag met 11 en 1 dag met 15 op het water gestaan en best lekker kunnen varen, maar de rest van de dagen had je af en toe moeite om je 15 in de lucht te houden. Dus ook in fuerte kan het tegenvallen met de wind. Het overige weer maakt trouwens wel weer een hoop goed. Het is gewoon aso mooi weer daar. Temperatuur ligt er rond de 30 graden, maar als de wind niet de kans krijgt om je af te koelen dan stijgt de temp. ook in no time ver boven de 30. Water is is er heerlijk, shorty ECHT niet nodig, lycra kan voor het verbranden, maar voor de warmte hoef je het niet te doen. Het is wel oppassen trouwens in het water,  want er liggen her en der nogal wat scherpe rotsen. Verder is het eiland best de moeite waard om te zien en voor niet kiters ook genoeg te doen. Wel een auto huren, kost relatief weinig en je komt nog eens ergens.

Tot slot nog wat fototjes, hoort er toch een beetje bij:

Foto1: In mijn strakke pakkie
Foto2: Van verveling foto's maken van je gear
Foto3: Flagbeach tijdens de siesta
Foto4: Sotavento PKRA
Foto5: FF tanken hahahaha
Foto6: Hoe helder is het water? zo helder dus!
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #1 Augustus 25, 2006, 04:47:20
edit2Rapporteer  
Foto
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #2 Augustus 25, 2006, 04:52:18
edit2Rapporteer  
En El Cotillo niet geweest, Flagbeach windstil dan rij je naar El Cotillo daar is wind.
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #3 Augustus 25, 2006, 04:53:11
edit2Rapporteer  
En El Cotillo niet geweest, Flagbeach windstil dan rij je naar El Cotillo daar is wind.


Wel geweest, ook geen wind
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #4 Augustus 25, 2006, 04:59:20
edit2Rapporteer  
Alleen op de wereld  ThumpsUp
duco Kaasjager
Gast
Antwoord #5 Augustus 25, 2006, 05:11:39
edit2Rapporteer  
Ik heb de afgelopen 2 weken ook op Fuerteventura gezeten van 6 t/m 20 augustus. De eerste paar dagen op flagbeach, geen wind. Op internet gezocht, en volgens iemand stond op el cotilla altijd wind, daar gekeken geen wind. We hadden een auto en dus verder gezocht. Sotaventa rene-egli (www.rene-egli.com), beweren zomers minimaal elke dag 4 bft. Direct daarheen gereden, en van de 10 dagen dat we er waren stond er i.i.g 9 dagen minimaal een kleine 4 bft. Net te weinig om te varen met een 12. Toch hebben we vaak wel een uurtje het water op gekund.

Maar... dan, de laatste 4 dagen, hebben we 6,7 bft gehad. De hele dag keiharde wind. Dus ga je naar de Fuerteventura, ga dan altijd slapen in de buurt van het zuiden. Daar staat bijna altijd wind, en mocht het daar te hard waaien, dan kan je altijd naar het noorden rijden, waar het iets minder waait. Volgend jaar zit ik er in juli. Dit jaar stond er in Sotaventa 29 dagen 5-6-7 bft in die periode!

LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #6 Augustus 25, 2006, 14:32:12
edit2Rapporteer  
Mmmm....Ik ben benieuwd of er in oktober wind staat. Dan ga ik erheen.
Spike_L

Berichten: 269
Antwoord #7 Augustus 25, 2006, 16:54:01
edit2Rapporteer  
Ik ga in september.... Maar ik ben net begonnen met kiten, dus denk niet dat ik mijn spullen mee neem... Smiley Wil eerst meer ervaring hebben, dus volgend jaar nieuwe kansen ;-) Mocht het toch beetje waaien, dan kan ik altijd voor een dagje spullen huren...
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #8 Augustus 25, 2006, 20:46:17
edit2Rapporteer  
Ik ga ook als het goed is. Ik ga met Mambo, op 27 september, 8 dagen. Had toch wel gerekend op altijd goede wind daar...hopen dat dat gaat lukken...het is in Sotavento, en dat ligt aan de zudkust.

Heb nog geen eigen kite en board, maar neem wel mn trapeze mee. Denk dat ik mn wetsuit (5.3) wel thuis kan laten!  (grinnik_kitesmiley)
Ik neem daar ook 2 daagjes les..lijkt me handig ff aan de omstandigheden en materiaal te wennen...ik als licht gevorderde beginner..
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #9 Augustus 25, 2006, 20:51:28
edit2Rapporteer  
Leuk verslagje man! zo te zien heb je het cker wel na je zin gehad!
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #10 Augustus 25, 2006, 21:01:40
edit2Rapporteer  
De wind is het hele seizoen al van slag af op Fuerte, als ik dit zo lees nog aardig geluk gehad in juni, van de 15 dagen, 13 dagen gevaren op flagbeach.  Ik ga eind september nog ff 11 dagen dus hopelijk dan wel wind! :Smiley
wantjeweet
Gast
Antwoord #11 Augustus 25, 2006, 21:12:14
edit2Rapporteer  
vette kitespot!
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #12 Augustus 26, 2006, 00:26:50
edit2Rapporteer  
Leuk verslagje man! zo te zien heb je het cker wel na je zin gehad!

Thanks!! Jazeker, het is een super vette vakantie plek. Niet super toeristisch (gaat wel komen) en heel relaxt allemaal.


Nog ff een foto van de rotsen op flagbeach. Deze heb ik gemaakt bij eb. Bij vloed moet je oppassen met van je board springen, want ze zijn vet scherp. Mijn rechter voet is nogsteeds niet genezen
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #13 Augustus 26, 2006, 00:36:55
edit2Rapporteer  
ik ben in november in fuerte geweest.. en 't was nie techt lekker..
maar 3 dagen van de 10 wind gehad
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #14 Augustus 26, 2006, 15:00:25
edit2Rapporteer  
Het klimaat is over de hele planeet aardig van slag.
Dikke pech dat je uitgerekend in een windstille periode daar bent. Er valt geen peil meer op te trekken. Het zuiden is bagger om te kiten btw. In gemiddelde klimaatomstandigheden zijn de condities in de maanden juni-juli-augustus in het noorden het beste om te kiten.
Het eiland doet zijn naam geen eer aan deze keer.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.